25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

VARIANTY: Ukrajina a mír pro budoucnost

Rok 2022 je již v druhé polovině a pomalu se blíží podzim a zima, kdy lze předpokládat nárůst návrhů na téma příměří a mírových jednání s Ruskem a „nutnosti“ Rusku vyjít vstříc. Tento text má za cíl obecně nastínit dostupné možnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Grundmann 6.9.2022 13:13

Za posledních 25 let se nikomu nevyplatilo se Západem dohodnout se a mu ustoupit. Taková dohoda dnes není možná, Západ požaduje systematicky bezpodmínečnou kapitulaci každého za každé situace.

M. Grundmann 6.9.2022 13:10

Mezinárodní smlouvy nezakotvují povinnost přátelského chování. Rusko podepsalo smlouvy s NATO pod tlakem, ale doufalo, že se tlak ze strany Západu zastaví, pokud se Rusko bude snažit o spolupráci se Západem. Tlak se však nikdy nezastavil, a proto je teď válka. Rusko i všechny ostatní nezápadní státy pochopily, že Západu nemá cenu ustupovat, protože jeho tlak se nikdy nezastaví a bude se jen stupňovat.

Současná situace je taková, že se Západem dnes nikdo nemá žádný důvod o čemkoliv jednat. Takový je současný svět.

P. Molík 6.9.2022 13:06

Jsme svědky zrodu a vývoje nového ideologického směru, eurohujersko-ukrajinisticko-banderovské ideologie, která je spojením několika morálně zvrácených ideologismů ještě více militantní a nesnášenlivá. Již nyní se stále víc vměšují ukrajinští propagandisté do našich vnitřních věcí. Zejména pak tzv. majdanizace Ukrajiny pod taktovkou Washingtonu a Bruselu zbídačila milióny Ukrajinců a připravila posvátnou zem Ukrajinců, která byla konečně samostatná, na příští střety s Ruskem podle plánu udělat z Ukrajiny úderné beranidlo proti kremelským vládcům, kteří zlobí a nechtějí se podřídit eurohujerským pořádkům. Ostatně idea Bismarcka, že Slovany lze porazit jedině vzájemným rozeštváváním slovanských národů, je stále aktuální, živá. Nutno podotknout, že mnohé sémě nenávisti mezi bratrskými slovanskými národy zasel samolibý zločinec Stalin a též i další komunističtí předáci, třeba i N.S.Chruščov, který si svévolně přisvojil pravomoci panovníka a protiprávně určil v roce 1954 Krym do správy Ukrajinské sovětské socialistické republice, ač Krym vždy byl integrální součástí Ruska. A tuto komunistickou zlovůli rudého Nikity Sergejeviče Chruščova se nyní snaží nepřátelé demokracie a Ruska legitimizovat a neustále tak rozněcovat a udržovat trvalé napětí mezi Ukrajinou a Ruskem. Pravda je daleko jednodušší - Krym jakožto zbloudilý syn se vrátil ke své matičce Rusi.

K. Kubů 6.9.2022 13:03

Ne, není a vy to víte. Právo usilovat o vstup do NATO je zakotveno mezinárodními smlouvami o OBSE a NATO-Rusko z 90. let. Rusko je podepsalo a docela dlouho se snažilo alespoň formálně plnit jejich ustanovení.

Nepřátelským chováním by dle těchto smluv bylo rozmisťování takových vojenských sil a jednotek, které jednoznačně ohrožují bezpečnost jiného signatáře. K tomu od podpisu těchto smluv nikdy nedošlo, neboť NATO naopak zase úzkostlivě dodržuje tuto část smluv. A nesnažte se protiargumentovat těmi pár základnami na území nových členů NATO. Ty v Rusku neohrožují ani stařenku na kolečkovém křesle.

Jediné co vadí na vstupu UA do NATO je fakt, že pak už by pro Rusko bylo prakticky nemožné řešit svůj vztah k UA vojensky, jako to provedlo právě nyní.

P. Vychodil 6.9.2022 13:01

jen k zamyšlení pro přesvědčené zastánce vítězství nad RF.

Válku s RF začalo USA/NATO již v okamžiku, kdy si Krym odhlasoval připojení k RF. Tuto válku ovšem žádný z rusobijců neuznává jako válku, neb se vede na vyšších prioritách řízení a obecně se tak za válku nepovažuje. Konkrétně budiž zmíněna válka na 4. úrovni - ekonomické. Sankce, a nové sankce, a nové sankce. Tuto válku USA/EU definitivně prohrálo a to dokonce tak, že tato prohra bude možná smrtící pro EU.

možnost zvrácení této skutečnosti na 6. prioritě - vojenské, je iluzí, snem.

Už teď EU prohrála, bez ohledu na stav konfliktu na UA. Opět, již po několikáté, neodhadla svoje možnosti, v tomto případě nezávislost na ruských nerostných zdrojích. V určitém okamžiku to bude EU, kdo kapituluje...

K. Křivan 6.9.2022 12:56

Díky za link ! Stojí za to. R^ To musel být masakr.

M. Boháček 6.9.2022 12:50

;-D Nula - to je hodnota vášho príspevku. Zhľadiska faktičnosti i logiky.

K. Křivan 6.9.2022 12:49

Hitler byl Stalinův žák a později konkurent.

P. Vychodil 6.9.2022 12:42

je otázkou, pro koho byla tato "zpráva" určena...nebo jinak, proč najednou věří, či ví ?, že je možný, vojenskou silou, návrat před 24.2. jinými slovy, co se změnilo, že Kissinger vydal tak 2 protichůdná "proroctví" během relativně krátké doby, při vědomí, že UA stále strácí...

J. Vintr 6.9.2022 12:42

Zelenský měl spoustu příležitostí jednat. I před 24.2. i kdykoliv po tom. Odmítáním jednání dosáhne jen toho, že se nakonec jednat vůbec nebude, protože Rusi prostě udělají co chtějí.

P. Pospisil 6.9.2022 12:33

No, on ten Kissinger, jakkoliv do toho nemá co kecat, už tohle prohlášení přehodnotil. Jeho aktuálně preferovanou variantou je vytlačit Rusy přinejmenším na hranici z 23.2 a pak s Ruskem jednat o Donbasu a Krymu (jednat, nikoliv přenechat tato území Rusku). Je rozhodně proti tomu umožnit Rusku nějaké mít územní zisky z invaze.

P. Brecík 6.9.2022 12:31

TOHLE je nacismus, nevážený !! https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/06/11/slava-ukrajine-slava-herojam-vame-jake-ukrajine-a-jakym-herojam/

P. Brecík 6.9.2022 12:29

Jirko - tohle je dobrý. "Dokumentů" ti dnes napíše každý 100 + 1. Realita je, co udělají obyvatelé EU za 1, 2 měsíce. Pamatuješ na hrdé poláky ? Dokonce si natáhli roury od nich na SVK. Jen ten plyn do nich mají 10x dražší = KONČÍ také !!

P. Brecík 6.9.2022 12:27

........ a potom ses probudil a měl jsi ruku v nočníků ;-D Pokus o rozkradení Ruska už tu byl. Za Jelcina. Právě ujo Vladimít udělal konec zotročování Ruska. Podívej, kd eje Rusko podle PPP ve světě. A podívej, kdo vítězí - tady !! https://cz24.news/sokujici-priznani-elitniho-ukrajinskeho-generala-krivonose-stotisic-ukrajincu-padlo-a-zacala-sikelizace-cechu/

M. Grundmann 6.9.2022 12:25

Ne, protože je to nepřátelské chování vůči Rusku.

O. Mayer 6.9.2022 12:24

třeba se jim konečně podaří vybudovat tenhle komunismus, kdy ceny klesnou k nule.

J. Kostelanský 6.9.2022 12:24

Jó, taky jsem uvažoval o téhle možnosti. Jenže co ty tisíce mrtvých ukrajinských vojáků?

Myslím, že nejlíp se to dalo nazvat slovy klasika - byla to taková neofenziva. :-) A je pak k zamyšlení, zda kontra neofenziva nebo nekontra neofenziva... :-)

P. Pospisil 6.9.2022 12:24

No a ona Ukrajina NEMÁ právo přemýšlet o vstupu do NATO?

J. Krásenský 6.9.2022 12:22

Také jsem se lekl, android občas kouzlí s pořadím (a slovy).

P. Pospisil 6.9.2022 12:21

Nabízí se ještě jedna varianta, optimistická.

Putin natáhne bačkory a ten, kdo přijde po něm, celou Putinovu éru prohlásí za error.

Vypadne z Ukrajiny, Gruzie i Moldavska, dohodne se se Západem, skončí sankce, začne obchodovat. Putina prohlásí za duševně chorého.

Během 2-3 let by Rusko mohlo být na startu éry, o jaké za Jelcina možná snili a za Putina s Medveděvem už neměli ani ty sny.

O. Mayer 6.9.2022 12:20

.. možná vás to překvapí, ale mezi mírem a kapitulací je dosti podstatný rozdíl. Oni mírotvůrci zatím nic jiného než víceméně bezpodmínenčnou kapitulaci Ukrajiny nenabízejí. Je to naprosto stejné jako "mír pro naší dobu" vykoupený kapitulací RČS v roce 1938 (a měl by asi tak zhruba stejnou hodnotu.

J. Krásenský 6.9.2022 12:20

:)

J. Jirka 6.9.2022 12:15

Variant Rus neprosperujúci:

O jednu až dvě generace zpět.

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-o-jednu-az-dve-generace-zpet-tajny-dokument-varuje-ruskou-vladu-pred-hlubokymi-dopady-sankci-40407830

P. Hák 6.9.2022 12:13

"Jednostrannou masírkou od plenek" míníte masové šíření západní popkultury do Ruska v 90. letech?

Teď je to zakázáno, ale kdybyste se před válkou podíval na ruské sociální sítě, žádnou jednostrannou masírku byste nenašel. Fakt už není rok 1980.

P. Hák 6.9.2022 12:09

Tak on je zas rozdíl mezi tím, když se bráníte vnějšímu napadení a tím, když brbláte na uměle způsobenou ekonomickou krizi. V prvním případě je nepřítelem útočník, ve druhém vlastní nadřízené orgány.

Nevidím jako "aktivní obranu Západu" to, že se Západ sám vhání do ekonomicko-sociální pasti, ani přizvukování tomu.

J. Pankovic 6.9.2022 12:05

Na americké pohádky je tady Staronový ;-)

J. Pankovic 6.9.2022 12:03

Mně je jedno, jaký nick používáte, jestli Staronový nebo Prokop, stejně jste jenom nabubřelý hlupák. Kdyby ste ráčil vytáhnout hlavu z American Bottom, pak by to šlo i bez lží

Do roku 1971 byla Čínská republika stálým členem Rady bezpečnosti OSN, než je USA podrazilo a dalo její místo Čínské Lidové Republice a Taiwan od té doby není v OSN. Za nemalého tlaku na Francii, která chtěla tohle svinstvo vetovat .

No a Kissinger vyjednal takovou mírovou dohodu, že už žádný Jižní Vietnam není a Saigon se jmenuje Ho Či Minovo město.

J. Jirka 6.9.2022 11:57

Války a konflikty je to jediné, co vývoj lidstva už tisíce let žene kupředu. Takže ano, i já si přeji válku a konflikty.

Pokud tato válka zastaví šílenství typu "globální změna klimatu", "Green deal" a LGBT+, pak jsme vyhráli.

BTW: Všiml jste si, že "zeleným" to strašlivé uvolňování CO2 na východní hranici Ukrajiny kupodivu nevadí (jinak by už přece Gréta T. alespoň na dálku hrozila pěstičkou Putinovi i Zelenskému) a dokonce že tam zatím nedošlo k žádné pozorovatelné přírodní katastrofě?

J. Vintr 6.9.2022 11:54

Pardon, přehlédl jsem, komu patří vaše reakce.

J. Vintr 6.9.2022 11:49

Západ hlavně nemá jak se bránit. Armády všech evropských států, snad jen s výjimkou Francie a Anglie jsou je pro srandu králíkům. Americkou armádu stačili Demokradi za rok a půl svého šéfování zcela rozložit. Hlavně povinným očkováním, kvůli němuž odešla z armády většina těch nejlepších vojáků a kvůli němuž teď třeba nemůžou pustit do vzduchu piloty, protože jim hrozí, že ve vzduchu náhle zkolabují.