24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

USA: Kongresmani v bojové náladě

V posledních týdnech se zdá, že americký Kongres neřeší nic jiného než situaci na Ukrajině. Podle toho, jak se blíží termín ukrajinských prezidentských voleb, se aktivita zákonodárců dodatečně zvyšuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 15.5.2014 21:10

ona ta ukrajinská

krize by nebyla marná, kdybychom na ni reagovali podobně jako Rusové. Najednou by mohla existovat i jiná motivace než další bazén, auto plnící novou "euronormu" a posilování funkcí "sociálního státu".  Třeba by se konečně - pod tlakem nutnosti - v soutěži s Ruskem - skutečně podařilo "přetvořit evropskou ekonomiku v nejinovativnější na světě", rychle dokončit systém Galileo, vyvinout další generaci jaderných reaktorů , vybudovat profesionální bojeschopné armády neparalyzované pacifismem... Bohužel volba je těžká, neboť Rusko sice tolik nepodléhá "moderním rozkladným tendencím" ale mentalita většiny je mentalitou mužiků. Na západě se zatím sice žije svobodněji, ale vedoucí levičácké "elity" svobodě brzy zatnou tipec a jeden si bude moct hodit korunou /EURem / jestli dělat blbce ruským oligarchům nebo západním brčálově zeleným politicky hyperkorektním hlasatelům vesmírné Lásky a tolerance ke všemu nezápadnímu.

B. Rybák 16.5.2014 11:47

Re: ona ta ukrajinská

Máte pravdu, jenomže ta krize je nejenom marná, ale poslouží k potlačení odporu proti tvorbě "rudo-zelené" socialistické říše, převážně národa německého (k vůli tomu nejspíš hlavně vznikla).

Nevím, do jaké míry má či nemá ruský venkov mentalitu mužickou (tedy na politiku vliv nemající). Jsem si ale jist, že i tato mentalita je nám nesrovnatelně bližší, než současným stále více post-demokratickým "západem" podporovaná mentalita muslimů.

K. Frejlach 15.5.2014 17:34

Proč nebudou prezidentské volby regulérní?

Už teď se dá naprosto přesně a předem odhadnout, že chystané prezidentské volby na Ukrajině regulérní vůbec nebudou. I když je předem jisté, že pozorovatelé OBSE vzhledem ke způsobu jejich výběru a k jejich orientaci (třeba u nás) a američtí politici je označí prakticky za bezchybné, pouze s drobnými nedostatky, které neovlivnily jejich průběh a výsledek. Jak ale z pohledu normálního smrtelníka mohou být regulérní volby, které neproběhnou na celém území státu a nebudou se tak týkat zhruba šestiny voličů? Kyjevské vedení vydalo pozoruhodné doporučení, které přímo navádí k podvodům při volbách. Ti voliči, kteří nebudou moci volit ve svých obvodech, mají prý volit jinde. To v ukrajinských poměrech nebude vůbec možné kontrolovat a tak ti prokyjevští voliči, kteří si budou chtít slušně přivydělat z peněz ať už od nějakého oligarchy či přímo z EU nebo ze Sp. států, objedou řadu volebních obvodů a budou nekontrolovaně volit mnohokrát. Budou to vskutku "svobodné" a "demokratické" volby, z nichž bohužel vyjde opět nelegitimní prezident, stejně jakým je  ten současný, kterého vybral "Majdan".

B. Rybák 16.5.2014 13:12

Re: Proč nebudou prezidentské volby regulérní?

Přesně tak!

J. Matuška 15.5.2014 17:06

S jakým obdivem jsem čítával články J. Fištejna...

Jenom se potvrzuje, že nenávist je tak silná emoce, že dokáže z vynikajícího mozku udělat bramboračku. Do dneška si pamatuji, jak Fištejn kritizoval českou politiku a nazval ji "bramboračkou". Že nakonec dopadnul stejně - stačí být pouze planoucím Rusofobem. Je mi ho líto, ale až "oklešťováním" /výraz st. zástupce Táborského, ten také oklešťoval žalobu proti Bartákovi/ téma Ukrajiny zmizí, určitě si ho opět rád přečtu.

