Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
chuchvalec
Poslednim pokrokovym ruskym letadlem byl Sikorskeho Ilja Muromec - 1913
Bolsevici ze umeli delat letadla ? No to snad ne. Nadseni nad tim, ze ze zdroju prace 220 milionu lidi se podari postavit par kusu jakz takz dobrych stroju mi prijde fantasmagoricke. Transatlanticke dopravni lety nez mezipristani: 1959 - Boeing 707.
Jura Jurax
Re: Poslednim pokrokovym ruskym letadlem byl Sikorskeho Ilja Muromec - 1913
Chuchvalče - projevujete pozoruhodnou nevědomost či ideologické zaslepení, případně obojí.
Jen tak namátkou - ANT-2, ANT-25, I-16, SB-2, Il-2, DB-3 a DB-3f (Il-4), Il-14, TU-2, TU-16 a TU-104, TU-95 a TU-114, Il-74, MiG-15, MiG-21, MiG-25, MiG-29, Mi-6, létající čluny Běrjev, současná řada bojových letounů Suchoj, AN-12, AN-22, AN-124, AAN-125 byla ve své době, resp. jsou nyní dobrá, leckdy pozoruhodná a mnohdy přímo špičková letadla. A mnohá stavěná v tisícových sériích.
Pomněte Američanů, kteří až do Pearl Harboru měli japonská letadla za snůšku nedokonalých kopií.
Předseda
Jako jo,
ale proč se tady TEĎ objevuje tenhle 4 měsíce starý článek z planes.cz?
Šnek
Re: Jako jo,
Zajímavé a lepší někdy, než nikdy.
Spíš by mne zajímalo, co ta Mirage mohla natočit víc, než kdyby to fotografovali v klidu ze země.
MLOK
Nepleťte si techniku s politikou
Concorde a Tu-144 jsou krásná letadla. Jenomže provozně a ekonomicky zcela mimo.
Vyšetřování dopravních nehod je činnost jak technická tak politická - proto se obyčejní lidé obvykle nic nedozví.
R
No, byl to tehdy nemilosrdný ideologický boj dvou systémů,
každý přesvědčoval své občany, že je lepší než ten druhý. Předváděním svých letadel na leteckých dnech bylo jedno z vyvrcholení toho ideologického boje. Neuvést takový letoun, když už byl téměř připravený by byla velká porážka tehdejšího sovětského tábora. Pravděpodobně zafungoval i typický byrokratický systém, kdy základní informace o problémech úplně zřejmá nejnižším technikům, kteří to přímo dělají je průchodem přes spoustu různých vedoucích a jejich vedoucích a ředitelů "optimalizována" až nakonec když dojde těm úplně nahoře, co rozhodují, zní úplně jinak. Rusové na to ale patent nemají, přesně proto třeba vybouchl Chalenger v roce tuším 1986. Tak nakonec vrchní ředitelé a politici netušili, že to Tučko je jen první zkušební verze sdrátovaná všelijak, že nedosahuje plánovaných parametrů a proto ona zadrátovaná omezení. Ta chyba v tom přepojení je už jen důsledek provizoria, je docela možné, že by to Tučko mělo problémy i bez té chyby.
ps
Re: No, byl to tehdy nemilosrdný ideologický boj dvou systémů,
Challenger vybouchl kvůli tlaku na snižování nákladů v NASA, ne kvůli propagandě.
arogant
TU 144 mělo v r. 78 další nehodu
a při nouzovem přistání po požáru zahynula posádka. Létalo do téhož rokuMoskva- Alma Ata za cenu letenky 82 rublů. Mělo nedostatečně silné motory, které musely být podporovány často forsáží, což neúměrně zvyšovalo spotřebu. Celkem bylo postaveno do r.84 17 strojů z toho pět se silnějšími motory v modifikaci TU 144 D. Skupina nadšenců dala poslední postavený letoun TU144 CCCP 77115 do pořádku a popojížděli s ním po letišti na letošní moskevské aeroshow před nadšeným publikem, které za řevu motorů Kuzněcov NK-321 provolávalo slávu SSSR .
www racek
Re: TU 144 mělo v r. 78 další nehodu
motora olympus concordu při nadzvukovém letu pracovaly v režimu stálé forsáže. nemyslím že by to u tučka bylo jinak.
uvedená nehoda byla způsobena poruchou předního podvozku, letoun se celkem při malé rychosti zabodle do náspu ... poslední letuschopný tu 144 byl provozován pro nasa ... jestli na letošním maxu jezdilo, konec konců, byl to technický úspěch, ekonomické fiasko ...
ovšem dle mých literatur bylo tučko piloty převelice nenáviděno ...
tich@dohoda
dnes s vasimi komentari musim BuBu'e vcelku souhlasit
jsou sice psany s klasickym fanatismem a nejsou objektivni, nicmene velice pravdive popisuji sovetskou realitu/kvalitu . Zemi ktere zacaly svou industrializaci kradenim napadu nekoho jineho je moc moc dobre si vzpominam na Japonsko v 60'ych letech. Jenze Japonci vetsinou ukradli napad a nasledne postupne zlepsovali az temer k dokonalosti, takze vzdy nakonec vyrabeli vyrobky 10 x lepsi nez byl ten puvodni. Rusove neco "obslahli" , pouzili nahradni materialy, odrbali kvalitu, vystupni kontrolu a dali to na trh, inovace zadna. Ty veci se pak nezmenene vyrabely treba 20 let i vice. Staci se podivat na auta VAZ tam porad je zaklad ve FIAT'u 124, ten zcela vyjmecne koupili jako licenci :-) . Ano ruske/SSSR uspechy sly vzdy na ukor zivotni urovne radovych obcanu a nakonec na to taky dojeli. Ta obrovska ekonomika nedokazala generovat zisk ze spotreby vlastnich obcanu. Cest a zdravim :-)
www racek
Re: dnes s vasimi komentari musim BuBu'e vcelku souhlasit
no, v rusku jsem byl asi 8x, jednou i v omsku, tedy, tam jsme letěli obávanám kostitřesem (il 18) celým očouzeným a rozbitým ... ale to víte. vcelku solidní výběr spotřebního zboží za brežněva, sport, hračky, ovšem strašný textil a boty ... no a pak stále hůř a hůř ... a v roce 88 už byly krámy prázdně ... a to zcela. to víte, perstrojka něco stojí. ani tu vodku už němeli ... tam poprvé člověk poznal, že melou z posledního.
jo jo, vozily se charkivy,y , avšem, planžety tak na 2 použití, ale když člověk sehnal braunovskou, bylo vše v naprostém pořádku ... konec konců, i ty vagony metra ... úplná hrůza a zastralost, než jsem vlezl do metra v ŇORKU, tam byly ještě horší a starší ... konec konců, nikoho jiného než černý a hispánce jsem tam jezdit neviděl ...
jo, uzbrojili je k smrti, to jo. jenže, nějak se to zbrojení nedaří zastavit, i když nepřítel zmizel ...
www racek
no, víte ... jistě, jedno z možných vysvětlení této nehody
ovšem, tehdy na té předváděčce se práve velice příznivě hodnotila ovladaterlnost téhle verze tučka, ano, ty fousy vepředu... ale jinak velice zajímavý článek. ovšem, po těch letech ... kdoví, jak to bylo.
tučko na rozdíl od civilního concordu mělo řadu prvků odvozeno od třímachového suchoje T 4 Sotka ... takžem křídla byla konsruována poněkud jinak než concordu, taktéž tučko bylo dolnokřídlé napoti tomu concort středoplošník, motory v bloku u sebe pod trupem... concord pod křídly.. atd. i když motory olympus poháněly i bombardéry vulcan, aby chom byli spravedliví ..
zajeďte do sinnsheimu, uvidíte oba fešáky hned za sebou. když do nich vlezete, uvidíte, jak byla obě letadla spartanské a nepohodlné ... ale říkám, nádherné. asi nejkrásnější letadla všech dob ...
Psí vrah Čumil
Jo, velice zajímavý článek, díky.
Vypadá to jaksi podobně jako v Černobylu, kde pro experiment vyřadili nějakých šest bezpečnostních systémů - a nestačili se pak divit. Podrbat sytém řízení elevonů je z téže nádrže technologické kultury...
Chosé
Aeroflot
Když jsme v 70-tých letech měli letět dopoledním spojem do Moskvy byla venku hustá mlha, nic nelétalo a tak jsme čekali jako obvykle v letištním baru. Po několika hodinách začaly létat letadla západních společností ale my stále čekali na spoj Aeroflotu jenž měl přiletět z Leningradu. Letadlo přiletělo až večer, oba piloti přišli k baru a dali si nějaké nealko. Když se ptal barman kde jsou tak dlouho, jeden z pilotů pronesl hezkou větu: „Něbylo ni pagody ni těchniky …“. Před rokem jsem letěl z Moskvy do Tatarštinu letadlem TU-134, tipuji tak z těch 70-tých let. Ale nestěžuji si na ruská letadla, absolvoval jsem s nimi skoro 200 letů od TU 104 přes AN-24, IL-14 až po IL-86 a vše bez problémů.
www racek
Re: Aeroflot
jo jo, dnešní aeroflot se považuje za špičkovou společnost, taky moc ruské techniky nemá ...
honzak
mlamojové typu
MARTIN by potřebovali delší praxi v obsluze sovětské techniky a životě v zemi. kde zítra znamená předevčírem. Doporučil bych 2 roky ZVS u rakeťáků za socialismu se dvěma výjezdy do CCCP na ostré střelby. On by panáček zpíval jinou píseň!
Martin
priblbla typu honzaka
neumej cist ani pochopit dost jednoduche veci, ale s tim se neda uz nic delat
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz