29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
PP2 26.6.2008 21:21

Četl jsem

Četl jsem o tomto léku, že má skvělé účinky a že jedním z hlavních úkolů zkoušek je zjistit jak to, že uzdravuje. Připadá mi neskutečně sprostý nechávat z bezpečnostníéch důvodů ještě 6 let pacienty umírat.

Jenda 26.6.2008 23:51

Re: Četl jsem

Pripada mi sprosty zabit vsechny pacienty, vcetne tech ktere by zachranila i soucasna proverena lecba, lekem u ktereho se nasledne zjisti, ze zabiji 100% pacientu jenom mu to holt trva dva roky.

Vite nechtel bych byt v kuzi nekoho kdo musi rozhodovat jakou pouzit lecbu v situaci, kdy pokud vybere spatne tak pacient zemre a jeste se nikdy nedozvite jestli vubec bylo mozno se rozhodnout dobre. Mozna je delka testu prilisna a mozna ta delka testu zachrani u nejakeho jineho leku stonasobne vice lidi nez by zkraceni u tohohle zachranilo. Kdo vi?

Veselý 26.6.2008 10:47

Nevím zda jsem to pochopil

ale zdá se mi, že farmaceutické firmy o to nemají zájem. Předpokládám dvě možnosti, buď tyto metody nejsou ještě propracované, nebo jsou tak dobré, že ohrožují zájmy těchto firem. Je to problematika, které nerozumím.

doktor 26.6.2008 11:27

Re: Nevím zda jsem to pochopil

Je to pochopitelné snadno. Pan docent radiologie a s Julínkovým ministerstvem až podlézavě spolupracující ředitel hradecké fakultní nemocnice Leoš Heger se jen zviditelňuje před podzimními senátními volbami. Kandiduje totiž do Senátu za ODS. Podobné výzkumy probíhají ve všech českých fakultních nemocnicích - zatím. Výsledky nebývají senzačně představovány v denním tisku, ale v odborných časopisech a na fórech lékařských sjezdů příslušných oborů.

Jakub S. 26.6.2008 13:14

Ano, spolupracuje s MZ. A co?

Ano, publikuje souhrnně a srozumitelně pro interesované inteligentní lidi, kteří tomu dají přednost před sděleními o souložích našich politiků, zprávu o současném stavu a cestách dál. Ano, výzkum probíhá na mnoh pracovištích, usilovný, neviditelný, odpovědný, krůček za krůčkem - on nepíše, že jenom u něj. Vím to, bratr je významný onkolog. A držím palce všem a za jakýchkoli průvodních okolností, vše ostatní je irelevantní. Má paní už to nestihla. Držím palce všem ostatním postiženým. Bezvýhradně.

doktor 26.6.2008 14:01

Re: Ano, spolupracuje s MZ. A co?

Prošel jsem si na internetu o látce GS 9219, která dává (cca za 6 let) naději některým pacientům s hematologickými nádory, především lymfomy, v češtině vše. Ačkoliv se tato látka již testuje na 5 amerických univerzitách, a bude testována na celkem 6 českých pracovištích, oslavný článek vyšel v té souvislosti jen o jediném z těch pracovišť, hradecké FN, z pera jejího ředitele (v několika různých, hlavně regionálních mediích). Ostatní pracoviště pracují - a mlčí. Dobře dělají.

pacient 26.6.2008 13:25

Re: Re: Nevím zda jsem to pochopil

Nádherné rozuzlení!Souhlasím s "doktorem",když jde o koryta,nesmí chybět média!!!

jirka.s. 26.6.2008 17:26

Re: Re: Re: Nevím zda jsem to pochopil

A už jsi dneska zaplatil 60 kaček, že jsi tak rozverný? A ležíš v Bohnicích anebo v Havlíčkově Brodě? ;-)

jirka.s. 26.6.2008 17:30

Re: Re: Nevím zda jsem to pochopil

Děkuji ti, soudruhu RSDr., za upoutávku na politické ambice pana doktora Hegera! Jetě štěstí, že se tady najdou podobní bl/bci jako ty! Od pana Hegera bych se nejspíše o jeho kandidatuře na senátora nedozvěděl! Ještě jednou děkuji! ;-D

jirka.s. 26.6.2008 10:26

Jedna věc mne ale, pane doktore, zarazila!

