26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

VELKÁ BRITÁNIE: Co je a co není brexit

Jak se tak blíží datum britského referenda o setrvání země v Evropské unii, stále více se trivializuje veřejná a mediální diskuse o tomto vážném kroku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Han 16.6.2016 23:22

Re: Křivan může jásat

Zhovadilá jste tu akorát vy. Hyena, živící se mrtvolami. Ty vaše hnusné kecy jsou už hodně přes čáru. Zrovna tak by se dalo psát o vás, že jste odpovědná za stovky mrtvol, které za sebou nechávají vaše islamistické vzory, že jste odpovědná za všechny znásilněné ženy. To by bylo na stejné úrovni, ale zatím to o vás nikdo nenapsal. Ne proto, že to není pravda, vy si s pravdou nikdy hlavu nelámete. Ale proto, že na rozdíl od vás většina lidí má jisté morální zábrany, henleinovská zrůdo.

S. Netzer 16.6.2016 21:31

Re: Křivan může jásat

Křivan je "pán"? To jsem netušila. Je zde snad někdo jiný, kdo výslovně vyzývá k fyzické likvidaci "levičáků"?

Tak zhovadilá není ani ta blbka, která papouškuje většinu jeho pitomostí, a to už je co říct!

P. Han 16.6.2016 21:00

Re: Křivan může jásat

Pitomá skopčácká kozo, ta paní je mrtvá! Neberte si ji do své hnusné tlamy!

M. Prokop 16.6.2016 20:56

Re: Křivan může jásat

Nepřijde vám trošku (dost) hloupé do toho tahat pana Křivana?

K. Janyška 16.6.2016 20:45

Ano, to co předvádějí socialisté světa je k zblití.

SSSR byl k zblití a EU je samozřejmě totéž, tedy také k zblití... Dzp.

S. Netzer 16.6.2016 20:36

Křivan může jásat

Je mrtvá.

V. Novák 16.6.2016 17:51

Re: Já jsem už takovou akci ve svém životě zažil.

Udělali, protož fyzicky mohli. Měli čím.

Co by použila EU?

P. Skokan 16.6.2016 17:21

Mate pocit ze svet obohaceny o hodnoty komunistické ciny nebo ruska by byl svobodnejsi...ja ne budme radi za hegemonii us hodnot.jsou univerzální a lepsi nez hodnoty diktatur a totalitních režimů.long live the republic.

M. Prokop 16.6.2016 16:36

Re: Názor na Brexit

Každá země má své trotly: My třeba Terezáka, Pehe nebo Schneidera, USA Robertse.

S. Netzer 16.6.2016 16:10

To by se určitě líbilo Křivanovi

http://www.telegraph.co.uk/news/2016/06/16/labour-mp-jo-cox-shot-in-leeds-witnesses-report/

P. Urban 16.6.2016 15:38

Přesně

P. Urban 16.6.2016 15:35

Alternativní publicista si zřejmě nevšiml

že s EU lze smysluplně jednat o normách na banány nebo dotacích na cyklostezky. To, myslím, nejsou témata, která by měla silný vztah k domnělé či skutečné kontrole USA nad Evropou. Ani pro ruské stratégy zřejmě nepůjde o věci životně důležité. Ostatně, pokud Rusko o evropských problémech s někým v Evropě jedná, pak je to Merkelová. Ne Brusel.

P. Urban 16.6.2016 15:26

Brexit = návrat Británie mezi světové velmoci?

Cože? To už je EU tak silná, že si Francie nechává od Bruselu schvalovat své zahraniční intervence?

Pokud jde Britům o postavení světové velmoci, měli by se spíš zabývat zásobami munice, než Evropskou unií.

A. Alda 16.6.2016 14:53

Já jsem už takovou akci ve svém životě zažil.

Dodnes si to pamatuji.

Před tím také skoro nikdo nevěřil, že by něco takového mohli udělat.

A udělali.

V. Novák 16.6.2016 14:40

Re: Není pochyb, že si pomohou

Británie přispívá, tedy už přispívat nebude a ty peníze jí zůstanou. Česko prozatím peníze přijímá, tedy po czexitu by je nedostávala.

Británie není v schengenu, takže na hranicích se nic nezmění. Česko je v schengenu, takže by muselo vytvořit vnější schengenskou hranici na svých hranicích - a nebo by se o to postarali sousedé.

Británie je ostrov, má tedy kupodivu přímé spojení na světové oceány, Česko se při každé cestě k moři musí doprošovat sousedů. U Dunaje více sousedů i nesousedů.

