28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

USA: Kontrolní otázka

Soudruzi, mám pro vás takovou kontrolní otázku. Kdy to vypukne u soudruhů imperialistů v USA? Nevíte? Tak já vám to řeknu, soudruzi! Největší bordel vypukne u soudruhů imperialistů v USA, až tam spočítaj´ ty volby!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kostelanský 31.8.2020 19:58

Vyplýva z toho pre nás jedno mimoriadne dôležité ponaučenie - nikdy nie je dobre vsadiť všetko na jednu kartu - ani v zahraničnej politike.

Nechcem domyslieť, až americkí pokrokári začnú tie svoje "pokrokové" názory presadzovať (americkými spôsobmi) napr. u nás...

M. Pivoda 31.8.2020 19:39

Souběh historických událostí v USA nelze předem naordinovat. Církva níže píše:

"... společnost bude muset na stav technologií jednoznačně reagovat. Určitě ale ne protibělošským rasismem, otevřením hranic agresívním feminismem... Tyhlety darebárny do svobodné společnosti vůbec nepatří. ..."

Příklad neplánovaného souběhu:

Ti, kdo v Československu kdysi připravovali tzv. Sametovou revoluci roku 1989, zřejmě nepočítali s možností současného rozdělení Československa. Tato událost se v 90. letech připletla do konverze společnosti z direktivní vlády jedné strany na tzv. demokracii, a také do transformace ekonomiky reálného socialismu do mafiánského kapitalismu.

Normativní Církvův přístup se do historie nehodí. Souběh historických událostí nelze dost dobře předem naplánovat.

V. Chrastina 31.8.2020 19:37

Pan Vlk sen. se trefil svým článkem do černého. Když už je ta řeč o něčem černém, obávám se, že v případě kdyby v příštích čtyřech letech usedl na post hlavy státu v USA soudruh Biden (údajně se prý prohlásil za komunistu), prosadí uzákonění poníženého líbání černých nohou bílými, s čímž původně začali černobíli, respektive jejich bíločerní obdivovatelé, ztejmě ispirování papežem Francem. Viděl jsem ten videoklip a čekal jsem, že některý z těch nadřazených černých rezolutně odmítne projev trapného ponížení od hlavy křestanů, nicméně nedočkal jsem se toho, neboť všichni ti černí s potěšením sledovali, jak vroucně a s patrnou námahou před nimi Franc pokleká, a tiskne své rty na jejich možná čisté boty. Tož tak!!

T. Zlesa 31.8.2020 18:05

Kdybych četl dva měsíce jenom NP, tak si asi začnu myslet, že za pár neděl se to USA musí převrátit na socialismus. Připadá mi to jako za brzkého bolševika, kdy všichni čtenáři Rudého Práva očekávali brzký pád prohnilého kapitalizmu. A zatím tam všechno jelo a jede na plné obrátky dál a jen někteří doboví tajtrlíci dělají dobové tanečky. Je to vždy stejné - pisálci začnou o něčem vzrušujícím psát, rozdělí si to na etapy, aby jim to vydrželo (to se i učí na novinářských fakultách) a ovce to čtou a čtou a čtou a rozum se jim zastavuje nad tím neštěstím. Pěkné to bylo např. o krachujícím Řecku....

No, sranda. :-)

V. Církva 31.8.2020 18:24

Tak především jsi tu nenapsal jediný argument odkaz (logickou úvahu od tebe ani nečekáme) jen urážky. Tak nějak jako z hodně staré aktivistické příručky. Primitivnější komentář než to tvoje nic snad ani napsat nejde. Čau.

J. Kanioková 31.8.2020 18:35

Přesně !

I. Teren 31.8.2020 19:15

Ked vlezete v USA obchodu zo zbranami, je takmer prazdny. Ludia ho vykupili. Mr Vlk zhodnotil situaciu v Amerike velmi slusne. Polovica Americanov a hlavne mladi povazuju socializmus za novu nirvanu. )

V. Církva 31.8.2020 16:45

Myslím si že rozuzlení této pohádky kdy jsme věřili že mají levičáci rozum, už je jen Obbušku z pytle ven!

J. Krynický 31.8.2020 16:42

Průser je, že "se považují". Považovat se můžete prakticky za cokoli. S realitou to v tomto ani většině jiných případů nijak nesouvisí a hlavně není nic, čím by bylo možné ty "považující se" uspokojit.

J. Sinnreich 31.8.2020 16:38

Americky tisk (vcetne konzervativniho Wall Street Journal) pohotove reaguje na nove vzniklou realitu. V textu se jiz nepise African American, ale Black man, tedy Cernoch s velkym "C". Zatim jeste nemusi belosi nost bilou pasku na rukave, ale to jiste s casem prijde, dobrovolne , zvlaste na universitach.

M. Pivoda 31.8.2020 16:36

Já se naopak (od autora článku) domnívám, že budoucnost USA nezáleží příliš na tom, kdo bude V USA v listopadu 2020 zvolen. A ty volby rozhodne pravděpodobně ten, kdo více zmanipuluje voličské hlasy.

Dále cituji z článku: "Těm mladým pitomečkům ... nedochází, že všechno má svoji kritickou mez. Netuší, že existuje jeden z nezměnitelných zákonů společnosti a to je „zákon přechodu kvantity v kvalitu“. Překročí-li společnost určitou kvantitu (třeba množství demonstrací a davové kriminality), změní se náhle i „kvalita“ společnosti."

Komentář: Obávám se, že autorovi článku nedochází jiná, dlouhodobě důležitější aplikace zákona o změně kvantity v kvalitu. Jestliže se totiž IT technologie dnes mění exponenciálním tempem, pak ty kvantitativní (technologické) změny vyústí v kvalitativní změnu lidské společnosti.

Vzhledem k omezenému rozsahu diskusního příspěvku, půjdu hned k věci: Ve 30. letech 21. století bude v USA zaveden minimální nepodmíněný příjem, což lze nazývat jako post-kapitalismus. A ti mladí američtí "pitomečkové" si tuto skutečnost pravděpodobně uvědomují mnohem lépe, než moudrý český stařec.

J. Krynický 31.8.2020 16:45

A v průběhu několika let si lidi začnou zvykat na výpadky proudu i tam, kde to dnes ještě funguje a přibudou výpadky dodávky vody, rozpadne se svoz odpadu, ...

M. Pivoda 31.8.2020 18:07

Ano, cesta do budoucnosti vede po hrbolaté cestě.

Viz například Covid-19, který teprve urychlil zavádění distančního vzdělání do škol.

V. Církva 31.8.2020 17:52

Jistě společnost bude muset na stav technologií jednoznačně reagovat. Určitě ale ne protibělošským rasismem, otevřením hranic agresívním feminismem... Tyhlety darebárny do svobodné společnosti vůbec nepatří. A přitom to teď nejvíc podporují Demokraté. Civilizac která roste ekonomicky a upadá kulturně mi smysl nedává.

V. Církva 31.8.2020 17:54

No a jestli černoši ale i levičáci protestují že jim netolerují lumpárny, tak možná dělají dost proto a y nedostali žádný plat, natož ten zaručený.

J. Kanioková 31.8.2020 18:37

1*****

J. Cervenka 31.8.2020 15:49

prave jsem projel kus Wisconsinu a Minnesoty. V bohatých suburbs pred baraky za 500 000 az pres milion $$ mnoho Black Lives Matter na travnicich. Za městem u farem a v malých městech (6 jsem projel) ani jeden jediný. Je naděje?. N Florida Keys vidíš: "Demokrats for Trump."

J. Krynický 31.8.2020 16:51

To je jak s vlajkou SSSR při výročí VŘSR. V centru Prahy nemůžete a nesmíte nevyvěsit, jinde se na to ...

D. Ondrejkovič 31.8.2020 15:38

Zajímavé......autor popisuje, co se v USA děje TEĎ (tedy za vlády Trumpa) jako nějakou budoucí hrozbu toho, co by se tam dělo v případě vítězství Bidena. Asi nějaký posun v čase, nebo co.....:-) Anebo si autor prostě uzpůsobuje realitu svým pocitům a dojmům - vždyť pokud je skutečnost v rozporu s pocitem - tím hůře pro skutečnost, ne?;-D

I. Schlägel 31.8.2020 16:00

Na tom, co se v USA děje TEĎ, má výrazný vliv mimo jiné i způsob spravování země demokraty TEHDY. Vzorovým příkladem budiž města s největší zločinností, v toptenu 9 měst "spravovaných" dlouhá léta demokraty. ˇ5íká se tomu příčina a následek. A budoucí následky mají své příčiny v dnešních událostech. Autor pouze prognózuje, kéž by se mýlil.

D. Ondrejkovič 31.8.2020 16:14

Na tom, co se v USA děje TEĎ, má výrazný vliv mimo jiné otevřený a podporovaný rasismus Donalda Trumpa, který jde naproti pocitům a dojmům neúspěšných lůzrů se syndromem oběti, kterým ujel vlak a kteří prostě potřebují veřejně označit někoho, kdo "může" za jejich posraný životy, protože na to, aby se oni změnili jsou moc líní a hloupí. Ne globalizace, ne přirozený vývoj, ne internetová revoluce, která totálně změnila svět, ale černoši/běloši, muslimové/ateisti, Hispánci/"bílí" Američané, manuálové z montoven, jejichž výrobky už nikdo nechce / pracovníci ve službách a vzdělávání......prostě "rozděl a panuj" - to je Trumpismus. Hnutí rozbíječů strojů 21. století. Trump podporuje samozřejmě OBĚ strany, protože potřebuje společenský konflikt, díky kterému se drží u moci.

J. Krynický 31.8.2020 16:50

Otevřený a podporovaný rasismus Trumpa? Vy zásadně čtete, jen co si o jeho vyjádřeních máte myslet a nikdy jste se nezajímal, co skutečně řekl a v jaké souvislosti, že?

Otevřeně rasistický byl Hnusejn Babrák s Bombama a přesně to rozdělování a svádění na kohosi dělal on a pokračují v tom Demokradi a "liberální" média.

Vším, z čeho obviňujete Trumpa, je vinna přesně ta druhá strana. Ovšem to člověku, který čte jen propadandu nikdy nemůže dojít.

D. Ondrejkovič 31.8.2020 17:45

Vy čtete jen to, co podporuje Váš názor. Vše ostatní vytěsňujete nebo (když už se tomu nemůžete vyhnout), ale spoň relativizujete. Vytváříte si tak sám pro sebe zcela mylný dojem dojem, že Váš názor je tím majoritním. Proto vám nikdy nemůže dojít, že nežijete v reálném světě, ale v bublině. Říká se tomu potvrzující zkreslení.

J. Krynický 31.8.2020 18:18

Opět přisuzujete ostatním své vlastní chování.

V. Kučer 31.8.2020 21:27

V dobách kdy byl v USA rasismus si černoši nedovolili zapalovat automobily ani rabovat obchody a černošského kriminálníka který by kladl odpor při zatýkání by policie bez milosti zastřelila. Ostatně Martin Luther King prosazoval nenásilné protesty.

D. Ondrejkovič 31.8.2020 16:16

Doporučuji k přečtení knihu od

Yuval Noah Harari (pro nevzdělance - je to izraelský Žid) "21 lekcí pro 21. století" Velmi užitečné pro pochopení Trumpismu a jiných podobných -ismů (Okamurismus, Klausismus....)

D. Ondrejkovič 31.8.2020 16:24

....jinak vyjádřit domněnku, že teprve NA KONCI volebního období jedné garnitury (a jako náhodou zrovna v průběhu volební kampaně ;-) ) se ZAČNOU projevovat jakési následky činnosti předchozí garnitury, mi přijde poněkud - eufemistisky řečeno - dětinské.......

P. Han 31.8.2020 17:02

Ty následky se projevují od počátku a naopak už (snad) odeznívají. Levicový tisk lže. Ale to vy nepochopíte, když nic jiného nečtete.

I. Schlägel 31.8.2020 14:50

Dnes velmi výstižně, pane Vlku. Doufejme, že zůstane pouze u černého scénáře.

I. Spálený 31.8.2020 12:47

USA dojely na imigraci z odlišných oblastí. On to autor zmiňuje u asiatů a hispánců, každá skupina má zcela jiné životní priority. Ale demokratická politika předpokládá pohyb mezi skupinami. Z většiny asiatů se ale vzorový Zoro Mstitel nestane. Takže se z demokracie stává demografické přetlačování. Měli jste málo dětí, tak je teď město naše a komu se to nelíbí, ať fofrem vypadne. Kouzlem doby je, že dnes má méně dětí ten vzdělanější. V takové politice budou vzdělaní prohrávat a země bude s každou generací neodvratně blbnout.