19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

VALKA: Boris Johnson plánuje vítězství Ukrajiny

Premiér Boris Johnson se vyjádřil k podmínkám, které je nutné vytvořit, aby Ukrajina vyhrála válku s Ruskem. Jeho čtyřbodový plán má viditelné nedostatky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Diviš 21.6.2022 11:27

Nechte to na nich. Od Rusáků se nechtějí nechat rozkrádat.

P. Diviš 21.6.2022 11:26

Nikdy ne úplně a teď je Putin sjednotil dokonale.

P. Diviš 21.6.2022 11:25

Zase lžete:

"Jak vlastně vznikl konflikt na Ukrajině v roce 2014 a dvě separatistické republiky, které se staly záminkou letošního útok Ruska na Ukrajinu? Plukovník ruské tajné služby Igor Girkin se poté, co se podílel na ruské anexi Krymu, přesunul na Donbas a po dlouhém snažení se mu podařilo vyvolat ozbrojený střet, do kterého se ukrajinským úřadům vůbec nechtělo. Přitom dokonce ani v Kremlu původně neplánovali odtržení tohoto území od Ukrajiny. Nakonec to ale udělali a poslali tam ruskou armádu. Tak popisuje ruský novinář Michail Zygar na základě otevřených i svých vlastních zdrojů začátek ukrajinského konfliktu. Tento příběh tvoří v jeho knize Všetci mocní Kremľa jen část pozoruhodného líčení vzestupu ruského prezidenta Vladimira Putina a jeho okolí. Kniha byla dokončena v roce 2015 a nyní vychází v reprintu. Úplně totiž nezastarala. Mimo jiné v ní Zygar tvrdí, že Putina často tlačili k rozhodnutí jeho blízcí a neexistuje jeden Putin, ale jakýsi kolektivní Putin, dílo tužeb jak Putina, tak jeho okolí. A toho je tudíž těžké, ne-li nemožné porazit.

Michail Zygar: Všetci mocní Kremľa, Absynt, 2016, 2022, 480 stran"

P. Diviš 21.6.2022 11:24

Ano, na útočné Rusko platí jen obranné NATO. My máme štěstí, že v něm jsme, Ukrajinci smůlu, že oni ne.

T. Foldyna 21.6.2022 11:24

Typické putinovské kecy.

Nemám pocit, že by někdo musel Ukrajince "nutit" bojovat za osvobození svých území a že by snad někomu z NATO vyhovovalo "vybít" Ukrajince, kteří jsou a budou potřební jako pracovní síla nejen na Ukrajině...

P. Diviš 21.6.2022 11:23

Bylo by to drahé, ale vyplatilo by se to.

J. Vintr 21.6.2022 11:22

Těch čtyřicet milionů Ukrajinců (kterým se doposud nepodařilo emigrovat) žije díky darebákům, kteří tam vládnou, v nejchudším státě Evropy bez jakékoliv perspektivy na zlepšení. Veškeré nerostné a jiné bohatství jejich země je systematicky rozkrádano. Myslím že jakákoliv změna jim už nic horšího přinést nemůže.

M. Kanda 21.6.2022 11:22

O budoucnost Litvy nemějte péči. Spíše se obávám, že byste tak mohl dopadnout vy sám, pokud se i nadále budete projevovat jako zrádce.

M. Kanda 21.6.2022 11:20

Ne. Tak to nebude. Ta válka bude dlouhá a Rusko postupně ekonomicky zkolabuje a zhroutí se. Pak nastane další válka o ruské dědictví, kdy si okolní národy budou chtít z Ruska ukousnout tu více, tu méně. A stěží si lze představit, že na těch ukousnutých územích by mohli zůstat nějací Rusové.

V. Petr 21.6.2022 11:18

R^R^R^

J. Vintr 21.6.2022 11:18

Nebo si ji osm let systematicky připravovali...

J. Vintr 21.6.2022 11:17

Samostatný stát nemusí být nutně "etnicky čistý". Bohužel na Ukrajině zvítězilo tohle pojetí samostatného státu....

M. Kanda 21.6.2022 11:16

Ten odkaz je zde https://app.electricitymap.org/map.

V. Petr 21.6.2022 11:16

No, Ukrajinu lze vyzbrojit tak, aby Rusy ze svého území vyhnala. Nevěřím ale, že to západ udělá, na to je tam moc pitomců!

J. Ptáček 21.6.2022 11:14

Přesně!

J. Vintr 21.6.2022 11:14

Jasně že jakékoliv násilí není správné, ale s násilím začala bohužel Ukrajina. Už před osmi lety. Bylo dost času tohle násilí zastavit a předejít válce s Ruskem.

M. Kanda 21.6.2022 11:12

Zkuste pohlédnout např. sem. Usvědčí vás to ze lži. Litva bere elektřinu z Polska (402MW), z Lotyšska (305MW) a ze Švédska (558MW) a naopak dodává do Běloruska (215MW) a do Königsbergu (30MW).

