27.9.2020 | Svátek má Jonáš



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


AKVARISTIKA: Něco na úvod



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 28, poslední: 16.6.2006 20:56, přehled diskusí

NEONKY:
Autor: Radek Šťastný 4.A Datum: 16.6.2006 20:56

ČAU RŮŽO

POTŘEBOVAL BYCH SE ZEPTAT JESTLI MÁ CENU 15 NEONEK??

Dotaz:
Autor: Luboš Řehoř Datum: 3.2.2006 9:14

Obracím se s dotazem. Mám v akváriu diskusy, marllboro a jsou na nich černé tečky, hlavně na hlavě. Připadá mi to jako pigmentace. Lze ji nějak omezit ? Je něco, co ji vyvolává ?
 
Děkuji Luboš

Re: Dotaz:
Autor: Jiří Růžička Datum: 9.2.2006 14:35

Omlouvám se,ale napsal jste svůj dotaz do staré diskuse,tak jsem si ho všiml náhodou.Nejlépe je reagovat po posledním článku.
Tedy k dotazu.Pigmentové skvrny na terčovcích jsou v některých chovech běžné.Stává se,že s dospíváním tyto skvrny zmizí.Ověřil jsem si u známých chovatelů,že se pigmentové skvrny objevují i na "DISCUS MARLBORO PORCELAN."Jedná se o též červeně vybarvené ryby,ale s porcelánově bílou hlavou.Myslím ale,že tyto skvrny nejsou ale vadou na kráse.Jedno je jasné.Vadí-li podstatně chovateli,že mladé ryby pigmentové skvrny mají,sežene si ryby bez skvrn.Ale podle mně je to na zdravých rybách zbytečné puntikářství.Doufám,že se jedná o pigmentové skvrny.Budeme jinak muset udělat podrobnou analýzu. NASHLE,Jiří Růžička.

hurraaaakonecne diskuze, kde se nikdo nehada.:
Autor: Mysch Datum: 25.1.2006 22:36

Re: hurraaaakonecne diskuze, kde se nikdo nehada.:
Autor: Zdena bez psa Datum: 26.1.2006 8:44

 No to jste objevila Ameriku. I já jsem moc ráda, že si přečtu o rybičkách. V dětství jsem měla 3 páry čichavců. Tedy netuším, jestli to byly páry, ale byli 2 modří, 2 zlatí a 2 perleťásci.(teda pardóóón, asi se tak nejmenují, ale jako dítě jsem si je tak pojmenovala) Prokazatelně mi žili 3 - 5 roků a při vstupu do místnosti mne zdravili. Připlavali k hladině v rohu a bublali. Pak mi to dělala ještě jedna závojnatka. Asi jí nechali nějaký vzkaz, že mne to těší, protože se s nimi nepotkala. . V práci jsme kdysi měli 2 kančíky, ale ti kluci se tak strašně rvali, že dostali samotky. Dali jsme je do dvou skleněných nádob na akumulátory. No, a byl pokoj. Potom jsme tam chovali paví očka a blekmoly a sumečky a ... a raka. A ten pacholek lezl po dně a každou rostlinku, která se mu připletla do cesty, tak ucvaknul. Během několika dnů jsme měli v akvárku poušť a ráček taky separé . Všechny chovance jsme měli dlouhodobě, tak snad netrpěli.

Modřany?:
Autor: Kardiak Datum: 25.1.2006 18:52

Pane Růžičko,neměl jste prodejnu v Praze-Modřanech na Obchodním náměstí?Pokud ano,tak si Vás dobře pamatuji.Léta jsem tam jezdil pro ryby a hlavně pro rostliny,kterých tam býval neobvykla velký výběr.I některé ryby mám stále odtud.

Re: Modřany?:
Autor: Jiří Růžička Datum: 25.1.2006 21:36

To potěší,naši zákazníci a zároveň kolegové se ozývají dodnes.Děkuji za přihlášení.

Hurará!:
Autor: Kačer Datum: 25.1.2006 11:51

Rybičky mám moc ráda, v současné době akvárium nemám, ale můj tatínek se akvaristice věnoval dlouhou dobu. Měli jsme doma velké akvárko s černými tetrami, pavími očky, sumečky a pak s takovou divnou rybou, naprosto záhadnou, která sežrala všechny rybičky, narostla do poměrně velké velikosti a žila asi 5 let! Vůbec netuším co to bylo za rybku, byla nevýrazná, šedá, a byl to strašný dravec.

Re: Hurará!:
Autor: Jiří Růžička Datum: 25.1.2006 21:44

Bezva,takové  "záhadné, divné ryby"se často, jakoby žertem, věnují se škodolibou radostí kamarádům.Jde o ohavnou škodolibost.
Jinak je to klasický příklad, jak nevhodně volené společenství v akváriu,dopadne.
Mimochodem,mezi akvaristy se říká,že nejlepší potravou pro rybu je ryba.

Vítám rybičky mezi námi:
Autor: Beňa Datum: 25.1.2006 9:17

Zaradovala jsem se, když jsem dnes prvním letmým pohledem na Zvířetníku uviděla fotku rybiček. Jsem moc ráda, že se tu tenhle druh "domácích zvířat" objevil. U nás právě rybička bylo první naše zvíře a věřte nevěřte, měli jsme ji hrozně rádi (dokonce mám o té rybičce č. 1 připraveno povídání sem na Zvířetník, zbývá jen doladit).  Malé akvárko 50 l máme od těch dob pořád a v něm obměňující se skupinky rybiček - zkoušeli jsme všechny možné nejběžnější druhy, měli jsme i živorodky a pozorovali, jak se rodí malinké rybičky. Nejvíce si mě však získaly tetry černé, jsou překrásné, odolné, mírumilovné. Mám podezření, že jeden či dva kousky jsou asi 6 let staré - je to možné? Jinak vodní svět je něco úžasně tichého, klidného a pohled  do této "obrazovky" na rozdíl od jiných obrazovek opravdu přináší klid a mír do duše.

Re: Vítám rybičky mezi námi:
Autor: Jiří Růžička Datum: 25.1.2006 22:00

Souhlasím stokrát.Vodní svět je nádhera.
S dlouhověkostí ryb-teter černých-je to možné.Určitě se v budoucnu k tomuto tématu dostanu.Znal jsem třináctiletou parmičku pruhovanou(Capoeta tetrazona).Nebo např kapr(Cyprinus carpio),když má štěstí a prostředí,se dožívá 60 i více let!

Re: Ahoj tati :o):
Autor: Kačka Datum: 3.3.2006 18:59

Ahoj tati,tak jsem pořád nemocná a nemám co dělat,tak jsi čtu o tvých rybičkách a už mi je náhle líp než v předešlých dnech-huráááá.Co dělá naše Píška?Tak ahoj a pozdravuj rybičky, K

Dobrý den,Jiří!:
Autor: Fallowa Datum: 25.1.2006 8:54

Rybičky,to je bezva nápad - kdysi jsem měla skaláry a věřte,že pohled na ně mi byl milejší,než pohled na(tehdy programově chudou)televizi.Nevím,jak dlouho skaláry žijí,mě vydržely tři roky a když během jednoho týdne pošly,synové jim udělali v lese hrobeček a asi rok tam nosili kytičky.Je fakt,že pohled do akvária na rejdění rybiček mě uklidňuje,ale klid mi nedopřeje můj pes,který je zvědavý,co v té skleněné nádobě vidím a snaží se to zjistit zblízka.Doufám,že váš kocour Píška neprovádí taky korekturu rybiček!Těším se na další vaše vyprávění o chovu rybiček a na fotky.

Re: Dobrý den,Jiří!:
Autor: Dorka Datum: 25.1.2006 9:08

To je krásný výraz - korektura rybiček!!!

Re: Dobrý den,Jiří!:
Autor: Kačer Datum: 25.1.2006 11:54

Fallowo, mně nemlich to samý napadlo "korektura rybiček" :o)))))) a představuji si kocoura jak sedí u akvárka a zadumaně kouká, kterou rybičku by zkorigoval :o)

Milý pane Růžičko,:
Autor: YGA Datum: 25.1.2006 8:52

rybičky mi moc neříkají (i když jsem kdysy měla malé akvárium - i s bublátkem - rybám se v něm asi nelíbilo a vyskakovali z něj ven, kdy hynuly - pokud jsem na ně hned nepřišla a nevrátila do akvárka), ale v našem bytě s námi žije vodní želva - i o želvách bude ve Vašem seriálku řeč? Nejsem si totiž jistá, jestli želva nádherná patří do akvaristiky (když žije převážně ve vodě) či spíše do teraristiky.
Jinak se též těším na fotografie.

Re: Milý pane Růžičko,:
Autor: Jiří Růžička Datum: 25.1.2006 22:29

Želva nádherná,(Pseudemys,Chrysemys, scripta elegans),patří k nejčastěji chovaným želvám v zajetí.Pochází ze střední a východní části USA a severovýchodního Mexika.Zdomácněla v posledních letech dokonce i na jihu Evropy,kde s ní mají jisté potíže.Krunýř(karapax)-velikost až do 30 cm.Při dobrém zacházení se dá v domácím chovu i rozmnožit a odchov šesti i více mláďat neni vyjímkou.Voda teplá 25°C,při mláďatech až 28°C.Samec menší,několikanásobně větší ocas a na předních končetinách delší drápky.Potrava :Vodní hmyz,ryby,obojživelníci,rostliny,vařená vejce i se skořápkou,maso-hov.srdce,různé komerční tablety.Pozor na měknutí krunýře.Prevence:Pestrá strava,dostatek vápníku.Dají se "letnit"v zahradních bazéncích.Je to dokonce velmi vhodné.U větších jedinců pozor!Mají velmi dobrý stisk v čelistech.

To je výborné téma:
Autor: Hela S. Datum: 25.1.2006 8:36

Přivítám rady a zkušenosti. Líbí se mi akvária, která mají lidé jen tak, pro radost. Akvária, určená na výdělek, moc pro radost nejsou, na můj vkus jsou málo (většinou vůbec) osázená rostlinkami. Doufám, že se v této rubrice objeví i fotografie různých druhů ryb i s informacemi o zajímavostech jejich života a specifikách chovu. :-)

O rybičkách si ráda něco přečtu,:
Autor: Vave Datum: 25.1.2006 8:25

přestože jsem akvárium nikdy neměla a asi ani mít nebudu, protože rybičky bývají moc krásné a ráda se na ně dívám.
Přesto bych ráda využila Vašich znalostí a zeptala se na něco, co s rybičkami souvisí jen okrajově.
Opečovávám veřejný prostor před naším domem a předloni k podzimu jsem si tam pořídila dva "rybníčky" v maltovnících. Bohužel v průběhu loňského roku se v nich čím dál víc objevovaly zelené řasy, které nestačím odstraňovat. V OBI mi poradili jakousi vodičku, kterou se vyrobí "tmavá voda", kde prý řasy neporostou nebo jen docela málo - ale to nefunguje. V hlubším maltovníku je v jedné nádobě vodní ostřice a v druhé plavín. V mělčím maltovníku, který je myšlen spíš jako pítko pro ježky a je hodně zaplněn kameny a je kupodivu mnohem čistčí, je v nádobě zasazena kejklířka. Na rybičky je i hlubší maltovník příliš mělký, přežívají tam jen malí vodní šneci, kteří se tam dostali asi z rostlin.
Nevěděl byste, jak se mám těch řas zbavit? Připomínám, že se jedná o veřejný prostor, tudíž žádné provzdušňovače na elektriku a podobně nelze použít. Děkuji Vám. Můj e-mail je arolf07@seznam.cz.
 

Informace o akvaristice jen přivítám.:
Autor: Bláža Datum: 25.1.2006 7:42

Manžel se synem si asi před rokem založili akvárium a dodnes, když je něco trápí a shánějí informace, potýkají se s jejich nedostatkem. Ne v každé akvaristice pracuje odborník a ne každá informace z nějaké publikace je použitelná. Mohl byste nám prozradit, kde se nachází Vaše akvaristika?
Těším se na další pokračování a na fotografie

Aha,:
Autor: Bláža Datum: 26.1.2006 21:07

tak jsem si v článku asi špatně přečetla informaci, že akvaristiku jste měl a ne máte....
Jinak fotit akvárium není vůbec jednoduché, pokud někdo máte tipy jak na to, uvítáme je.

Re: Aha,:
Autor: Jiří Růžička Datum: 26.1.2006 22:10

Dobře,budu na to myslet v článcích.

Je to bezva, že tu budou i rybičky:
Autor: Alča Datum: 25.1.2006 7:02

Já osobně miluji dvě podoby rybek:jednak takové ty krásně barevné, které se prohánějí mezi korálovými útesy a druhak mám velkou slabost pro pstruha na másle ... mňam
Ale vážně: navrhuji první téma: jak nejjednodušeji chovat rybku doma v paneláku - jen tak pro radost, bez velkých nároků (zde přítomní vědí, že mi přednosta nechce povolit doma žádné zvířátko, ale rybku bych možná prosadila - nemusí se venčit, nelíná a je potichu). Co takhle rybka v kulaté skleněné nádobě? Je to reálné bez různých provzdušňovátek a jiných udělátek? 

Re: Je to bezva, že tu budou i rybičky:
Autor: Kačer Datum: 25.1.2006 11:59

Alčo, já si myslím, že obecně ryba v kulaté skleněné nádobě je chudák (i když to dobře vypadá), lepší je větší akvárko, nemusí být moc velké a kupte si hned víc rybiček. Nějaký nenáročný, a dokonce si myslím, že pokud se o akvárium budete starat (čistit ho, vyměňovat vodu) tak tam nemusíte mít ani to provzdušňovátko, my jsme ho doma u jednoho malého akvárka taky neměli a rybičkám se tam dařilo dobře...do té doby co jsem přinesla domů "jávský mech", který se tam příšerně rozmnožil a úplně zazeleněl vodu :o))

Re: Re: Je to bezva, že tu budou i rybičky:
Autor: zana Datum: 25.1.2006 13:38

Souhlas s Kačerem, ještě bych dodala - kupte si  živorodky (to jsou ty ryby, co nekladou jikry), ty jsou dokonalé, přežijí i úplného začátečníka (vyzkoušeno osobně).

Re: "...jedná se o ekonomicky dobře využitelnou činnost...":
Autor: Ladislav N. Datum: 25.1.2006 6:55

Jak využitelnou? V nezaměstnanosti? Nebo jako podnikatelský záměr? Mám jednoho známého, který chovatelství ryb pověsil po létech na hřebík, protože s poklesem výkupních cen na vývoz a přibývající konkurencí velkochovatelů a růstem nákladů pro něj tahle činnost ekonomicky ztratila smysl...

Re: Re: "...jedná se o ekonomicky dobře využitelnou činnost...":
Autor: Jiří Růžička Datum: 25.1.2006 22:33

Dobrý dotaz,ale asi bych uvítal,kdyby napsal přímo Váš kolega.Dále se tím budu zabývat.

To je dobře,že tu budou rybičky:
Autor: MP Datum: 25.1.2006 6:30

 a taky fotky, prosím.