Čtvrtek 24. dubna 2025, svátek má Jiří
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

chuchvalec

9. 10. 2007 10:45
Poslednim pokrokovym ruskym letadlem byl Sikorskeho Ilja Muromec - 1913

Bolsevici ze umeli delat letadla ? No to snad ne. Nadseni nad tim, ze ze zdroju prace 220 milionu lidi se podari postavit par kusu jakz takz dobrych stroju mi prijde fantasmagoricke. Transatlanticke dopravni lety nez mezipristani: 1959 - Boeing 707.

0 0
možnosti

Jura Jurax

9. 10. 2007 13:40
Re: Poslednim pokrokovym ruskym letadlem byl Sikorskeho Ilja Muromec - 1913

Chuchvalče - projevujete pozoruhodnou nevědomost či ideologické zaslepení, případně obojí.

Jen tak namátkou - ANT-2, ANT-25, I-16, SB-2, Il-2,  DB-3 a DB-3f (Il-4), Il-14, TU-2, TU-16 a TU-104, TU-95 a TU-114, Il-74, MiG-15, MiG-21, MiG-25, MiG-29, Mi-6, létající čluny Běrjev, současná řada bojových letounů Suchoj, AN-12,  AN-22, AN-124, AAN-125 byla ve své době, resp. jsou nyní dobrá, leckdy pozoruhodná a mnohdy přímo špičková letadla. A mnohá stavěná v tisícových sériích.

Pomněte Američanů, kteří až do Pearl Harboru měli japonská letadla za snůšku nedokonalých kopií. :-D

0 0
možnosti

Předseda

9. 10. 2007 10:30
Jako jo,

ale proč se tady TEĎ objevuje tenhle 4 měsíce starý článek z planes.cz? :-/

0 0
možnosti

Šnek

9. 10. 2007 10:40
Re: Jako jo,

Zajímavé a lepší někdy, než nikdy.

Spíš by mne zajímalo, co ta Mirage mohla natočit víc, než kdyby to fotografovali v klidu ze země.

0 0
možnosti

MLOK

9. 10. 2007 10:21
Nepleťte si techniku s politikou

Concorde a Tu-144 jsou krásná letadla. Jenomže provozně a ekonomicky zcela mimo.

Vyšetřování dopravních nehod je činnost jak technická tak politická - proto se obyčejní lidé obvykle nic nedozví.

0 0
možnosti

R

9. 10. 2007 10:19
No, byl to tehdy nemilosrdný ideologický boj dvou systémů,

každý přesvědčoval své občany, že je lepší než ten druhý.  Předváděním svých letadel na leteckých dnech bylo jedno z vyvrcholení toho ideologického boje. Neuvést takový letoun, když už byl téměř připravený by byla velká porážka tehdejšího sovětského tábora. Pravděpodobně zafungoval i typický byrokratický systém, kdy základní informace o problémech úplně zřejmá nejnižším technikům, kteří to přímo dělají je  průchodem přes spoustu různých  vedoucích a jejich vedoucích a ředitelů "optimalizována" až nakonec když dojde těm úplně nahoře, co rozhodují, zní úplně jinak.  Rusové na to ale patent nemají, přesně proto třeba vybouchl Chalenger v roce tuším 1986. Tak nakonec vrchní ředitelé a politici netušili, že to Tučko je jen první zkušební verze sdrátovaná všelijak, že nedosahuje plánovaných parametrů a proto ona zadrátovaná omezení. Ta chyba v tom přepojení je už jen důsledek provizoria, je docela možné, že by to Tučko mělo problémy i bez té chyby.

0 0
možnosti

ps

9. 10. 2007 10:45
Re: No, byl to tehdy nemilosrdný ideologický boj dvou systémů,

Challenger vybouchl kvůli tlaku na snižování nákladů v NASA, ne kvůli propagandě.

0 0
možnosti

arogant

9. 10. 2007 10:11
TU 144 mělo v r. 78 další nehodu

a při nouzovem přistání po požáru zahynula  posádka. Létalo do téhož rokuMoskva- Alma Ata za cenu letenky 82 rublů. Mělo nedostatečně silné motory, které musely být podporovány často forsáží, což neúměrně zvyšovalo spotřebu. Celkem bylo postaveno do r.84 17 strojů z toho pět se silnějšími motory v modifikaci TU 144 D. Skupina nadšenců dala poslední postavený letoun TU144 CCCP 77115 do pořádku a popojížděli s ním po letišti na letošní moskevské  aeroshow před nadšeným publikem, které za řevu motorů Kuzněcov NK-321 provolávalo slávu SSSR .

0 0
možnosti

www racek

9. 10. 2007 10:38
Re: TU 144 mělo v r. 78 další nehodu

motora olympus concordu při nadzvukovém letu pracovaly v režimu stálé forsáže. nemyslím že by to u tučka bylo jinak.

uvedená nehoda byla způsobena poruchou předního podvozku, letoun se celkem při malé rychosti zabodle do náspu ... poslední letuschopný tu 144 byl provozován pro nasa ... jestli na letošním maxu jezdilo, konec konců, byl to technický úspěch, ekonomické fiasko ...

ovšem dle mých literatur bylo tučko piloty převelice nenáviděno ...

0 0
možnosti

tich@dohoda

9. 10. 2007 9:50
dnes s vasimi komentari musim BuBu'e vcelku souhlasit

jsou sice psany s klasickym fanatismem a nejsou objektivni, nicmene velice pravdive popisuji sovetskou realitu/kvalitu . Zemi ktere zacaly svou industrializaci kradenim napadu nekoho jineho je moc moc dobre si vzpominam na Japonsko v 60'ych letech. Jenze Japonci vetsinou ukradli napad a nasledne postupne zlepsovali az temer k dokonalosti, takze vzdy nakonec vyrabeli vyrobky 10 x lepsi nez byl ten puvodni. Rusove neco "obslahli" , pouzili nahradni materialy, odrbali kvalitu, vystupni kontrolu a dali to na trh, inovace zadna. Ty veci se pak nezmenene vyrabely treba 20 let i vice. Staci se podivat na auta VAZ tam porad je zaklad ve FIAT'u 124, ten zcela vyjmecne koupili jako licenci :-) . Ano ruske/SSSR uspechy sly vzdy na ukor zivotni urovne radovych obcanu a nakonec na to taky dojeli. Ta obrovska ekonomika nedokazala generovat zisk ze spotreby vlastnich obcanu. Cest a zdravim :-)

0 0
možnosti

www racek

9. 10. 2007 10:08
Re: dnes s vasimi komentari musim BuBu'e vcelku souhlasit

no, v rusku jsem byl asi 8x, jednou i v omsku, tedy, tam jsme letěli obávanám kostitřesem (il 18) celým očouzeným a rozbitým ... ale to víte. vcelku solidní výběr spotřebního zboží za brežněva, sport, hračky, ovšem strašný textil a boty ... no a pak stále hůř a hůř ... a v roce 88 už byly krámy prázdně ... a to zcela. to víte, perstrojka něco stojí. ani tu vodku už němeli ... tam poprvé člověk poznal, že melou z posledního.

jo jo, vozily se charkivy,y , avšem, planžety tak na 2 použití, ale když člověk sehnal braunovskou, bylo vše v naprostém pořádku ... konec konců, i ty vagony metra ... úplná hrůza a zastralost, než jsem vlezl do metra v ŇORKU, tam byly ještě horší a starší ... konec konců, nikoho jiného než černý a hispánce jsem tam jezdit neviděl ...

jo, uzbrojili je k smrti, to jo. jenže, nějak se to zbrojení nedaří zastavit, i když nepřítel zmizel ...

0 0
možnosti

www racek

9. 10. 2007 9:19
no, víte ... jistě, jedno z možných vysvětlení této nehody

ovšem, tehdy na té předváděčce se práve velice příznivě hodnotila ovladaterlnost téhle verze tučka, ano, ty fousy vepředu... ale jinak velice zajímavý článek. ovšem, po těch letech ... kdoví, jak to bylo.

tučko na rozdíl od civilního concordu mělo řadu prvků odvozeno od třímachového suchoje T 4 Sotka ... takžem křídla byla konsruována poněkud jinak než concordu, taktéž tučko bylo dolnokřídlé napoti tomu concort středoplošník, motory v bloku u sebe pod trupem... concord pod křídly.. atd.  i když motory olympus poháněly i bombardéry vulcan, aby chom byli spravedliví ..

zajeďte do sinnsheimu, uvidíte oba fešáky hned za sebou. když do nich vlezete, uvidíte, jak byla obě letadla spartanské a nepohodlné ... ale říkám, nádherné. asi nejkrásnější letadla všech dob ...

0 0
možnosti

Psí vrah Čumil

9. 10. 2007 9:11
Jo, velice zajímavý článek, díky.

Vypadá to jaksi podobně jako v Černobylu, kde pro experiment vyřadili nějakých šest bezpečnostních systémů - a nestačili se pak divit. Podrbat sytém řízení elevonů je z téže nádrže technologické kultury...:-/

0 0
možnosti

Chosé

9. 10. 2007 8:48
Aeroflot

Když jsme v 70-tých letech měli letět dopoledním spojem do Moskvy byla venku hustá mlha, nic nelétalo a tak jsme čekali jako obvykle v letištním baru. Po několika hodinách začaly létat letadla západních společností ale my stále čekali na spoj Aeroflotu jenž měl přiletět z Leningradu. Letadlo přiletělo až večer, oba piloti přišli k baru a dali si nějaké nealko. Když se ptal barman kde jsou tak dlouho, jeden z pilotů pronesl hezkou větu: „Něbylo ni pagody ni těchniky …“. Před rokem jsem letěl z Moskvy do Tatarštinu letadlem TU-134, tipuji tak z těch 70-tých let. Ale nestěžuji si na ruská letadla, absolvoval jsem s nimi skoro 200 letů od TU 104 přes AN-24, IL-14 až po IL-86 a vše bez problémů.

0 0
možnosti

www racek

9. 10. 2007 9:22
Re: Aeroflot

jo jo, dnešní aeroflot se považuje za špičkovou společnost, taky moc ruské techniky nemá ...

0 0
možnosti

honzak

9. 10. 2007 8:19
mlamojové typu

MARTIN by potřebovali delší praxi v obsluze sovětské techniky a životě v zemi. kde zítra znamená předevčírem. Doporučil bych 2 roky ZVS u rakeťáků za socialismu se dvěma výjezdy do CCCP na ostré střelby. On by panáček zpíval jinou píseň!

0 0
možnosti

Martin

9. 10. 2007 8:27
priblbla typu honzaka

neumej cist ani pochopit dost jednoduche veci, ale s tim se neda uz nic delat

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz