25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Orlita 26.7.2011 10:51

je to sice zajímavý detail

nicméně ani v nejmenším neomlouvá čin vraha či jej najednou posílá do jiného příznivějšího světla.

V 16 letech jsem pod vlivem velmi antisemitského kamaráda (byl to Maďar ze Slovenska a jak všichni víme, Maďaři jsou velmi antisemitští, zvláště ti, kteří to ještě navíc kombinují s katolickým klerikálním fašismem-  snad sledujete co v Maďarsku vyvádí Orban) vyznával řadu stereotypních primitivních antisemitských názorů a až postupně jsem si upravoval obrázek o židech a Izraeli na základě vlastní snahy pochopit hlubší historické souvislosti. Takže teď jsem jednoznačně příznivcem  Izraele a židů. Ale je dobře, že jsem se v ranném mládí setkal se všemi klasickými antisemitskými klišé, jen tak člověk dovede pochopit hloupost antisemitů.

J. Tejkl 25.7.2011 17:32

malá poznámka k některým příspěvkům.

Jen upozorňuji některé zdejší diskutující "konzervativce", že snaha vysvětlovat, chápat  či dokonce omlouvat brutální vraždu nevinných lidí poukazem ke "společenskému kontextu"  činu (v tomto případě problémy s imigrací, multikulturalismus atd.),  je oblíbenou pomůckou  různých levicových a socialně inženýrských teorií, které zde jindy mnozí tak rádi pranýřují...

J. Kanioková 25.7.2011 20:50

Nikdo nikono neomlouvá,

ale pořadí průšvihu JE :

1.  Politická korektnost a nesmyslné prosazování multikulti

2. Reakce fanatika, který nemá šanci, aby jeno názor na přistěhovalectví a zneužívání sociálního systému jeho země,  aby takový názor byl brán v potaz.

Jeho čin je hrůzný, šílený, přeji mu trest smrti. Ale trvám na tom, že ho k tomu vyprovokovala situaci v jeho zemi

S. Netzer 25.7.2011 21:00

Re: Nikdo nikono neomlouvá,

Vaše znalosti o "situaci v jeho zemi" nepřesahují pochybné odkazy na články na českých a slovenských i stránkách.

Jste si jistá, že jste schopná nějakého objektivního posouzení?

J. Štrobl 25.7.2011 15:34

Je to jistě tragédie.

Ale čím dál víc se mi zdá, že kdo seje vítr sklízí bouři.

H. Lukešová 25.7.2011 16:01

Re: Je to jistě tragédie.

Hon na pravičáky, kritiky islámu a multikulti započal. Z činu šíleného psychopata zobecní na všechny kritiky islámu a multikulti. Kritika islámu bude zakázána, Izrael bude bojkotován...

J. Štrobl 25.7.2011 16:10

Re: Je to jistě tragédie.

Jsem starý chlap, život mám skoro za sebou a nebojím se jich. Pravdu budu říkat dál. Na stará kolena mi nestojí za to se před levicovou lůzou ponižovat.

H. Lukešová 25.7.2011 16:45

Re: Je to jistě tragédie.

Ale my mladí pravicově orientovaní jedinci budeme muslimy a levicovou lůzou ponižováni.

J. Štrobl 25.7.2011 17:01

Re: Je to jistě tragédie.

Já pořád doufám, že nás zase tak málo není, abychom si to museli nechat líbit.

H. Lukešová 25.7.2011 19:10

Re: Je to jistě tragédie.

Myslím že ne, ale pánové jako Kadlec a další se jakoukoliv kritiku islámu budou pokoušet umlčet...

J. Kanioková 25.7.2011 15:18

Zajímavý článek z Norska

....Je pravda, že názory na túto tému môžu byť rôzne. Iný názor má človek, ktorý býva v pokojnej tichej štvrti, či v rodinnom dome kdesi na predmestí a do práce jazdí autom. Ja som si tu zažil iné veci, čo asi ovplyvnilo môj uhol pohľadu. Žil som väčšinou v lacnejších častiach mesta, zväčša medzi prisťahovalcami, takže poznám život v Osle aj „pod pokrievkou“ .

Sú to hlavne arabi a černosi, ktorí tu majú pod palcom napríklad prostitúciu a predaj

drog. Stačí sa len prejsť piatok či v sobotu v noci stredom mesta... A Nóri nie sú hlúpi, všetko to vidia, niektorým to možno nevadí, iným zas áno.

