28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

USA: Proč křesťané hlasovali pro Trumpa

Nyní, po zvolení Donalda Trumpa, dosáhl kolaps na levici rozměrů, které konkurují Černobylu. Studenti Cornellovy univerzity se sešli na slzavém setkání, aby truchlili nad pádem Hillary Clintonové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 3.2.2017 22:48

Re: Aha. Tak křesťané jsou zde trpěni.

Ano. A k tomu musíme rozbít pokryteckou fasádu přetvářky, která nás nutí stydět se za sebe kvůli imaginárním hříchům (rasismu a xenofobie, homofobie atp. atd.).

Napsal jsem to jako takovou pěknou frázi. Ovšem tohle třeba mě spojuje s jinými, kdo oceňují změny, jichž je Trump vnějším projevem. Rozbíjet fasády není zrovna tvůrčí přístup, ale člověk nemůže ani tvořit, když je furt nervózní, jestli má správně upravený límeček a pokrčením kloubů při práci nevyjadřuje neúctu k Alláhovi či homosexuálům.

V. Vaclavik 3.2.2017 13:51

Krestane

Krestane, jak ctu ten clanek, nejsou o nic lepsi, nez ta minula, vlada. Je to jedna zla ideologie proti jine zle ideologii.

Trumpovi fandim protoze jeho antipotratovy tmarsky religiozni postoj je malou cenou za to, co jinak dela, nebo snad delat bude, jestli to neni tluchuba a zatim to vypada, ze neni.

Krestane by si meli uvedomit, ze jsou v dnesnim sekularnim svete trpeni jen dokud si budou svou viru drzet v soukromi a ne ji prostrednictvim politiku protlacovat na vsechny ostatni formou zakonu.

Kvuli te minule americke vlade (a ty evropske vlady rovnez), ktere na nas chtely roubovat muslimskou viru tato zacala lidem smrdet a ten samy zapach ted citim z tohoto clanku vuci krestanstvi.

V. Vaclavik 3.2.2017 15:55

Re: Krestane

Pravo na zivot, kterym se tak ohaneji krestane kdyz prijde na ty potraty, je jen dalsi priklad absolutistickeho vykladu moralky vychazejici z desatera kategorickych prikazani (kde pojem 'kategoricky' znamena ze to tak Buh chce a hotovo, vysvetlovat nic nemusi).

Sekularni pojem 'prava na zivot' vychazi z realnych faktu sveta, v nemz zijeme a tyka se zivota cloveka coby nezavisle existujiciho jedince. Male deti sice zavisi na rodicich, popripade na okoli, ale to neni ten druh nezavislosti o kterem pravo na zivot pojednava.

Fetus pred narozenim neni nezavisly jedinec, stava se jim az po opusteni tela matky a odstrihnuti pupecni snury! To presne je ten predel, kdy se ze zavisleho biologickeho plodu, soucasti matcina tela, stava nezavisle existujici zivot. Do narozeni je fetus ziva tkan, ktera je soucasti tela matky a rozhodujicim faktorem tu je zivot matky, jejiho prava na svuj zivot, coz u dospeleho jedince znamena mit prvni a posledni slovo, co se vlastniho tela tyka.

Krestan at si sam zije dle sve krestanske moralky (ovsem jen potud, dokud to nekoliduje s objektivne urcenymi pravy cloveka - a odmitani interupce s nimi nijak nekoliduje), at si donosi vsechny pocate deti, ale at si arogantne neusurpuje pravo nad zivoty ostatnich, tedy narizovat jim skrze zakony zeme, jak sve zivoty smi vest! Zijeme v sekularnim state, nikoli krestanskem, jako tomu byvalo kdysi u nas ve stredoveku a vlastne jeste donedavna, nebo jak je to dodnes v zemich muslimskeho nabozenstvi!

Pravo na zivot mimochodem zahrnuje i pravo na sebevrazdu - v rozporu s krestanskou, bohem narizenou moralkou, ovsem znovu, nijak to nekoliduje s temi objektivne urcenymi pravy cloveka, tak at si tento bod prikazani rovnez praktikuji. Zivot patri cloveku a jen on sam o nem ma pravo rozhodovat a ma pravo se i rozhodnout svuj zivot kdykoli ukoncit.

R. Sorge 3.2.2017 16:05

Re: Krestane

... v dnesnim sekularnim svete ...

Kde všude ve světe jste byl, pane Vaclaviku, povídejte ...

V. Vaclavik 3.2.2017 18:00

Re: Krestane

Halo, probudte se, Zapadni svet je ve sve podstate sekularni uz nejake to stoleti.

R. Sorge 3.2.2017 18:34

Re: Krestane

Halo, a kde všude ve světe jste tedy byl ?

P. Vaňura 3.2.2017 16:29

Stačí si uvědomít, v kolikátém měsíci těhotenství porozené

děti mohou lékaři zachránit. Každý starší plod je už ČLOVĚK, protože může přežít bez matky! Ovšem, v mnoha kulturách byli novorozenci zabíjeni či "odkládáni" a považovalo se to za "právo" rodičů.

A v mnoha kulturách byli ZABÍJENI naopak staří, kteří už byli svým rodinám na obtíž.

Takže bych těm křesťanům nenadával, jinak někdo třeba rozhodne, že Vaše rodina bude "obětována bohům..."

V. Vaclavik 3.2.2017 18:05

Re: Stačí si uvědomít, v kolikátém měsíci těhotenství porozené

Byt iracionalni a kaslat na prirozena prava cloveka, protoze mu muzu dat pesti do huby, nebo zapichnout a obetovat... a kde ta jeho prava budou, ze? To je v kostce vas postoj. Lide jako vy by nemeli byt litovani, jak se to rika o hlupacich.

V. Kun 3.2.2017 16:09

Re: Krestane

Proč si ATEISTÉ TAKÉ NEDRŽÍ SVOU VÍRU V SOUKROMÍ??: Svojí víru z vyčůranosti! Logika a selský rozum každému jasně ůkáže, že Z NIČEHO někdo postavit!

Svůj Ateismus si držíte z přesvědčení, že se pak nemusíte SLUŠNĚ CHOVAT!

PROČ GAYOVÉ A LESBY SE NEDDRŽÍ V SOUKROMÍ???

Proč ten Gay když tak věří v moc PŘÍRODY si neuřízn a svého ptáka ??

M. Prokop 3.2.2017 17:01

Re: Krestane

Na slušné chování nemají patent křesťani ani ateisté.

J. Chaloupka 3.2.2017 13:32

USA vybudovali bílí přistěhovalci z Evropy.

Přinesli sebou i křesťanství. ALE nedělejme si iluze, že by křesťané jednali jinak, kdyby mohli. Jednali by stejně. Sekulární stát je naše záchrana a proto dostává všude na p.... I proto je v Sýrii válka, protože fanatici nechtějí sekulární stát. Pročpak asi nosí muži evropské oblečení? A to všude i v Japonsku nebo Africe? Protože bílá rasa byla vytříděna zejména mory, hladomory, válkami atd. A přežít tady v tomto prostředí znamenalo pracovat od rána do večera. Kdo to nedokázal, tak vymřel. Chce-li totéž, co mor, udělat v Africe ebola, tak jí zubynehty bráníme. Pak se divíme, že černoši chtějí do Evropy. No proč by čekali až z toho ráje něco přijde, chtějí v tom ráji žít rovnou. Nikdo jim bohužel nezprostředkoval informaci, že ten "ráj" nevznikl ani ze dne na den, ani božím úradkem, ale tvrdou prací generací našich předků.

M. Prokop 3.2.2017 14:45

Re: USA vybudovali bílí přistěhovalci z Evropy.

Sýrii je válka především proto, že tam náboženští fanatici všech možných odstínů chtějí vyhnat nebo vyhubit své odpůrce. Sekulární stát s tím moc společného nemá.

V. Novák 3.2.2017 16:33

Re: USA vybudovali bílí přistěhovalci z Evropy.

Sekulární stát s tím má společného velice mnoho - především to, že náboženským fanatikům v jejich (nad) bohulibém počínání překáží.

To je hlavní vina Asadů před náboženskými fanatiky.

Hlavní vina Asada mladšího před světem je, že náboženské fanatiky neutnul dostatečně včas dostatečně tvrdě.

M. Prokop 3.2.2017 17:03

Re: USA vybudovali bílí přistěhovalci z Evropy.

Když se ten "sekulární", tedy spíš alavitský stát chová stejně jako náboženští fanatici, tak mezi ně dokonale zapadá.

M. Prokop 3.2.2017 12:59

Taky bych k tomu ještě dodal

že vnucovat křesťanům a vůbec komukoliv různé multikulti, gender, feministické, zelené či socialistické bludy je zajisté fuj a zde souhlasím, ovšem křesťani by zase neměli jiným vnucovat své bludy stran potratů, otevírací doby v neděli a o svátcích a tak dále.

Prostě, ať si každý pachatel dobra nechá své bludy pro sebe a své souvěrce.

Týká se i jiných náboženství, samozřejmě.

J. Anděl 3.2.2017 13:18

Re: Taky bych k tomu ještě dodal

Není reálná šance, že bychom potraty někdy legislativně vyřešili ke spokojenosti všech. Problém je v tom sdílení matčina těla. Kompromis neexistuje. Jen absolutní práva jednoho, nebo absolutní práva druhého.

Samozřejmě někdo to nevidí tak individualisticky, mnohé maminy to nevidí tak individualisticky, ale minimálně právně to tak je. Jsou dva subjekty v jednom těle. Spor je o tom, kdo má větší práva, vedlejším je pak otázka, od kdy je dítě považováno za jedince s právy. Jakmile někomu přiznáme práva, pak právo na život je základním (v našem civilizačním okruhu).

Takže - otevřeno o svátcích, šátky na hlavě, modlitba směrem doleva nebo doprava, to jsou banality, jeden Bůh, trojjediný Bůh, Marie panna či nepanna, to jsou ty bludy, co ať si každý nechá pro sebe. Potraty - o těch se budeme hádat vždycky.

Teda jestli budeme mít zachována občanská práva hádat se, mít názor a snažit se ho politicky prosadit :-)

M. Prokop 3.2.2017 13:26

Re: Taky bych k tomu ještě dodal

Ovšem těm křesťanům potraty nikdo nevnucuje. Oni je chtějí zakázat nejen sobě, což bych chápal, ale i jiným.

J. Anděl 3.2.2017 13:41

Re: Taky bych k tomu ještě dodal

Protože je to z jejich pohledu vražda.

Taky vám ostatní "vnucujou", že nesmíte zabít své již narozené dítě či jiného člověka. A někde, nějaký konsensus, zákon, mrtvé lejstro, bez vaší možnosti to ovlivnit, rozhoduje o tom, jestli jste ještě zanedbatelný shluk buněk, nebo už lidská bytost s právy. A zároveň, jestli jsou vaše práva větší, než práva matky, bez níž byste vůbec neměl šanci se narodit. No a u matky je to úplně stejné - někde něčí lejstro rozhoduje, jestli máte povinnost donosit dítě, rozhoduje o vašem těle, o vaší možnosti s ním nakládat, jak uznáte za vhodné...

No podle mě teda tohle zrovna nemá jednoduché liberální řešení. Právě proto, že jsou dva. Neřešíme právo jednotlivce, nýbrž práva dvou jednotlivců, navzájem spojených.

Jinak liberál potraty nevnucuje, podle článku to ovšem vypadá, že v USA už ti progresivní američtí "liberálové" skoro vnucovali.

J. Anděl 3.2.2017 13:53

Re: Taky bych k tomu ještě dodal

Mimochodem, ne nadarmo se těhotenství říká "jiný stav".

Sedí to v mnoha hlediscích, třeba co se psychiky a vnímání těhotné ženy týče. I v tom co se týče chápání individuality a práva jednotlivce.

M. Prokop 3.2.2017 14:43

Re: Taky bych k tomu ještě dodal

Podle článku .... nebral bych to moc vážně.

Jednoduché řešení to nemá, ale jedna věc může napomoci: Zákaz potratů, jak se již mnohokrát potvrdilo v minulosti i přítomnosti, nemá za výsledek žádné potraty. Možná, snad, jisté omezení počtu, ovšem zároveň větší ohrožení žen při potratech ilegálních. Takže skoro všude byla stanovena nějaká kompromisní pravidla jako nejméně špatné řešení.

Pokud by se křesťani omezili na své souvěrce, byla by dle mne celá záležitost vyřešena uspokojivě.

J. Anděl 3.2.2017 15:02

Re: Taky bych k tomu ještě dodal

Ano, takhle - prakticky - se na to dívám i já a souhlasím.

Situace, kdy nebudou žádné potraty, nastat nemůže. Ne na Zemi u lidí. Prostě z nějakého důvodu se občas dva lidi nesnesou. Když sdílejí jedno tělo, mívá to za následek smrt toho slabšího, který je na tom těle závislý.

Křesťané mohou vzdělávat, propagovat, apelovat, zákon na zákaz - respektive v důsledku trestní proces a trest za potrat, by, podle mě, prosazovat neměli.

Ostatně - a tady by mohl pomoci nějaký zkušený křesťan - co znamená "co je císařovo císaři, co je Božího, Bohu"? Mně připadá, že by to mohlo znamenat i to, že nemají usilovat o zbožný život bez hříchu svých spoluobčanů skrze legislativu a represivní nástroje státu.

M. Prokop 3.2.2017 17:04

Re: Taky bych k tomu ještě dodal

Dokonalý souhlas.

J. Spousta 3.2.2017 13:38

Re: Taky bych k tomu ještě dodal

Ty svátky, to je jasný. Ty potraty už tolik ne. Týká se to mnohem širší otázky lékařské etiky, nakonec i toho, čemu se říká "hodnoty". A zjevně v tomhle bodě má daleko větší problém sekulární společnost. Je to totiž taková dvousečná zbraň. V okamžiku, když něco je nějak a nediskutuje se o tom, třebaže ženy zasluhují stejnou úctu jako muži, pak je jakákoli diskuze o koexistenci například islámu s touto premisou bezpředmětná. Protože to je jiný hodnotový systém. Nikoli horší, či lepší, ale jiný. A bohužel je to tak, že aby se o něčem "nediskutovalo", tak to musí mít nějaké nadpřirozené, či alespoň mytologické odůvodnění. A když žádné není a potřebu té úcty nedokážete logicky nějak nezvratně doložit (a ono je to těžké), vzniká problém.

M. Prokop 3.2.2017 14:48

Re: Taky bych k tomu ještě dodal

O potratech se diskutovalo dost a dospělo se k nějakému uzákoněnému kompromisu. Pokud křesťani chtějí něco navíc (nebo namíň) než je ten kompromis - důvody viz výše - tak ať si to tak zařídí mezi sebou.

J. Spousta 3.2.2017 15:09

Re: Taky bych k tomu ještě dodal

Ty potraty jsem uvedl jako příklad. Aby bylo zřejmé, že v podobných hodnotových diskuzích se nakonec do nějakého konsenzu přimotá více či méně zjevně odkaz na humanitu a židovsko-křesťanské kořeny. Prostě to není samozřejmé. Zásadní problém čistého liberalismu je totiž v tom, že své vyznavače v případě ohrožení stmeluje daleko míň, než by bylo třeba.

J. Anděl 3.2.2017 15:16

Re: Taky bych k tomu ještě dodal

Vyznavač liberalismu možná spoléhá na to, že až to přiletí, bouchne to nejdřív do největšího stmeleného davu. Zatímco liberálové se rozptýlí, neb nemají potřebu se stmelovat.

Ale to jen tak, napůl v žertu, hádám.

M. Bílý 3.2.2017 12:40

Jsem formální katolík, ale uvedomuji si ...

Jsem formální katolík, ale uvědomuji si význam křesťanství pro naši společnost a zachování jejích hodnot na př. ve smyslu výroku Benjamina Kurase: Křesťanství inspirovalo významnou část lidstva ke kolosální tvořivosti estetické, architektonické, výtvarné, hudební a literární, bez níž by svět byl tak nudný, že by v něm nestálo za to žít (Reflex 51/2016) a dodal bych, že pan Kuras je žid.

Jen bych dodal, že každý systém má své klady a zápory. U křesťanství však klady mnohonásobně převažují nad stránkami zápornými. Totálním odsuzováním křesťanství se jen pomáhá liberálům (o nichž pojednává článek J.v. Marena) zničit tu společnost v níž (doufám, že většina z nás) chce žít.

M. Prokop 3.2.2017 12:53

Re: Jsem formální katolík, ale uvedomuji si ...

Žádný liberál nenařizuje jiným co mají nebo nemají dělat.

Pokud tak činí, je nějaká forma socana (komouš, zelený, nácek) nebo křesťan či mohamedán.

M. Bílý 3.2.2017 13:23

Dobrý den, pane Prokope (12:53) ....

.... je to tak jak píšete, vím to, ale použil jsem schválně formulaci autora a také jsem na to v závorce upozornil. Když se ten text nyní znovu čtu, neudělal jsem to dost důrazně, nebo jsem spíše jeho úmysl špatně pochopil. Ta záplava nových pojmů je trochu nad mé stařecké schopnosti. Přeji hezký den! M.B.

M. Prokop 3.2.2017 13:28

Re: Dobrý den, pane Prokope (12:53) ....

On je to, bohužel, velmi častý případ, že si kdekdo dnes dává nálepku "liberál", ačkoliv do něj má daleko. V USA je to tradiční, to je jiný případ. Taktéž přeji hezký den.