19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

USA: Rychlý pád liberalismu

Co budou lidé za nějakých třicet let (bude-li svět ještě existovat, což je sice pravděpodobné, ale ne samozřejmé) považovat za nejdůležitější událost první poloviny roku 2020?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Pokoutný 1.7.2020 11:50

Pane Drápale, kdybyste chtěl napsat seriózní článek, můžete se k uodpovězení otázek kdo koho zabil odrazit od běžně na netu dostupných statistik FBI, nebo alespoň od článku p. Guttmana zde, cca před 14 dny. Asi by to ale dalo práci, že?

A. Renjascu 1.7.2020 12:50

Myslím, že autorovi trochu křivdite, protože zmínění statistiky byla spíše řečnická otázka než informace o tom, že by autor statistiku neznal či si nedal práci ji zjistit. Naopak ve svých knihách častokrát s mnoha statistikami operuje, ale zde - aniž bych chtěl mluvit za autora - šlo o to, že článek byl o něčem jiném a otázky měly pouze čtenáře připravit na klíčovou myšlenku týkající se opravdové svobody. Považuji článek, až na nešťastnou zmínku o vraždě (zřejmě kvůli neznalosti podobných zákroků), za velice podnětný i když možná s až příliš optimistickým očekáváním. Sám mám, ale stejnou naději.

V. Kučer 1.7.2020 11:09

Pravděpodobnější je druhá verze kterou autor článku neuvádí. Policie zpacifikovala standartním způsobem nebezpečného kriminálníka platícího falešnou bankovkou který po zákroku zemřel. Důvod smrti je infarkt protože pachatel měl slabé srdce, koroňáka, byl pod vlivem drog a rval se s policajtama. Že se s ním ztotožňuje afroamerická komunita je docela pochopitelné. Nepochopitelná hysterická reakce těch ostatních která se přenáší až do Evropy.

A. Renjascu 1.7.2020 11:12

https://cnn.iprima.cz/nevelebim-floyda-byl-to-zlocinec-cernosska-komentatorka-vzbudila-v-usa-bouri-4132

V. Kučer 1.7.2020 11:12

Oprava: Nepochopitelná je hysterická reakce těch ostatních která se přenáší až do Evropy.

Z. Lapil 1.7.2020 10:45

Taky bych se přimlouval, zdá se, že s mnohými předřečníky, za vynechání slova vražda, zvlášť s přívlastkem chladnokrevná. A zvlášť v češtině, kde právní řád vraždy nestupňuje, ale používá pojem/slovo zabití.

Čehož se může dopustit i veskrze ctnostný vegetarián, přehlídne-li například při vaření bramboračky muchomůrku.

J. Jurax 1.7.2020 11:07

Ano.

Charakterizovat smrt toho zfetovaného kriminálního recidivisty jako chladnokrevnou vraždu je blbost snižující jinak celkem uvážlivý článek. Koneckonců dotyčný zemřel pár hodin po zaklenutí ve špitále na selhání srdce.

A být ten grázl bílý, do médií by se to vůbec nedostalo. Natož aby byl zbožštěn.

Mimochodem, další černoch, zabitý ovšem rabujícím černouškem, jemuž chtěl zabránit v rabování pod heslem BLM, byl bývalý policista. Ten už zbožštěn nebyl.

Prostě černá lůza a jí přizvukující bílý levicový plebs a taky bílí zbabělci líbající negrům boty - to je realita hesla BLM.

M. Valenta 1.7.2020 10:40

Šanci máme v případě, že nevyjdou Zemanovy plány na stabilizaci společnosti po rusko- čínském vzoru a Babišovy plány na privatizaci státu.

J. Ptáček 1.7.2020 10:31

Liberalismus, konservatismus, socialismus. Jeden jde nahoru, druhý nebo další dva dolů. Pak se směr průběhu uvedených filozofií, často vylepšených, zase otočí. Fandím jednomu z nich, jiní fandí jinému, "pravdu" ukážou volby. Ve fotbale je podobný princip, volební výsledek nahradí závěrečná tabulka. Jde o to, aby změna netrvala 40 let jako u nás, nebo dokonce 70 ruských let.

