Pondělí 19. května 2025, svátek má Ivo
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

AKVARISTIKA: Jak jsme potkali ryby

Pořízení akvarijních rybiček opravdu neproběhlo na základě naší volby, ale ruky osudu, dnes vím, že zasáhla CD.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ota.karel

23. 5. 2009 21:52
Kladné i záporné reakce

Stále mě překvapuje vysoká míra lidskosti a morální úrovně lidí co si tady píší. Já psal několik roků do 2 diskuzních fór na Lidé.cz a v podstatě na mé obsáhlé příspěvky reagovalo několik vytrvalých prudičů, kteří nic neuměli. Skončilo to tak, že jsem loni přestal psát a ti zlí lidé to tam ovládli ...(zlí i v tom smyslu, že mám zprávy o působení jednoho z nich formou černé magie na jednu moc dobrou ženu, která se naštěstí umí bránit). Vrtání a rozbíjení formou kritiky je velice snadné, daleko snadnější než tvoření anebo formulace a pojmenovávání nějakých jevů okolo nás. Tady ve Zvířetníku jsou ve většině velice dobří lidé a vklouznout sem a číst vaše názory, to je pohlazení po duši!

0 0
možnosti

Jakub S.

26. 2. 2009 23:02
Co máte z toho. Ale já, nebude-li zítra dopo lít aniž moc sněžit, pudu shlédnout

- v divadle generálku Roku na vsi. Samozřejmě Pitínský, jen to nejlepší je pro nás dost dobré. A on si navrhl aji výpravu. A abyste věděli, hospodskou rvačku šohajů s nima nacvičuje zasloužilý kulturista ze Slovenska. Šak kde jinde by se měli šohaji solidně pobít než tu. Nad Vltavou to nemožou trefit, nedá sa.

0 0
možnosti

baty

27. 2. 2009 0:14
Re: Co máte z toho. Ale já, nebude-li zítra dopo lít aniž moc sněžit, pudu shlédnout

tož to bych chtěla vidět. Rok na vsi umím zpaměti od mlada. A  protivá Práglu  to bude určitě solidní rubačka. Koukej se i za mě, jaké bude Rebář a všeci vostatní.

0 0
možnosti

Matylda

26. 2. 2009 20:20
Milí Zvířetníci i kolemjdoucí čtoucí,

děkuji za příspěvky. Už jsem zvažovala, jestli nepíšu oproti ostatním příliš mnoho a možná tohle je odpověď. Takže asi dám raději prostor ostatním, kteří zvířata netýrají:-) a zvážím, zda vůbec a kolik toho ze své chovatelské minulosti ještě prozradím. Prostě příště, až mi někdo vnutí zvíře, si chov rozhodně nastuduju předem:-) Jinak hlásím, že Borůvka neví, jestli se nemá cítit týraná, protože čučí na kostičku z psí čokolády a moc jí nevěří, potkan se musel o sušené banány podělit s Kačkou a problematiku odřeného želvího čenichu budu řešit dle odborné knihy, pokud to nepomůže, tak s vetem (internet o tomto mlčí).

0 0
možnosti

zana

26. 2. 2009 20:31
Re: Milí Zvířetníci i kolemjdoucí čtoucí,

Matyldo:-), klid. Jistě sis všimla, CO KDO píše. Zdravím tvoji polotýranou ZOOV

0 0
možnosti

zana

26. 2. 2009 20:20
Milá Matyldo,

článek byl hezkej a čtivej, díky.

Lidi, že se s těma exotama bavíte...

0 0
možnosti

Velká kočka

26. 2. 2009 19:49
Když už o rybičkách tak i o rybách

Včera jsem se dívala na jeden program v TV, kde reportéři vyšetřovali jak je to s těmi lososy pěstovanými v Norsku. Divoce snad už ani neexistují. Až si budete na takovém pochutnávat (omlouvám se Terko, ale jsou tací co ryby jedí kvůli životně důležitému tuku Omega 3), tak si uvědomte, že aby losos dorostl jednoho kila, musí spořádat rybí moučku ze dvou a půl kila malých rybek. Ty se chytají v nepředstavitelném množství a tím se porušuje rovnováha v mořích. Tady na severu ku příkladu v posledních letech kvetou řasy, dříve potrava rybek, které jsou v tom nepředstavitelném množství v jakém se vyskytují jedovaté a úplně zadusí život pod hladinou. 