J. Kanioková 15.5.2014 14:53

Dvojí metr

Ministr Sergej Lavrov dále prohlásil, že Rusko "by chtělo vědět, jak byly použity vrtulníky s logem OSN proti demonstrantům v jiho-východě

i OSN vyjádřila znepokojení nad zjevným použitím UN-značených vrtulníků kyjevskými vojsky v jejich vojenské operaci proti Doněck regionální milice - http://jdem.cz/ba37r9

Ukrajina - Právě vydáno 1 mld. USD dluhopisů krytých americkými daňovými poplatníky - http://jdem.cz/ba37s7

V. Novak 15.5.2014 16:01

To bude výraz bordelu v ukrajinské armádě.

Do Afriky půjčili OSN těch pár fungujících vrťasů, tam je přestříkali - a po návratu se nikdo nepostaral o změnu zpátky. Načež zjistili, že nemají co poslat do vzduchu, kromě těch pár Afrikou prověřených.

Prů§er to samozřejmě je - ale asi neúmyslný...

V. Novak 15.5.2014 13:52

S těmi sankcemi je to vošajstlich...

Nedávno NASA velkohubě přerušila v rámci sankcí veškerou spolupráci s Roskosmosem - tedy kromě ISS.

Rusko zareagovalo, připomnělo, že tedy nesmějí startovat rakety Atlas V vybavené ruskými motory RD-180 (NASA pro ně alternativu nemá) a Rusko taky nemusí prodloužit funkčnost ruské části stanice po r. 2020 - a hledme! Najednou má NASA "kosmickou spolupráci s Ruskem za klíčový bod vztahů"...

Stačilo, aby Rogozin mezi řečí doporučil Američanům učit "astronauty" skákat na trampolíně, že třeba doskočí a připomněl, že to, co z ISS dělá obyvatelnou stanici, je ruská technologie.

K. Pavlik 15.5.2014 14:17

Re: S těmi sankcemi je to vošajstlich...

Ja bych to tak tragicky s temi raketami nevidel. Cina jim je muze asi tez prodat. A to se ani nebavim o Severni Koreji ktera je sice teprve vyviji no ale asi Kim by tez  USA pomohl.

M. Prokop 15.5.2014 14:22

Re: S těmi sankcemi je to vošajstlich...

Ono už je načase, aby USA přestaly spoléhat na Rusko a konečně zase pokračovaly ve výzkumu kosmu. NASA mohou zrušit, z té je po opičákově zásahu jen agentura na propagaci oteplistů.

V. Novak 15.5.2014 14:41

Re: S těmi sankcemi je to vošajstlich...

Tak to vcelku souhlasím - až na to, že na stavu NASA se podepsali všichni prezidenti počínaje Nixonem. Ten slíznul smetánku letu na Měsíc (do kterého nacpal NASA JFK), ale už za něj byl program Saturn/Apollo odepsán. Nereálné požadavky na STS Američany na léta uzemnily, připravily je o výsledky lunárního projektu a sežraly prostředky, které mohli dát do realistického programu pilotovaných letů. Nikdo by neměl šanci je dohnat, kdyby se sami nerozběhli opačným směrem.

Dorazil to uz Bush, který vytyčil v r. 2004 opět Velký Projekt - ovšem bez patřičného financování.

I v Rusku jsou kosmičtí odborníci, kterým se zajídá dělat izvozčiky na ISS a radši by provozovali vlastní stanici s vlastním programem. A obnovit lety těžkých sond na Měsíc atd...

K. Pavlik 15.5.2014 16:18

Re: S těmi sankcemi je to vošajstlich...

