29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

ZDRAVOTNICTVÍ: Domácí porody

Na úvod bych rád zdůraznil, že domácí porodnictví není problém, který je třeba řešit, ale téma, kterým je radno se zabývat. Jakákoli polarizace na ose Ano-Ne vede vždy ke špatným výsledkům a nepochopení příčin a důsledků tohoto – řekněme - fenoménu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Mikulec 7.1.2019 14:33

Zase zakon akce a reakce

Medicina vyrobila ze vsech lidi pacienty. Ted se to obraci proti ni: porod neni choroba. Ti, co strasi komplikacemi pri domacim porodu, by zase chteli budouci maminky naslapat do jedne skatulky. Zena chodi celou dobu tehotenstvi na kontroly, tak proc by se nemohla rozhodnout sama, kde porodi? Ledaze by jeji lekar nebyl sdilny, ale prilis prepracovany, aby ji neupozornil na rizika prave v jejim individualnim pripade.

Š. Hašek 7.1.2019 18:21

Re: Zase zakon akce a reakce

Důležitá je věta: Těhotenství a porod není choroba.

Neznám případ, kdy rizikově těhotná žena chce rodit na samotě Šumavy. Zas se míchají jablka s tranzistorama.

Mám kolem sebe spoustu vyrobených pacoušů. Leknou se, když ráno se jim v šedesátidevíti dělají tři sekundy mžitky před očima. Zkráceno, poněkud neporodní.

M. Mikulec 7.1.2019 18:56

Re: Zase zakon akce a reakce

:-))) Nejdriv vas vylekaji a pak vas jeste poslou do lekarny.:-) Cetla jsem statistiku, kde se lide v CR dozivaji nejvyssiho veku: je to v kraji Vysocina, kde je uplne nejhur dostupna lekarska pece. Hejtman kraje Vysocina stale bije na poplach misto aby se na to vykaslal.:-)

Š. Hašek 7.1.2019 20:28

Re: Zase zakon akce a reakce

Jo.

Zítra, pokud nebude nade mnou pohotovostní vrtulník, dokud nebudou socani rozdávat zdarma zdravotní program do radiopojítka ....... tak se nehnu z postele. A kdyby náhodou z kuchyně vonělo kafe, tak ženu zpucuju, že v mém věku mám dostat půlku dva dny starého rohlíku, ovšem rozmočeného ve vlažném odstředěném mléce. Říkali to ve zdravotním pořadu spacákové TV. A hlavně olivy a superpotraviny, co rostou na pobřeží Austrálie.

Jak se jmenuje ten hejtman? Abych se od něho držel dál.

M. Mikulec 7.1.2019 20:50

Re: Zase zakon akce a reakce

Jiří Běhounek. Důležitější než zdravotnictví jsou pro něj už jen silnice.:-)

B. Havel 7.1.2019 11:23

klienti v žádném případě

Něco na tom bude:

- narodil jsem se doma, ale tehdá se to neřešilo (1951)

- konkurence není a likviduje se, viz rušení malých porodnic,

- Brno příkladem, stavba největší porodnice, protože je to jednodušší než oprava staré, to bude již z faktu a hmoty stavby fabrika. Individuálnímu přístupu nevěří.Detail na závěr, ve FN Brno zavedli vyvolávací zařízení

začalo to "klient 123 se dostaví do ambulance 97" předělali to na "pacient ..." vysvětlení ... je to podle zákona. V nemocnici si nás dle zákona nemohou vážit !!!

O. Prokop 7.1.2019 15:44

Re: klienti v žádném případě

Pojem klient používají v komerční sféře. Je to člověk, ze kterého plyne zisk. Ale v českém socialistickém zdravotnictví se nejedná o klienta. Klientem je zdravotní pojišťovna( lépe přerozdělovna zdravotní daně- další špatný výraz). Ta to lékaři platí- Až bude mít smlouvu se zdravotní pojišťovnou občan-volič, pak bude klientem a bude vážený článek v systému. Nyní je to více méně žadatel, který se bláhově domnívá, že když odevzdává zdravotní daň, tak má nárok na rychlou kvalitní péči za pár pětek. Proto je krize ve zdravotnictví, proto je personální devastace. proto jsou dlouhé čekací lhůty, proto občan není klientem.

