19.3.2024 | Svátek má Josef


Diskuse k článku

BTW: O toleranci

Jen málokterá vlastnost prospívá lidskému soužití tolik jako tolerance. Žít a nechat žít... jak prosté. A jakou to dá kolikrát práci!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
aida 14.8.2007 22:01

Re: Re: Re: Re: Re: Heč heč!

Jak tak koukám na ty fotky, hlavně jsou to normální a sympatický ženský.

Jakub S. 14.8.2007 22:53

Právě. A to je nejlepší.

Další se zhmotnily (to by taky Chet nevypustil z pusy, co, Hani?), no vida, jak se kompletuje...

Hanča 14.8.2007 22:55

Re: Re: Re: Heč heč!

Jú, to je fofr! A Fanda umí !! (fotit). No a já mám obrovskou radost z hrnečku a ze setkání s opravdickými děvčaty krásnými Julčou, Blážou, veram a Vave. V

julča 14.8.2007 21:53

Re: Heč heč!

Holky milený, jsme doma, Fanda odpadl udolán a já vzpomínám na dnešní skvělý den. Moc děkuju za hezká setkání, moc mě to těšilo !VVV:-):-):-) 

Bláža 14.8.2007 22:40

Re: Re: Heč heč!

Julčo, moc díky za tvou obětavost! A za hrnečky a za tvou dobrou náladu!

Hanča 14.8.2007 22:46

Re: Re: Heč heč!

Myslela jsem na vás, jak jste zvládli cestu v tom vedru, a jsem ráda, že jste už doma. Teď si půjdu udělat čaj do hrníčku, to bude ta správná tečka za dnešním hezkým dnem.

Fallowa 14.8.2007 22:28

Re: Heč heč!

Vave,jsi zlatíčko - dnes je už pozdě,ale zítra pošlu emílka,děkuju moc!VVV

radanova 14.8.2007 17:08

tolerance je pěkná věc, ovšem i ji užívat s Mírou

neb kompromisy za každou cenu  z jednoho klíďo píďo udělají hodnýho blbce.Von to snese -se stane denním chlebem a vyžadovanou konstantou, být tolerancotvorce se až tak nevyplácí, tak dlouho se zabýváte emocemi ostatních až Vaše z jejich hluku ohluchnou a oněmí, pak zbyde jen stát a civět a složitě lapat po cáru co bejvalo já. Zase hodotný článek Dede, nestihla jsem komentáře ani další články jen jsem letem světem po dovče zaznamenala Abiino onemocnění a nevím jak to teď je, doufám, že lepší a palcodržím a taky se mi vrátil meil pro Štětinku a ani ji tu nevidím, kdo ví proč?

Hezký večer přeju zvířetníci

baty 14.8.2007 18:47

Re: tolerance je pěkná věc, ovšem i ji užívat s Mírou

Evička Štětinka je u Zkumavky na chajdě bez netu, tak asi proto.

radanova 15.8.2007 10:02

Re: Re: tolerance je pěkná věc, ovšem i ji užívat s Mírou

dík

Vave 14.8.2007 15:37

Musím

bohužel opustit zajímavé téma, jedu za JulčouVV pro hrnečkyVV, tak papa a hezké odpoledne všem. :-):-):-)

Xerxová 14.8.2007 14:49

zcela mimo...

sekám zahradu... Na nohou zcela bezpečnou obuv - pantofle naboso. Nějaký hmyzák mně přistál na vnitřní straně lýtka, já se tam podrbala druhou nohou a po celém lýtku si rozmatlala Betí bobek, který jsem těsně předtím našlápla druhou nohou... A tak mám kratičkou Zvířetnickou pauzu při cestě z koupelny...Ale stejně mám pocit, že tu "někdo" páchne

YGA 14.8.2007 15:02

Re: zcela mimo...

A přestalo tě to svědit, když sis to namázla? Já jenom, jestli Betys není producentem přírodního fenistilu ;-D.

jenny 14.8.2007 18:40

Re: Re: zcela mimo...

;-D;-D;-D;-D;-D!!

Jakub S. 14.8.2007 22:55

No každý se baví, jak mu to vyhovuje...

holka ve vývinu si takto značkuje parcelu?