Ty toky elektřiny jsou přesně obrácené, než vy popisujete. Hloupost? Zlá vůle?

P. Diviš 21.6.2022 11:10

Však to taky Rusákům nezapomenou.

"Jak vlastně vznikl konflikt na Ukrajině v roce 2014 a dvě separatistické republiky, které se staly záminkou letošního útok Ruska na Ukrajinu? Plukovník ruské tajné služby Igor Girkin se poté, co se podílel na ruské anexi Krymu, přesunul na Donbas a po dlouhém snažení se mu podařilo vyvolat ozbrojený střet, do kterého se ukrajinským úřadům vůbec nechtělo. Přitom dokonce ani v Kremlu původně neplánovali odtržení tohoto území od Ukrajiny. Nakonec to ale udělali a poslali tam ruskou armádu. Tak popisuje ruský novinář Michail Zygar na základě otevřených i svých vlastních zdrojů začátek ukrajinského konfliktu. Tento příběh tvoří v jeho knize Všetci mocní Kremľa jen část pozoruhodného líčení vzestupu ruského prezidenta Vladimira Putina a jeho okolí. Kniha byla dokončena v roce 2015 a nyní vychází v reprintu. Úplně totiž nezastarala. Mimo jiné v ní Zygar tvrdí, že Putina často tlačili k rozhodnutí jeho blízcí a neexistuje jeden Putin, ale jakýsi kolektivní Putin, dílo tužeb jak Putina, tak jeho okolí. A toho je tudíž těžké, ne-li nemožné porazit.

Michail Zygar: Všetci mocní Kremľa, Absynt, 2016, 2022, 480 stran"

R. Polášek 21.6.2022 11:07

Přesně tak. R^

Plus možná ochotu k vyjednávání Russáků podpořit nějakou zárukou, že po válce nebudou putinovští Russáci v rusském vedení souzeni za válečný státní terorismus, že budou souzeni jenom ti níže, co to přímo na ukrajinských územích udělali. I když se to asi Ukrajincům nebude líbit,

J. Vlček 21.6.2022 11:07

Boj do posledního Ukrajince vyhovuje evidentně, vedle USA, rovněž rozcuchanci Johnsonovi. ;-€

Tento postoj je dokonalým vyjádřením podstaty "obranného paktu" NATO. :-/

P. Diviš 21.6.2022 11:07

Jo, s vysvětlováním jsou u vás problémy, ačkoliv takhle bych to ze slušnosti neformuloval.

J. Ptáček 21.6.2022 11:06

Možná máte pravdu. Ale není humannější a nakonec i jednodušší jednoznačně právně status Ukrajiny stanovit, než zabít desetitisíce bratrského národa, včetně dětí a nechat zabít přibližně stejný počet ruských tátů, synů a bratrů?

Takže pokud jsem se zmýlil, tak aspoň v jednom mám pravdu. Ve středověkém ruském myšlení na vlastních lidech (spíš svoloči), vrchním nadutcům opravdu nezáleželo.

P. Diviš 21.6.2022 11:06

Tak to by si asi Litevci zvolili jinou vládu, ne? Na rozdíl od Ruska se v Litvě volí celkem průhledně a nefalšovaně.

Rusáci jsou to zlo!

P. Diviš 21.6.2022 11:04

To je možné. Pokud by to tak skutečně bylo, tak tuhle příležitost jim dal jistý Putin.

R. Polášek 21.6.2022 11:04

Nebo třeba proto, aby těch 40 miliónů Ukrajinců, teď už vlastně 30 - 35 miliónů se nedostal o do polofeudálního rusského poddanství, kde by dřeli bez jakékoliv perspektivy na jakékoliv zlepšení, ale bylo připojeno k EU. A s nimi veškeré nerostné bohatství Ukrajiny, které by po válce nesloužilo k russkému drancování, ale k využití EU.

P. Diviš 21.6.2022 11:03

Voják je prostě voják. I Rusáci mají vojáky různých národností, za které jejich vláda zodpovídá stejně jako ukrajinská za ty své.

Žoldnéři tam jsou, na ruské straně, říkají si Wagnerova skupina. Ty ruská vláda využívá, ale nehlásí se k nim.

V. Novak 21.6.2022 11:02

Vás někdo pověřil moderováním diskuze?

Nebo že byste se zvolil sám - a musíte říce, že dobře jste se zvolil?

P. Diviš 21.6.2022 11:01

Lžete, jako obvykle.

J. Nevrkla 21.6.2022 11:01

Příkop usilovně budujeme, izolujeme se od Ruska i Číny. Kdo myslíte, že na to daleko vážněji doplatí, oni nebo my? Myslím, že oni si ztráty našeho zboží vůbec nevšimnou, my si toho všimneme zatraceně hodně a hodně na to doplatíme, pokud nedostaneme rozum, pak na celé generace.

P. Diviš 21.6.2022 11:01

To byl určitě nějaký ruský materiál - pak by totiž ani Rusko nebylo "dořešeno" a bylo součástí krachnuvšího SSSR.