24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

VÝROČÍ VÁLKY: Rusko Ukrajinu napadlo, ale …

Půlroční trvání války na Ukrajině jsem si připomněl tím nejkomornějším způsobem. Ve svém nitru. Hrdý sám na sebe, že opět stojím na správné straně – agrese z 24. 2. 2022 je pro mě od prvního dne agresí, Ukrajina obětí. Není to tak samozřejmé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Čermák 26.8.2022 18:17

Mele se to, že? Normální Boží Vývoj Člověka ve Světě...;-D

V. Kučer 26.8.2022 18:15

Dnes se již zcivilizovali a možná také řeší jak budou v zimě topit.

F. De Winter 26.8.2022 18:07

V 2019 si Pentagon zadal studii u RAND Corporation. Na Američanech je pěkné to, že pokud chtějí někomu Obamovsky zkroutit ruce za zády, tak se tím veřejně i pochlubí. Možná se inspirovali u Mein Kampf. Jako velmi důležitá se tam probírá nějaká pěkná proxy válka a s velkým potenciálem se doporučuje plně vytěžit konflikt na Donbase. Což se o 3 roky konečně podařilo. Snad ještě krátce kde udělali američtí soudruzi chybu, tedy více chyb.

– nepočítali se zpětnými dopady sankcí

– nedokázali odhadnout situaci na trhu s energiemi

– neuvědomili si, že Rusko je podstatným exportérem potravin na planetě

– tu poslední chybu asi v době vzniku kuchařky nemohli tušit, i když kdo ví, tedy míru rozvratu západního finančního světa úspěšně korunovanou skrz pseudopandemií covidu.

Jsou tam i další už menší chybky, to nemá cenu rozebírat, snad jen, že nedržet zásoby a výroba munice je něco jako just in time v automobilce je fakt blbost, vojenské záležitosti svěřím do rukou lidí ze soft tituly vojenských politruků a zbytek budou tací, kteří si myslí, že těžké dělostřelecké kusy patří do muzea kanonády u Verdunu, protože je přece v Afgu, ani v Mali protivník neměl, když mám problém tak zalehnu a zavolám si letectvo a ono to vyřeší.

H. Lukešová 26.8.2022 17:56

Ano, i já u nás dobře volím, ale více dělat nemůžu. Je nás méně, než by bylo potřeba, bohužel.

P. Han 26.8.2022 17:48

Ano, logické. Nebo přesněji Rusko je ve válce se západním světem.

J. Jurax 26.8.2022 17:45

No, airacobry měly špatné vlastnosti ve vyšších letových hladinách kvůli jednostupňovému jednorychlostnímu kompresoru svých motorů Allison, což na východní frontě nevadilo, tam byla převážná část bojů v hladinách nižších. Britové své P-400 vyhodnotili jako nepoužitelné a lifrovali je už v létě 1941 do SSSR.

J. Prikner 26.8.2022 17:43

Má vánoce a ještě k tomu je docela teplo, bez svetru .

K. Křivan 26.8.2022 17:34

V případě Kosova to není problematické. Historické dokumenty jsou jasné.

D. Laurencikova 26.8.2022 17:33

Protest. Ja volim opozicni stranu a jsem zasadne proti financovani palestinskych teroristu. Takovych je nas vic, ale bohuzel ne dost. ;-)

H. Lukešová 26.8.2022 17:28

Pane Křivane, to se lehko říká, ale těžko udělá. Copak by Izrael mohl vyvraždit 2 miliony palestinských Arabů v Gaze a zároven likvidovat eu-potentáty Borella, Leyen, Schulze, Mélenchona... a další? To je naprosto nereálné.

EU by to brala ze strany Izraele jako vyhlášení války.

Považuji většinu potentátů EU za zločince a vrahy, za svinstvo, jak píšete, protože podporují palestinské teroristy a nacisty, nemám je ráda, nesouhlasím s nimi v ničem, avšak jsem proti jejich fyzické likvidaci, správné by bylo zbavit je moci, ostřihnout od vlády a zbavit je moci, nicméně to je nereálné, a proto euro-pohlaváři budou škodit dál a dál, ale změnit se to nedá, protože vlastenecké strany nemají více než 12% hlasů, ovšem za to si můžeme sami, jak volíme.

K. Křivan 26.8.2022 17:28

Kdo mému nepříteli dodává zbraně a munici je i můj nepřítel. Takže jsme ve válce s Ruskem.

K. Křivan 26.8.2022 17:22

"Dějiny se mohly odvíjet dost jinak." Ale jen do srpna 1945. Do atomové bomby.

J. Rejzek 26.8.2022 17:22

A když pan Stejskal večer ulehl do postele a pak tichounce jen tak pro sebe si řekl- spíše pomyslel: to jsem byl zase dneska ve svém nitru sám na sebe hrdý. A s myšlenkou, že opět stojí na té správné straně vrněl blahem až do doby, nežli ho bůh spánku Hypnos z této mizérie vysvobodil. Pan Stejskal má také štěstí na to datum, protože to může oslavovat jako vánoce a stejně tak prožívat ty slastné chvíle své hrdosti.

J. Jurax 26.8.2022 17:21

Jistou potíží je, že za posledních 120 let se hranice v diskutované oblasti měnily čile jak pulci, takže určit, kdo koho územně okradl je v některých případech problémové.

J. Jurax 26.8.2022 17:17

Ehm - součástí konfliktu jsou USA a ty již žádné dohody o míru neuzavírají, USA dnes akceptují pouze kapitulaci - pravíte a máte recht.

Kupříkladu v Afghánistánu USA kapitulovaly a fofrem zdrhly, zanechávajíce tam spojence i vojenský materiál.