Ještě jsme se nezbavili pocitu že jsme vládci nad ostatními živočichy a nad přírodou vůbec a tak vlády států, když určují kvóty ryb pro rybáře neposlouchají rady vědců a kvóty udávají neustále příliš vysoké. Některé druhy ryb už jsou dávno vychytané a některé jsou na hranici zkázy.

Neměla bych tu o tom psát, ale ta dnešní závěrečná diskuse, kterou jsem četla teprve teď mě dostala do takového nepříjemného pocitu. Jsou chudinky rybičky chované v akváriích a pak jsou tuny a tuny rybiček vylovených jako potrava pro ryby, které si pěstujeme k jídlu. Ryby jako baltický sleď (švédsky - strömming) se dříve jedly přímo a teď se z nich stane potrava pro lososy. Místo 1 kg lososa by bylo 2,5 kg sledě k obědu. Co je to za hospodáření? 8-o Nezapomenu na záběr s majitelem továrny na rybí moučku když do dlaně tu moučku nabral, čuchal k ní a s úsměvem prohlásil : "Tady cítím peníze, tohle jsou peníze!" Takže je to jasné, že? Bohužel brzy nebude ty norské lososy čím krmit. A tak nebudou ani ryby pěstované ale už ani ryby v mořích. :-( 

Omlouvám se, neudržela jsem se abych o tom nenapsala. Mohu vám i tak popřát hezký večer? Opravdu bych vám jej přála !

0 0
možnosti

Jeremy

26. 2. 2009 21:19
Re: Když už o rybičkách tak i o rybách

Hmmm... oni ani ti Norové a Dánové chované lososy z farem nijak neoblibují... rozhodně to není u nich takový hit jak u nás " jé losos!!! ". Mají je jakože za "mořský vepřový".

Jo, taková bílá treska, halibut, nebo dokonce ďas... to je jiná. ;-)

Ta "lososí nerovnováha" je citlivá i v dalších aspektech... Máte pravdu, že to není dobře...

0 0
možnosti

štětinka

26. 2. 2009 19:48
chjo, po práci chci legraci a ne průvan!

Terko, nebyla jsi to náhodou před pár lety ty, kdo tu psal článek, jak pracně sbíral akva zkušenosti? Myslím nakonec pomohl pan Růžička? Pokud ne, tak se omlouvám, je to už dlouho.

Jinak nabízím i pohled z druhé strany: Víš, kolik práce dá některé lidi přemluvit, že do koule ryba nepatří? To Matylda koupila akva hned druý den. Infekce se zavleče hned, hlavně i importů a léčba je nejen obtížná, ale často i nemožná. Neexistuje třeba vet, co by se na tohle specializoval, jako je tomu dnes u koček, morčat i plazů.... Chjo, tuhle jsem byla nucená jedné Vietnamce prodat skleněnou kouli velikosti hrnku na čaj a do ní závojnatku - zákazník je blbý pán a Matylda by byla vzorný zákazník, pídí se po informacích, snaží se,...to se u 80 procent lidí říct nedá.

Terko, kdyby ti někdo na ulici vrazil leguána, kosmana nebo strašilku, vyhodila bys jí jen proto, že o ní nic nevíš a že si jí pořídíš, až si to načteš?

0 0
možnosti

Renie

26. 2. 2009 21:11
Re: chjo, po práci chci legraci a ne průvan!

To já bych bývala při koupi svých rybek ocenila, kdyby mi někdo řekl, že je třeba je převážet v termoboxu...nějak mě nenapadlo, že i krátká cesta v chladu jim může ublížit.

0 0
možnosti

Vava

26. 2. 2009 15:02
No tohle!

