18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

VENEZUELA: Zdroj Trumpových politických bodů?

Zahraniční politika Spojených států amerických je nedílně spjata s násilím. S tím asi nelze příliš smysluplně polemizovat. Stejně jako asi není většího sporu o tom, že je to jednání typické prakticky pro každou (super)velmoc. USA se pro „roce zázraků“ staly jasným hegemonem, což je stav, který se snaží udržet všemi možnými prostředky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Salajka 26.3.2019 22:32

Monroova doktrína

je zajímavá tím, že byla učiněna vůči carskému Rusku a Američané, kteří již 200 let dováželi otroky a právě důrazně řešili domorodé obyvatele Ameriky, se označili za stoupence svobody a mírumilovné občany.

Zvláštní také je, že USA potírá šíření drog tak usilovně, že je jejich zdaleka největším odběratelem.

Přesto je pro Česko závislost na USA menší zlo než být závislý na dobré vůli Německa, nebo být vazalem Ruska.

Američané udělali chybu, když v případě Venezuely prolomili Monroovu doktrínu a zapojili do řešení EU. Vždyť evropské mocnosti od rozpadu Jugoslávie nedokázaly řešit žádný konflikt ani v Evropě.

F. Houžňák 26.3.2019 16:50

V podstatě jediná země, která má spoustu nafty a k tomu

i slušnou vědu a průmysl je Rusko. Jinde platí rovnice, kdo má naftu, zanedbá všecko ostatní, čím víc nafty, tím hůř.

J. Lepka 26.3.2019 17:37

Re: V podstatě jediná země, která má spoustu nafty a k tomu

Zase plácáte propagační nesmysly z kremelských brožurek, milý Houžňáku. Jistě, mají naftu a plyn a to je jediné konkurenceschopné zboží na světových trzích. Co se vědy týká, zužuje se pouze na teoretickou část ( tam je bez diskuze na světové úrovni), ovšem praktická aplikace se již nedostavuje, na to nejsou děngy. A průmysle je zúžen již desetiletí na zbrojní komplex a také zde se potýká se stejnými problémy, jako věda, protože kde nic není ani čert nebere a úspěchy z padesátých a šedesátých let jsou dnes k smíchu. Pokud ovšem berete vážně propagační bláboly Putinovy propagandy, připomenu jen tank Armata a jeho předvedení na Krasnoj Ploščadi. Nebo jiný příklad : Na ISS létají v 5O let starých raketách a když chtěli zkusit vypustit novou a z jiného kosmodromu než Bajkonur, někdo zapomněl přeprogramovat navigaci. A tak je to furt a zase znova.

F. Houžňák 26.3.2019 19:17

Vidím, že jste odborník na fšecko a v Rusku jste

jako doma a skvěle se tam vyznáte, jenom bych poznamenal, že sice létají na ISS - podle vás - v 50 let starých raketách (to je měli těch 50 let schované někde ve stodole?), ale nebýt jich, nelétá tam nikdo a ISS by už dávno spadla. Kdypak jste byl naposled v Rusku?

M. Prokop 26.3.2019 21:12

Re: V podstatě jediná země, která má spoustu nafty a k tomu

Zapomněl na USA. Mají ropu, vědu, průmysl, dokonce i pro občany, armádu ...

M. Weingart 26.3.2019 14:59

Vojenská "pomoc" Ruska

Rusové tam už v zájmu hospodářské a politické pomoci poslali svoje vojáky. Tentokrát tam nejsou na "dovolené" ale jako konzultanti.

Upřímně doufám že už tohle po Sýrii a Ukrajině Rusům neprojde a USA tam pošle vojáky aby svrhli Madurův odporný režim.

M. Prokop 26.3.2019 15:02

Re: Vojenská "pomoc" Ruska

To by nebylo dobré. Ještě stále je tam dost bláznů, vinících z průserů tamního socialismu USA.

J. Lepka 26.3.2019 17:41

Re: Vojenská "pomoc" Ruska

Také si myslím. Ostatně tam stačí počkat, ani Číňani, ani Rusové ten děsnej prů.er nemají jak sanovat. Řekl bych, že stačí lifrovat proviant a léky do okolních nárazníkových zemí a zanedlouho zůstane v Caracasu autobusák sám.

L. Kubeš 26.3.2019 13:51

Soudruh Kopecký tradičně perlí =))

A. Reček 26.3.2019 12:30

Perspektiva ČR je nadále v další úzke spolupráci s USA

Jsem rád, že obranu naši republiky máme zajištěnou v rámci NATO a zvláště ekonomický rozvoj mezi zeměmi EU!

K. Janyška 26.3.2019 9:44

USA jsou vrcholem civilizace a jejich neosobním, ale nutným,

obráncem. Jejich úkolem je bránit sebe, ale také ostatní civilizované. Mnohdy je nejlepší obranou útok jak se říká. Do toho jim nekecejte, autore.

Nevšiml jsem si, že by napadli civilizovaný stát, kterým se zvyklo říkat demokratický. Naopak, kdykoliv jsou v ohrožení, USA jsou na jejich straně... Dzp.

V. Čermák 26.3.2019 18:08

Re: USA jsou vrcholem civilizace a jejich neosobním, ale nutným,

TTT : Kdo stojí na špičkách, dlouho to nevydrží....

D. Nowodny 26.3.2019 9:43

BLA BLA

z TASS blahe pameti !

R. Tesařík 26.3.2019 8:58

Líp by

to nenapsal ani Jiří Jambor.

M. Valenta 26.3.2019 8:50

Dobrý rozbor.

Bohužel se zdá, že se Rusům podaří tu lumpárnu ve Venezuele zakonzervovat.

M. Prokop 26.3.2019 10:20

Re: Dobrý rozbor.

O to větší "řacha", až to praskne. Venezuela není uhlídatelný ostrov.

F. Matousek 26.3.2019 8:39

Václav Kopecky

coby nejtvrdsí stalinista a organizátor politickych procesú v poválecném CSR za KSC.

Snad není autor jeho vnukem ?!

V. Pokorný 26.3.2019 8:38

Souhlas

Podle mne dobré zhodnocení činnosti největšího světového státního teroristy USA. USA vznikly z války, žijí ve válkách a válkou taky skončí. To není můj výrok, jen ho uvádím. Jsou světový parazitčíslo jedna.

R. Langer 26.3.2019 14:34

Re: Souhlas

Vážně? A kolik že to vlastně světových válek USA vyvolaly?

Jo to už bylo vlastně dávno, že, soudruhu, to už si nepamatujete... :-P

V. Pokorný 26.3.2019 14:45

Re: Souhlas

Zdravím. Tak si je jen spočítejte od začátku tohoto století, šikulko. Jistě na ně přijdete. mějte se.

J. Lepka 26.3.2019 17:42

Re: Souhlas

Nojo, sakra, oni si dovolili se bránit, že?

M. Prokop 26.3.2019 8:32

ůČlánek je obdobou komentáře zveřejněného MF Dnes"

Já bych spíš řekl, že je obdobou Rudého práva tak někdy před třiceti lety.

Jednotlivé detaily typu "opevněných základen", blábolů o Chile a Kubě jsou jen perličky pro fajnšmekry. No a silové řešení? https://www.lidovky.cz/svet/ve-venezuele-jsou-rusti-konzultanti-bude-rusko-branit-madura-silou.A190325_215247_ln_zahranici_form

M. Klas 26.3.2019 8:11

Dobrý postřeh

Mě se analýza autora líbí,nazývá věci pravými jmény:lidská práva,humanismus= hmotné zájmy,imperiální moc.Čtěte,než článek bude smazán a autor najednou zmizí.......

