Úterý 29. dubna 2025, svátek má Robert
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

VELKÁ BRITÁNIE: Kde vzdělání přestalo být smyslem školy

V Anglii musí premiér čas od času a přede vším před volbami obměnit vládní kabinet, čili své ministry, aby ti špatní, to znamená kritizovaní, vypadli a naopak ti chválení byli povýšeni.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JK

28. 7. 2014 22:41
Za komunistov bolo školstvo kvalitnejšie

Nie som ľavičiar a už vôbec nie komunista, ale školstvo - aspoň to základné a učňovské bolo v priemere oveľa kvalitnejšie ako dnes - aspoň na Slovensku. Školskú dochádzku som absolvoval v rokoch 77 až 89, takže mám s čím porovnávať - informácií mám viac než dosť.

Začalo to už od materských škôl. Za komunistov príslušné miesta vedeli, koľko je na ktorom sídlisku detí a v akom veku a podľa toho sa plánovali aj miesta v materských škôlkach. Dnes sú na školských úradoch kadejakí odborníci, ale naplánovať a zistiť si (napr. metódou dotazov rodičov), koľko miest bude v ktorej mestskej štvrti v ktorom roku potrebných v škôlkach, to je pre nich španielska dedina. Veď trh rozhodne...

Môj ročník bol druhý v poradí pri zavádzaní osemročnej školskej dochádzky. NIKDY sa nestalo, že by sme nemali učebnice, a aj u ročníku pred nami, ktorý bol prvý (a všetky učebnice mali úplne nové), to bolo úplnou výnimkou. Teraz sa deti učia aj 2-3 roky bez učebníc. Reformuje sa, reformuje, ale knihy sa dávajú písať a tlačiť po známosti, a potom to tak vyzerá.

Úplne tragická je koncepcia vyučovania matematiky. Namiesto jedného spôsobu počítania či delenia sa žiaci učia niekoľko, a poriadne nevedia ani jeden. Veci, ktoré by mali vedieť spamäti, sa učia odvodzovať (malá násobilka), a veci, ktoré by mali vedieť odvodiť, sa učia spamäti. Vrcholom experimentovania na deťoch je (nielen v ČR) písmo Comenius. Deti sa neučia písmenká spájať, nevedia rozlíšiť písané a tlačené písmo, jednoducho v tom majú chaos.

V našom meste je 6 škôl. Najlepšie výsledky v matematických a ďalších súťažiach dosahuje škola, ktorá ako jediná kašle na nové experimenty, a ide podľa starých, komunistických osnov. Ono tí komunisti v niektorých veciach neboli až takí sprostí ako sú teraz viacerí ľudia chytrí... A nie všetko, čo vzniklo za komunistov, malo aj komunistickú ideologickú pachuť. Nespomínam si, že by niečo také existovalo v matematike, fyzike, chémii, matematike či gramatike.

0 0
možnosti
JK

28. 7. 2014 22:28
Typický anglický školák

Čítal som dávnejší nejaký blog, kde sa opisovalo, ako chodia žiaci do školy. Oblečená mikina, na hlave kapucňa, v jednej ruke cola a v druhej nejaký zošit...

0 0
možnosti
PM

28. 7. 2014 21:03
Škola musí být stejně tvrdá jako je život

Úpadek školství není ani tak spojen s neo marxismem, ale s poklesem požadavků na žáka spojený s maximalizací počtu studentů s tzv. vysokoškolským vzděláním, které v úrovni znalostí a dovedností nedosahuje toho komunisticko středoškolského před 30 lety.

K tomu další rána v podobě financování školství tzv. na hlavu, tj. na počet žáků ve škole. Učitelé pak nemohou vyhodit neschopné a líné či nezvladatelně agresivní, protože by přišli o ptáci.

Nedojde-li k návratu k tzv. tvrdé škole postavené na znalostech a dovednostech žáků a na osvědčené tvrdé morálce, ne na politickém zadání co nejvíce tzv. středo a vysokoškoláků, dojde k totálnímu rozkladu společnosti.

Nejen Anglie, ale celá Evropa včetně Česka k tomu má pod současnými prý politiky "pěkně našlápnuto".

0 0
možnosti
BR

28. 7. 2014 19:58
Školství své cíle úspěšně plní

Jsou to ovšem cíle "nové levice", která svůj "pochod institucemi" zahájila s ne(o)marxistickým přesvědčením, že kultura (vzdělanost) jsou základnou a ne tedy nadstavbou od níž se odvíjí drtivá většina společenského "pohybu".

Že tedy nenáviděný demokratický kapitalismus zničí, pouze když zničí křesťanskou (protestantskou) morálku z níž spontánně vznikl (autoritu, rodinu, soutěživost).

Pochopila, že k tomu, aby většina "vzdělanců" uvěřila dogmatům ekologismu a multikulturalismu, které jsou pro její světovládné plány naprosto nezbytné, musí být jejich skutečná vzdělanost nepatrná (fach-idioti, kteří vědí všechno o "ničem" nebo masově produkovaní "žvanilové", kteří vědí "nic" o všem). Pochopila, totiž, že pro realizaci její elitářské vlády stačí "pár" mocí a bohatstvím zkorumpovaných absolventů elitních škol a ti ostatní mají být schopni sloužit především státní byrokracii. Škola nesmí objektivně měřit schopnosti (znalosti) studentů, protože by vyšla najevo genetická a kulturně-etnická pravda o vzdělávacích schopnostech.

