24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

ZÁKAZY: Ruská hudba nesmí na Ukrajinu

Evropou obchází strašidlo, strašidlo paušálních zákazů, řekl by klasik. Když bylo páté výročí plošného zákazu kouření v českých hospodách, většina diskutérů na webu si to pochvalovala, leč míjela jádro debaty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Diviš 23.6.2022 9:19

Nemají, protože nechtějí. Což je rozdíl proti oblíbenému ruskému, nemají, protože nemohou.

L. Harvánek 23.6.2022 9:10

Opět platí princip kolektivní viny? Kolik ještě žije těch, kteří se toho zúčastnili?

P. Diviš 23.6.2022 9:20

A kde ho račte vidět?

L. Harvánek 23.6.2022 11:16

Rusové zde žili i před zabráním. Takže i oni nesou vinu? A co vnuci těch, kteří sem byli přesídleni? Mnoho otázek na jeden jediný názor.

P. Diviš 23.6.2022 8:30

Volební právo nemají, pokud se nechtějí stát občany státu, ve kterém žijí.

S poslední větou souhlas, prostě to nedělejte.

V. Kolman 23.6.2022 9:10

Čím to asi je, že Rusy (stát) nemá, až na vzácné výjimky, nikdo rád???

O. Kaucký 23.6.2022 11:21

Trochu to zrelativizuji, Němce také ne. Proč pojmenovali naši předkové ten obtížný hmyz Rusy a Šváby? Nebo ty národy pojmenovali po těch broucích?

J. Jurax 23.6.2022 12:03

Sapér Vodička neměl rád ani Maďary.

O. Kaucký 23.6.2022 13:31

No vidíte hned jedna výjimka, ale on je neměl rád až od doby, co mu při rvačce píchli kudlu nebo bajonet do zad, do té doby je oceňoval, že se umí také pěkně prát.

R. Meišner 23.6.2022 7:50

no tak ji budou někteří poslouchat tajně---jako kdysi u nás--a sousedé je budou vesele udávat--jako u nás. nic nového pod sluncem.

M. Hoblík 23.6.2022 7:33

Není se čemu divit, žádný fašista si ruskou hudbu nikdy nepustil do země!

T. Novy 23.6.2022 8:44

To je divne. Fasista nejsem a rusacka priblbla kultura mi do domu taky nesmi. To tady provozujete nejakou divnou komunistickou propagandu.

O. Kaucký 23.6.2022 11:16

Ruská klasická hudba patří do světového kulturního dědictví stejně jako Dvořák, Bach, Wagner a jiní. Co je na klasické hudbě přiblblého? Vy si asi pouštíte „Die Fahne Hoch”.

R. Langer 23.6.2022 11:52

No, to, že fašouni tvrdí, že nejsou fašouni je stará známá písnička...

Nemusíte se za to stydět, nikdo vás neodsuzuje, když jste ten správný fašoun! ;-D

J. Vala 23.6.2022 7:30

pokud mi Rus bude bezduvodne zabijet deti a pribuzne, pak se budu chovat stejne a nejake "dobre rady" ze stredu Evropy mi budou ukradene. Dokazete si predstavit, jak by dopadlo vystopeni treba Alexandrovcu v zari 1968 na Vaclavskem namesti ? Navic by to byla provokace, aby doslo k necemu neuvazenemu, treba k lynci .........

Z. Lapil 23.6.2022 8:39

S Alexandrovci souhlas, tedy s tím, že by bylo extra nerozumné to riskovat. ALE je nutné kvůli tomu zakazovat, i kdyby jenom Alexandrovce?

F. Navrátil 23.6.2022 7:29

Ukrajinština je mateřským jazykem v Haliči. V ostatních oblastech se mluví rusky nebo suržikem. Menšina tedy diktuje jazykově a kulturně většině. Jak takový režim nazvat?

M. Hoblík 23.6.2022 7:33

Fašismus?

P. Pepax 23.6.2022 8:13

R^ Souhlas, od jakéhosi ukrajinského parlamentu to není překvapení.

M. Kanda 23.6.2022 8:22

Navrátile, vy lžete, až se vám od pusy práší. Na Ukrajině 67% lidí mluví ukrajinsky, 30% rusky a 3% jiným jazykem. Viz např zde https://en.wikipedia.org/wiki/Languages_of_Ukraine

Jak slušně nazvat takového lháře, jako jste vy?

O. Kaucký 23.6.2022 13:41

Ono je to na Ukrajině podobně, jako ve Skotsku. Do nějaké doby ukrajinsky skoro nikdo nemluvil až když tam začalo po roce 1991 jejich národní obrození, stejně tak ve Skotsku. Ve Skotsku začal zájem stoupat až když tam začali posilovat jejich národovci a potom se chtěli odtrhnout. Holt to je ten americkým presidentem T.W.Wilsonem prosazovaný zákon o národním sebeurčení. Nic proti tomu, díky tomu existujeme.

P. Diviš 23.6.2022 8:34

A jak ta "menšina" získala většinu v parlamentu Ukrajiny? Ve volbách, na rozdíl od Ruska celkem hlídaných?

F. Navrátil 23.6.2022 8:38

Majdanem?

P. Diviš 23.6.2022 9:21

Volbami.

O. Kaucký 23.6.2022 11:48

Máte pravdu, však to stálo USA, jak přiznala jejich zástupkyně, 5 miliard dolarů.

V. Novak 23.6.2022 7:07

Tento ukrajinský zákon není "zoufalá reakce na ruskou invazi", ale logické pokračování ukrajinské politiky potlačování všeho ruského. Začalo to zrušením statusu ruštiny jako druhého úředního jazyka v době těsně po majdanu, který vyvolal odpor v převážně ruskojazyčných oblastech, zejména v bývalé Novorossiji na jihu a východě země a stal se příčinou požadavků na autonomii. Ano - zpočtku žádal Donbas jen autonomii, větší práva rozhodovat o vybraných daních a také o úředním jazyce. Separatisty si z autonomistů vychovali kyjevští svou reakcí.

Pokračovalo to omezováním ruštiny ve veřejném prostoru, zákazem používat ruštinu nejen na úřadech, ale i v tisku, vysílání, v obchodech a restauracích - ale také ve školách. Sami Ukrajinci přišli na to, že to působí zhoršení vzdělanosti, když mizerně ukrajinsky mluvící učitelé vykládají a vysvětlují látku ukrajinsky mizerně ukrajinsky rozumějícím žákům, ale asi jim to bylo jedno, protože to postihlo "nenárodovce".

Proces vyvrcholil v loňském roce tím, že Ukrajina uzákonila jediný národ - ukrajinský a 3 menšiny - krymskotatarskou, krymčáckou a karaimskou. Všechny ostatní národy/menšiny, nejen ruská, ale i maďarská, rumunská a rusínská byly postaveny mimo zákon.

Zákaz ruské hudby, ale i knih, časopisů, novin,... je jen logickým pokračováním osmiletého naci(onali)stického úsilí Kyjeva a severozápadu Ukrajiny.

P. Vychodil 23.6.2022 7:45

k tomu připočtěme zákaz všech politických stran, které jsou označeny jako proruské...to je demokracie, kterou tak obdivujeme a podporujeme !

P. Diviš 23.6.2022 8:39

Až za Rusy započaté války. Před ní ty strany běžně fungovaly, občas měly i presidenta.

V. Novak 23.6.2022 9:20

Válku počítáte odkdy?

P. Diviš 23.6.2022 9:22

2014

Do té doby to byla spíš politika.