25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

VÁLKA: Rusové mají na Ukrajině významné územní zisky

Bývalý ministr zahraničí Lubomír Zaorálek se velmi otevřeně vyjádřil k dosavadnímu průběhu války na Ukrajině. Upozorňuje na územní zisky Ruska podle reality na bojišti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Boháček 14.5.2022 6:33

EU podporuje nacizmus?

https://necenzurovanapravda.cz/2022/05/francouzsky-byvaly-marinak-se-vraci-z-ukrajiny-po-3-tydnech-a-je-sokovan-video/

Francouzský bývalý voják Adrien Bocquet byl na Ukrajině tři týdny a to, co tam viděl, mu navždy zůstane v jeho paměti. Jakmile se vrátil domů, byl šokován: média zvou odborníky, kteří na Ukrajině nebyli a nemají tušení, co se tam děje.

Ve francouzské rozhlasové stanici Sud Radio řekl, že byl svědkem mnoha válečných zločinů. Všechny tyto válečné zločiny byly spáchány ukrajinskými vojáky a ne ruskými vojáky. Bocquet je proto extrémně šokován, že Evropa posílá zbraně ukrajinským neonacistům. Na uniformách nosí všechny druhy nacistických symbolů. Tyto symboly neskrývají. Ve skutečnosti je předvádějí, řekl.

„Pracoval jsem s nimi a dával jim léky. Víte, co říkali? Že by stáhli z kůže Židy nebo černochy, kdyby dostali šanci.“

„Lidé si mohou říkat, co chtějí. Byl jsem tam. Viděl jsem, co se tam děje,“ zdůraznil Bocquet, který říká, že natočil desítky videí válečných zločinů. Viděl ruské válečné zajatce ve stodole, kteří byli zbiti a svázáni. „Bojovníci praporu Azov se jich ptali, kdo jsou důstojníci. Každý ruský voják byl střelen do kolen kalašnikovem. Mám videa, která to dokazují, jinak bych se neodvážil něco takového říct.“ Policisté byli okamžitě střeleni do hlavy. „Tak to chodí, alespoň s praporem Azov,“ řekl bývalý francouzský mariňák.

I. Pávek 14.5.2022 5:45

Je to tak jak tady napsal pan

M. Grundmann. Jediným důvodem války na Ukrajině je politika rozšiřování NATO.

O. Musil 14.5.2022 5:59

A proto chce Putin zabrat velké části Ukrajiny, jak to ostatně před začátkem speciální akce ohlásil...

J. David 14.5.2022 4:53

Vády a různice ve Veliké zemi. Holt Moskali (příslušníci moskevské Rusi) zabirajom kyjevskuju Rus. Denacifikovat. Nějak se jím to sice nedaří (a to mají choutky denacifikovat i Rzecz Pospolitou a Pobaltí), jakýsi vychlastaný mužik v Dumě (tam ruské mozky "dumajut") cosi blábolil i o ČR.

V. Mokrý 14.5.2022 6:26

Rv

V. Patrik 14.5.2022 3:50

Přikláním se k tomu, aby Rusák nechal Ukrajinu na pokoji. Nemá tam co dělat.

J. Pankovic 14.5.2022 6:22

...tak to vysvětlete Putinovi.

P. Chrenko 14.5.2022 6:30

Jasně, budeme o tom hlasovat tady na NP a Putin to bude muset akceptovat! ;-)

M. Grundmann 14.5.2022 2:10

Jediným důvodem války na Ukrajině je politika rozšiřování NATO. Tak to aspoň vidí celý nezápadní svět i veřejnost v západní Evropě. Rusko neuzavře žádný mír, který by umožnil nějakou vojenskou přítomnost USA na Ukrajině. A USA se postaví proti každému míru, který by bránil hlavnímu dlouhodobému geostrategickému cíli USA, rozšiřovat NATO ke hranicím Ruska. Takže není o čem jednat.

J. Kočvar 14.5.2022 3:17

Imperialistická rozežranost Ruska je naprosto zřejmá. Ukrajina se do problémů dostala, když chtěla vstoupit do EU, ne do NATO.

M. Grundmann 14.5.2022 3:25

Tak to vidí pouze lidé z východní Evropy. Zbytek světa vidí situaci jinak. Ukrajina se dostala do problémů v okamžiku, kdy jí v roce 2008 USA slíbily členství v NATO. Členem se tehdy ihned nestala jenom díky odporu Německa a Francie. Vše ostatní je jenom důsledkem tohoto slibu USA.

V. Mokrý 14.5.2022 6:26

:-)

P. Pepax 14.5.2022 9:24

R^ souhlas.

M. Šurgot 14.5.2022 3:35

Opakujete Putinovu verzi. Navic by mne zajimalo, odkud bere info, co kdo ve svete a v zapadni Evrope vidi. Mozna sledujete Pervyj kanal, nebo RT, nevim.

Nebudu mluvit za cely svet, zapadni Evropu a ani za Cesko, nejsem panbuh vsevedouci a neumim si vymyslet.....

Pro mne osobne jde o pokracovani politiky Sovetskeho svazu, o kterem Putin nejednou mluvil.

Politiku SSSR jsem zazil na vlastni kuzi - “ve 14 jsem videl, jak kolem jely ruske tanky” s vyuzitim textu Nohavici. Cetl jsem o ruskych tancich v ulicich Budapesti, vychodniho Berlina, kdy potlacovaly lidova povstani v padesatych letech. Cetl jsem o surovem potlaceni protestu polskych lodniku na brehu Baltu komunistickou polskou armadou a zazil na vlastni kuzi polsky vyjimecny stav v 81’, vyhlaseny komunistickou polskou armadou. Zazil jsem zavrene hranice komunistickeho Ceskoslovenska nejen na zapad, ale i v ramci vychodniho bloku, kdy jsme nesmeli do Polska, do Sovetskeho svatu, nebyly forinty do Madarska a tak jedinym volne dostupnym zahranicim bylo v jednu dobu v osmdesatkach vychodni Nemecko.

A to vsechno, co jsem popsal, se delo “diky” politice SSSR, ktere melo oznaceni “omezena suverenita”. Navzdory kecum o bratrstvi a komunistickem internacionalismu jsme zili v obrovskem lagru od Ase az po Vladivostok, od nemeckeho a polskeho Baltu az po Cerne more v Bulharsku.

Putin provozuje uplne stejnou politiku omezene suverenity pro pulku Evropy, do ktere svymi pozadavky pred invazi a rozpoutanim valky na Ukrajine zahrnul opet byvale zeme RVHP a Varsavske smlouvy. Opet chtel, abychom si bez jeho souhlasu obrazne ani neprdli.

Co si, sakra, Rusaci mysli ?! Ze budou diktovat suverennim statum a narodum, jak a s kym maji zit?! Co si, sakra, myslite Vy, ze uplne stejne jako kolaboranti po 68’ v Ceskoslovensku, zadek stateny do koutu budete priznavat Rusakum tu moznost nekoho za svymi hranicemi omezovat a dokonce s nekym valcit a doslova vrazdit obcany cizich zemi?!

M. Grundmann 14.5.2022 3:41

Sleduji například francouzský tisk. Ve francouzských zdrojích se mluví výhradně o rozšiřování NATO a o ničem jiném. Celý konflikt je viděn výhradně jako odpor Ruska vůči rozšiřování NATO. Pouze ve východní Evropě se mluví o plánech Ruska obnovit SSSR. Těmto historkám nikdo mimo východní Evropu nevěří, to je realita současného světa.

J. Huml 14.5.2022 4:22

K Vasi nelibosti, pane Grundmane, NATO se stehuje do Finska, a nejake vojenska spoluprace se rozviji i se Svedskem. Ruska federace a jeji populace ziskala mnoho ve spolupraci a v zajemne ekonomicke aktivite s prohnilym Zapadem. Soucasne vedeni Ruska poskozuje kvalitu zivota obyvatel Ruske Federace. Realita soucasneho sveta je naprosto jina, nez Vase a Putinovy predstavy. V Rusku zije mnoho vlivnych obcanu, kteri tohle fiasko jasne vidi. Je jen otazka casu, kdy soucasne vedeni Ruska zmeni svuj sebeznicujici kurz.

J. Kostelanský 14.5.2022 7:30

Pan Grundmann psal o voze, a vy o koze. Navíc, jaký vlastní názor může mít člověk jako vy, který neumí ani správně opsat jméno diskutéra, na kterého reaguje? Protože to je o důslednosti. Opakem důslednosti je pak povrchnost. Ve vašem případě povrchnost při opisování jména, povrchnost při utváření si vlastního názoru.

O absenci diakritiky je pak zbytečné mluvit - na Neviditelném psu se komentář bez diakritiky téměř nevyskytuje. I to je pak znakem povrchnosti z vaší strany - detaily vás nezajímají. Jenom že každý celek je tvořen obrovským množstvím detailů.

M. Šurgot 14.5.2022 6:15

Ja sleduji francouzskou televizi v anglictine France 24 a tam se o valce na Ukrajine hovori uplne stejne jako u nas. Pricinou je Putin a jeho agresivni politika.

A vedle toho mam moznost videt francouzskou TV ve francouzstine, ktere sice nerozumim, ale jeji obsah i podtitulky, ktere bezi pod obrazem, jsou velmi podobne France 24.

Ono to bude porad stejne - kdo chce byt ruskym kolaborantem, najde si zdroje pro svoje kecy.....

M. Šurgot 14.5.2022 6:22

A jeste doplnim - vzhledem k tomu, ze chce Macron omezit NATO v Evrope a spolecne s Nemeckem tvori politiku k vytvoreni evropske federace z EU, tak bych se nedivil, ze cast medii falesne informuje o duvodech valky na Ukrajine.

To ale nic nemeni na ruske agresi, duvodech agrese v Rusku a u Putina a snaze Ruska dostat vychod Evropske Unie pod svuj vliv.

M. Grundmann 14.5.2022 17:16

France 24 je oficiálním orgánem francouzské vlády. Žádný duševně zdravý Francouz se na tento kanál nedívá a takový argument považuje za dobrý vtip. Musíte číst normální francouzský tisk ( pravicový i levicový ) nebo se dívat na normální francouzskou televizi, na kterou se lidé skutečně dívají. France 24 je něco jako osobní kanál Petra Fialy.

M. Šurgot 14.5.2022 6:29

Pane Grundmanne, chcete tvrdit, ze v pozadavcich Ruska, predanych Zapadu a USA pred invazi na Ukrajinu, nebyl bod o navraceni stavu clenskych zemi NATO z vychodni casti EU (byvale sovetske satelity vcetne Ceska ) pred rok 1999 a zakazu pobytu vojaku NATO na uzemi techto statu?!

V. Machálková 14.5.2022 7:21

V roce 1990 nám Václav Havel slíbil, že bude zrušena Varšavská smlouva a NATO. Václav Havel tento slib nedodržel. NATO nemá v České republice co dělat. Těch slibů o NATO bylo nedodrženo víc.

M. Kanda 14.5.2022 7:33

Co je to za bláblol? Havel nic takového neslíbil a ani neměl moc něco takového udělat.

Havel pouze řekl že doufá, že tyto pakty nebudou potřeba. Avšak v tomto bodu se zčásti mýlil. Varšavská smlouva sice zkrachovala, ale nutnost existence NATO stále trvá. A jsem rád, že jsme jeho členem.

V. Machálková 14.5.2022 7:56

To, že Gorbačovovi slíbili, že se NATO nebude rozšiřovat, je také blábol, pane Kando ?* Ano, ty sliby byly bláboly, ale představte si, že my jsme byli tak naivní, že jsme jim věřili.

M. Kanda 14.5.2022 15:30

Teď už vědomě lžete. Nic takového nikdo neslíbil.

M. Grundmann 14.5.2022 16:35

Tento požadavek byl vznesen až v okamžiku, kdy předchozí jednání Ruska s USA o členství Ukrajiny v NATO selhala. Bylo již rozhodnuto o válce. Sám jsem to tak v ten den zde napsal. A za týden ke všeobecnému překvapení válka začala. Právě tento podivný ruský požadavek mě přesvědčil o tom, že veškerá snaha Ruska o jednání definitivně selhala a že bude válka.

M. Kanda 14.5.2022 16:58

Proč by vůbec měl někdo jednat s Ruskem o vstupu Ukrajiny do NATO? To je přece věc týkající se pouze Ukrajiny a NATO. Rusko do toho nemá co mluvit, Rusko není účastníkem jednání.

A o válce bylo rozhodnuto již v roce 2014 po anexi Krymu. Už tehdy bylo jasné, že Krymem to nekončí a rozpínavé Rusko bude v anexích pokračovat.

M. Grundmann 14.5.2022 17:03

Cílem NATO je pomáhat USA udržovat nadvládu nad celým světem. Proto se vstup Ukrajiny do NATO týká celého světa a zejména Ruska.

V. Havelka 14.5.2022 7:57

Částečně máte pravdu, jenže realita ve světe je taková, že každá mocnost chce mít zabezpečené hranice svého státu a pro Rusko je NATO nebezpečí, proto ta preventivní vojenská operace. Mě se to nelíbí stejně jako návštěva lékaře za účelem provedení kolonoskopie, ale někdy je nevyhnutné to udělat , dříve než bude pozdě.

T. Pospěch 14.5.2022 10:24

Podepisuji každé slovo, skvěle napsané.