19.3.2024 | Svátek má Josef


Diskuse k článku

ÚVAHA: Stručně a jasně

Jeden můj přítel je lékař, dávno již v pensi, aktivní důstojník-lékař, nic však s komunismem neměl společného, členství ve straně apod. Když jsem mu nedávno poslal text pojednávající o neblahých poměrech dnes, napsal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Chaloupka 19.10.2019 18:21

Buďte v klidu. U nás je klid. Ani Gréta nás z klidu nevyvede.

M. Pivoda 19.10.2019 22:08

Greta nás z klidu skutečně nevyvedla.

Vyvedlo mne z klidu autorovo vyrobení vinníka z faktické oběti.

Stručně a jasně pro pisatele Cíchu: Greta je oběť, nikoliv viník.

P. Han 20.10.2019 10:02

Greta je tlampač viníků a sociálka by ji měla odebrat rodičům.

J. Vlček 19.10.2019 15:00

Pane Cícho, máte naprostou pravdu. Předposlední odstavec vašeho článku plně platí na dnešní totálně zblblé politiky, nechající se peskovat od nemocné puberťačky, a ještě jí za to tleskají. Německá kancléřka si k puberťačce pak mateřsky přisedne, aby rozptýlila její obavy ze zkaženého života. Opravdu dojemné.

Jakoby nestačilo, jaké životní problémy připravila občanům německé národnosti svojí politikou otevřených hranic pro přivandrovalce ze všech koutů světa. Sama bezdětná, připravila hlavně mladým lidem nádherné vyhlídky do budoucna.

Navzdory tomu jsou Němci natolik zmasírovaní a zblblí, že ji budou pořád volit a věřit jejím zvráceným vizím o multikulturní společnosti. To je k neuvěření.

A. Alda 19.10.2019 17:50

Ano.

J. Kanioková 20.10.2019 18:47

R^

M. Pivoda 19.10.2019 13:13

„you big kahúna!“

Vysvětlení v předposledním článku, Stanislava Moce, níže.

Autore, tak takto vás Greta za váš dnešní článek určitě neosloví.

J. Anděl 19.10.2019 12:04

Ty čtyři body a další ekologické požadavky jsou nápadně podobné pěti pilířům islámu. Nikoliv doslova, ale v principu. Tak si je tu připomeňme, v závorce uvádím nejnápadnější podobnosti.

1. vyznání víry (to je ve všem tak nějak automaticky)

2. rituální modlitba (třeba ta volba správných politiků, nebo ty páteční demonstrace)

3. almužna/daň (různé eko daně a dotace)

4. půst o Ramadanu (omezení masa a létání)

5. pouť do Mekky (aktivní účast na demonstracích či eko konferencích)

Podobné požadavky mají i jiná náboženství a ideologie. Všechny mají stejný princip - při jejich dodržování má jedinec čisté svědomí.

P. Selinger 19.10.2019 10:51

Ve středověku táhly Evropou tlupy flagelantů poblázněných špatně chápaným náboženstvím. Nyni táhnou v Evropě tlupy alarmistů poblázněných špatně chápanými přírodními jevy a jednou šílenou dívenkou.

M. Šejna 19.10.2019 10:22

Přelidněná Evropa?

Kde přišel autor na tezi, že Evropa je přelidněná? Hustota osídlení v EU je 116 obyvatel na km2, což není žádné přelidnění.

Čína má hustotu 141 obyvatel, Indie dokonce 382 obyvatel a z větších států s náskokem vede Bangladéš s hustotou 1100 obyvatel.

M. Pivoda 19.10.2019 9:54

"... by stačil podmět, přísudek a pár vět holých..."

1. Stárnoucí Cícha evidentně podlehl hypnóze, že příčinou klimatických změn a povyku kolem toho je jakási šestnáctiletá Greta.

2. Dnes víme přesně, že se klima otepluje, ale nevíme přesně, kdo je viníkem té změny.

3. Víme ale přesně, že pokus o zlepšení/udržení klimatu může svou cílevědomou aktivitou provést jen člověk. Pasivní modlitba je v tomto směru velmi nespolehlivá, někdy pomáhá, jindy ne. Mimozemšťané se zatím neobjevili.

4. Technologickými inovacemi lze obsah CO2 v ovzduší měnit řádově progresivněji, než sázenim stromů, zastavení letecké dopravy, přechodem na vegetariánství, ...

5. Skutečnou společenskou změnu lze provést jen za pomoci násilí. Proto také tzv. Sametová revoluce 1989 byl v podstatě podvod. A také: K aktivitě byli čeští politici donuceni, až když počet mrtvol v české metanolové aféře přesáhl počet 40.

6. Závěr: Doposud bylo na Zemi málo mrtvých k tomu, aby se pozemské klima začalo ochlazovat.

M. Pivoda 19.10.2019 11:21

„S 18% kurdskou menšinou na svém území vedou boj už víc než tři desetiletí. Turci zabili víc než 40 000 Kurdů, aniž by to kohokoli v Evropě rozrušovalo,“ dodává Šándor.

J. Vintr 19.10.2019 14:53

Ad. 2. Víme kulové. A ani nevíme, jestli je špatně, kdyby se náhodou skutečně oteplovalo

Ad. 3. Nopak se dá přesně říct, že aktivitami, které se vydávají za boj proti oteplování, ovlivní lidé kulové. Dopady budou jen společenské a politické.

M. Pivoda 19.10.2019 15:16

Pri J. Vintra

Ad 2. Nejsem klimatolog. Oni to ale tvrdí. Můžete jim (z pozice Neviditelného psa) navrhnout, ať svůj obor tedy zruší.

Zajímavost: V květnu 1996 dělal v Praze přednášku o klimatických změnách (v souvislosti s matematickým modelováním a riziku) americký nositel Nobelovy ceny za ekonomii Kenneth Joseph Arrow (23 August 1921 – 21 February 2017). Namítal jsem mu, že pokud by snad došlo k atomové válce, mohlo by se dostavit klimatické ochlazení. Kenneth pohotově zareagoval, že to by bylo jen dočasné ochlazení.

Ad 3. Doufám, že přísné ekologické standardy si vynutí vývoj a implementaci řady technologických inovací, které Neviditelná ruka trhu normálně ignoruje.

Závěr: Zvolání Grety v OSN: "How dare you! (Jak se opovažujete!?)" bylo zcela na místě.

J. Vintr 19.10.2019 19:19

Jestliže takzvaní klimatologové opravdu věří na oteplování způsobené lidskou produkcí oxidu uhličitého, pak to nejsou vědci, ale hlupáci. Myslím ale, že většina z nich to dělá jen pro peníze.

Žádné opatření a omezení, které nám "ordinují" alarmisti, vůbec nesnižuje lidskou produkci CO2, nebo ji snižuje tak nepatrně, že to ani nestojí za řeč. Takže sami dokazují, že jim vůbec nejde o zastavení vymyšleného oteplování, ale o něco jiného. Dřív jsem si myslel, že jde jen o peníze, ale ukazuje se, že to bude mnohem horší. Oni chtějí zničit bílou civilizaci.

M. Pivoda 20.10.2019 9:34

Já jsem ve svém diskusním vstupu výše (pod bodem 2) napsal toto: "Dnes víme přesně, že se klima otepluje, ale nevíme přesně, kdo je viníkem té změny."

Nemám žádný další pádný argument. Mé osobní pocity jsou zde nepodstatné.

Ze své strany proto končím tuto větev diskuze.

J. Chaloupka 19.10.2019 18:23

Mimochodem, platí ještě, že když naši předkové jedli maso, tak se jim zvětšoval mozek?

M. Pivoda 19.10.2019 18:39

Nejem biolog ani zoolog. Nejsem tedy schopen zodpovědět vaši otázku.

Potenciál biologického mozku, uzavřeného v lebce, je ale nižší než je potenciál prostorově a výkonově neomezených počítačů (se softwarem umělé inteligence).

M. Rozbořil 20.10.2019 0:18

Nejsem superstar, pouze mírně stár. Tudíž mi uniká, které technologické inovace, jež by měnily obsah oxidu uhličitého v ovzduší řádově progresivněji, máte na mysli. Sice bych měl několik nápadů, ale ty změny by také mohly být do plusu. Poraďte, prosím.

M. Pivoda 20.10.2019 9:24

Pro M. Rozbořila: Dohledejte si, dle jména firmy, více na internetu:

Největším jménem v tomto oboru je přitom společnost Cabron Engineering, která už postavila jeden závod schopný zachytávat CO2 ze vzduchu a následně ho přeměňovat do použitelných paliv. Za financováním společnosti však nestojí vlády, ale několik výrazných sponzorů ze soukromého sektoru, včetně Billa Gatese a velkých ropných průmyslových společností BHP, OXY nebo Chevron Technology Venture.