Veľa ľudí sa na seba v Osle usmieva, ale verte, panuje tu oveľa „dusnejšia“ atmosféra, ako to na pohľad vyzerá.

http://hnonline.sk/svet/c1-52380970-vypoved-slovaka-z-norska-oslo-je-plne-imigrantov

S. Netzer 25.7.2011 15:30

Re: Zajímavý článek z Norska

Velmi vkusný odkaz v této souvislosti. :-/

S. Ševeček 25.7.2011 15:53

Re: Zajímavý článek z Norska

Možná právě proto bude ten proces neveřejný ... veřejnost by se mohla dozvědět mnoho nepříjemných pravd.

Třeba by před soudní budovou manifestovaly davy Norů ... nemuslimů.

Š. Hašek 25.7.2011 12:19

Pokud

na mládežnickém táboře (levičáci až hanba) se takto hovoří o Izraeli, vrhá to poněkud jiné světlo na věc.

Doufám, že tímto nebudu označen za obhajovače vraha z Norska!!!!! To zdůrazňuji!!!!

Doufám jen, že Evropa nebude jednou v "občanské" válce, kdy spolu budou stát přivandrovalci z Afriky spolu s mladými blouznivci levicových stran proti občanům pod vedením švýcarských sedláků z Alp. To bude pozdě.

J. Tejkl 25.7.2011 13:03

Re: Pokud

A jaké "poněkud jiné světlo" to prosím pěkně vrhá na věc?  

S. Netzer 25.7.2011 13:07

Re: Pokud

Viz odpověď diskutéra Schwarze níže, předpokládám.

J. Kanioková 25.7.2011 15:03

Že tam už i dětem vymývají mozky,

nevidím na diskuzích jediného člověka, který by s činem fanagika z Norska souhlasil, ale většina se ptá - proč? Ano to proč je hodně důležité, protože je třeba se proti podobným reakcím jistit.

Příčina !

J. Tejkl 25.7.2011 17:04

Vážená paní,

příčina zrůdného činu je asi tato:  Psychopat s mešiášským komplexem frustrovaný z toho, že nerozumí světu ve kterém žije, a cítí se jím ohrožen, nedokáže vlastní frustraci  vyřešit jinak, než brutální chladnokrevnou vraždou nevinných lidí, které označí za viníky všeho zla na tomto světě. Neschopnost jakékoliv duševní reflexe dobře ilustují rozpory v tom, jak sám vnímá své skutky a realitou: Na jedné straně sám sebe popisuje jako křesťana, přitom zabije stovku nevinných lidí, mluví o sobě málem jako o rytíři, který statečně bojuje za civilizační hodnoty, kulturu a náboženství, přitom cs chladnokrevností takřeka haydrichovskou  naplánuje brutální a neuvěřitelně zbabělou vraždu bezbraných dětí, kterým navíc ani nedá šanci k úniku, žije sám, hraje virtuální počítačové hry, zaštiťuje se křesťanstvím ale zjevně mu uniká jeho podstata, mluví o Kafkovi, který mu asi podvědomě konvenuje prototypem osamělého hrdiny  v odcizeném světě (myslím, že zmínil Proces jako jeho nejoblíbenější knihu) atd.  Je to člověk, který by nejspíš vraždil, i kdyby žil kdekoliv a kdykoliv a ideologické zdůvodnění vraždy, má pouze dát jeho činu vyšší rozměr, má ho povýšit nad obyčejnou vraždu, jímž v pravdě je...  Není to první a bohužel asi ani poslední podobný případ a obrana proti tomuto patologickému šílenství asi neexistuje... 

  

 

S. Netzer 25.7.2011 17:15

Re: Vážená paní,

Díky, pane Tejkle.

J. Kanioková 25.7.2011 20:45

Ne, patologický šílenec už jen reagoval,

prvotní průser je politická korektnost a multikulti. Nepleťte si pořadí !

S. Netzer 25.7.2011 20:53

Re: Ne, patologický šílenec už jen reagoval,

Paní Kanioková, jste vůbec schopna něčeho jiného, než omílání více méně smysluprázdných hesel?