V. Novák 16.6.2016 14:35

Re: Opravdu si pomohou?

Britáie bude muset po (případném) brexitu dodržovat ty normy EU, které se budou týkat EU.

Takže žárovky nebo vysavače si znormuje sama - jenom v EU neprodá EU-nenormovanou žárovku ani vysavač nebo banán. Totéž se týká zbraní - doma je může rozdat každému poddanému rovnou při "vítání poddánků", koná-li se v Británii něco takového, ale v britský poddaný v EU bude muset dodržovat normy EU.

Co to Británii přinese, nevím. A nezajímá mě to. Je to věc Britů. Stejně jsou v EU jen napůl...

V. Novák 16.6.2016 14:27

Jak jinak by se mělo rozhodovat o tak závažné věci,

která se dotkne všech obyvatel Británie, než v referendu?

Mám na mysli v demokratické zemi, samozřejmě...

M. Valenta 16.6.2016 14:21

Re: Ne Británii těžko zaútočit, a tak aspoň řvou a štěkají.

Chápu, že v zápalu boje se přehání, ale raději si ještě jednou přečtěte co jste napsal.

P. Tronner 16.6.2016 13:51

Re: Koho podezíráte, že věří,

No, upřímně řečeno, ač sám vůči EU značně skeptický, podezírám vás a vám podobné euroskeptiky, kteří hlavně chtějí z EU pryč a vůbec se nezabývají otázkou, jaké to bude mít důsledky. Vlastně to jediné, co jsem v tomto kontextu slyšel, je jak to bude vlastně selanka, ovšem nějaké realistické detailní rozebrání ekonomických důsledků, reakce investorů atd., na to jsem nějak nenarazil. A Mach s jeho "Jak vystoupit z EU" mi v tomto připomíná právě toho šachistu. Ani náznak možnosti, že by nám to EU mohla pěkně osladit, nějaké obchodní bariéry atd. Já netvrdím, že se tak musí stát - ale co kdyby ano? Politik by přeci měl počítat se všemi možnostmi.

Souhlasím, že to s EU není valné, ale nad propastí určitě ještě není. Ano, leccos nás ohrožuje, nyní hlavně migrační krize, ovšem se spoustou problémů se můžeme v klidu vyrovnat i sami, v rámci EU. Jen zkrátka nemáme tu správnou politickou reprezentaci - neumím si představit, že by ti naši "nahoře" dokázali v případě vystoupení udělat pořádek v zákonech, vyházet EU nesmysly atd. Pravděpodobně by všechno zůstalo tak, jak je. Euroskeptici rádi celou otázku budoucnosti omezují na vystoupení z EU. Jenže to je pouhý začátek. Neslyšel jsem žádnou smysluplnou variantu, jak nejen z EU vystoupit, ale co poté všechno udělat, aby bylo lépe (i se zdůvodněním, proč to nejde udělat v rámci EU) a hlavně jak to všechno politicky ve spíše levicově laděném Česku prosadit. To je možná ten největší kámen úrazu. Protože jen tak vystoupit z EU a nechat si dále vládnout Sobotku s Burešem, to nemám pocit, že by byla nějaká výhra...

J. Lepka 16.6.2016 13:39

Zdá se že pro bruselisty je jen možnost takového postupu

natolik alarmující, že se uchylují k podpásovkám. Skvělé. Nic více nemůže standardně férové Brity víc nabudit.

J. Lepka 16.6.2016 13:34

Re: a ted tu o červené karkulce .

"Neexistuje ani jeden rozumní důvod proč by měla VB opouštět Unii" ??? Jen jeden váš výrok a přesto důsledně odhalující relevanci všech ostatních. Osud Brexitu je závislý jen a pouze na tom, kolik imigrantů bude mít možnost volit. Starousedlíci velmi dobře vědí, jak jim byla v minulosti prospěšná "splendid isolation".

A k ostatním argumentů snad jedině : Věřím jedině těm statistikám, které si sám zfalšuji. Kdo to řekl? Aha Churchill.

B. Hamal 16.6.2016 13:31

Názor na Brexit

US alternativního publicisty P.C.Robertse: EU je v podstatě výtvorem CIA, výsledkem jejího organizování a lobování. Nejprve jako blok proti SSSR, a dále k usnadněn kontroly USA nad Evropou. Kontrolovat jednotlivé země je komplikovanější než jednat s jedním blokem. Washington tak získal pevnou kontrolu nad svým impériem. Proto také silně tlačil na vstup východní Evropy do EU a také do NATO. Cameronovi coby loutce Washingtonu Obama řekl aby odchod Británie z EU nepřipustil. Nelze stavět britské zájmy nad zájmy americké - to není dovoleno.