Nenapadlo mě, že u rybiček bude takový průvan! 8-o8-o8-o

Terko, opravdu jsi to tady provětrala, ale nevím, zda to je něco, čím by ses mohla pyšnit. Jednak Matylda přišla k prvním rybičkám jak slepý k houslím, ale následně se celá rodina snažila udělat pro rybičky to nejlepší - učili se za pochodu v době, kdy internet nebyl či rozhodně nebyl tak dostupný a tak plný informací. Jistěže je zodpovědné, připravovat se na PLÁNOVANÉ zvíře, jako to Matylda dělala, než si pořídila pejska Borůvku. Ale holt někdy zvíře přijde nečekaně a člověk dělá, co umí; já jsem taky k prvnímu kocourkovi přišla naprosto nečekaně a teprve pak zjistila, že se o kočkách musím ještě hodně naučit, ale přežili jsme to oba. Takový už je někdy život, že se všechno naplánovat a na všechno se připravit dopředu prostě nedá.

A za druhé, je vždycky cenné dozvědět se o tom, kde se dá udělat chyba, i to je součást přípravy na budoucí zvíře. Třeba tento článek četl nějaký budoucí akvarista a Matyldino poznání a přiznání pro něj může být časem velmi cenné.

V komunikaci mezi lidmi přece nejde o to, udělat průvan. To není k ničemu dobré. Důležité je předat si informace a podělit se o zážitky a prožitky.

Jednou možná taky uděláš nějakou chybu, která Tě bude mrzet. A možná oceníš, když Tě pak někdo s pochopením pohladí, místo aby Tě "provětral".

0 0
možnosti

Terka

26. 2. 2009 15:21
Re: No tohle!

Rict o někom, kdo se choval nezodpovedně ke zviratum, že se choval nezodpovedne nevidim jako hřich. Spis mě zarazilo, ze pod clankem o tyrani zvirat byly kladne komentare. A to tady, na strankach "milovniku" zvirat. Myslim, ze s Matyldou jsme si to vyrikaly a nechci a nebudu psat nic, co by se ji mohlo nejak dotknout. Ze uz tady vetsina lidi moje komentare ani poradne necte, protoze jsem tu za verejneho nepritele, to je mi lito. Ze nejde vse planovat to samozrejme vim, ale pokud dospely jedinec nakoupi zvirata o kterych nic nevi, neni to "hra osudu", ale blbost. Chyb delam stejne jako ty a kdokoliv jiny spoustu, ba dokonce se z nich i snazim poucit. :-)

0 0
možnosti

Jeremy

26. 2. 2009 13:22
pohoda ke kafi

Jo, a mimochodem, Matyldo R^

Fakt příjemný článek ke krátké relaxaci u kafe v práci :-)

holt tak nějak to s rybama je, a kdo nic nedělá, nic nezkazí.

0 0
možnosti

Terka

26. 2. 2009 12:42
Hezky jsem vam to tu provetrala, jen co je pravda :o))

Kdybyste tusili, kolik ryb pochcipe jenom proto, ze si je koupi blbec, chapali byste me. Na serverech akvaristu jsou to denne dotazy, proc to nekomu chcipe.Pozdni dotazy.  A treba konkretne cichlidy z Malawi nebo Tanganiky maji tak slozite socialni chovani, ze byste cuceli s otevrenou pusou :o)) Jenom doufam, ze ty dania nekupovala Matylda k nim. Ale vedet to radsi nechci ! :oD

0 0
možnosti

Matylda

26. 2. 2009 12:45
Re: Hezky jsem vam to tu provetrala, jen co je pravda :o))

Ne, nekupovala. A tomu Zverimexu, kde jsem je koupila, jsem se dlouho vyhýbala. Párkrát jsem zašla a rybičky s rybí tuberkulózou tam měli pořád. Takže je vidět, že odborníci se najdou všude:-/

0 0
možnosti

Terka

26. 2. 2009 11:39
Copak ryby nejsou zvirata ?

Ja si do dneška myslela, ze je tu spolek milych lidicek, co maji radi zvirata. Dneska je mi do breku. Jak muzete odsuzovat, ze nekdo trapi psy a pritom delat to same rybam ? Neprosazujete tu, ze kdo o zvireti nic nevi, nema si ho porizovat ? Aha, ona ryba neknuci, ona se proste splachne ...........

0 0
možnosti

Matylda

26. 2. 2009 11:49
Re: Copak ryby nejsou zvirata ?

Kdo tu splachoval ryby? Ať to po sobě čtu, jak chci, tak to tam fakt nikde nemám!!!

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz