24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

USA: Trump v nepřízni ideologů

Prezident Trump vyjel na svoji obchodní a zabezpečovací misi do Helsinek, kde se setkal s ruským prezidentem Putinem. Už samotná cesta byla jeho odpůrci kritizována a posléze její závěry zvedly vlnu odporu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Hamal 22.7.2018 14:30

Bodejď by Trump nebyl v nepřízni

ideologů když dokázal vyprodukovat "svůj nejhorší tweet":

"Naše vztahy s Ruskem NIKDY nebyly horší díky mnoha letům americké pošetilosti a stupidity, a nyní díky zmanipulovanému honu na čarodějnice."

"Our relationship with Russia has NEVER been worse thanks to many years of U.S. foolishness and stupidity and now, the Rigged Witch Hunt!," tweeted Trump.

https://edition.cnn.com/2018/07/16/politics/trump-tweet-putin/index.html

F. Žůrek 22.7.2018 7:34

Ideologická a falešná politika by měla již končit!

Mně nevadí Trump ani Putin, ale především mně nevadí, že již konečně máme odsouhlasenou PS vládu!. Že v čele naší vlády je zkušený člověk z bysnysu, tak to je přece jen dobře. Problémem ovšem je, jací lidé se k němu někdy hrnou, aby jemu pomáhali. Lidé již dobe začínají chápat, že na všechno jen nadávat je přece málo (má se makat), preference hnutí ANO stoupají a je to dobře..

Pane Podracký, děkuji Vám za váš text, který mne velmi zaujal. Buďte zdráv!

K. Janyška 22.7.2018 19:26

Re: Ideologická a falešná politika by měla již končit!

Nesmyslné... Dzp.

M. Prokop 22.7.2018 21:38

Re: Ideologická a falešná politika by měla již končit!

I vy srandisto, vy snad věříte i na hejkala.

A preference poskoka STB klesají.

M. Moravcová 22.7.2018 7:30

Výborný rozbor,

díky.

V. Klepetko 21.7.2018 21:29

Pane Podracký, už asi týden mám tak málo času,

že nečtu ani Astonovy úvodníky, (neviděl jsem dokonce ani fotbalové finále! :-), a Váš článek je první, který jsem se rozhodl po těch nekonečně dlouhých dnech přečíst dnes před rozbřeskem v hodinu vlka a nyní i krátce komentovat:-))

V tuto chvíli jsem si Váš článek znovu zrekapituloval a opět mám pocit že mi v něm něco chybí! Neumím to vlastně pojmenovat... Snad systém souřadnic, ze kterého se na to téma díváte? Je přeci jasné, že Putin i Trump, ač reprezentují velmi odlišné společenské systémy, jsou oba PALEOKONZERVATIVCI, takže si velmi dobře rozumí. A třeba ve finále i uzavřou nějaký ten deal, výhodný pro Rusko i Ameriku. To ale vůbec nemusí nutně znamenat, že ten deal bude mít pozitivní dopady i na nás, ať už to beru regionálně (V4,Rakousko, Bavorsko, Itálie) nebo z pohledu čistě českého národního zájmu! Jsem v tomto ohledu dost skeptický. Myslím, že aby pozitivní dopady dealu Putin / Trump převážily a aby se nám to celé nakonec nevymstilo, musíme v Evropě vytvořit TŘETÍ VRCHOL paleokonzervativního trojúhelníku v podobě, třebas, "Eurokonfederace svobodných národů". A jsou jen dvě možnosti:

Buď se nám to napřesrok podaří, vyhrajeme eurovolby a novou tváří Evropy nebude ta unavená, bezdětná, bezectná stařena, ale lidé jako Salvini nebo Sebastian Kurz! V tom případě můžeme v tom dealu Trumpa s Putinem pragmaticky uhájit i my své vlastní národní zájmy.

Nebo to prohrajeme a bude nám tu Unii opět vládnout někdo jako Juncker, Avramopoulos, Mogherini... A třetím vrcholem paleokonzervativního trojúhelníku se stane Erdogan. Ale v tom případě nám, pane Podracký, pomáhej pánbůh!:-((((((((((((((((.