Fallowa 14.8.2007 14:26

To je tedy téma -

já to vnímám tak,že nejvíc jsem tolerantní,jakmile vyjdu ven,nebo jsem nucena pobývat ve veřejně přístupných prostorách.Jsem tolerantní ke skateboardům,když frčí za dost velkého hluku kolem mně,i když mi pes zalézá pod nohy,protože se toho hluku bojí a nespílám ani mládeži,která sedí (po celé délce) na prvním schodu se sluchátky na uších a kterým nedochází,že by někdo taky chtěl po těch schodech jít a přetrpěla jsem bez poznámek nedávno i souboj dvou důchodkyň o otevřené nebo zavřené okénko v narvaném autobuse,jimž nestačilo,že pohodlně sedí,ale jedna otvírala okénko,protože jí bylo horko (vysoký tlak) a druhá ho zavírala,protože nesnášela,když na ní táhne (citlivost na průvan).Že já musela stojíc na jedné noze celou cestu poslouchat,která je víc nemocná a která je starší,tudíž má nárok okénko mít podle sebe,to nikoho nezajímalo;-€.Nejméně tolerantní jsem doma,kde chci mít klid,ale i to někdy nejde,zvlášť když v TV je současně mezinárodní fotbalový zápas,skvělá komedie a dobrodružný film pro mládež:-).

Zdena b.p. 14.8.2007 14:23

pokrač.

My to tak necítili. 1) je to opravdu velmi řídká akce 2) když příjdou naši oplégři, tak se tišeji nechovají. On nechápal, že jsme  (jak on prohlásil) moc měkký. :-/ Prostě je to složité. Jo, a tu muziku, tu si ráda čas od času pustím naplno taky. Jednou jsem byla v domě sama. Nohy na stolku, Pink Floyd naprosto naplno (zavřená okna) a pročítala jsem dost důležitou práci. Zeť se mne nemohl dozvonit (aby jo :-)) a odemkl si, vkráčel do pokoje a naprosto zkoprnělý překřičel mjůzik:" NO TEDA  TCHÝNĚ!!!!!"  Ještě dnes, kdy si (velmi vzácně) něco pořádně osolím, tak jeho zvolání slyším. :-) Když si děťátka solila Sabaty, tak jsem trvala na otevřených dveřích. Přes zeď se totiž nesou jen basy. Tak abych z toho taky něco měla.:-)

Zdena b.p. 14.8.2007 14:27

Re: pokrač.

Já vím, že tohle není jádro problému, ale psát budu odpoledne a večer, až se dostanu domů do klidu. To zase nebudu mít možnost to odeslat.

Heduš 14.8.2007 15:41

Re: Re: pokrač.

tak tenhle přístup se mi opravdu líbí! :-):-)

Zdena b.p. 14.8.2007 14:22

Nechtělo mne to k vám pustit a naskakovalo - stránka neznámá,

ale já se nedala :-). Je to opravdu kláda - tohle téma. Jen jedna situace z minulé neděle. Naše zahrádka má plot se čtyřmi sousedy. Jeden je stařičký  pán s pejskem, který pravidelně vychovává naše kočky. Ale ty si z toho moc nedělají a chechtají se mu na střeše garáže. Druzí jsou  skoro přátelé, se kjterými se navštěvujeme na zahrádkách. Když mají zapálený oheň, tak zvou nás a naše kluky na opékání a pak se naše kočky rozčilují, co si to dovolujeme, že nejsme doma, ale na cizím pozemku. No a jedni sousedi jsou mladí. Mají 2 děti  a psa a přátele a narozeniny uprostřed prázdnin. Sjedou se na zahrádce tak 3 rodiny, 7 dětí, 2 psi a slaví se (s minimem alkoholu). Hudba jim hraje celou noc a  druhý den piští děti. Před lety, dokud děti neměli, tak jsem musela během noci chodit žádat, aby hudbu trochu ztlumili, protože śe nám nedařilo uspat ty naše potomky. Teď, kdy vědí, jak je báječné se bavit a mít přehled o spících dětech, tak problémy naprosto nevidím. Proč to popisuji. Byl u nás kamarád a slyšel hlahol z vedlejší zahrady. Startoval "na první šlápnutí", protože to od nich považoval za nehoráznost.