D. Laurencikova 26.8.2022 17:12

A zase jeden takovy, ktery nesnese kontroverzni diskuzi, ktera se dnes ostatne kona uz jenom hodne vyjimecne. Temer vsude jinde budete cist uz jenom ten "jediny spravny nazor", cemuz vy zrejme rikate: "zajimave a podnetne diskuze". Obzvlast podnetne jsou caste urazky od nositelu "jedineho spravneho nazoru".... Klidne jdete. Mate i tak siroke pole pusobnosti.

J. Jurax 26.8.2022 17:11

Aniž bych chtěl zpochybňovat pomoc Ukrajině, musím napsat, ze Vaše úvaha o paralele s pomocí západních Spojenců má závažnou chybu.

Totiž tu, že pomáhající západní Spojenci byli též ve válce s Německem - z nich Velká Británie po pádu Francie až do 22. června sama - a měli eminentní zájem na tom, aby co nejvíc sil Německa bylo vázáno na východní frontě. Její zhroucení a konec významného ozbrojeného odporu na východě by znamenal uvolnění podstatné části německých ozbrojených sil a výrazně snížil možnost vylodění Spojenců v Evropě. Dějiny se mohly odvíjet dost jinak.

Pro pomoc SSSR výrazně plédoval puncovaný antikomunista Churchill, neboť v tom viděl možnost ulehčení tehdy celkem nezáviděníhodné situace Velké Británie; dokonce musel vyvracet námitky tehdy pochopitelné, že dodávky zbraní a materiálu po z tehdejšího pohledu očekávaném zhroucení SSSR padnou do rukou Němcům.

Kdežto dnes spojenci podporující Ukrajinu nejenže ve válce s Ruskem nejsou, ale ti evropští jsou někteří vic, jiní méně na Rusku surovinově závislí nejen s naftou a plynem.

K. Křivan 26.8.2022 17:08

Kdy Israel konečné pochopí, že je nutné vyčistit Gazu a celý ten pás ? Odarabit. Totálné. Nebylo by špatné, kdyby začali umírat EU-politici, kteří peníze ukradené (daněmi) Evropanům posílají palošům. Když MOSAD dokázal eliminovat vrahy z mnichovské Olympiady, .... tak proč ne bruselské vrahy ? Kdo podporuje, financuje vrahy je sám stejné svinstvo jako oni.

J. Rejzek 26.8.2022 17:02

Ano, máte pravdu. Němci v ČSR žít nechtěli a nebyla to jejich volba, že to tak dopadlo. Po staletí spokojeně žili v Rak-uhersku a najednou se stali součástí jiného státu. ČSR byla vytvořena lživou argumentací o Českoslovanském národu, kterým Masaryk argumentoval ve světě. Po rozbití RU vytvořil jiný"žalář národů", kde se necítili doma Němci ,Poláci a nakonec i Slováci.

K. Křivan 26.8.2022 16:54

" Srbové utiskovali kosovské Albánce". To je s prominutím blbost. Albánci se cpali do Kosova vždy, ale nejlehčí to měli za osmanské expanse. Inu, poturčenci horší turka. Ve dvacátém století po válce, když v Albanii vládl maoistický režim, tak i Titův režim albánskóu imigraci podporoval. Albánci se množili jako králíci a tak Kosovo dopadlo jak dopadlo. Podobný vývoj dnes zažívá západní Evropa s islámskými vetřelci. Co z toho plyne ? Humanismus vůči vetřelcům je zločin na vlastním národé.

J. Černý 26.8.2022 16:42

Co jste říkal Ukrajincům kvůli Majdanu 2014?

J. Lancik 26.8.2022 16:42

A podle stejneho modelu, pomohl soudruh Hitler "utiskovanym" sudetskym Nemcum. Ti byli stejne ustiskovani jako ti "ruskojazycni" Ukrajinci. Oboji, jak v r. 1938 sud. Nemci, tak Ukrajinci prepadali statni urady, cetnicke stanice atd. V obou pripadech podle nazoru vladcu sousednich zemi, bylo nutno vzborencum pomoci. Podobnost ciste nahodna? Nikoliv, z toho co se dnes deje je nasne okud tovarysc polkovnik bere inspiraci!

J. Černý 26.8.2022 16:39

IR^R^

H. Lukešová 26.8.2022 16:36

Ano, samozřejmě že tím spolufinancujeme násilí proti Židům, krví mrtvých izraelských Židů máme všichni ruce potřísněné, všichni obyvatelé Evropy do jednoho. Jsme spoluviníky velkých masakrů Židů. Bohužel. A je mi to moc líto.

Jak můžou euro-unijní politici tvrdit, že odsuzují antisemitismus a holocaust, když na druhé straně podporují zdivočelé palestinské antisemity a nacisty.

J. Černý 26.8.2022 16:36

R^R^

J. Černý 26.8.2022 16:36

Šlehačko a ty jsi koho profesionální troll?

P. Han 26.8.2022 16:35

Jo, i hodní Němci jen pomáhali našim utiskovaným Sudeťákům, že?

J. Lukavsky 26.8.2022 16:34

No dle ruské strany je Ruko, jako vždy v to nevinně... ale chybí tady vyjádření Ukrajiny. Na tu by odkaz nebyl? Děkuji, J.L. end

K. Křivan 26.8.2022 16:26

Tak pa pa Smetano a už se nevracej ! A kdybys na tu otravu zdechl, tak odpočívej v pokoji. ;-D

K. Křivan 26.8.2022 16:23

Jediné přijatelné řešení konfliktu na Ukrajině spočívá v ukončení bojů, a napravení historických křivd, spáchaných režimem ve dvacátém století. Ta ukradená území musí zpět !