V. Podracký 22.7.2018 11:49

Re: Pane Podracký, už asi týden mám tak málo času,

Velice děkuji pana Klepetko. To, že se musí Evropa zařídit sama pro sebe, je víceméně jasné. Amerika skončila svoji roli ochránce, je to vývoj, který musel nastat. Dosavadní ochraňovatelská politika USA byla založena ideologicky, měla daleko k pragmatismu a USA na ni doplácely. To jednou muselo skončit. Naše pozice se tím nezlepšuje. Článkem jsem chtěl jen upozornit na změněné paradigma. Odchodem Ameriky budeme na tom hůře.

V. Klepetko 22.7.2018 12:56

Re: Pane Podracký, už asi týden mám tak málo času,

Rozumím, a to se Vám podařilo. Problém je ale v tom, že Evropa se pro sebe sice zařídit musí, ale v dohledné době nemůže. Kolik že to má Německo bojeschopných vrtulníků, tři!? :-))

Ale hlavně ani neví jak, v jaké podobě to "zařizování" bude! Federalistické vize se začínají jevit jako naprosto neudržitelné, žádný jiný koncept se ale vážně nezvažuje... Za této situace si myslím, že jednání Trump/Putin by bylo vhodné doplnit jednání Trump/V4+Rakousko. Tu regionální spolupráci by bylo moudré nějak urychleně institualizovat. Jinak za nás s Trumpem bude mluvit stále ta pomatená Federica Mogherini. Chceme to? Jaký je Váš názor, pane Podracký?

S. Rehulka 22.7.2018 13:43

Re: Pane Podracký, už asi týden mám tak málo času,

Díky pane Klepetko, mám radost, že jak Vy, tak pan Podracký píšete (oba) to, co si já jen amatersky myslím. Zdravím ! S.

V. Podracký 22.7.2018 16:29

Re: Pane Podracký, už asi týden mám tak málo času,

Bylo by to dobré pane Klepetko, ale myslím si, že Trump nebude mít zrovna zájem. Není to v jeho pragmatické vizi. Co by tím získal pro Ameriku (first)? On má příliš mnoho starostí hlavně s Čínou, protže dobře chápe, že to je nastupující velmoc a s ní musí především navázat vztahy, které budou tomu všemu odpovídat. Ostatní jsou jen takové přípravné kroky. Ale my se musíme do nové role integrovat a být si jí vědomi. Proto to píši. Hlavně mám obavy z Německa.

V. Klepetko 22.7.2018 16:49

Re: Pane Podracký, už asi týden mám tak málo času,

Asi budete mít pravdu. Pokud by ale Trump s námi regionálně (V4, Rakousko, možná Itálie) něco vyjednal, pak by jeho vyjednávací pozice vůči Putinovi, Německu i Francii byla mnohem silnější, nemyslíte? Takže by na tom mohl mít zájem...

"Paleokonzervativní aliance" by se nakonec mohla (právě s pomocí Trumpa) následně jako první dohodnout s Brity, pokud "strana mírného brexitu v mezích zákona" společně s mstivým Junckerem doženou situaci do "divokého rozchodu"...

Hezký nedělní večer, pane Podracký, a díky za ten článek!

V. Klepetko 22.7.2018 16:52

Re: Pane Podracký, už asi týden mám tak málo času,

Pane Rehulko, pan Podracký je spisovatel, kdežto já jsem jen čtenář s technickým vzděláním - takže v jistém smyslu jsme amatéři všichni tři;:-)))))))))

V. Podracký 22.7.2018 17:18

Re: Pane Podracký, už asi týden mám tak málo času,

Spisovatel nemusí být politik, ale vidím, že pan Klepetko je diplomat. Možná by takové jednání bylo dobré.

P. Szirotný 21.7.2018 21:11

Skvělý příspěvek,

naprosto souhlasím !

J. Kanioková 21.7.2018 19:53

Rozsáhlý rozhovor s prezidentem Trumpem,

který ničí mediální příběh ...