Jakub S. 14.8.2007 22:58

Velice pěkný, poučný a chytrý příspěvek, Z.

Bláža 14.8.2007 13:33

O toleranci

Teď mám prázdnou hlavu, či spíše plnou jiných myšlenek, než abych mohla reagovat na (pro mě) velmi osobní téma, tak napíšu jen to, že je moc fajn, když téma Tolerance přivede tolik lidí k tomu, aby se nad ním zamysleli, to je dobře.

Vave 14.8.2007 13:25

TOSCO,

nechce mě to pustit, abych reagovala na Tvou "formulaci", tak to píšu sem: 

Je to ve vnímání slov, máš pravdu, Tosco. Pro mě žít není totožné s přežívat, žít je vlastně základ, žití zahrnuje (mj.) i svobodu, přinejmenším tu vnitřní. Kvalita života může být vysoká i bez (vnější, a někdy i částečně vnitřní) svobody, ale svoboda bez života neexistuje, nebo ano, jinak, za Duhovým mostem, ale o tomto způsobu žití není teď řeč.

Je to velmi složité téma, proto tolik vysvětlování okolo, ale pro mě je opravdu těžko přijatelné, když někdo omezuje moje konání s tím, že mu zasahuji do jeho svobod. Protože pokud je myšlena svoboda absolutní, chce po mně, abych umřela. A pokud už sám ty hranice dobrovolně změkčuje, jakože nutně musí, už je to to velkorysé "nechat žít", už mě ten druhý něčím obdarovala a proto já budu muset být vždy připravena mu jeho dar vrátit. Ne budu muset, já to budu chtít.

A ještě k té hlasitě puštěné muzice: já taky obvykle nevnucuju, ale ptám se teď trochu nevěřícně, někdy nezasáhlo a nepřesáhlo Tě něco natolik, že bys "pustila muziku z okna na všechny decibely"?

Mně se to fakt občas stává, přestože jsem jinak poměrně spořádaný občan, zvyklý spíš nepořádky odklízet než je dělat.

tosca 14.8.2007 14:15

Re: TOSCO,

někdy nezasáhlo a nepřesáhlo Tě něco natolik, že bys "pustila muziku z okna na všechny decibely"?

Ani obrazně, převedeno na na jiné situace ... nikdy mě nic nezasáhlo natolik, aby byl výsledkem jakýkoliv "hluk na plné decibely", který by se mnou měli sdílet všichni kolem, známí i neznámí, bez ohledu na jejich pocit z toho, co mě zasáhlo. Nikdy jsem se o svůj pocit neuměla dělit se všemi, kteří jsou zrovna v dosahu. Své pocity umím sdílet pouze s jednotlivci, nikoliv s masou, a to ještě ne vždy. Když jsem se kdysi pokusila své pocity s masou sdílet, dopadlo to katastrofálně (pro moji psychiku). V zájmu zachování svého zdraví to dělat nebudu a budu se držet svého stylu. :-)

To, co mě zasáhne (ať kladně nebo záporně) si většinou prožívám sama, v soukromí. Základním rysem mé povahy v této oblasti je asi to, že mě něco zcela pohltí pouze v případě, že se mohu plně soustředit na svůj pocit a na to, co ho vyvolává. Z toho plyne i to, že nemám potřebu to sdílet s dalšími lidmi, a už vůbec ne s velkým množstvím. Tyto pocity má každý člověk jiné a můj pocit stejně nikomu nepředám, každý bude mít ten svůj. Ano, lze vnímat pocit druhých, a je-li stejný, může to nějakým způsobem umocnit to, co cítím já. Takže, když už to sdílení náhodou zkusím, volím raději skupinu, kde je velký předpoklad, že ten pocit bude stejný, jako u mně. Dokáži pochopit, že má drahá půle chodí na koncerty své oblíbené skupiny. Popisuje atmosféru jako něco neopakovatelného. Věřím mu a přeji mu to. Pro mě to není. Kromě hluku příliš velké množství lidí. Ze stejného důvodu (velké množství lidí) zatím stále odmítám pozvání na skupinovou meditaci. Zde říkám zatím. Protože narozdíl od skupinových prožitků souvisejících s (pro mě) nadměrným hlukem je meditace oblast, kde může být z mého pohledu skupinový prožitek zajímavou zkušeností.

dalmatin 14.8.2007 14:51

Re: Re: TOSCO,

Myslím si, že tady na sebe budou narážet introverti a extroverti. Naprosto chápu co říkáš. Ale když to vezmu ze svého hlediska, ze svých pocitů, jsem nějaká rozpolcená. Pokud mám smutek a lítost, nechám si to pro sebe. Téměř nikdy na sobě nedám znát zklamání nebo roztrpčení. Nasadím úsměv č.5 a trochu hraju divadlo. Nikomu do toho nic není, nechci obtěžovat. Ale když mám radost, když se mi něco líbí, s chutí to rozkecám a chci se o to podělit. Chci taky udělat radost. Nadšeně vyprávím úžasný zážitek, čtu recenzi na nový film, pouštím novou písničku. A narazím na lhostejné.... hmm. Asi jsem obtěžovala.  A nepoučitelně to příště udělám zase.

tosca 14.8.2007 15:14

Re: Re: Re: TOSCO,

Každý jsme jiný, každý vnímáme své pocity a své okolí jinak, každý se s tím, co nás v životě potkává vypořádáváme po svém. :-) Dělení lidí do skupin podle povahy je hodně složité.

Tolerance podle mě spočívá v tom, abychom se všichni snažili najít cestu, která bude co nejlépe schůdná pro všechny. A to znamená těm druhým i naslouchat, nejen jim sdělovat, co cítím já.

I to vyprávění zážitku ... posluchač většinou má možnost Tě požádat ať toho necháš, případně jít pryč, případně zvolit jiné, pro něj vhodné, řešení - třeba to hmmm, které způsobí, že přestaneš mít chuť se s ním o svůj pocit dělit. Asi to neděláš tak, že by ses vyložila do okna a na celou ulici začala křičet do megafonu své zážitky z filmu ;-) To je to, co vidím, jako rozdíl ve sdílení pocitů s jednotlivci (ono to může být i skupina, a klidně i větší) a s masou (davem). Dokud mají ti, co je sdílet nechtějí, možnost prostor opustit, a uchýlit se do soukromí, nebo dát najevo svůj nesouhlas, aniž musí vyvinout obrovské úsilí, aby je ten druhý slyšel, nevidím v tom problém. Problém pro mě nastává v okamžiku, kdy něčí pocity sdílet musím, protože se před nimi nemám kam schovat. Nebo by to "schování se" znamenalo nepříjemné omezení (špunty v uších nejsou nic komfortního ;-)) Co je snesitelné omezení, a co ne zase závisí na citlivosti a vnímavosti člověka.

Vave 14.8.2007 15:38

Re: Re: Re: TOSCO,

PuntíčkuVV, popsala jsi to dost přesně! :-)R^

jenny 14.8.2007 19:20

Re: Re: Re: TOSCO,

Ach jo milá puntíkatá, když ten lidský rod ,tak nerad vidí když je někdo šťastný a pak ta lhostejnost je největší odplatou za tu toleranci,že s ničím špatným nechceš nikoho zatěžovat. Jinak ale myslím, že každý kdo třeba chodí na Zvířetník ví o toleranci dost na to aby stálo za to žít a sdílet.VVVVVV. Pozdravuj Roňáčka, jak jsem tady psala, že jsem byla na návštěvě , kde mají 13letou fenku, musím ti sdělit, že má ne 13 let ale 15, tak puntíkatému frájovi přeju taky tak dobrý záběr. Jak to dopadlo ,pokud jde o Tvůj meilík pro mně, napíši až budu vědět více, zatím provádíme vzájemnou rekognoskaci situace. Možná..... něco vyjde.

Vave 14.8.2007 15:02

Re: Re: TOSCO,

Děkuju., děkuju moc, Tosco. VV

Já mám někdy ty přesahy, ačkoli normálně mě davy děsí, zrovna jako Ty nejsem schopná jít na koncert do haly, a jediné masové  akce, kterých jsem účastnila, to byly všelijaké ty Václaváky v průřezu doby. :-)

Jakub S. 14.8.2007 23:02

Toto jsi asi typická ty, ano, jak mám o tobě představu, T. - a budeš se snad divit,

ale stejně vidím věci většinou já. Nebo už nebudeš, snad. Brou.