20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

USA: Vyhoďme ho z kola ven

Fenomén Trump zamotal hlavu politikům, politologům i žurnalistům. Nikdo neuvěřitelný politický úspěch newyorského podnikatele nechápe. Do omrzení se jako o příčinách hovoří o nevzdělaných venkovských bělošských mužích a globalizaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Adamzdenek 8.11.2016 20:35

sdělení

Pro všechny místní členy lóže Ku-Klux-Klanu ČR jen jedna věta. Posuzovat věci v US lze pouze v dějiném kontextu, věci přece nevyskakují z krabiček, ale vznikají jako reakce na situace, chyby, ... a spojené státy mají historický vývoj jiný. Je to stejné jako nás do značný míry determinuje bolševismus a poválečné vyhnání Českých Němců, odliv elit a další skutečnosti, které je v našem dnešním posuzování brát v potaz.

M. Prokop 8.11.2016 21:18

Re: sdělení

No někdo tu Ameriku konečně musí objevit ...

Adamzdenek 8.11.2016 20:25

Česká stopa

Ještě, že v ČR šlo domluvit podporu pro Václava Klaus napříč všemi stranami a hlavně se Šloufem, že :) měl jsem za to, že tento druh ideologů neviditelné ruky trhu již vymřel, ale pan Weigl zjevně najel na novou agendu ...

B. Rybák 8.11.2016 18:23

Přesně o tom to je!

Ano! Je to o obhajobě svobody v prostředí sílícího státního politicko-korektního "náboženství". Pan D. Trump se zákonitě stal symbolem tohoto zápasu a je dobře, že to udělal, protože hněv ponižovaných Američanů hájících své právo na život podle původních tradic, by mohl nepředvídatelně explodovat!

Adamzdenek 8.11.2016 20:26

Re: Přesně o tom to je!

No vidíte a jaké původní tradice máte na mysli. Jde o Ku-klux-klan či rasovou segregaci, či právo střílet na kohokoli?

R. Brzák 8.11.2016 21:15

Re: Přesně o tom to je!

Nehledejte na USA samé chyby - tou nejzákladnější tradicí je svoboda (a nezbytná osobní odpovědnost).

M. Prokop 8.11.2016 21:19

Re: Přesně o tom to je!

To mu asi vadí nejvíc.

P. Selinger 8.11.2016 17:18

Do USA se vrátí svoboda,

až bude možno natočit film bez jediného herce tmavé pleti, až bude možno o afroameričanovi říct, že je negr a až bude možno přidržet dvěře dámě.

M. Prokop 8.11.2016 21:19

Re: Do USA se vrátí svoboda,

Toho negra bych vynechal, jinak souhlas.

M. Prokop 8.11.2016 15:13

A pokud vyhraje, tak se udře.

Protože ta politickokorektní špína už je hodně zažraná.

K. Frauknecht 8.11.2016 12:45

Velmi jasné

a logické hodnocení (slovenské titulky nastavit vlevo dole :-))

https://www.youtube.com/watch?v=WaKWVg60D3Q

M. Valenta 8.11.2016 12:14

Podivné srovnání.

Co by tomu tak asi řekl Miloš Forman, Jack Nicholson, ale hlavně Ken Kesey, kdyby ještě žil. Asi by se dost nasmáli. A sám Trump? Pochybuji, že ho lidé jako McMurphy vůbec zajímají.

J. Anděl 8.11.2016 12:10

Paní Netzer, také prosím o doporučení vhodného zdroje

Taky bych ocenil nějakou aktuální analýzu teorie občanské společnosti, která nějakým způsobem reflektuje aktuální vývoj.

Představy. Každý máme nějaké, něčím inspirované, v něčem vlastní a jedinečné. Jak si dovedu představit občanskou společnost v dobrém? Nuže, základem je stát, který kontroluje a reguluje zákazy toho, co je vysloveně špatné, nezbytné minimum ! života svých občanů.

Ve zbylém prostoru se pak neomezeně mohou realizovat jak samotní občané, tak sdružení, která tito občané založí. Jejich činnost však nesmí být politická. Teorie je hezká, praxe složitější, zjednoduším to asi tak, že v sekulární společnosti je oddělený vliv církve a vliv státu, zákony neřeší náboženské záležitosti, církev neřeší záležitosti řízení státu. U občanských společností je takováto "sekularita" z mého pohledu nezbytným požadavkem.

