26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ŽELEZNICE: Proč budeme vždycky jenom chudí?

Protože nejsme dost odhodlaní. To slovo „odhodlaní“ jsem si vypůjčil v knize našeho premiéra „O čem sním, když náhodou spím“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Křepelka 10.3.2019 10:56

Psát o žreleznici chce o ní něco vědět! II:

Další z diskutujících jmenoval hrobaře železnic z devadesátých let, mezi nimiž zvlášť vynikal Martin Říman. Ještě si pamatuji jak v době vrcholících moravských povodní v roce 1997 se před kamerou zalykal štěstím s úsměvem nepochopeného pitomce před mapou, na které byly doslova vymazány z povrchu zemského tratě ze Šumperka do Koutů nad Desnou a také z Milotic nad Opavou do Vrbna pod Pradědem. Aby do roka iniciativou místních autorit podpořených obyvateli, potažmo podnikateli byly tyto tratě nezvykle rychle obnoveny. A ta do Koutů nad Desnou dokonce i elektrizována. A musíme vděčit snad kanadskému potenciálnimu investorovi, který naznačoval záměr nějaké dřevozpracující továrny u Bystřice nad Pernštejnem za záchranu stařičké Tišnovky z Tišnova přes Bystřici a Nové Město na Moravě do Žďáru nad Sázavou, která byla také ve výběru těchto hrobařů. A jak by fungovala Škoda ve Vrchlabí či Kvasinách bez stávajících, dnes už modernizovaných lokálek. Ći Hyundai v Nošovicích,

VRT v našich podmínkách z hlediska vnitrostátního provozu je nutno považovat za nemístnou chiméru. Copak se do toho pouští tak vyspělé státy z hlediska železnic jako je Švýcarsko či Rakousko? Státy s rozvinutou sítí VRT dokázaly už před více než padesáti lety provozovat vlaky rychlostí 200 km/hod. Francie, Německo, Itálie! A s těmito konstrukčními, stavebními a provozními zkušenostmi teprve naskočily do opravdu vysokorchlostních tratí přes 300 km/hod. Takže tak!

J. Kratochvíl 10.3.2019 18:24

VRT je pro nás nutnost

VRT je i v našich podmínkách nutnost vzhledem poloze naší země, abychom byli napojeni na Evropskou síť VRT.., tak jak je napojeno Holandsko, Belgie nebo Švýcarsko, aby rychlíky s Berlína do Vídně nemusely jezdit přes Bavorsko. VRT pro nás má význam hlavně pro mezinárodní spoje než vnitrostátní dopravu. Dále je důležité, že by se uvolnila kapacita na dnešních tratích, které jsou již zcela zaplněny. Takže tak.!

V. Křepelka 10.3.2019 10:52

Psát o žreleznici chce o ní něco vědět!

Vážený autore, jeden z diskutujících zcela správně zdůraznil, že musíte být nutně z Prahy. Podtrhuji tedy že ten Pražák pro kterého svět končí za Běchovicemi. Kde jste přišel k tou tvrzení, že nárůst počtu cestujících je jen okolo Prahy? A co koridorové spoje do na Ostravsko či směr Břeclav – Vídeň – Graz či Bratislav Budapešť. Současná nabídka vlaků ve srovnání se sestavem před pouhými několika lety je ohromující. Lidé z Ostravska neřku-li z Hané přišli už dávno na to, že trmácet se přes Brno po neustále kolabující D1 je blbost. No a Z Brna navzdory skutečnosti, že po dráze je o to o 20 % měřeno kilometry delší se už před několika lety jízdní doby vlaků dávno autobusům vyrovnaly.

A jak vysvětlíte, že na Slovensku, kde vláda Mikuláše Drzurindy razantně a bez milosti zlikvidovala dopravu na místních tratích, dokonce i na těch, které propojujjují více tratí se zrovna ve výstavbě VRT děje přesně to samé co u nás.

P. Štěpánek 10.3.2019 8:40

Ano

SZDC je banda kretenu, kteří denně hazarduji s životy nás všech.

L. Novák 10.3.2019 8:40

Běžte do háje s rychlovlaky! Budoucnost má lodní doprava!

:-) Ne, nejsem blázen, za blázny považuji ty, kdož usilují o vybudování plavebního kanálu Dunaj - Odra - Labe. Ten ale nikdo nepotřebuje, leda soudruh Zeman, Babiš a Ťok a jejich klientela čekající na další "bilionový tunel" odvádějící peníze občanů do jejich vlastních kapes... ANO, ti se budou mít!

Nevím, kolik desítek či stovek milionů už socialistické vlády rozházely na posudky a přípravu projektu stavby kanálu. Jedná se o zcela zjevný nesmysl a jeho strůjce by bylo potřeba zavřít do šatlavy, až zčernají... nebo možná raději do blázince.

https://www.novinky.cz/ekonomika/488700-zemanem-prosazovany-vodni-kanal-by-se-mohl-zacit-stavet-za-12-let-u-ostravy.html

https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/kanal-odra-dunaj-labe-tok-ministerstvo-dopravy-zemanuv-kanal.A181019_122010_ekonomika_jadv

A vy se divíte, že u nás nejezdí rychlovlaky, protože "zelenou" má malá rychlost a dodavatelská nepružnost vodní plavby? V Kocourkově je to tak...

A. Trick 10.3.2019 11:28

Re: Běžte do háje s rychlovlaky! Budoucnost má lodní doprava!

Až Kotlinka bude používat místo zlého ruského plynu hodný americký zkapalněný plyn tak se "Zemanův kanál" bude velmi hodit. Jak to sem chcete dostat z Polska?

V. Václav 10.3.2019 14:42

Re: Běžte do háje s rychlovlaky! Budoucnost má lodní doprava!

co zkusit nějaké potrubí?

M. Prokop 10.3.2019 15:55

Re: Běžte do háje s rychlovlaky! Budoucnost má lodní doprava!

Mimo jeho rozsah. :-P

A. Trick 10.3.2019 19:35

Re: Běžte do háje s rychlovlaky! Budoucnost má lodní doprava!

Homorysení. Prokop se prostě vyjádřit MUSÍ. I sebevětší pitomostí.

L. Novák 11.3.2019 16:22

Re: Běžte do háje s rychlovlaky! Budoucnost má lodní doprava!

Mně připadá, že tohle platí spíš na tebe... :-P

J. Kraus 9.3.2019 14:39

Dříve fungovaly přípoje a vlak počkal.

Rád jsem jezdíval vlakem na chalupu, ráno 300 metrů na nádraží, po hodině přestup na lokálku, za další hodinu výstup a pěšky po turistické značce na chalupu. Od doby, kdy jsou na přestup tři minuty, jsem se neodvážil vlakem jet a riskovat několik hodin čekání na další přípoj. A ještě hůř zpáteční cesta, lokálka pravidelně přijížděla až o deset minut pozdě, ale na přestup teď zase tři minuty. Projíždějící hlavní vlak má ale zakázáno čekat, i když právě zde vždy přestupovalo hodně lidí a plnili takřka prázdný vlak. Hloupost kompetentních nebo zlá vůle?

J. Jurax 9.3.2019 15:15

Hloupost.

Furt jim nedochází, že dráha je pro cestující, nikoliv opačně.

A. Trick 9.3.2019 17:45

Re: Dříve fungovaly přípoje a vlak počkal.

Existuje možnost požádat průvodčí (ho) aby zatelefonoval dispečerovi SŽDC a požádat jej aby přípoj počkal. Pokud se nejedná o velké zpoždění dispečer zpravidla vyhoví.

Každý průvodčí je vybaven služebním mobilem.

J. Jurax 10.3.2019 17:49

Možnost požádat ... to by snad mělo být automatické, aby cestující byli spokojeni, neboť dráha je pro cestující, nikoliv naopak ...

A. Trick 10.3.2019 19:34

Re:

Můžete, nemusíte. Rozhodnutí je na Vás.

J. Kratochvíl 10.3.2019 18:13

Re: Dříve fungovaly přípoje a vlak počkal.

Hloupost!

často používám železnici a to co píšete není pravidlem nebo pouze výjimečných případech. Navíc průvodčí opravdu zavolá, aby přípoj počkal.

J. Fridrich 9.3.2019 11:00

A jsme opravdu chudí ?

A jsme opravdu chudí ?