Jeste ma USA dost casu. PEARL HARBOR jeste neprisel.

V. Novak 15.5.2014 13:40

Nuland - to je ta "Fuck the EU"?, co vybrala Ukrajincům

Yatse za státního premiéra? Jen aby Ukrajici nerozhodli jinak, než dle návodu!

Ale co - tak by se volby prohlásily za zmanipulované a nesvobodné a udělal Majdan III - zkušenosti už jsou, Pravý blok je vyzbrojen...

Volby dopadnou správně.

Některé určitě...

Ś. Svobodová 15.5.2014 13:47

Re: Nuland - to je ta "Fuck the EU"?, co vybrala Ukrajincům

Nebojte, volby správně dopadnou. Východ, který by volil proruského prezidenta je rozvrácený. Tam se k volbám asi příliš nepohrnou, aby nedostali kuklu do týla. A Kyjev zvolí svého "čokoládového krále". Jsem vážně zvědavá, jak se budou asi pánové Putin a Porošenko domlouvat. Bonbónek za plyn?

Ś. Svobodová 15.5.2014 13:48

Re: Nuland - to je ta "Fuck the EU"?, co vybrala Ukrajincům

Kuklou do týla by asi nevadilo. Opravuji na kulku :-)

M. Prokop 15.5.2014 14:25

Re: Nuland - to je ta "Fuck the EU"?, co vybrala Ukrajincům

Tak na Ukrajině bych se raději rozhodoval dle návodu Nulandové, než dle návodu Putina.

Pokud bych se, ovšem, nerozhodl úplně bez něčího návodu, ale to je pro vás zřejmě nepředstavitelné.

V. Novak 15.5.2014 14:44

Re: Nuland - to je ta "Fuck the EU"?, co vybrala Ukrajincům

To byla náhoda, že Yats, o němž Mrs. Nuland mluvila jako o vhodném premiérovi, se k premiérování taky dostal?

No, náhody se dějí... Zvlášt když se jim pomůže...

V Doněcku a Luhansku to zrovna s tím rozhodováním bez něčího návodu zkusili. To si dali... To se přece azbukům nesmí trpět...

V. Grycz 15.5.2014 11:23

Darebáci

vychcaní a EU ty sankce zaplatí.

Ś. Svobodová 15.5.2014 10:46

Putin je ďábel, říkají to v televizi.

Nahnal lidi na Majdan, vybral skupiny fašistů, kteří se prostříleli do parlamentu a nechal vyhnat svého spojence Janukovyče. Pod hlavněni samopalů přinutil obyvatele Autonomní republiky Krym odhlasovat připojení k Rusku a také donutil k dezerci tisíce ukrajinských vojáků, zmetek. A to samé zopakoval na východě - nahnal lidi do demonstrací, nechal je obsadit správní budovy, vyhlásit referenda a pak na ně poslal bandy fašounů, aby je postříleli a upálili.... A zatímco se NATO pokojně přibližuje k ruským hranicím, Rusko agresivně soustřeďuje vojska na svém území.“

M. Prokop 15.5.2014 10:59

Re: Putin je ďábel, říkají to v televizi.

Ty "skupiny fašistů" jsou na Ukrajině spíše imaginární (rozhodně zveličené), v Rusku jich je mnohem více, včetně presidenta.

M. Písecký 15.5.2014 11:45

Re: Putin je prima, říkali to komunisti a Klaus

Strana Svoboda má asi 5 %, Jaroš cca 1 % preferencí. To tedy znamená, že žijeme taky ve "fašistické" zemi s Úsvitem zlaté demokracie, o letech se Sládkem ani nemluvě. Pokud je Ukrajina fašistická, je třeba říct i že Rusko je nacisticko-komunistické, Putin je takový Stalin light s nacionalistickou rétorikou, jinak jsou v parlamentu stalinisté a náckové, kteři jej v této politice podporují.