.... Podle dostupných informací by však měl být jediný závod Carbon Engineering schopen odstranit z ovzduší tolik oxidu uhličitého, co 40 milionů stromů. ...

J. Hejna 20.10.2019 9:48

A co zbyde na stromy, aby nevyhynuly?

M. Pivoda 20.10.2019 11:31

J. Hejna překrucuje smysl výše uvedeného sdělení.

Ano, určitě sázejte stromy, člověk je potřebuje k tomu, aby se zde na planetě Zemi cítil lépe.

Pokud ale chcete radikálně snížit obsah CO2 v ovzduší, zaměřte se především na technologické možnosti.

P. Jášek 19.10.2019 8:03

Globální ne. Číňané se tomu smějí a machometáni hodili na oslavu naší, západní blbosti na rožeň dalšího berana.

Š. Hašek 19.10.2019 9:53

Máte samozřejmě pravdu.

I. Schlägel 19.10.2019 8:00

To jste soudruha Radu a jeho spolubojovníky za Nový Krásný Svět nepotěšil. Což je moc dobře.

P. Lenc 19.10.2019 10:22

Jó Rada. Nějak se nám vytrácí.

P. Kopáček 19.10.2019 7:51

Nejtragičtější na tom všem je skutečnost, že nikdo během jejího slovního průjmu v OSN nezavolal ochranku, aby toho spratka vynesla, ať je jednou provždy klid.

A myslím, že už není třeba její jméno a povšechně existenci zmiňovat v jakýchkoliv sdělovacích prostředcích.

Š. Hašek 19.10.2019 9:52

Souhlas i nesouhlas, pane Kopáčku.

Spratek to je, možná ji omlouvá, že je tak nemocná, že by měla být v Bohnicích, pod práškama. A teď na podzim by mohla na zahradu, jen ale být za plotem, hrabat listí. To uklidňuje.

Zmiňovat ji je potřeba. Podle mě jest důležité vědět, s kým je ta "hybatelka klimatem" v partě. Vypadá to, že s Bursíkem, Leynovou, Piráty, polvinou štrasbrusele, ........ též Schw. ji označil za "zajímavou". Tak ať si ji ubytuje na Orlíku.

J. Fridrich 20.10.2019 15:10

Ono v podstatě a hlavně ani tak nejde o to, co to děvčátko Grétička povídá za hlouposti, které by při rychlé a neuvážené realizaci v hospodářsky nejvyspělejších zemích Světa-tedy Západu vedlo k výsledku - " zpátky na stromy a do jeskyní..."

Velmi znepokojivé a zarážející je hlavně to, jak na tyto jí hlásané nesmysly vstřícně reaguje vědecká veřejnost, vládnoucí establishment a sdělovací média - oni reagují tak, jak kdyby se nejednalo o 16leté nevzdělané a neinformované děvče, ale o fundovanou vědeckou kapacitu v oboru ekologie - té ekologie, která je velmi širokým souhrnem mnoha vědeckých oborů...

V. Kolman 19.10.2019 4:14

Trochu pochybuji o "mantře", že letecká doprava je fůj a "takový odšklivý - nepěkná věc", způsobující maximální zaneřádění naší rodné planety "sodovkovým plynem", jak plemenně oznamuje hysterická dívenka Greta. Pochopitelně - bez důkazů!

Přivítal bych zodpovědně vypočítané srovnání "uhlíkové stopy" JEDNOHO JEDINÉHO občana, přemístěného z bodu "A" do bodu "B" jednak letadlem, "druhak" osobním automobilem. Vůbec nejsem přesvědčen o tom, že aeroplán zanechá po sobě více CO2, nežli automobil. K tomu, abych si to spočítal sám, mi chybí údaj, kolik tun kerosinu spálí běžný aeroplán (například Boeing 737 se 200 cestujícími), neřku-li nejmodernější úsporné kompozitní dopravní letadlo za letu z Prahy do (třeba) Athén.

Aeroplán letí (zhruba) po přímce a jeho motory pracují po většinu doby letu v optimálním režimu, zatím co auto "kličkuje" po silnicích, objíždí vysoké hory.....

A možná ještě hůř by dopadlo srovnání "uhlíkové stopy" aeroplánu s lodí, na trase Paříž - New York.