24.1.2022 | Svátek má Milena


Diskuse k článku

VELKÁ BRITÁNIE: Nedostatek řidičů a zboží v obchodech

Současnou situaci ve Velké Británii bychom u nás měli velmi pozorně sledovat. Zvláště to platí pro ty, kteří v České republice nejvíce volají po „czexitu.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Kaucký 8.10.2021 12:38

R^

L. P. 8.10.2021 9:12

To není pravda, k immigration officer jste musel jít, když jsme ještě nebyli v EU, pak už ne, šlo se rovnou mimo celnici.

L. P. 8.10.2021 9:12

To není pravda, k immigration officer jste musel jít, když jsme ještě nebyli v EU, pak už ne, šlo se rovnou mimo celnici.

F. De Winter 8.10.2021 7:56

Britské problémy s Brexitem souvisí jen málo. Z EU sice odešli, ale ten jejich hlavní problém - multikulturní socializmus, který mají stejný s EU tím nevyřešili.

Mimochodem, v ČR chybí 15 tisíc řidičů. No jak je to možné? Možná proto, že uchazeč o práci řidiče tedy musí uhradit tyto úkony:

Výcvik v autoškole sk. C: 15–18 000 Kč

Zkouška + poplatek za vystavení řidičáku: 750 Kč

2× zdravotní potvrzení od lékaře: cca 600 Kč

Školení na profesní průkaz: 25–60 000 Kč

Zkouška na profesní průkaz + vydání průkazu: 900 Kč

Karta do digitálního tachografu: 700 Kč

EEG a dopravně psychologické vyšetření 3–4000 Kč

Celkové náklady: 45 950 Kč až 84 950 Kč a byrokracie jak nasr.....:-P

F. De Winter 8.10.2021 8:01

Jak je vidět, jen přímé finanční náklady spojené se získáním řidičského oprávnění na nákladní automobil nejsou malé. Připočteme-li k tomu stovky hodin strávených na školení, jízdách či přípravou, jedná se o velmi finančně i časově náročnou investici. A s jakým výhledem? Velmi náročná a stresující práce s často nevalným oceněním. Taky máte pocit, že nových řidičů nebude příliš přibývat?

J. Nevrkla 8.10.2021 8:41

Nedostatek řidičů lze vždy řešit vyššími platy, ty atraktivitu povolání zvýší spolehlivě. Myslím, že brzy bude v řadě oborů zaměstnanců přebytek. Lidé budou muset hledat jiný zdroj obživy.

R. Langer 8.10.2021 9:03

To si nemyslím. :-/

J. Nevrkla 8.10.2021 9:07

Nemyslíte si, že bude v řadě oborů lidí přebytek? Já jsem pesimista, žití na stále větší dluhy v dohledné době vyvolá velkou krizí a nezaměstnanost. Začne s tím automobilový průmysl. Rád bych se mýlil, ale jsem o tom přesvědčen. A chybějící daňové příjmy neumožní zaměstnávat tolik lidí, kteří z nich žijí.

R. Langer 8.10.2021 9:38

No, uvidíme. I když já jsem vás asi pochopil trochu jinak...

L. Beneš 8.10.2021 8:25

Dokud fungovala v republice základní vojenská služba, každý rok do civilu odcházely stovky nových řidičů.

O. Kaucký 8.10.2021 12:43

Cena samotného řidičáku je jen zlomek. Zbytek ceny jsou všelijaká vyšetření a testy, které musíte dělat opakovaně.

L. Beneš 8.10.2021 13:47

Všelijaká vyšetření a testy se vyřídí mnohem rychleji, než se vyškolí nový řidič.

D. Rajninec 8.10.2021 8:29

OK , a kde je problém ? Vodičský preukaz bola vždy drahá zaležitosť . Keď "národný podnik " , ČSLA chceli vodičov na Liazky , autobusy , tanky tak zaplatili zaujemcom poplatky za vodičák .

Skôr nezaplatili , ale si menovaného zaviazali na určitú dobu aby za nich jazdil .

Tak čo bráni firme aby náklady cca 2000€ mesačne odpisovala a v prípade odchodu učtovala ako komerčný úver s príslušnými úrokmi . Ešte na tom aj zarobí!

F. De Winter 8.10.2021 8:49

V současnosti řada podniků nabízí úhradu těch částek také. Ale zjevně to nefunguje. Musely by začít také pořádně platit.

To je obecný problém. Vznikla tady představa, že lidé pracující rukama jsou něco míň. A že není potřeba jim moc platit, protože proč ty lidi nedovézt, že? Jenže se ukazuje, že to má slabá místa. Třeba to, že ti cizinci se na to vyprdnou a nepřijedou. A ti lemplové z filozofických, gender a podobných fakult je nenahradí.

L. P. 8.10.2021 9:15

L. Hančar 8.10.2021 7:52

Pohroma je tady, protože jsme vstoupili do EU a vždy masově podporovali v EU parlamentu a v našem Parlamentu cestu do pekla. A Zdechovský: bylo by pohromou vystoupit z EU. To jako pohroma na věčné časy? EU se sama chytí za vlasy a vytáhne se z bažiny vlastních fatamorgán ( imigrace, green a kovid )?

K. Potoček 8.10.2021 8:02

Pohroma by to byla, ovšem nejvíce pro euposlance,že?:-)

R. Langer 8.10.2021 8:56

Evidentně ano... ;-D

E. Horáková 8.10.2021 8:26

Ano, přesně tak.