J. Tejkl 25.7.2011 22:04

Milá paní Kanioková,

politická debata a názory např. nesouhlas s politickou korektností, multikulturalismem atd., jsou jedna věc a maniakální vraždění věc druhá. Ano, někdy nastanou  mezní situace, kdy se člověk pod tlakem vnějších okolností ( stavu společnosti aj.) odhodlá k zoufalému činu aby na tyto okolnosti upozornil. To je například čin Jana Palacha -  skutečný akt sebeobětování, který společnost (alespoň na chvíli) vyburcoval. Pokud by se Breivik upálil před budovou vlády, upozornil by tím na problém, který  je a bude pro Evropu určitě závažný. To co, udělal ale není žádný čin zoufalství - to je sprostá a zbabělá vražda a nic víc, a pokud se mu  něco opravdu podařilo, tak pouze to, že na dlouhou dobu totálně zdiskreditoval jakoukoukoliv  debatu o problému, na který chtěl údajně svým činem upozornit.

Můj názor , že jde o obyčejného psychopata, jsem rozvedl v jiném příspěvku, ale pokud bych se mýlil, a šlo skutečně o jakéhosi "bojovníka" dovolím si ještě jednu krátkou úvahu:  

Vrah Breivik má sice plnou hubu konzervativních hodnot, tradiční Evropy, křesťanských cností atd. ale  stejně jako velká většina zdejších "konzervativců", vůbec neví o čem mluví, což je dobře vidět na  způsobu jakým na sebe upozornil: vraždil úplně stejně, jako by na jeho místě vraždil muslimský terorista - nevinné a neozbrojené  lidi na místě, kde se nemohli nijak bránit a kde nebyl nikdo, kdo by se mu mohl postavit se zbraní v ruce. Použil stejný typ tzv "mučednictví", jaký používají Islamisté,a  který je zcela v rozporu s celou křesťanskou  tradicí mučednictví nenásilného. Ten člověk o hodnotách, kterými se zaštiťoval, zjevně nevěděl vůbec nic. Je to sprostý vrah a snaha zasazovat jeho čin do nějakého "společenského kontextu" je stejně hloupá, jako snaha různých levicových aktivistů  o totéž,  například v případě che Guevary a dalších tzv. "revolucionářů"...

L. Orlita 26.7.2011 10:56

Re: Vážená paní,

toto je opravdu velmi dobrý příspěvek. Takový obrázek o tom lumpovi mám zhruba taky. Podle mně má ten vrah typický hitlerovský komplex (a to nepoužívám jen tak lacině).

Š. Hašek 25.7.2011 23:54

Re: Pokud

Lépe čtěte a všimněte si aspoň těch vykřičníků v mých pár slovech..

H. Lukešová 25.7.2011 13:19

Re: Pokud

Pane Hašku, jsem sionistka, pohrdám antiizraelity, kdo je nepřítel Izraele, je i mým nepřítelem, ale i antisemita má právo na život, nikdo nemá právo nikomu bez soudu vzíti život...Pohrdám levicovou sběří, ale nikdy nikde bych si nevzala pistoli a nešla bych střílet antiizraelity...Jsou to děti, byť zlé a tupé, ale nikdo nikde je nemá právo zabíjet jako škodnou...Spravedlnost náleží soudům a milosrdnému Hospodinovi...Jenom tito mají kompetenci trestat...Církev nevěsta NIKDY nepožaduje krev nevěřících, to požaduje církev nevěstka...Pravá Boží Církev Kristova hlásá lásku ke všem lidem, jenom ryzí láska proměňuje srdce, jen pravá láska něco dokáže...I zločinci se mohou obrátit...Doporučuji přečíst nádherný článek pana Drápala...

Š. Hašek 25.7.2011 23:52

Re: Pokud

Ale samozřejmě!

Já jsem přeci zdůraznil, že nemám soucit s vrahem. A doufal jsem, že bude povšimnuta zaslepenost mladých svazáků. O nich se již dnes píše jen jako o budoucnosti lidstva.

H. Lukešová 25.7.2011 23:56

Re: Pokud

Ano, povšimla jsem si! Je to pěkná sběř, připomínají mi malé děti v Hitler-Jugend...To není žádná budoucnost lidstva, ale záhuba lidstva!

H. Lukešová 25.7.2011 10:57

"Bojovníci za mír", nebo lidi co si tak říkají,

ať táhnou k hamasníkům do Gazy, ať táhnou k Abbásovi...když ty miloučké andílky "palAraby" zbožňují...

S. Netzer 25.7.2011 8:04

Haben

sie deswegen den Tod verdient?

J. Schwarz 25.7.2011 11:50

Re: Haben

Ohne Zweifel