M. Prokop 7.1.2019 15:50

Re: klienti v žádném případě

Občan volič má smlouvu se zdravotní pojišťovnou. Problém je, že pojišťovny si smějí konkurovat v podstatě jen bezvýznamnými benefity typu plavání zdarma, takže nemají potřebu o klienta skutečně bojovat.

Věc je ale problematická, jediná cesta ke zlepšení čehokoliv je konkurence a zrovna ve zdravotnictví by vedla k výběru zdravých pojištěnců, což je poněkud neproveditelné.

O. Prokop 7.1.2019 15:58

Re: klienti v žádném případě

souhlasím. Ale na některé ambulantní služby by připojištění- tedy smlouva občana s pojišťovnou být mohla. Stačí opsat např. rakouský systém a je vymalováno. Ale toho se všichni politici bojí, protože by prohráli následující volby. Babiš se svým poskokem ze Superstar potřebuje brát dotace z EU na své neprosperující firmy, zadlužené u bank.Problém je, že se čím dále více zhoršuje a nějaké kosmetické změny( zvýšení plateb státu za tzv. státní pojištěnce, elektronizace, DRG ...) žádné zlepšení nepřinesou.

M. Prokop 7.1.2019 17:21

Re: klienti v žádném případě

Připojištění a spoluúčast u výkonů zajisté.

Jenže, to by znamenalo určit, co je standard a co nadstandard a toho se všichni bojí co čert kříže. Předstírají, že standard je vše pro každého .... a pak se na dražší léky či výkony organizují sbírky.

Klasické tři parametry, láce, obecná dostupnost, kvalita. Nikdy nelze mít všechny tři, vždy jen dva.

M. Mikulec 7.1.2019 18:58

Re: klienti v žádném případě

Lepsi byt klient nez pacient. Je dobre pripominat, ze ti, kdo navstivi lekare, jsou platici klienti. Mely by to vedet obe smluvni strany.

P. Kubáč 7.1.2019 9:51

Autor je panic, který o ženskou ještě nezavadil ?

Jinak by věděl, že existuje volná volba porodnic, tudíž existuje místy až drtivá konkurence a je běžné, že porodnice je nejvýstanější část špitálu.

Kdyby to náhodou nestačilo - gynekologie má do značné míry podobný charakter jako třeba stomatologie - jede v částečném soukromém režimu mimo zdravotnícký systém, čemuž odpovídá konkurence kvalita. Takže není důvod riskovat život dítka i matky domácími porody ( i když proti gustu žádný dišputátt ).

Řeči po personální devastaci platí pro dlouhodobou péči o seniory, v případě gynekologie jsou to jenom kecy.

Š. Hašek 7.1.2019 10:08

Re: Autor je panic, který o ženskou ještě nezavadil ?

Pan Kubáči,

nevím, co je v článku tak rozčilujícího.

Z. Lapil 7.1.2019 10:37

Re: Autor je panic, který o ženskou ještě nezavadil ?

Možná. Je ale určitě pravda, že o domácí porody je zájem, a to z důvodu, že existují prachmizerné zkušenosti rodiček. Takže je o čem uvažovat.

Podotýkám, že zdůvodnění hormonálně hysterickejma ženskejma mám za stejně hloupé, jako zdůvodnění arogantními vyhořelými doktory. Ty i ti nepochybně existují, ale "ze statistických důvodů" jsou na té i oné straně z valné většiny normální lidi.

M. Prokop 7.1.2019 9:23

Jednou konečně něco rozumného.

.

Š. Hašek 7.1.2019 10:03

Re: Jednou konečně něco rozumného.

Souhlas.

K. Janyška 7.1.2019 8:57

Domácí porod je odporné vystavování kojence i matky

zbytečnému nebezpečí ... Dzp.

L. Harvánek 7.1.2019 9:30

Re: Domácí porod je odporné vystavování kojence i matky

Že by? Také jsem se (a ani nikdo z dalších tří sourozenců) nenarodil v porodnici. Takže nevidím důvod, aby rodička, má-li pro to vážný osobní důvod nerodila doma.

Š. Hašek 7.1.2019 10:07

Re: Domácí porod je odporné vystavování kojence i matky

Faktem je, pane Janyško, že Afrika rodí doma a pomalu vymírá.

Uznávám, že moje poznámka zcela nevystihuje plně šíři problému.

"Odporné vystavování se něčemu" vidím poněkud jinak.