Druhá věc je pak financování. Zejména (ale nejen) v situaci, kdy neziskový sektor může mít a v některých případech má vliv na legislativu a politické kroky, je financování ze zahraničních zdrojů minimálně podezřelé. A je jedno, jestli z USA, Německa, Ruska nebo Saudské Arábie. U financování je pak podotázkou záležitost dotace. Tam bych preferoval dotace nulové a třeba možnost odečíst si z daňového základu příspěvek nějaké té organizaci, splňující výše uvedené vlastnosti. Brát s rezervou, to je jen pro orientaci.

To je můj, jistě v lecčem naivní a neinformovaný pohled na věc. Mě by tedy v takové analýze teorie občanské společnosti zajímaly primárně tyto body - "sekularita" a financování. K momentální podobě neziskového sektoru jsem skeptický, v mém případě kromě výše uvedeného i proto, že mezi těmi, kdo od státu pobírá nejvyšší sumy, jsou sportovní asociace, což považuji za zvrácené, protože mi připadá, že jediným smyslem profesionálního sportu je zábava a hazard. To dotovat? Proč? Nebo proč nedotovat třeba prostituci?

M. Prokop 8.11.2016 15:15

Re: Paní Netzer, také prosím o doporučení vhodného zdroje

Podezřelé je i vnitrostátní financování NGO, ze státních a někdy i obecních zdrojů.

J. Anděl 8.11.2016 15:30

Re: Paní Netzer, také prosím o doporučení vhodného zdroje

Ano, to jsem myslel těmi dotacemi (zrušení, financování odečitatelné z daní, ovšem lépe než takto vágně specifikováno), ale nezdůraznil jsem, že mám na mysli dotace státní (obecní).

E. Škamlová 8.11.2016 10:11

Prezidentské volby

Autorovi tohoto textu už byl mozek vymyt. Kdo mu to asi provedl?

S. Netzer 8.11.2016 10:27

Re: Prezidentské volby

Nejen autorovi tohoto textu.

Zde na Psu je spousta stejně postižených.

P. Rudolf 8.11.2016 11:03

Re: Prezidentské volby

Vždyť si je taky majitel tohoto webu výběrem článků pěkně hýčká.

J. Hanzal 8.11.2016 11:20

Re: Prezidentské volby

Nevážení havloidní sluničkáři když vás tyto stránky tak velice velmi urážejí tak sem nelezte.

J. Kanioková 8.11.2016 11:55

:)))))

M. Prokop 8.11.2016 15:16

Re: Prezidentské volby

Umřeli by. :-P

Adamzdenek 8.11.2016 20:29

Re: Prezidentské volby

Ze, taky jsem si toho vsiml, pripadam si jak v Missisippi 60.let - baště Ku-Klux Klanu

S. Donát 8.11.2016 12:01

Re: Prezidentské volby

Tak to nečtěte, když se Vám to nelíbí. A když už máte potřebu to komentovat, zkuste kromě keců o vymytém mozku nějaký věcný argument. S čím přesně nesouhlasíte?

M. Prokop 8.11.2016 15:16

Re: Prezidentské volby

Určitě někdo jiný, než ten váš.

R. Langer 8.11.2016 15:31

Re: Prezidentské volby

Á, bolševičtí dutohlavci už duní, to má autor jistojistě pravdu... :-D

P. Rudolf 8.11.2016 10:02

Srovnávat

Trumpa s McMurphym je vrchol drzosti. Nejsem si jistý, jestli tam na tý lobotomii nebyl s McMarphym i autor sám.

J. Vlček 8.11.2016 12:34

Re: Srovnávat

Bylo by dobré, pane Rudolfe, kdybyste se tam nechal vyšetřit vy. Vy okolo sebe všude vidíte samé blbce, možná by vám tam konečně prozradili, že vadné není okolí, ale závada je ve vás.

I. Schlägel 8.11.2016 12:48

Re: Srovnávat

Znáte to, jak řidič volá na policii, co má dělat, že jede po dálnici a všichni debilové v jeho pruhu jedou v protisměru. To je prostě příroda.

V. Vaclavik 8.11.2016 9:58

'Uz nebude stejna'

Kez by.

A jinak brilantni prirovnani k te knize, filmu. Hrebicek na hlavicku presne udereny, tentokrat za A+

Jen se obavam, ze jestli bude zvoleny, ukaze se, ze vsechny ty reci byly jen takove ty ctvrte cenove, proste ukaze se byt tluchuba.

A. Alda 8.11.2016 8:30

Tak uvidíme.

Už to tam probíhá...