29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

ZDRAVOTNICTVÍ: E-neschopenky odhalily bezohlednost úřadů

Zavedení elektronických neschopenek provázely potíže, jak tomu při zavádění digitálních informačních systémů u státní správy bývá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Flekalová 18.1.2020 10:53

sestřička říkala, že doktorovi poslali dva testovací pacienty, na těch si to nacvičil a funguje... tak kde je problém?

M. Flekalová 18.1.2020 10:51

vlastní zkušenost... lékař ťuknul do pc, zadal mé identifikační údaje, neschopenka se ihned doplnila a odeslal na personální... nikam jsem nemusela ani nikoho žádat, aby přinesl zaměstnavateli, ten nemusel nic podepisovat a nosit na personální... taktéž ukončení... lékař odeslal a hotovo... když to jde u nás na vesnici, tak kde mají ostatní soudruzi problém?

M. Flekalová 18.1.2020 10:47

vytvářet zisk...snaha o zisk je trik?:)

R. Tichý 17.1.2020 20:28

Je faacinujici sledovat, jak nejruznejsi vlivne skupiny ziskavaji vyhody nad ostatnimi.

Zubarum se plati, praktik nevybere ani 30 Kc.

Hospodsti bez mrknuti oka donuceni k EET, lekari odkladali elekteonicke neschopenky.

Firmy optimalizuji dane, zamestnanec plati jako mourovaty.

A spolecny cinitel? Naprosto zoufale neschopny stat a jeho zamestnanci.

V. Horka 17.1.2020 19:21

Souhlasím s vámi pane. Mé peníze, které obchod získá jsou i na plat pokladní. Jestliže mám pracovat za pokladní, chci adekvátní slevu. Zavedení samoobslužných pokladen, respektive jejich "výhodnost", je jen trik, jak dosáhnout vyšší zisk.

T. Novotný 17.1.2020 18:41

jenomže vy tu samoobslužnou pokladnu používat nemusíte, když ten důvod nevidíte.

J. Sušeň 17.1.2020 16:11

Není to jen o lékařích, stát přenáší své povinnosti a břemena na podnikatele už poměrně dávno. Jeden příklad za všechny, zaměstnanec si platí zdravotní pojištění a zaměstnavatel je povinen mu platit ještě nad rámec hrubé mzdy, ale když zaměstanec onemocní tak prvních 14 dní nemocenské mu přesto hradí zaměstnavatel, atd

J. Chaloupka 17.1.2020 16:05

Zajímá mne, co do teď dělala Komora praktických lékařů? To neudělala nějaký ten kurz?

P. Staronový 17.1.2020 15:32

Pokud je odbavení u samoobslužné rychlejší (obvykle je), jdu k ní. Nic víc v tom není.

P. Staronový 17.1.2020 15:30

To se Holub pro jednou dost trefil.

P. Kubáč 17.1.2020 13:07

Před několika lety byl na obálce časopisu České lékařské komory vtip : Uřícený doktor říká televiznímu redaktorovi : " Díky počítačovým systémům zvládáme práci s nejvyšším vypětím. Bez těchto systémů bychom ji zvládali bez nejvyššího vypětí."

V. Novak 17.1.2020 12:28

Ne, tohle není s ePN pravda.

Jako ajťák, co to bohužel musí zavádět denně vidím, že ten systém je nedodělaný bastl ve fázi programátorského testu. Normální firma by v téhle fázi ani nemluvila o systému, ČR to ovšem nasazuje naostro. Dodnes si o IČPE lékaře musím volat s ČSSZ, před vánoci to jelo na certifikát doktora, od 1.1 na certifikát Súklu (povinně),

doba zpracování ePN je přes hodinu (papírově tři listy papíru s pár údaji, no, děs), vydanou ePN nelze zrušit (musí se telefonovat na úřad), ePN nelze vyzkoušet , takže po instalaci hned ostrý provoz, test vzhledem k nemožnosti smazat ePN není možný, stálé změny stavu rozhraní, informovanost zaměstnavatelů nulová (žádosti o informace o ePN zaměstnanců se realizovaly až od prosince), no bordel nad bordel.

V. Kolman 17.1.2020 9:17

To pane Langere při vší úctě chápu, ale není to pro mě dostatečným důvodem. Uznávám, že pro někoho jiného to dostatečný důvod je.

F. De Winter 17.1.2020 9:06

Pane Holube, zjevně píšete o něčem, čemu vůbec ale opravdu vůbec nerozumíte. Zavádění velkých a složitých informačních systémů přináší problémy nejen ve státní správě ale i ve velkých soukromých firmách, prostě proto, že je to složité a všechny problémy nelze při projektování systému předvídat. A to že obsluha při zavádění nového systému prská je standardní stav, prostě proto, že se člověk nerad učí nové věci a v okamžiku zavádění systému jim to přináší nějakou práci navíc. To je ale standardní stav, když se převádí starý systém na nový. ;-)

R. Langer 17.1.2020 8:57

Ten bonus samoobslužných pokladen je v tom, že tam většinou nemusíte stát frontu, jestli jste to nepochopil. ;-)

V. Kolman 17.1.2020 8:29

Pan Holub má pravdu. Malý příklad. V prodejně "nejmenovaného prodejního řetězce" v Praze se objevily samoobslužné pokladny.

Možná bych se i já, starý člověk, (který si moc nerozumí s počítačovou technologií) zkusil tuto možnost využít, ale:

POUŽITÍM SAMOOBSLUŽNÉ POKLADNY SI POUZE ZKOMPLIKUJI ŽIVOT A NEDOSTANU ZA TO ŽÁDNÝ BONUS! Kdyby byl za nákup prostřednictvím samoobslužné prodejny bonus ? % z ceny nákupu, nejspíš bych to aspoň zkusil a možná tomuto způsobu placení i přišel na chuť. Za stávající situace k tomu nemám žádný důvod.