"Každá studie má přesně naprogramovanou formu, v jaké je prováděna. Tu si určuje firma, která uvádí určitý lék na trh. Pacienti, kteří mohou vstoupit do programu, jsou přesně definováni. Jsou limitováni například věkem či stupněm choroby, na kterou se preparát zkouší. Vždycky je určena skupina pacientů, která ten lék nedostane kvůli porovnávání. Srovnávání skupin léčených klasickým a novým způsobem je nezbytné. Vše se odehrává za naprostého souhlasu pacienta, který do této studie vstupuje."

A ti pacienti ze skupiny, kteří ten lék nedostanou, dostávají jen placebo? Tudíž je udržujete v nenaplnitelné naději, nebo skutečně vědomě souhlasí s tím, že prostě jenom kontrolujete další neléčený průběh jejich nemoci? 

V tom prvním případě by mi ale tak trošku pokulhávala etika, co myslíte?

Z 26.6.2008 10:33

Re: Jedna věc mne ale, pane doktore, zarazila!

K tomu bych ještě připodotkl, že v tomhle případě možná ani není nutné mít kontrolní skupinu těch, co lék nedostávají. Těch, co ho nedostávali dosud a co dosud dostávali současnou léčbu, je podle mě už dostatečný počet.

Navíc, uvědomme si, že teď nemluvíme o nějakém novém léku na deprese nebo ekzém. Mluvíme o léku na smrtelnou nemoc, na kterou i při aplikaci současné léčby většina nemocných zemře.

Fafa 26.6.2008 19:38

To Z:

problem je ovsem v tom, ze historicke kontroly neposkytuji stejne kvalitni informace jako randomizovane studie. Jednak kvuli zmenam v podpurne lecbe, jednak kvuli moznym zmenam ve sberu dat.

jkotek 26.6.2008 10:35

Re: Jedna věc mne ale, pane doktore, zarazila!

Pacienti o prijmu placeba nesmi vedet. Jinak by bylo testovani bezcenne protoze uz pouhe vedomi, ze je podavan lek ma meritelny vliv na prubeh choroby (dokonce je horke placeho ucinejsi nez sladke ;-).

Nicmene pacient musi vedome podepsat souhlas s _moznosti_ jeho podavani (je soucasti podminek ucasti na testovani). Nevi ale, zda to bude prave on, kdo dostane lek ci placebo.

Jenda 26.6.2008 10:45

Re: Jedna věc mne ale, pane doktore, zarazila!

"a většinou se porovnává s účinností doposud používaného léku - tzv. "zlatého" standardu. "

Jarda 26.6.2008 12:41

Re: Jedna věc mne ale, pane doktore, zarazila!

Co je neetického když vám nabídnou že dostanete buď nový nevyzkoušený lék nebo placebo a že se nedozvíte co dostáváte a vy s tím souhlasíte

Martin 26.6.2008 9:30

Kecy

Zkouška léku na lidech je vždy experiment s možností smrti pacienta a ne že nám tu bude vykládat něco o procesech. Ředitel nemocnice takticky opomět zmínit nedávný průser s klinickými testy (bohužel jsem zapoměl, na kterém pracovišti se to stalo), kdy se udělala kompletní řada testů, tedy od dílčích testů na kulturách až po opice, všechno bylo OK a pak se to nasadilo na lidské dobrovolníky a bylo z toho přímé ohrožení života, protože prostě člověk je unikátní živý organismus a i přesto, že to projde na opicích, tak to lidem může škodit. Samozřejmě, že nové léky potřebujeme a tedy i testy na dobrovolnících, ale ne že nám tu bude vykládat, že rizika jsou minimální.