M. Prokop 26.3.2019 8:33

Re: Dobrý postřeh

Bohužel, nezmizí, bude své bláboly šířit dál.

R. Langer 26.3.2019 14:38

Re: Dobrý postřeh

Kam by mizel, takových progresivních autorů je dnes plná EU a jsou v kurzu... :-P

K. Ševčík 26.3.2019 8:09

informace ropě pro autora manipulativního článku

jak mi vysvětlíte toto: Venezuela je sice producentem a vývozcem ropy, její rafinerie jsou ale dlouhodobě ve špatném stavu. Země přitom paliva potřebuje jak pro čerpací stanice, tak například pro elektrárny. Spojené státy koncem ledna vyhlásily sankce vůči venezuelské státní ropné společnosti PDVSA, z jejíchž zisků má prospěch vláda prezidenta Nicoláse Madura. Ropné produkty do Venezuely dodává nyní hlavně ruská státní ropná společnost Rosněfť, španělský Repsol, obchodní firmy Vitol a Trafigura a také indická společnost Reliance Industries. "Ceny, které nám účtují, jsou děsivé," uvedl představitel PDVSA obeznámený s posledním vývojem. Velké přirážky jsou z části výsledkem skutečnosti, že jednotlivé dodávky procházejí několika subjekty, než se dostanou do venezuelských přístavů, a jsou překládány z lodi na loď. Majitelé plavidel nyní za barel převážený do Venezuely požadují až 50 centů (přes 11 korun), zatímco před uvalením sankcí účtovali 15 až 20 centů.

V loňském roce Venezuela dovážela většinu produktů ze Spojených států, kde jejími hlavními dodavateli byla tamní pobočka PDVSA Citgo Petroleum a americká divize indické Reliance.

V prosinci PDVSA dovážela téměř 300 tisíc barelů ropy denně, od konce ledna se ale dovoz benzinu, motorové nafty a dalších paliv podle údajů společnosti Refinitiv Eikon snížil na 140 tisíc barelů denně.

P. Lenc 26.3.2019 7:29

Tak tomu

říkám výblitek hodný Rudého Práva padesátých a šedesátých let.Určitě tento výblitek potěšil soudruhy v ulici Politických vězňů v Praze.

J. Lepka 26.3.2019 7:11

Račte být vůl, autore, dokonce korunovaný.

Trošičku, ale skutečně jen trošičku zaměňujete příčiny a následky, ale to je u jedinců vašeho politického zabarvení běžná diagnóza. Ještě nám objasněte, jak ti vrazí z vólsrýtu dokázali, že se rusáci již cca šedesát let zoufale snaží rozjebat svět a reakce USA je obvykle až následek a hlavně důsledek bolševického pokusu o světovládu ?

F. Houžňák 26.3.2019 16:48

To je pravda, například Rusák jménem Hitler,

ten to rozjebal.

J. Lepka 26.3.2019 17:28

Re: To je pravda, například Rusák jménem Hitler,

Několik zcela rozporuplných postřehů, milý Houžňáku:

1) 6O let zpět je rok 1959 a to byl Adolf již 14 let v pekle

2) Zhruba v té době přestaly rusákům stačit územní zisky po skončené válce a jali se věnovat exportu revoluce do všech rozvojových zemí, pod průhlednou záminkou podpory národně-osvobozeneckého boje. Pravda jedině pokud vůdce byl patřičně prosovětsky orientován.

3) Pokud se ještě hlouběji ponoříme do historie, narazíme jednak na porcování kořisti mezi oběma protagonisty socialismu (Polsko), utajenou spolupráci na vojenských zakázkách, včetně dodávek deficitních surovin, případně ještě hlouběji do jistého zaplombovaného vagónu s pasažérem, jež se projevil býti nejhorším zlosynem 29. století.

Tak vidíte, stačí se trochu porozhlédnout v historii a je hned znát, že argumentujete jako naprosto zaslepený hlupák.