"Úžasný rozhovor s firmou @ realDonaldTrump, který nebude mít moc pozornosti médií, protože neobsahuje mnoho možností, aby Trzmpa malovali jako rasistu, fanatika nebo dementa. Jen velmi vzácná upřímná řeč s naším POTUS." -

https://theconservativetreehouse.com/2018/07/20/extensive-cnbc-interview-with-president-trump-that-destroys-media-narrative/#more-152018

K. Janyška 21.7.2018 18:44

Pragmatismus je obsahem řádění

zločinných socialistů, popletové... Dzp.

R. Langer 22.7.2018 19:37

Re: Pragmatismus je obsahem řádění

Cože?

V. Čermák 21.7.2018 17:49

Dobrý článek o pragmatičnosti a ideologii.

Ale proč je tedy zakončen větou : Jsme přátelé, tak proč kupujete plyn od Ruska?

K. Janyška 22.7.2018 18:17

Re: Dobrý článek o pragmatičnosti a ideologii.

Chybný... Dzp.

B. Hamal 21.7.2018 14:34

Je rozdíl, jestli Americe jde o přatelské vztahy

s Ruskem a obchodování s ním na základě vzájemně výhodných podmínek, anebo o jeho nepřátelské mocenské ovládnutí formou vojenské agrese či například organizováním a financováním změny režimu oblíbenou formou puče místních "rebelů". Trump vsadil na přátelské vztahy s Ruskem a dostal se tak do role zrádce amerických hegemonických zájmů...

V. Podracký 21.7.2018 15:18

Re: Je rozdíl, jestli Americe jde o přatelské vztahy

Trump poznal, že nepřítele, kterého nemůžu porazit, zařadím mezi přátele. Alespoň naoko.

Také pochopil, že nepřátelství k Rusko nemá žádný význam. Studenou válku nechce, protože je obchodník a dobře ví, že taková válka stojí mnoho peněz, které by platila Amerika. Pokud chce někdo proti Rusku bojovat, ať si to dělá za své peníze.

P. Grigar 21.7.2018 15:51

Re: Je rozdíl, jestli Americe jde o přatelské vztahy

.. a tím naplnil moje dlouhodobé očekávání, vpravdě mě potěšil. Kdyby pro nic jiného, tak už jen pro ten pohled na bezradné evropské válečníky, kterým uťal jejich virtuální „Drang nach Osten“. K válce jsou potřeba tři věci: peníze, peníze a peníze.

J. Kanioková 21.7.2018 14:03

Brilantní analýza

A. Reček 21.7.2018 10:32

Pobaltské státy a Polsko nebudou závislé na Rusku

v dodávkách plynu už v r.2023, protože se začal stavět plynovod z Norska do Polska a podporuje to i Dánsko. Navíc z něj bude plyn dodáván i na Ukrajinu. Zájem o toto má i Maďarsko.

A. Trick 21.7.2018 13:29

Re: Pobaltské státy a Polsko nebudou závislé na Rusku

Takže Ukrajina bude zatínat sekeru v Norsku? Maďarům se nedivím, s ukrajinskými zloději plynu mají své zkušenosti.

T. Kočí 21.7.2018 10:16

Naprosty souhlas.Ja bych takoveho presidenta bral.

S. Netzer 21.7.2018 10:39

Re:

Máte přece "českého Trumpa" Zemana!

:-))))

H. Lukešová 21.7.2018 11:19

Re:

Tak, tak, ale Maďaři mají většího hrdinu, Orbána, vlastence, nechtějící záplavu Maďarska muslimskými teroristy a Izraelci mají Netanjahua a konzervativní vlasteneckou vládu, která nedovolí roztahování se arabským teroristům a africkým infiltrátorům. I z Tel Avivu přišly zprávy a brutálním znásilnění Izraelsky černochem z Afriky...Izrael se musí zbavit infiltátorů a my nesmíme do naši země pustit více muslimských migrantů.

I tak je už Praha z části zamuslimena a zaarabena.

J. Vintr 22.7.2018 0:30

Re:

Přirovnávat Zemana k Trumpovi může jen naprostý blázen.

S. Netzer 21.7.2018 9:31

"Trump

"má naprosto reálné představy o světě."

Po Jaklovi s ohonem druhý "kompetentní".

A oba zavánějí Moskevskými duchy.