J. Lepka 7.1.2019 12:44

Re: Domácí porod je odporné vystavování kojence i matky

Faktem je, pane Hašku, že cca třetí (+ další následující) porody obvykle lékařskou péči nevyžadují, takže stačí Afričankám vysvětlit, že 2 děti jsou až až.

Š. Hašek 7.1.2019 15:28

Re: Domácí porod je odporné vystavování kojence i matky

U nás nejsou babičky - matky rodiček a matky otců? Aby poradily?

Nějak jsem nepochopil. Máme problém v tom, že současní bruselisté počítají s dítětem jako s nákladovou položkou - na kterou ovšem Vám hned vystrojí asi 58 dotačních položek. Netýká se medicínsky domácích porodů, ale začal jste o počtu porodů.

Nestačí, musí se vyvraždit a uvařit v kotlích - stran toho počtu. Afrika momentálně není ani Bavorsko nebo Haná. Zkráceno.

A. Hrbek 7.1.2019 8:05

autor jako obvykle zapomenul

na další podstatné - zájem dítěte a jeho ochranu proti nezodpovědnosti rodičů, zblblých některými institucemi a médii.

Řešení je jednoduché - porod mimo porodnici za své a na vlastní zákonnou zodpovědnost.

M. Prokop 7.1.2019 9:23

Re: autor jako obvykle zapomenul

Nepochopil jste ... :-(

Š. Hašek 7.1.2019 10:14

Re: autor jako obvykle zapomenul

Pane Hrbku,

zde bych začal - zranění a invalidita spojená s alkoholem za své, celoživotní péče po lezení z nudy na 25kV trolej a a amputaci od pupku za své, akční způsoby sportování moderní mládeže - operace a invalidita za své ........ toho by se našlo!

Normální porod není ani akční zábava, ani choroba, ........ . Faktem je, že jen vyčteno/vyslechnuto. No nic. Zkráceno.

A. Hrbek 7.1.2019 11:07

Re: autor jako obvykle zapomenul

Takže podle Vás je správné, aby za léčení postižených, kteří si své postižení způsobili sami neúměrným rizikem nebo jinými způsoby, platila celá společnost?

Je třeba od sebe důsledně oddělit socialistické placené pojištění pro všechny a liberální, kde každý zodpovídá především sám za sebe.

M. Prokop 7.1.2019 13:38

Re: autor jako obvykle zapomenul

kdo bude posuzovat, které léčení bylo způsobeno "neúměrným rizikem nebo jinými způsoby"?

Š. Hašek 7.1.2019 15:37

Re: autor jako obvykle zapomenul

Pane Hrbku,

držme se thematu - Vy jste naznačil, že domácí porod (po předchozích autorizovaných vyšetřeních!!!!) by měl být v případě komplikací přenechán finančně rodičce.

Já jsem naznačil, že vylezení z nudy na vagon a ošahávání troleje, kde jest 25kV stř., by mělo být plně ve finanční na režii toho "znuděného mladíka". Čtěte ještě jednou.

Nějak mně připadá, že rodící matky jsou jaksi přednější než znudění a poněkud blbí mladíci. Nevím jak Vy. Já jsem odmala zvyklý na to, že si fakt musím vybrat, vobojí nejde. Dneska blbečkové říkají, že jde troje a milion dohromady. Zkráceno.

P. Boublíková 7.1.2019 5:54

Autor zapomněl

na jednu důležitou příčinu personální devastace porodnic: o obor gynekologie a porodnictví prudce klesá mezi absolventy medicíny zájem, a to z toho důvodu, že porodníci ze všech lékařů nejčastěji stojí před soudem. A to proto, aby se zpovídali z nějakého nejčastěji jen domnělého zanedbání při vedení porodu v dokonale vybavené porodnici.

Pokud by měly domácí porody vypadat tak, že před domem bude hodiny trčet sanitka s lékařem čekajícím, zda se při domácím porodu něco nezvrtne, aby pak na poslední chvíli zasahoval za improvizovaných podmínek - pak se obávám, že lékařů v tomto oboru bude stále se prohlubující nedostatek. Aby to nakonec nedopadlo tak, že se bez lékaře bude rodit chtě nechtě.

M. Prokop 7.1.2019 9:24

Re: Autor zapomněl

Třeba by šlo poučit se ve světě. Kde to kupodivu jde a nikdo se nediví.

M. Krátký 7.1.2019 9:58

Re: Autor zapomněl

třeba v Africe a Indii a pod !!!