jirka.s. 26.6.2008 10:15

Re: Kecy

Pravda pravdoucí! Ty jsi, martine, vskutku unikátní živoucí organismus! ;-D

jkotek 26.6.2008 10:38

Re: Kecy

Rizika JSOU minimalni. Pro jejich minimalizaci je skutecne ucineno vse mozne. Ale i minimum muze mit vysokou absolutni hondotu.

ola 26.6.2008 8:52

otázky pro pana ředitele

1. Pokud se prokáže posit. léč. efekt nového léku- kolik taková léčba bude stát( např. ročně)

2. Vzhledem k podfinancování českého zdravotnictví, politickým demagogickým hádkám, bude možné použít tuto léčbu u všech indikovaných? Léčit se na pojišťovnu určitě mají nemoce jako je uvedeno v tomto článku, ale s nejnižší spoluúčastí v EU na léčení nelze mít kvalitu pro všechny.

Don Chuan 26.6.2008 9:46

České zdravotnictví je přefinancované.

Jen peníze mizí v nesprávných kapsách a nedostává se pacientům odpovídající péče za krvavé peníze, které do systému zdravotního pojištění tečou proudem. O farmaceutických koncernech není třeba cokoli říkat, jsou to bandy vyděračů.

Jenda 26.6.2008 10:47

Re: České zdravotnictví je přefinancované.

Mate urcite pravdu. A nove leky se vyvinou samy.

Z 26.6.2008 10:56

Re: Re: České zdravotnictví je přefinancované.

I vy máte určitě pravdu. Žijeme ale bohužel v době, kdy finanční zájmy mají čím dál tím víc nad etikou navrch.

S/ ke_p tic/us M axi/m us 26.6.2008 12:44

Má pravdu

Léky se vyvinou i bez zlodějských praktik nadnárodních koncernů.

Honza42 26.6.2008 13:31

Re: Má pravdu

Ano, zvláště znárodněné socialistické farmaceutické firmy byly známé špičkovými léky. Nikdo za bolševika přece nesháněl nekvalitní podpultovky ze Západu. Stačil mu skvělý Sovětský Tetracyklin. :-D:-D

jirka.s. 26.6.2008 17:22

Re: Re: Má pravdu

No, ona, Honzo, i ta dnešní dRáthova Zentiva je známa výrobou "špičkovývh" léků, že?;-D Dokonce si troufne i na Brufen! ;-D

Jenda 26.6.2008 23:44

Re: Má pravdu

Vyvoj a testovani totiz bude platit Skeptik. Z dobroty srdce to zatahne.

jan hájek 26.6.2008 6:35

No jo, ale

on správně vedený experiment je VŽDY přísně sledovaný proces, jinak to dopadne jako s otce Milouše, manželem tety Kateřiny, z Jirotkova Saturnina - dělníci se ptali co bude výsledkem a on v záchvatu upřímnosti řekl: Ví bůh!, ovšem dělníci to pochopili jako Výbuch a po předchozích zkušenostech vyskákali okny.

No a léková studie bez přísného sledování je šarlatánství.

selidka 26.6.2008 11:23

Re: No jo, ale

konkrétně se jednalo o strýce Františka, a myslím že po této epizodě byl rozzuřenými dělníky ztlučen. Jeho závod rovněž trpěl značnou fluktuací, neboť dělnící dávali přednost bezpečnějšímu zaměstnání v blízké továrně na třaskaviny......

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 26.6.2008 2:58

no vida

Tenhle clanek je vyslovene pozitivni a ... zadna diskuze. Co to s temi lidmi je?

Preji hodne uspechu pri testovani leku a co nejvice uzdravenych pacientu.

Pavla B. 26.6.2008 7:57

Re: no vida

Asi není námitek:-) I když by se dalo polemizovat třeba o tom, kolik lidí kvůli tak dlouhému testování mezitím zemře, zda by nebylo "lepši" obětovat promile lidí, kterým lék působí komplikace..... Jenže pravidla jsou dána, takže by to byla ryze akademická debata.

Také se připojuji s přáním mnoha úspěchů.