Ś. Svobodová 15.5.2014 13:41

Re: Putin je prima, říkali to komunisti a Klaus

Netvrdím, že je Ukrajina fašistická. Tvrdím, že za střelbu na parlament, podpalování budov, střílení na civilisty a upálení přes 4 desítek lidí mají na svědomí převážně fanatické skupiny vyznávající nacionalisticko-fašistickou ideologii. Jejich "šéfy" Majdan protlačil až do vlády a tyto skupiny mají nyní pocit výlučnosti a oprávnění prosazovat svou vizi i za cenu vražd.

V. Novak 15.5.2014 13:43

Žvaníte a reagujete mimo mísu.

Kde jste četl o "fašistické zeml"?

Nebo hodláte popírat aktivitu fašistických bojůvek na Ukrajině? Tvrdit, že státní moc je potírá?

M. Písecký 15.5.2014 19:42

Všichni diskusní kremleboti

tyhle nesmysly opakují - nová vláda je prý fašistická, Majdan byl od začátku řízen a veden fašisty, Židé, Češi, Tataři, Rusové mají strach o život.

Samozřejmě, že aktivita tam je, stejně jako např. u nás v 90. letech, kdy chodily party nácků po Praze hajlovat a provokovat rvačky. Přesto jsme tu neměli fašismus ani omylem, politickou moc získal Sládek ve výši 7 %.

Nácek Žirinovskij má v Rusku srovnatelnou podporu, to samé stalinisté. Sedí v parlamentu, potíráni tedy evidentně nejsou, a od oficiální linie zahr. politiky se odlišují asi jako Wolfová od Bobošíkové. Přesto nikdo nemluví o nacismu a bolševismu.

M. Prokop 15.5.2014 14:26

Re: Putin je prima, říkali to komunisti a Klaus

Putin přesně pasuje do fašismu. Vůdce, korporace, státní kapitalismus.

Ś. Svobodová 15.5.2014 16:47

Re: Putin je prima, říkali to komunisti a Klaus

Skoro Babiš :-)

M. Jelínek 15.5.2014 9:07

ano USA

Spravne delaji USA je potrba diktatora putina zastavit vsemi prostredky dokud je cas .

V. Kain 15.5.2014 9:35

Re: ano USA

Všude se o tom mluví a všichni to říkají,že za všechno může Putin.Říkají to v televizi a hlavně zpravodajství z místa dění od Josefa Pazderky je tak skutečné,že to ani nemůže být jinak.Už se začínají lidem otevírat oči a vidí,že naše televize lže jako když Rudé Právo tiskne.Že americká zahraniční diplomacie se skládá ze samých lhářů to už nikdo vidět nechce.Janukovyč řekl ne EU a už to jelo.Do té doby byl klid.Američanům stejně jako Rusům můžeme být vděčni zato,že nás zachránili před Hitlerem.Ovšem to co nyní USA provádějí je víc než strašné.Za bombardování Bělehradu a jiných částí Srbska měli padat hlavy.Takovou dobytčárnu si dovolili jenom proto,že se s nimi spřáhli lumpové z EU.Dneska kam vlezou,tak tam se kupí mrtví.Ještě jedna poznámka.Schwarzenberga bych vykopnul jako shnilou řepu.To je taky pěkný rozeštvávač.

P. Lenc 15.5.2014 10:47

Re: ano USA

A zapomněl jste dodat, že v Grenadě vraždily děti.Jo soudruhu, ještě že ty hodné rusy máme...

J. Lepka 15.5.2014 10:49

pane Kaine,

to je vaše pravé jméno nebo jste si zvolil výstižný nick ?

Jinak k vašemu příspěvku. Nejste náhodou autor té povedené reklamy na teďužnevímkteroubanku : SPLÁCEJTE VŠECHNO DOHROMADY. K tomu jediné, ani vy, ani ostatní čtenáři této diskuze nejsou pětileté děti.