Evropa je vazalské terirorium, část US impéria. Po Britanii by mohli následovat odchod dalších. Odchod z EU by znamenal i odchod z NATO. Washington by už nemohl využívat evropské idioty k hrozbáím proti Rusku. Tah Washingtonu za světovou hegemonií by se rozpadal. Evropské země jsou nyní Washingtonem do konfrontace s Ruskem nuceny. Mít problémy s Ruskem ale není v ničím zájmu. Kdyby vypukla válka, Evropa by vymizela natrvalo.

Brexit by to mohl změnit. I symbolický hlas pro něj by mohl dodat odvahu jiným zemím. V sázce je život na Zemi.

Podrobněji viz přepis interview P.C.Robertse: http://www.thelibertybeacon.com/paul-craig-roberts-part-1-brexit-means-end-europe-cia-funded-project-end-nato/ http://www.thelibertybeacon.com/paul-craig-roberts-part-2-yes-brexit-vote-humanity/

J. Kanioková 16.6.2016 13:19

Přesně..

J. Lepka 16.6.2016 13:19

Re: Ne Británii těžko zaútočit, a tak aspoň řvou a štěkají.

Proboha! A kým ???

J. Kanioková 16.6.2016 13:17

Koho podezíráte, že věří,

že po odchodu z EU bude vše dokonalé ? I RVHP "odešlo v dál", nebylo nic dokonalé a přežilo se to.. Jenže dnes je EU = RVHP II. a stejně blbě dopadne..

EU je nereformovatelná a v rozkladu..

R. Langer 16.6.2016 13:11

Re: tak to zkusím stručněji :)

No jo, nějakej expert holt vymyslel, že "schengenské spolupráce" je terminus technikus, nikoliv informace o spolupráci...

J. Fialová 16.6.2016 12:54

Re: tak to zkusím stručněji :)

Či ještě stručněji: Na začátku vlákna je řeč o "schengenské spolupráci", nikoliv o (plnohodnotném) členství v Schengenu.

J. Fialová 16.6.2016 12:51

Re: tak to zkusím stručněji :)

Zdroj: Š. Machotková, Ministerstvo vnitra ČR, na https://www.euroskop.cz/300/sekce/co-je-schengen/:

"Velká Británie a Irsko ... TYTO ZEMĚ SE ÚČASTNÍ SCHENGENSKÉ SPOLUPRÁCE V NĚKTERÝCH ASPEKTECH jakými jsou např. policejní a soudní spolupráce, boj proti drogám a zapojení do Schengenského informačního systému."

R. Langer 16.6.2016 12:50

Re: To jsou "informace"!

No vida, tak on Schengen s tou VB a Irskem vlastně vůbec nespolupracuje. No to jsou věci...

S. Netzer 16.6.2016 12:39

Re: To jsou "informace"!

S c h e n g e n s k á s p o lu p r á c e je označením spolupráce států v rámci tzv. schengenského prostoru, pro který se vžilo krátké označení „Schengen“.

Jedná se o území států, na jejichž společných hranicích nejsou vykonávány hraniční kontroly1 a které chybějící hraniční kontroly vyvažují komplexně pojatým systémem opatření v mnoha oblastech. Vnitřní hranice je možné v zásadě překračovat na jakémkoliv místě a v kteroukoli denní či noční hodinu. Ochrana hranic se soustředí na tzv. vnější schengenské hranice (pozemní hranice, mezinárodní letiště a mořské přístavy) a je doprovázena úzkou spoluprací členských států v policejních, justičních, vízových a dalších záležitostech včetně přísných pravidel ochrany osobních údajů.

Schengen je v současné době tvořen 26 státy: 22 členskými státy EU, Norskem, Islandem, Švýcarskem a od 19. 12. 2011 také Lichtenštejnskem. Součástí Schengenu naopak nejsou dvě ze starých členských zemí EU (Velká Británie a Irsko), které se podílejí pouze na některých aspektech policejní a justiční spolupráce v trestních věcech. Mimo Schengen zůstávají také další 4 státy EU: Kypr, Chorvatsko, Bulharsko a Rumunsko.

http://www.mvcr.cz/clanek/zakladni-informace-o-schengenske-spolupraci.aspx