A. Renjascu 1.7.2020 9:37

S autorem na rozdíl od předchozího článku (K diskuzi o vítězství) tentokrát souhlasím, jen bych byl trochu opatrný k tomu výroku o vraždě. Nejen kvůli skutečnosti, že to rozhodne až soud (i soudy mohou rozhodnout nesprávné, býť tato rozhodnutí mají platnost a jsou vymahatelná), ale hlavně kvůli nezkušenosti s podobnými zákroky. Neobhajuji dlouhodobé klečení policisty, ale kdo někdy zasahoval proti drogově naspeedované osobě, tak ví jaký to může být problém. A ani to nemusí být dvoumetrový statný chlap jako Floyd, ale klidně i 70 kilová "sušenka". V té době necítí bolest (včetně citlivých míst), opakuje útok, je nepředvídatelný a někteří jsou schopni pokračovat v nebezpečném útoku i po opakovaném, devastujícím zásahu teleskopickým obuškem. Není to opravdu legrace a prosby, že nemůže dýchat na tom nic nemění, protože mnozí po uvolnění chvatu opět začnou být nebezpeční. Měli to zvládnout, bylo jich tam dost a zřejmě to nebylo v pořádku, ale s trestní diagnózou, kterou měl zadržovaný se nedivím (ač neschvaluji), že se s tím nemazali. I když by to tak nemělo být, tak žel zkušenosti a prostředí nás ovlivňují a formují a to se pak může projevit v nejméně vhodný okamžik jako byl tento. Škoda každého života, ale někteří jdou té škodě naproti. Jinak k té statistice posílám video, kde ji dotyční uvádějí

https://m.youtube.com/watch?v=OjABBuFnsgw

R. Langer 1.7.2020 10:20

Já jsem jednou viděl pacifikaci takového nabuzeného hajzlíka, a kdybych proti němu měl být sám, tak bych to hovado zřejmě zastřelil (mít nějakou zbraň), protože jinak bych se neubránil (měl bych smůlu).

A. Renjascu 1.7.2020 11:10

Ano přesně o tom jsem psal, vím o prckovi, který vydržel útočit až do 40 rány vedené vší silou dlouhým obuchem ( https://aukro.cz/vb-snb-pohotovostni-utvar-obusek-federal-6946301981 ) a to je pak paráda zasahovat. Problém je, že to dopředu nevíte a z beránka se občas náhle stane vražedná bestie. Vůbec americké policii nezávidím.

Ś. Svobodová 1.7.2020 9:20

Rasisticky jednají především politici většiny zemí ohánějících se demokracií vpravo vlevo. Oni vymysleli pozitivní diskriminaci, oni vytvářejí speciální programy pro rasy, oni nařizují policii postupovat citlivě v případech zásahů vyvolaných černochy, Araby nebo Turky. Někde už dokonce předávají pravomoci policie a soudu do "komunit". To je pravý rasismus a ne to, že někdo označí černocha za černocha.

P. Lenc 1.7.2020 9:33

Naprosto přesné!R^;-€

V. Chrastina 1.7.2020 17:18

Ano, paní Svobodová, v tom je meritum věci, lidská společnost se začala hroutit ode dne, kdy byla vyhlášena pozitivní diskriminace, na to nyní dojíždí, a podle všeho co nevidět dojede!!

J. Nevrkla 1.7.2020 8:32

Mám stejné obavy jako autor. A nedokážu odhadnout, jak to v té Americe, ale i v západní Evropě, dopadne. Ale mám alespoň víru, že my tady zdravý rozum neztratíme.

J. Nový 1.7.2020 9:05

Obávám se že tento západní neomarxismus dorazí i k nám a neubráníme se. Příslušníci páté kolony zde jsou. Viz třeba nápis na Švandově divadle: "Black Live Matter".

Jasně rasistický nápis (v tom má Zeman pravdu) a přesto nejsou viníci obviněni z podpory rasismu, či rasové nesnášenlivosti a nenávisti.

Už jen mlčení k takovým akcím je předzvěstí toho, že časem budou podporovány. Kdysi jsme přebírali tupě vše, co pocházelo ze Sovětského svazu a nyní opět tupě přebíráme vše "západní", protože máme hloupý podvědomý pocit, že oni jsou dál a že je chceme dohnat :-/

J. Nevrkla 1.7.2020 9:08

Ale ono záleží na tom, které politiky bude volit většina. Máme to v našich rukou.

V. Chrastina 1.7.2020 17:29

Přesně tak, pane Nevrklo, máme to ve svých rukou, proto bude třeba u příštích voleb pečlivě vybírat mezi politiky a stranami a volit výhradně toho, kdo nepodléhá mediálnímu tlaku v otázce pozitivního rasizmu, který rozumně myslící člověk musí odmítnout jako škodlivý, protože nahrává na smeč jakýmkoliv menšinám!!

R. Lávička 1.7.2020 11:49

Banda namachrovancu přisátá na státní c e c e k. Jestli ty tlamy co byly vidět vedle toho nápisu, byly skutečné tak musíme být ve střehu.

Z. Lapil 1.7.2020 10:52

Třeba ho neztratíme, třeba nám ho vemou (viz Jára Cimrman: "Peněženku mi můžou vzít, ale důl?").

Ale my se nedáme. Schováme se na chalupy a povedeme záškodnickou válku v hospodách. (Původně jsem to myslel jako ironii, ale klidně to vezměte vážně :-).)

J. Nevrkla 1.7.2020 11:46

Ještě snad máme demokracii. Musíme volit politiky, kteří budou mít zdravý rozum a budou bránit naše zájmy.

Z. Lapil 1.7.2020 12:04

Já je volím, a je mi zatím pendrek platný.

A bohužel je i pendrek platná demokracie tam, kde není svoboda slova. A svoboda slova není tam, kde člověku hrozí osobní újma snad už ani ne za vyjádření názoru, ale za přednesení úvahy.

Nějak se mi čím dál častěji připomíná Masarykovo Nebát se a nekrást.

J. Nevrkla 1.7.2020 12:34

Ale volby jsou tajné. Odvaha je občas třeba, ale přece nejsme srabi. Nebudeme se alespoň za sebe stydět.

Z. Lapil 1.7.2020 12:48

Je to tak.

Komunismus jakž takž můžeme svést na své rodiče, ale tentokrát je to na nás. Aneb jak píše Fulghum: Být dospělý je špinavá práce, ale někdo to dělat musí.

P. Jaroš 1.7.2020 12:07

A kde takové politiky vezmeme? Strany už se postarají, aby se na kandidátku takoví nedostali a rozumné strany jsou sdělovadly, hlavně mainstreamem ignorovány...

J. Nevrkla 1.7.2020 12:31

Osobně takové vidím v Trikolore a SPD, jiní pro mě nepřichází v úvahu.

V. Chrastina 1.7.2020 17:35

Také si to myslím, pane Nevrklo. Držím nám palce R^

M. Zikmund 1.7.2020 8:30

Z těch požadovaných statistisckých čísel vám vypadl údaj o počtu bílých, zabitých černošským policistou.

A ujasněte si pojem vražda. Vražda je, když zabít chcete. Pokud jedete bezohledně autem a nerespektujete přechod pro chodce a na něm někoho srazíte a usmrtíte, tak to není vražda, ale zabití. To odpovídá této inkriminované situaci. Zvláštní je, že nikdo se nenamáhá dokázat, že onen policista resp. policisté dotyčného zabít chtěl a dokonce, že ho chtěl zabít kvůli barvě pleti. Toto všichni papouškují ne proto, že by to byla dokázaná či zargumentovaná pravda, ale proto, že se jim to ideologicky hodí.

Z. Lapil 1.7.2020 11:33

Přesně tak.

Jen upozorním - s diskusí mi vyplynulo, že právníci v USA "zabití" neznají, ale rozlišují vraždu 1. až 3. stupně. Jedna z nich je taková ta úkladná promyšlená, jedna je právě pro tento případ (nechtěné zabití) a jedna něco mezi tím. Neboli v této diskusi je české slovo vražda bezmyšlenkový překlad.

Dost bez záruky. Upřesnění uvítám.