J. Kratochvíl 10.3.2019 18:28

Re: A jsme opravdu chudí ?

Bohužel jsme a důkazem toho je právě naše zastaralá železniční doprava. Pravda je, že ve srovnání třeba s Afghanistánem jsme na tom ještě dobře, ale v Afganistánu nemají ani kilometr železnice a proto jsou na tom tak jak jsou.

M. Malovec 9.3.2019 10:47

Doufám,

že se nenajde dost odhodlaných magorů, kteří by prosadili zrušení regionálních tratí. Ruku v ruce s poštovními úřady, vesnickými prodejnami a hospodami. Nakonec proč nezrušit i malá města a obce. Nebudou-li lidé je po problémech.

L. Novák 10.3.2019 8:14

Re: Doufám,

Otázka zní: Kdo to zaplatí, když není dost platících cestujících? ;-)

P. Grigar 9.3.2019 10:36

Železnici můžete přirovnat k řece..

.. aby se veletok mohl valit krajinou, musí do něho přitékat řeky, sycené říčkami napájenými potoky, které plní drobné potůčky. Bez provozu na malých tratích, s přípoji plynule navazujícími na ty větší, nezískáte dostatek cestujících pro rychlá spojení. Pokud se mýlím, prosím opravte mé bludy...

I. Dekyský 9.3.2019 10:39

Re: Železnici můžete přirovnat k řece..

Nemýlíte...

A. Trick 9.3.2019 10:42

Re: Železnici můžete přirovnat k řece..

Rozhodně v bludech nežijete.

V. Šedivý 9.3.2019 11:56

Re: Železnici můžete přirovnat k řece..

Takže si myslíte, že plnohodnotný cestující musí přijet na nádraží k rychlovlaku lokálkou, že cestující z autobusu se tak nějak nepočítá?

P. Grigar 9.3.2019 12:31

Re: Železnici můžete přirovnat k řece..

.. někde jsem něco takového napsal? Nepodsouvejte mi prosím vaše myšlenky. Počítá se každý cestující. Frekvence spojů autobusové dopravy a jejich návaznost na vlakovou je v regionech ještě horší, než u vlakových přípojů. U venkovských nádraží, ve kterých se sbíhá několik tratí, je problém po 6 hodině ranní zaparkovat a ploty jsou ověšeny zamknutými jízdními koly. Vesnice, ve které žiju, právě na takové zrušené lokálce leží, po zastavení vlakové dopravy "tady chcípnul pes", zato se tu uživí dvě autoopravny. Jenom si majitelé stýskají, že se věčně hrabou ve starých křápech, bez kterých by lidi ovšem byli namydlení. Do Prahy daleko, předaleko.. fyzicky i platově.

P. Dvořák 9.3.2019 17:37

Re: Železnici můžete přirovnat k řece..

Vaše otázka: ".. někde jsem něco takového napsal?"

Moje odpověď je: Napsal: "Bez provozu na malých tratích, s přípoji plynule navazujícími na ty větší, nezískáte dostatek cestujících pro rychlá spojení."

P. Grigar 9.3.2019 18:59

Re: Železnici můžete přirovnat k řece..

.. autorův článek se týká problematiky železniční dopravy, proto jsem se vyjadřoval k problematice železniční dopravy. Nikde jsem ani náznakem nezmínil návaznosti na dopravu silniční, natož abych nadřazoval jednu nad druhou. Že cestující začasté kombinují obojí, někdy dokonce přidají i letadlo, loď, kolo, běžky(lyže) nebo koňské či psí spřežení, je většině lidí známo a problém v tom nespatřují. V neposlední řadě též chodci používají vlaků. :-)

M. Mikulec 9.3.2019 10:22

S vysokorychlostní zeleznicí

by nám mohlo pomoci Maroko. Navíc je to premiéra Babise oblíbená země, kterou zná. Tudíž i ví, ze ma vysokorychlostní vlaky.

K. Janyška 9.3.2019 9:35

Nákladní doprava většinou na železnici. Tak by to mělo

dopadnout... Dzp.

J. Lepka 9.3.2019 10:25

Re: Nákladní doprava většinou na železnici. Tak by to mělo

Vy si nepamatujete, jak to dopadlo, když to zkoušeli bolševici ?