25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

VÁLKA: Rusové mají na Ukrajině významné územní zisky

Bývalý ministr zahraničí Lubomír Zaorálek se velmi otevřeně vyjádřil k dosavadnímu průběhu války na Ukrajině. Upozorňuje na územní zisky Ruska podle reality na bojišti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 14.5.2022 19:10

Jojo, koukám, samý validní argument ...

J. Farda 14.5.2022 20:03

Jak se pane Juraxi do lesa volá, tak se z lesa ozývá ... na bláboly validně odpovídat nelze - a mějte se! :-)

J. Vlček 14.5.2022 20:35

Co je nějaký blábol proti blábolům velmistra Fardy, jež je blábolů král. ;-D;-D;-D

J. Vlček 14.5.2022 20:06

Farda, to je darda.

To, že jste nebyl ve straně z vás hrdinu nedělá. Já tam také nebyl a nechlubím se s tím. Ani si nekřivím hubu ruštinou jako vy, rusobijče Fardo. Až půjdete do boje proti Rusku, nezapomeňte si vzít alespoň deset spoďárů. Budou se vám hodit, vy hrdino od počítače.

Jinak můžete jít do brusele. ;-D;-D;-D

J. Farda 14.5.2022 21:23

:-P:-)R^

J. Farda 15.5.2022 8:32

Dobré ráno pane Vlčku, jsem rád, že Vám mohu pogratulovat ke včerejšímu večernímu vomitu - když člověk zvrátí, to, co mu leží v žaludku, v tomto případě Farda, obvykle se mu velmi uleví, což je, doufám, i včerejší případ. A to jste mi ještě nezištně zdiagnostikoval stav mého svěrače! Díky, vřelé díky, mějte se marcipánově a přeji Vám krásnou neděli ... :-)

J. Vlček 15.5.2022 11:48

I já vám, pane Fardo. A polepšite se vnějškově. V jádru vás mám za dobrého člověka. :-)

J. Kalina 14.5.2022 20:28

jděte všichni s těmi Indiány a neštovice konečně do háje! To vám fakt vůbec nedochází, že kdyby náhodou indiáni dobyli Evropu, zavlekli by se ty neštovice do Ameriky sami???? A pozor, nebyli to žádní lidumilové, když vybudovali říše jako Aztékové a Inkové. To musel být slušný teror, když všude chodili jen pěšky a přesto ty říše byli značně rozsáhlé a podmanění obyvatelé poslušní.. My nemůžeme za to, že nepřepluli Atlantik jako první. A buďme tomu rádi.

S. Rádl 15.5.2022 9:13

Pokud vím, nejvíce obětí hladomoru bylo na Ukrajině v oblastech osídlených převážně Rusy. Ne že by to bylo podstatné co se týče zločinnosti této akce, ale moc to nenahrává protirsukému "narativu".

WIKI: ... obětmi hladomoru byli také mnozí Rusové, statkáři označovaní sovětským režimem jako kulaci, stejně jako mnoho dalších neukrajinských národností. Mnoho komunistických organizátorů hladomoru bylo naopak ukrajinské národnosti.

J. Jurax 15.5.2022 11:20

Ano.

Soudruzi to nebrali národnostně, ale třídně.

V. Pavelka 15.5.2022 14:03

Mluvíte o Událostech před 130 roky?

J. Kindl 14.5.2022 11:36

Podkarpatská Rus do roku 1919 patřila Ukrajině a pak přešla pod Uhry a po první světové válce Československu s tím, že proběhne na území Podkarpatské Rusi referendum. To jsme neudělali.

J. Ptáček 14.5.2022 11:49

Takže okupantem v pravém slova smyslu není jen SSSR, ale také první Československo a vlastě i Maďarsko. Nic Vám nevyčítám, možná máte pravdu, ale jak se nakonec dohodnou ti okupanti mez sebou? Podle mě to nepatří ani prvnímu, ani poslednímu okupantovi, ale tomu co má největší klacek. Tak nač zatěžovat občany i jejich státní kasu nějakým referendem.

V. Mokrý 14.5.2022 13:14

Před r.1919 byla nějaká Ukrajina ?

J. Karza 14.5.2022 14:47

Nebyla. To jen pan Kindl Halucinuje:-)

J. Ptáček 14.5.2022 15:26

Výraz "Ukrajina" se poprvé objevil v ruských letopisech z roku 1187. Jakási forma Kyjevské Rusi vznikla kolem roku 862 (u nás Konstantin a Metoděj), jenže ji založil údajně viking Rurik Jutský, zakladatel vikingské dynastie Rurikovců. Ti od původních převzali slovanský jazyk, sami pořádný neměli. Ruští historici tvrdí, že je ruská kvůli názvu Rus, ukrajinští, že je ukrajinská kvůli názvu Kyjevská. Výraz Rus je tak jako tak odvozen od vikingského švédského kmene Rossů. Možná to i byla jakási pravlast Slovanů, ale vládli tam stejně vikingští Varjagové. Teď mě asi ukamenujete, ale Kyjevská Rus nemusela být ruská ani ukrajinská, ale vikingská. Být Putinem připojím se ke svým vikingským bratrům (švédským, dánským) a ruský nebo ukrajinský původ spláchnu do minulosti.

J. Karza 14.5.2022 16:53

Podobně byste mohl řešit Sámovu říši a Velkou Moravu. Ty ale kontinuitu českého státu nezakládaly, podobně jako Kyjevská Rus. Tu založilo až České knížectví a od té doby, s malými výjimkami, česká státnost přetrvávala. Ukrajinská nikoli.

I. Lyčka 14.5.2022 18:56

A před 1918 byla nějaká Československá republika?

J. Karza 14.5.2022 20:55

Přečtěte si něco o české státnosti. Ta byla více méně kontinuální od 10. století. I za Rakouska a později za R-Uherska byly české země začleněny střídavě jako země Koruny české, nebo alespoň Země Česká a Země Moravská

O. Kaucký 14.5.2022 17:13

Ukrajině Podkarpatská Rus v historii nikdy nepatřila, ona především neexistovala ani ta Ukrajina. Od 11. století do r. 1919 patřila Podkarpatská Rus Uhersku, později Rakousko-Uhersku. V období mezi roky 1919 až 1938 patřila Československu. Po roce 1945 proběhlo značně neregulérní referendum a Podkarpatská Rus byla připojena jako jedna z gubernií Ukrajiny k Sov. svazu.

J. Kindl 14.5.2022 10:28

Ukrajinské síly osvobodily Charkov zatlačily ruskou armádu ke hranicím Ruska. Ruské ztráty: jsou nejméně 1744 vojáků, z nich 300 velitelů, 647 tanků, 1844 obrněných vozidel, 330 dělostřeleckých systémů, 54 protiletadlových válečných systémů, 147 letadel a 134 vrtulníků. a dvě lodě. Opravdu jsou to významné územní zisky. Rusko nemá čím ztráty nahradit, zatím Ukrajina díky podpoře síly.

F. De Winter 14.5.2022 10:35

Fajn. Tu pohádku máte z kterého zdroje. Už od začátku války tu čtu, jak Rusové prohrávají, jak mají zásoby jen na 3 dny atd... Ale zároveň neustále slyším zoufalý křik z Ukrajiny, jak potřebuje aby se do boje zapojily další země. Kur va něco tady nesedí v té naší propagandě. Buďto vyhrávají nebo jsou v bruseli...

PS Jsou v bruseli a my taky. To jen vy a vám podobní to ještě nepochopily. :-P

J. Kindl 14.5.2022 11:40

On moc dnešní době nejde podvádět. Máme ve vesmíru družice, létají drony které monitorují území Ukrajiny, kdy zaznamenávají mrtvé, které zavraždila ruská armáda a pak na území se pohybuje mnoho novinářů. Nikdo neřekl a ani nenapsal, že Rusko má zásoby na tři dny. Ukrajina potřebuje pomoc jiných zemí to je bez diskuze. Rusko je imperiální země od svého vzniku v 16 století do současné doby. Dnes už vyhrožuje Finsku a Polsku, stejně jak to dělalo Ukrajině. Také tomu nikdo nevěřil.

P. Hák 14.5.2022 12:11

J. Kindl 14.5.2022 11:40

"Nikdo neřekl a ani nenapsal, že Rusko má zásoby na tři dny."

Fact checking: Nepravda. Psala o tom česká média 22. 3. 2022, že to říkají Ukrajinci. Buďto kecali čeští novináři nebo Ukrajinci.

Předpokládám, že pokud kecali novináři, za šíření dezinformací bude zablokována doména níže citovaných zdrojů. Pokud kecali Ukrajinci, jistě budou prohlášeni za dezinformátory a noviny přestanou přebírat jejich zprávy. Viz doporučení vlády a provládních neziskovek.

https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/ruska-armada-ma-jidlo-uz-jen-na-tri-dny-tvrdi-ukrajinci-40391191

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ukrajina-rusko-valka-vojaci-maji-zasoby-na-tri-dny.A220322_075128_zahranicni_kha

https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/ruske-armade-ubyvaji-zasoby_2203220901_elev

D. Krajíček 14.5.2022 14:17

R^

J. Novotny 15.5.2022 12:01

Invazni sily si vzaly zasoby jidla jen na par dni, protoze je meli ukrajinci vitat jako osvoboditele od nacismu.

P. Hák 15.5.2022 12:42

Psala to média nebo nepsala?

Pan Kindl tvrdí, že nepsala.

Co tvrdíte Vy?

O. Kaucký 14.5.2022 17:18

Oni jim ani tak nevyhrožovali, ale Finsku vypnuli elektriku a Polsku zase plyn, ropu a uhlí.

S. Kalužík 14.5.2022 12:14

Ano, De Winter a jemu podobní nic "nepochopily", rozumbradové jacísi!

F. De Winter 14.5.2022 12:27

Vy jste zjevně nic nepochopil. Jinak byste věděl, že pohlaví je sociální konstrukt. ;-) EU