F. Navrátil 8.10.2021 7:49

Kdyby se EU vrátila ke konceptu sdružení států s volným pohybem osob, zboží služeb a kapitálu, nemuselo dojít k brexitu. Problémem je, že Brusel si osobuje právo řídit, regulovat, dirigovat a trestat státy, které netančí podle jejich noty. A v partesu má nadřazenost bruselského práva, klimatický greténismus, energetickou sebevraždu, genderismus a příjem islámských nelegálů. To nelze srovnat s deficitem řidičů a nedostatky v distribuci zboží do regálů supermarketů. Zdechovský je lidovec, což je vlastně synonymum pro pokrytce a lháře.

R. Tichý 8.10.2021 7:32

Ano, Britanie nam ukazuje, kam vede protěžování nesmyslného vzdelavani (VŠ titul za studium Beatles) a znevazovani manualne pracujicich. Vsichni ti "takymam titul" maji pracovat rukama.

P. Theimer 8.10.2021 6:48

Jestli byl Ježíšek v KDU-ČSL, tak Pilát nemohl jednat lépe.

A. Forman 8.10.2021 6:18

A šídlo je z pytle venku.... tak za problémy Británie může brexit... nikoli soudruhu europoslanče, za problémy si mohou Britové sami, ale mají šanci se vrátit na cestu opravdu konzervativní politiky, to v EU nepřichází vůbec v úvahu. Naše životní úroveň, svoboda i demokracie je smrtelně ohrožena zvůlí nikým nevolených socialistických zrůd.

S. Sidlichovsky 8.10.2021 6:26

Díky, přesné

O. Kaucký 8.10.2021 12:44

R^

R. Vacek 8.10.2021 6:03

Je vidět, že ani jeden zmiňovaný problém Británie u nás po czexitu nebude.

A i takové Švýcarsko není v EU když je státy EU obklopeno.:-)

V. Němec 8.10.2021 5:58

Vypadá to sice pro nás přínosně, ale mi se z principu nelíbí, když na našich stavbách makají ukrajinští učitelé nebo lékaři a nejsou doma, kde je potřebuje vlastní země. Přitom naši ohrnují nosy a berou podpory. My zase děláme formou Totaleinsatz ve vlastní zemi pro ty lepší ze Západu.

A tak je to zařízené v celé prohnilé EU. A nebylo by tolik, kdyby trh nedeformovaly sebevražedné dotace a kvazi sociální politika států.

V UK přechod asi nezorganizovali nejlépe, ale každá katarze bolí! V roce 1940 je to taky moc bolelo.

Někteří věční mudrlanti, ať se raději zdechnou do vyhřátých pelíšků v Bruselích a Štrasburcích.

Obsah jsem zkrátil, jdu si vypít ranní elektorální kávu.

R. Langer 8.10.2021 5:51

Ehm, vyjmenoval jste mnoho problémů, přičemž je naprosto evidentní, že Brexit s nimi NEMÁ ZHOLA NIC SPOLEČNÉHO! Tak proč by měl být Czexit nějakou pohromou? To je absolutní hovadina.

Navíc se už ukazuje, že Brexit nebyl vyvolán kvůli zlepšení poměrů ve VB, ale přesně z opačného důvodu - k možnosti ještě intenzivnějšího plnění plánů Green Deal a devastaci ekonomiky a průmyslu, než ve zbytku EU, přičemž svádět se to ovšem bude všechno na Brexit. A protože Britové jsou evidentně blbí jako puncštok, tak tomu budou věřit. Mimochodem, kdyby Brexit nenastal, šlo by všechno podle naprosto stejného scénáře, jenom o něco pomaleji, takže pro iniciátora to bylo win:win řešení.

Upřímně řečeno, tento plán pokládám za geniální, ať už ho vymyslel kdokoliv, ale začít kvůli tomu plácat blbosti o tom, že právě proto je Czexit nemožný, je hloupost stejného kalibru s opačným znaménkem.

VČERA BYLO POZDĚ! ;-€

J. Simandl 8.10.2021 8:05

R^

S. Sidlichovsky 8.10.2021 5:50

Zajímavé je, že všechny ty problémy se vůbec netýkají Tesca. Mají dostatek řidičů i obsluhy ve svých supermarketech a regály jsou plné. Cca před 3 rokyy vláda organizovala akci "Yellowhammer" - přípravu pro supermarkety na po-brexitové období. S výjimkou Tesca se na to všichni ostatní vykašlali.

Mnoho Toryů má z toho nedostatku dělníků radost a brojí proti jakýmkoliv pracovním visa pro Evropany. Důvodem je vyrovnávání těch rozevírajících se platových nůžek. Mají obavy, že dovoz těchto pracovníků by nadále konzervoval nízké mzdy, pokud by došlo na požadavek šéfa Labour Starmera dovézt 100 000 řidičů kamionů patrně by k té konzervaci nízkých mezd došlo. Před několika měsíci byl plat řidiče kamionu cca 550 GBP týdně, nyní Waitrose nabízí 1 590 GBP týdně, tak např. platy elektrikářů vzrostly o 25 %, stejně jako zedníků. Plat elektrikářů je nyní 42 000 GBP ročně, platy zedníků 39 000 GBP. Raab si např. slibuje, že růst těchto platů povede k většímu důrazu na automatizaci, která se při nízkých platech britským firmám často nevyplatila. Ve zpracování masa je v současné době nedostatek 14 000 řezníků, v jednom vězení začali školit vězně na tuto práci, tak aby po propuštění mohli tyto mezery zaplnit. Možná půjde o nejefektivnější program ze všech těch vládních rehabilitačních programů.

Tímto článkem p. Zdechovský soutěží s Jůnem. Žádný Armageddon se v Británii nekoná. A co se týče Severního Irska? Dle EU dosud nedotknutelná dohoda, kterou Lord Frost se chystá vypovědět, najednou vedla ke změně postoje EU - prý příští týden přijdou s rozsáhlými návrhy na změnu.