Proto její školy chrlí masový nadbytek "nevzdělanců", vychovávaných v přesvědčení, že stát a ne rodina je jejich "velkým laskavým otcem". Nevzdělanců, kterým pokořující pravdu o jejich schopnostech řekne až jejich soukromý zaměstnavatel (vznikla teorie, že ne "podplatitelný" proletariát, tihle nespokojení "vzdělanci" zničí kapitalismus.

Tento systém, ale vycházel z neokoloniálního bohatství "západu", které mizí a spolu s ním i pracovní místa pro "polovzdělance"!

0 0
možnosti
MP

28. 7. 2014 20:57
Re: Školství své cíle úspěšně plní

"Nevzdělanců, kterým pokořující pravdu o jejich schopnostech řekne až jejich soukromý zaměstnavatel "

Toho ani nehledají. Šup co nejrychleji do státního, obecního, eunijního. Podle toho to také dnes vše vypadá.

0 0
možnosti

28. 7. 2014 19:06
Smutný článek

k hluboké úvaze. Úpadek školství (státního) je zcela evidentní i u nás. Katastrofální výsledky státní maturity hovoří za vše.

0 0
možnosti
ŚS

28. 7. 2014 12:31
I u nás vychází dnes ze škol více pologramotů než dřív

Na vině je mj. naprostý chaos ve školství. Učitelé učí i v rámci jedné školy podle různých "škol" výuky, každý učitel používá jiné učebnice (některé jsou plné gramatických i faktických chyb). To ztěžuje žákům přestup mezi školami a chápání látky v případě změny učitele.

Na žácích se neustále experimentuje - jednou píší tak, podruhé jim vymyslí jiné písmo, pak ho zas zruší. Maturity - ani nemluvit.

0 0
možnosti
VN

V. Novak

28. 7. 2014 13:08
Státní maturity jsou snad nerozumnější krok porevolučních

reforem. Bohužel přišel s obrovským zpožděním - tedy 1) v době, kdy už byly škoda napáchána a 2) kdy se mizerní učitelé a mizerné školy brání objektivnímu hodnocené své mizernosti.

0 0
možnosti
VP

28. 7. 2014 11:51
Problémem je "odlučovací princip"

který lze jinak možná nepřesně nazvat individualismus. Výchova už nesměřuje k občanské sounáležitosti, ale k izolaci jednotlivce. Konečně k tomu směřuje celý vývoj západní civilizace. V šedesátých letech vznikl tento vývoj přijetím marxistických myšlenek při zachování svobody člověka. Výchova se zaměřuje jen na nástroje a nemá cíl. Každý má svoji pravdu, nikomu nelze nic vnucovat. Výsledkem je chaos.

Marxismus je se svobodou neslučitelný. Fungovat může jen marxismus totalitní nebo svobodná společnost bez marxismu uznávající tradiční pravidla.

0 0
možnosti
VN

V. Novak

28. 7. 2014 12:53
Individualismus jako následek marxismu?

To opravdu vidím poprvé, že se marxismu místo kolektivismu vytýká individualismus...

Nejste drobátko mimo bílou keramiku?

0 0
možnosti
VN

V. Novak

28. 7. 2014 10:43
Jako by autor popisoval českou porevoluční školu.

Proč to ale svádí na marxismus, když u nás je to výsledkem "odmarxisování"?

0 0
možnosti
MP

28. 7. 2014 10:53
Re: Jako by autor popisoval českou porevoluční školu.

"Odmarxistování" oranžgutany a zelenáči? Nebo Dobešem?

0 0
možnosti
RB

28. 7. 2014 10:20
začíná mi vadit "politická korektnost"

Nemyslím tím obsah tohoto sousloví - s ním nesouhlasím již déle. Ale samotná ta slova jsou pokrytectví. Co znamenají ve skutečnosti - no přeci neupřímnost. Dříve bychom řekli - diplomatičnost (diplomacie - umění, jak nic neříct). Od neupřímnosti je velmi blízko ke lži.

Čím je tato neupřímnost vyvolána? Domnívám se, že strachem - nebo chcete-li mírněji - obavou. Obavou, že když budu upřímný, když půjdu na podstatu věci - někomu ublížím, budu považován za příliš tvrdého, grobiánského, necitlivého, či sám sebe ohrozím hněvem oponenta. Že nebudu "dobrý matky syn".

Pro pocit, že nebudu dost láskyplný, lžu - a v podstatě, veden svým strachem, lásku v sobě hubím.

Proto označovat něco za "politicky korektní" či třeba za "pravdoláskařské", je podporou pokrytectví, které se za těmito pojmy skrývá.

Slova jsou důležitá.

0 0
možnosti
MP

28. 7. 2014 10:55
Re: začíná mi vadit "politická korektnost"

Způsob, jak dělat lumpárnu pod neutrálním pojmenováním.

0 0
možnosti
MP

28. 7. 2014 9:57
Něco dojebat

(pokud možno na základě vznešených ideálů) je vždy snažší, než to pak napravit.

I zde.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz