29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

USA: Ropa, válka a lži

Válka v Sýrii nezačala 15. března 2001, když vláda Bašára Asada násilím potlačila sunnitskou demonstraci. To je lež.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Lenc 3.11.2019 7:47

Další kopnutí do USA, nic jiného soudruh nezná.

J. Tachovský 3.11.2019 11:37

V tomto pripade vcelku zaslouzene.

M. Prokop 3.11.2019 16:07

Spíš hloupě, jak je autorovým zvykem.

P. Zinga 3.11.2019 17:02

Ale kdepak, spíš fundovaně,jak je autorovým zvykem. Vyvraťte mu to,jestli máte čím.

P. Zinga 3.11.2019 17:06

Těch kopanců by mělo být více, ale možná by stačil jeden pořádný za Arabské jaro, za které ovšem Trump nemůže.

P. Szirotný 2.11.2019 20:14

Kecy v kleci. Tendenční příspěvek, který využívá pouze informace, které se mu hodí. Ale je tu v diskusi mnoho dalších odborníků, kteří nejspíš nevytáhli paty z české kotliny, ale mají naprosto jasno o situaciv Sýrii.

J. Tachovský 2.11.2019 18:26

No jo, nasim spojencem jsou zlodeji. A sami to priznavaji.

V. Heidlerová 2.11.2019 14:08

Podle článku to vypadá, jakoby své zájmy měly v Sýrii jen USA. Ale neměli tam napřed základny Rusové, kteří připravovali jako jinde na Blízkém Východě politické klima a nyní už naprosto zřetelně i svůj plán zmocnit se této oblasti??? Kam vleze Rus, tam vznikne problém na sto let.

A. Alda 2.11.2019 16:44

Jenže zatím to vypadá tak, že jedině Rusové jsou schopni aspoň trochu umravnit musulmany.

V. Heidlerová 2.11.2019 18:50

Má to i druhou stránku, v Ruské federaci žije velký počet muslimů a není tudíž vyloučeno, že Rusko s nimi bude mít obrovské vnitřní problémy, neboť muslimové se vesele rozmnožuji v poměru k etnickým Rusům, kterých ubývá z důvodů nízké porodnosti a chlastu. Rusové by se měli starat o svou obrovskou říši a nepíchat frňák do cizích států.

V. Čermák 2.11.2019 19:04

Já bych o Rusy strach neměl. Jsou schopní a určitě si doma poradí. V Sýrii jsou ovšem se souhlasem vlády a Asada, na rozdíl od USA, které rády strkají frňák kam nemají, tady navíc Kradou ropuRv

J. Lancik 2.11.2019 19:12

Kradou ropu? Pokud to nedokazete tak je to jenom blba pomluva. Ropy sve maji nadbytek a navic Syrie ji jen ma malo. S touto blbou pomluvou prisli Rusomilove uz po valce v Iraku a nikdy neprinesli jediny dukaz.

J. Jindra 2.11.2019 19:49

Jste si nevšiml, že to sami řekli? Že zajištují syrská ropná pole po IS?

Jistě jí nechtějí pro sebe, ale pro obchod a jako páku na Asada atd.

M. Prokop 3.11.2019 16:06

Na syrských ropných polích momentálně netěží nikdo, rozbitá infrastruktura. Zajistit je znamená jen hlídat, aby těžbu neobnovili islamisté a nepašovali ropu do Turecka i Asadovi. Což jste si asi nevšiml.

J. Tachovský 3.11.2019 5:21

Trump priznal, ze ji kradou.

P. Lenc 3.11.2019 7:46

Opravdu?

J. Tachovský 3.11.2019 11:37

Opravdu

M. Prokop 3.11.2019 16:08

"Čestné pionýrské" (nebo už soudružské?). :-P

V. Novák 3.11.2019 15:03

"Ropy sve maji nadbytek" a nejspíš proto jsou stále čistými dovozci...

J. Lancik 3.11.2019 15:32

Lzete, staci si precist statistiky, napr:

www.instituteforenenergyresearchorg/

M. Prokop 3.11.2019 16:04

Klasika, šachystoš Čermák. Důkazy nemá, protože je to pitomost.

V. Heidlerová 3.11.2019 9:31

Je mi 83 let a pamatuju ledacos. Větších zlodějů než jsou rusáci těžko pohledat. U nás byli v r. 1968 také na "pozvání". Otázku uranu raději ani nevzpomínat a životní úroveň povýšenou 40 let na sovětskou také ne. Zažila jsem. Asad a jeho vláda jsou původci všeho zla ve své zemi, takže jeho pozvání má stejnou validitu jako r. 1968. Ostatně Afganistán je také výsledkem "pozvání" rusáků. USA přece jenom se nějakým způsobem finančně vyrovnávají, prošetřují přestupky svých vojáků, kdežto rus pálí hlava nehlava do civilistů, ale nikdy nic nepřizná. Když USA zakročí na žádost prodemokratických sil proti státnímu terorismu, je zle, když nezakročí, je zase zle. Nevím, v čem jsou rusáci schopní, když ani 75 ůlet po válce neumějí uživit své obyvatelstvo a jediným vývozním artiklem je nerostné bohatství drancované na doraz a zbraně a soldáti. Rus není schopen ani spravovat tak rozlehlou říši, takže ani doma si neumějí moc poradit. Nepropadejte nepatřičnému obdivu a sledujte vývoj z vícera stran, nejen Haló noviny.Rv

P. Grigar 3.11.2019 9:37

..zapomněla jste dodat "..já tam byla, já to viděla na vlastní oči a vím o čem píšu." Ale potěším vás, jiní tam byli také a také na vlastní oči viděli, co na tom, že něco jiného než vy.

V. Heidlerová 3.11.2019 16:18

Ano, to jsem zapomněla, já tam byla a viděla a zažila. Nejen chvilku. Ano, je lepší psát to, co člověk viděl a zažil, než co viděli jiní. Kromě toho léta studuju historii Ruska, 20. století až po současnost. A oči i smysly jsem měla otevřené, jak čas šel - od ruských poradců po r. 1945. Vyrostla jsem ve společnosti ruských emigrantů, ti byli živoucí historie sama, zažila jsem tzv. osvobození 1945 i okupaci 1968, příbuzný studoval v Rusku. Takže vím, o čem píšu.

P. Grigar 3.11.2019 18:01

..píšete o historii. Zkuste popsat z vlastních zkušeností současnost, stačí jenom období od nástupu zlosyna Putina. Děkuji předem..

J. Paleček 4.11.2019 10:21

Paní Heidlerová z vás čiší jen bezmezná nenávist. Vaše argumenty jsou jednostranné a od "Šumavy k Tatrám", jakákoliv diskuze zbytečná. Jen jako příklad. Když hnali Poláci ruské vojáky, tak se vám to líbilo, když hnala Rudá armáda Poláky tak skřípete zuby. Když Poláci za 2WW chtěli osvobodit Varšavu bez pomoci SSSR, vše OK a když jim SSSR z objektivních důvodů nepomohla pomoct, tak za to zase můžou "rusáci".

V. Heidlerová 4.11.2019 14:45

Nenazývejte kritický odsudek získaný dlouhodobým studiem nenávistí. Je pravda, že jsem k Rusku v průběhu života ztratila jakékoli sympatie a dovoluji si vyjádřit svůj názor. Mýlíte se - já jsem příslušnicí malého národa, kterému imperiální mocnosti udělovaly lekce, Rusko pod falešnou zástěrkou bratrství - a pocit ponižování ve mně zůstal. Proto jsem uvítala, že se po r. 1989 začaly otevírat archivy, začala se odtajňovat překroucená a zamlčovaná historie, v níž SSSR hrál roli bezskrupulózního hráče, neznalého demokratických pravidel a mravů asiatských, ne evropských, což trvá dodnes. Nemáte pravdu - nebo informace - že SSSR měl objektivní důvody NEPOMOCI varšavskému povstání, byl to Stalinův kalkul nepomoci západnímu odboji. V r. 1955 jsem se jako mladá holka zúčastnila Festivalu mládeže ve Varšavě (folklorní soubor). U Visly jsme se sešli s několika Poláky, kteří nám ukázali, kde ležela RA a jak snadno mohla pomoci, ale nechali Varšavu vykrvácet. Tam jsem se poprvé setkala se skutečnou, ale oprávněnou nenávistí. Byl to obrovský náraz do mých tehdejších vědomostí ze školy, kde nám tloukli do hlav věčnou vděčnost SSSR. V krátkém příspěvku - uvádím-li příklady - musím lítat od Šumavy k Tatrám, protože kam vstoupila ruská bota, víc než 100 let tráva neroste.

J. Paleček 4.11.2019 17:12

Vám to svazácké zanícení zůstává. Pokud jde o Polsko doporučuji fejeton Slovan a Čech od KHB. Nejen tu profláklou pasáž o Rusech. Nedomyšlene varšavské povstání, bez dohody s Rudou armádou je jen důkaz toho jak bystrý byl úsudek KHB. Neschopnost sebereflexe a imperiální ambice bohužel platí dodnes.

V. Heidlerová 4.11.2019 17:43

Poslední věta je nesmírně pravdivá a platí o Rusku jako vylitá ze zlata. Imperiální mocnost chtivá "spasit" celý svět a požírající malé národy, invaze do cizích států a okupace - to je jejich záměr. KHB a jeho práce znám dobře, jenže to je 19.století - a od té doby "čas oponou trhnul".... A Rusko mělo vše domyšlené? Měli jediné logistické heslo "nas mnógo" - ostatní chybělo, proto tak hrozné ztráty, hnali lidi jako na jatka. Tam jedinec neznamená nic, stříleli i do vlastních lidí už od r. 1917. Co mi podsouváte, když mne neznáte? Svazácké zanícení a oddanost Moskvě zůstala Vám, ne mně!!!

J. Paleček 4.11.2019 19:43

Paní Heidlerová platí především ta první věta. Kdyby jste fejeton Slovan a Čech četla, tak se nebudete takhle ztrapňovat. Protože to co napsal o Polácích potvrzuje i současná historie.