16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

VELKÁ BRITÁNIE: Nezvratné důkazy o ruské vině

Dne 2. března přicestovali Alexandr Petrov a Ruslan Boširov, pravděpodobně pod krycími jmény, na londýnské letiště Gatwick z Moskvy linkou SU2588 ruské společnosti Aeroflot. Ubytovali se v hotelu City Stay Hotel ve východním Londýně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kún 20.9.2018 6:23

Že by dva gayové na výletě? Kvůli utajení?

Nakonec se ukáže, že ti dva Rusové jsou gayové - k čemuž se v Rusku ještě dnes málokdo přizná -, a tak si holt kvůli utajení svého vztahu jezdili povyrazit si do světa. Šup tam, šup sem, až si jejich výprav všimla některá z britských tajných služeb. A ostatní už známe.

V. Církva 19.9.2018 21:55

No snad

Pan Gutman má pravdu že otrava agenta s rizikem poškození nevinných civilistů skutečně zapadá do schematu jednání Rusů. Petr kterýsi snad III byl zabit někdy před 200 lety, Rasputin otrávem. Takže ano taky myslím, že Skripala zabili nějací Rusové. Jestli ale na příkaz Putina není 100 procentní. Dovedu si představit mstu některých členů rozvědky či odplatu za prozrazené kamardy. Málo se ví že atentát na Heydricha naplánovali čeští zpravodajové v Británii po té co jim zabili Němci nadřízeného...

Rozebírat, že otravu - zabití člověka udělala kvůli Brexitu Maoyová je zbytečné. Pokud někdo něco takového napsal nikdo na pau to nemyslel vážně. Podceňujete inteligenci čtenářů.

Takže asi zabíjeli Rusové, ale 1) marxismus vymyslel Marx z Německa a 2) socialismus Francouzi. Britové taky trávili a mučili i svoje krále, jen o dalších 200..300 let před Rusy. Západ minulého století byl v politice a humanitě daleko před Ruskem a je dodnes. Zatímco ale Rusko stagnuje, Západ padá. Řešení nahradit Západního spojence Ruským, to chce snad jen pár primitivů. Ti co chtějí spolupracovat s Ruskem myslí na strategickou ropu a plyn, nebo chtějí nepatrně kompenzovat aroganci Západu, kde je dnes svoboda slova horší jak za Husáka a nápady s gendrismem ještě zdaleka nedosahují komunismu ale v případě Islámu už to může dopadnout jako VŘSR.

Takže Rusové to v Salizbury přehnali ale krom toho že to mohl ale nemusel schválit Putin problém pro nás není daleká Rus ani komunismus ale blízký Islám a neomarxismus. Přesto samozřejmě buďme před Rusem na pozoru, je skutečně někdy pro nás nepochopitelný a tudíž nevypočitatelný.

K. Horák 19.9.2018 21:01

Tak po dvou měsích našli stopy

novičoku v pokoji, kde ti duchové spali. On se novičok ani po dvou měsích nerozloží působením vzdušné vlhkosti ?

A co tam s ním v březnu na pokoji vyváděli, když to přežili ?

Stopy novičku byli údajně na dveřích Skripalových, na lavičce v parku a v restauraci. To nastříkali půlku Salisbury ?

Existuje fotografie, kdy specialisté v chemických oblecích se pachtí s lavičkou a kousek dál na to čumí policista jen tak :-))

Jinak v Británii se skoro 2 měsíce nevyvážejí kontejnery či popelnice. To je tedy pěkný čurbes, jak v nějaké muslimské zemi.

V. Novák 19.9.2018 21:27

Re: Tak po dvou měsích našli stopy

A taky se v Británii v hotelu 3 měsíce neuklízí po hostech (a před hosty) a uklízečky si po celou tu dobu nemění mopy

Proč by je taky měnily, když jsou nedotčené, přímo panenské... ty mopy, že...?

K. Horák 19.9.2018 20:50

Autore, vy jste snad tam musel

s nimi chodit !

J. Holíček 19.9.2018 20:40

Británie selhala, to je nezvratné.

Na jejím území se ději věci, které nedokáže zvládnout. Za Mayové se to zvratnilo. :-))

J. Balcar 19.9.2018 20:21

Boublíková

Obhajovat od rána do večera neobhajitelné, to může dělat jen zastydlá soudružka a to ještě z vlastní hluboké blbosti, nebo za cizí peníze. Ve vzdělání to není.

P. Boublíková 19.9.2018 21:28

Re: Boublíková

Co myslíte tím neobhajitelným - snůšku nesmyslů z britské strany? Tak s tím musí být skutečně hodně práce.

P. Boublíková 19.9.2018 19:42

Nezvratné důkazy

Ano, je to správná otázka, co by byly nezvratné důkazy.

Například biologické stopy - DNA těch Rusů, na lahvičce, kterou měl doma Rowley. Dost by napověděla i reakce Ruska na žádost odebrat těm dvěma podezřelým vzorky DNA.

Ráda bych si přečetla i tajnou část zprávy OPCW, tam bychom se taky mohli leccos dozvědět. Také bych se přikláněla k tomu, aby se OPCW znovu pokusila zjistit původ vzorku - když Britové tvrdí, že z nalezené lahvičky byli otráveni Skripalovi.

Zkrátka práce na nezvratných důkazech je ještě hodně :-)

P. Boublíková 19.9.2018 19:45

Re: Nezvratné důkazy

Upřesňuji - na krabičce, ve které byla lahvička. Na lahvičku asi holýma rukama nesahali.

V. Klepetko 19.9.2018 21:52

Re: Nezvratné důkazy

Tak jsem si prošel diskuzi: je to celé taková rubikova kostka, kterou se stále nedaří složit, "nezvratné důkazy" jsou spíše zbožným přáním... Spíše bych použil Ocammovu břitvu k jednoduchým logickým úvahám. Vychází mě prozatím toto:

1. Je velmi pravděpodobné, že ty "novičoky" pochází z blízkého Porton Downu spíše než ze vzdálenějších lokalit. Verze cíleného travičství Skripala "trestním komandem Putina" se zdá být neudržitelnou spekulací.

2. Podezřelí ruští "turisti" zjevně lžou a mají s rodinou Skripalů určitě něco společného a nejspíše se se Skripalem i setkali.

3. I když "turisti" vypadají spíše jako dealeři než agenti, jejich napojení na vládní agentury vypadá pravděpodobně: jinak by si je ruský stát již dávno velmi drsně podal, místo toho je jakoby chrání.

No a z těchto úvah plyne nejpravděpodobnější verze, kterou jste také naznačila. Já bych ji upřesnil takto. Skripal byl dvojitým agentem a obstarával pro ruský stát vzorky různých látek z Porton Downu. Petrov a Boširov - to byli kurýři. Někdo jim ale na to přišel a rozehrál kolem toho zpravodajskou protihru "druhý Litviněnko". A Sklípal byl trochu přiotráven jako výstraha (...<skip>...) jiným potenciálním dvojitým či snad dokonce trojitým agentům :-)))))))))))))))

V. Klepetko 19.9.2018 21:54

Re: Nezvratné důkazy

"mně":-)

P. Portwyn 19.9.2018 19:47

Re: Nezvratné důkazy

Tak zrovna ta DNA když bude odebrána, tak se samozřejmě zjistí, že byli tam, kde "měli být" - ať tam byli, nebo ne.

Případně se zjistí, že tam nebyli, ať tam byli, nebo ne. To podle toho, kdo to bude zkoumat :)

Nezávislý orgán v dané věci nejspíš neexistuje.

J. Holíček 19.9.2018 20:30

Re: Nezvratné důkazy

Napadlo mě to už ráno a od té doby se nic nezvratného pořád neobjevilo. :-))

V. Kobetič 19.9.2018 18:40

Příspěvek považuji za téměř věrohodné resumé

S mnoha příspěvky diskutujících níže ale bez větších výhrad souhlasím...

Mne však zaujalo vaše tvrzení: „Pochybovači o ruské účasti v použití nervových jedů proti obyvatelům Británie nechápou rozdíl mezi západní a východní civilizací...“ Vzpomenul jste si přitom, pane Guttmane, i na „mírové“ bombardování a destrukci části severní Afriky a blízkého východu, anebo Srbska, nebo desítek amerických agresí po celé zeměkouli – když už nebudeme mluvit o dalších 10-kách milonů mrtvých, jako důsledků německého exportu „civilizace a kultury“ prostřednictvím nacionálního socializmu – vše historicky - a prokazatelné...

Nebo vaše: „Pochybovači o nadřazenosti západní kultury nad východní nechápou, že ať jsou západní politici jakkoli bezcharakterní, není...“ Asi by se i TGM divil o pár let později - a nevěřím, že by s Vámi souhlasil.

Naštěstí však :“Britská policie ovšem upozorňuje, že její představa o průběhu útoku chemickou látkou a jeho následcích není kompletní...“ Snad se tedy dovíme víc. Anebo taky ne.

J. Holíček 19.9.2018 20:31

Re: Příspěvek považuji za téměř věrohodné resumé

To, co jste napsal, je nezvratné. :-))

V. P 19.9.2018 17:54

No, jestli si někdo myslí,

že ti dva fešáci byli nějací milovníci památek, co si jeli prohlédnout místní katedrálu, a náhodou zabloudili tam, co bydlí Skripal, a to dva dny po sobě, tak to už ale musí být opravdu velký Putinův užitečný idiot.

P. Portwyn 19.9.2018 16:57

Opravdu nejsem příznivce V. Vlka st.,

popravdě jeho články nesnáším.

Nicméně usoudit z věty "Momentálně je jedno, kdo skutečně chtěl vraždit. Byl to nějaký neumětel, protože zkusit zavraždit někoho novičokem, aby to oběť přežila, je skoro umění.", že V. Vlk "chápe, kdo je pachatelem", je myšlenková konstrukce, na kterou nestačím.

Stejně tak útok na A. Šándora je pouhý ideologický plivanec. Relevantní argumenty neobsahuje.

Označit jakékoli zpochybnění britského výkladu věci za "zaslepení nenávistí k Západu a Spojeným státům" už je poněkud rudoprávní.

Chovat se stejně jako kdysi redaktor Kojzar, jen přehodit znaménko, opravdu není vysvědčením demokrata...

J. Kanioková 19.9.2018 17:51

Souhlas, taky nesnáším výrok - zaslepení nenávistí

k čemukoliv. Jesliže cosi kritizuji, ke skutečné nenávisti to má blízko jen naprosto výjimečně. Pochybovat o nějakém argumentu je přece normální. Naopak přijímání kdejaké blbiny coby pravdy, to je teprve bída.

V. Patkoš 19.9.2018 18:29

Re: Souhlas, taky nesnáším výrok - zaslepení nenávistí

Komické slyšet to od vás, která bez ostychu postuje odkazy na Parlamentní listy, Sputnik a podobné média.

V. Novák 19.9.2018 20:01

Re: Souhlas, taky nesnáším výrok - zaslepení nenávistí

Komické je číst od adepta na mistra Evropy ve skoku na špek kázání o nějakých "zlých médiích".

P. Portwyn 19.9.2018 19:43

Re: Souhlas, taky nesnáším výrok - zaslepení nenávistí

Vystihla jste to.

Jenže je jednodušší vyloučit oponenta z diskuze, než namáhavě hledat argumenty.

Proto ta obvinění ze spojení s cizími mocnostmi, jakmile někdo zapochybuje.

Efekty budou dva - krátkodobá monopolizace veřejné debaty a dlouholetá fatální ztráta důvěry v jistý typ názorů. Vyzkoušeli si to komunisté, teď si to holt musí zkusit jiná parta.

J. Malá 19.9.2018 15:39

Páni, to je kravina.

Ještě že jsem nešla kolem...

M. Kolář 19.9.2018 14:50

výborné shrnutí od autora..

P. Harabaska 19.9.2018 14:32

Prostě, i kdyby teď Britové našli strejdu,

který nějakým tím jedem chtěl otrávit Skřípala a teď by se přiznal a předložil materiální důkazy o tom, že ten hanebný čin opravdu spáchal on, čeští debilové s rusofóbním komplexem budou do nekončena řvát, že stopy novičoku stále ještě lze nalézt na Putinových rukou. Jak říkal Franta Váňa: Když je někdo blbej, tak holt je prostě blbej furt.

P. Kohoutek 19.9.2018 15:15

Re: Prostě, i kdyby teď Britové našli strejdu,

Souhlas, strejdové mají běžně v šuplíku novičok A-234, stejně jako tzv. oplolčenci zázračně našli v garáži modernozované ruské tanky a systém BUK. Prostě běžná rusácká klasika.

V. Pokorný 19.9.2018 14:03

Je tento člověk,

autor článku, zdráv? Připomíná mi jeden název filmu. Blbý a blbější. Angláni jsou, v tomto případě, k smíchu. Ona ta Mayová byla svého času i ministryní vnitra VB. A ejhle! Právě v době, kdy měli Rusové zlikvidovat Litviněnka. Ruského špiona,který snad utekl do Anglie, nebo byl vyslán? Nevím. Tak ta Mayová tehdy ministrovala na vnitru. Fuj.

J. Balcar 19.9.2018 14:39

Re: Je tento člověk,

Ne, ale vy ano.

I. Schlägel 19.9.2018 13:48

Rusákům

věří pouze bláhovec. Nicméně chápu, že některé tradiční myšlenkové návyky jsou téměř nesmrtelné.

V. Novák 19.9.2018 21:22

Re: Rusákům

Třeba tradiční myšlenkový návyk požadovat k silným tvrzením silné důkazy?

Žádný strach - vás se takový tradiční myšlenkový návyk netýká.