USA: Tlusťochu, zaplať!
Jinak řečeno, v reklamě například stálo: "Cesta z Filadelfie do Los Angeles, 4,50 dolarů za kilogram". Do přepravované hmotnosti se započítává jak váha pasažéra, tak jeho zavazadla. Jak tvrdí společnost Derrie-Air, pokud se obojí vejde do 90 kilogramů, zaplatí pasažér až o polovinu méně než u konkurence. Smůlu mají samozřejmě dvousetkilogramoví tlusťoši (v Americe jich není málo), kteří naopak zaplatí víc.
Jak asi správně tušíte, žádná taková společnost neexistuje a reklamy byly fiktivní. Údajně šlo o kampaň placenou mediální agenturou, která chtěla otestovat, jak lidé reagují na inzerci v tisku. Našvala ovšem jak lidi z reklamního byznysu, tak samozřejmě i tlouštíky. Na webu se objevila také výborně udělaná webová stránka dotyčné společnosti. Zda i ta je součástí kampaně, anebo se nápadu už bezplatně ujali vtipálci, není známo.
Celá věc má ovšem přesah do reality. Pro letecké společnosti zužované raketově rostoucími cenami paliva začínají být pasažéři s nadváhou opravdu problémem. Deník New York Times nedávno napsal, že letecké společnosti uvažují o tom, že z pilotních kabin odeberou kompletní pilotní manuály. Piloti je prý stejně nikdy nepoužívají, takže jde o zhruba patnáct kilogramů zbytečně přepravované váhy. Ročně tak bude možné ušetřit desítky tisíc dolarů.
Co z toho plyne? Kdyby všichni Američané (a pochopitelně nejen oni) zhubli na správnou váhu, ušetří aerolinky milióny. Tolik k problému "tlouštíci". Jen mě osobně trochu děsí, kdy někdo nastolí problém "dlouháni".
Psáno pro Reflex
Převzato z blogu Extra se svolením autora.