28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

USA: Jak číst superúterý

Štěstí je krásná, přepychová věc… Ale prachy si za něj nekoupíš. Nebo je to opačně – za prachy si štěstí nekoupíš? Tak či onak, za prachy si nekoupíte primárky Demokratické strany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Dvorak 8.3.2020 0:01

Kdyz Fox News daval sestrih Bidenovych "prereknuti", bylo to spis smutne.

On je proste uz stary, demence v ranem stadiu, vypada unavene, bez energie, rozhodne ne jako nekdo, kdo by mel vest USA dalsi 4 roky.

J. Krynický 7.3.2020 17:03

Myslím, že to podle-jména-demokratickému establišmentu zkazí Bidenova postupující demence. Primárky možná ještě nějak dá, ale v předvolební kapmani ho budou vozit jak cvičeného medvěda a hlídat, aby si veřejně nesundal plíny.

M. Pivoda 7.3.2020 13:55

Senator Bernie Sanders: He wants to pump more than $16 trillion into a version of the Green New Deal that would eliminate emissions from the US power sector, as well as all ground transportation, within a decade. To pull it off, he’d direct new or expanded federal agencies to build nearly $2.5 trillion worth of wind, solar, geothermal, and energy storage projects. He also wants to invest more than $2 trillion to help families and small businesses improve the energy efficiency of their homes, buildings, and operations; and more than $1 trillion to retrofit or construct bridges, roads and coastal protections in ways that will stand up to harsher climate conditions.

Pro srovnání: Joe Biden chce napumpovat pouze desetinu toho co Sanders do Zelené nové smlouvy v USA.

Já jsem pouze nestranný pozorovatel USA. Tam jsem celkem strávil asi rok svého života. Já za žádnou stranu zde neagituji. To zdůrazňuji. Donívám se, že Sanders se nemůže stát prezidentem USA (i kdyby vyhrál primárky za Demokraty) - v následujícím střetu s Donaldem Trumpem by určitě neuspěl.

Nicméně je velmi zajímavé sledovat posun názorů mladých Američanů (tzn. do 30 let) směrem k socialismu. Jak se bude vyvíjet názor mladých Američanů poté, co jich jako voličů bude v USA přibývat, zatímco konzervativních staříků bude nutně ubývat. A pak je zde podstatný i vliv budoucí technologie, která vyvolá vyšší nezaměstnanost.

Ray Kurzweil předpovídá (při udržení tempa současného technologického vývoje) zavedení minimálního nepodmíněného příjmu v USA v průběhu 30. let 21. stoleti. A tím by začal americký post-kapitalismus.

M. Pivoda 7.3.2020 14:03

Pokračování diskuze s mým spolužákem, dnes už také pamětníkem. Píše mi: Miro přečti si přes weekend interview Vladimíra Železného, také o tom se okrajově zmiňuje.

Na toto jsem svému spolužákovi odpověděl, že se přeceňuje role školního vzdělání na hodnotový systém mladých lidí. Nebo vás, pamětníky, také podstatně ovlivnila povinná výuka Marxismu Leninismu?

Konkrétně jsem odepsal toto: Vidím situaci v mnoha bodech jinak, než ji vidí Železný. To, co navrhuje Železný, je dlouhodobě cesta do pekel. Neviditelná ruka trhu určitě nevyřeší vše.

A pokud jde o mladou generaci a její školní vzdělávání? Já jsem si z USA přivezl tričko s výstižným nápisem. Viz příloha. --- V té příloze bylo foto trička s nápisem: You can teach me skills, the attitude is all mine!!! Můžete mne vyučovat dovednostem, ale můj postoj je celý jen můj!!!

J. Vintr 7.3.2020 18:06

Levičácké vymývání mozků v západním školství je mnohem sofistikovanější a účinnější než primitivní bolševická propaganda, které jsme byli vystaveni my a byla nám jenom pro smích.

M. Pivoda 7.3.2020 18:22

Obviňování amerických profesorů ze změny hodnotového systému amerických studentů (směrem k socialismu) je stejná ptákovina jako byl neúspěšný pokus o impíčment Donalda.

Stručně, fakta: Kapitalismus zplodil socialismus!

A Čechům připomenu kuriozitu, že někdejší český socialismus zplodil kapitalistu z někdejšího českého komunisty ing. Vlastimila Tlustého, většinově zvoleného místopředsedu tzv. pravicové české strany ODS.

Ha. Ha. Ha. Pamětníci, vzpamatujte se, prosím.

J. Vintr 7.3.2020 19:03

Rusi infiltrovali americké univerzitní školství už ve dvacátých letech minulého století. Velmi jim pomohla druhá světová válka, kdy se k nim Američané chovali velmi přátelsky a nechali přijít do země tisíce Rusů v rámci ekonomické válečné pomoci. Takzvaný MacCarthismus zřejmě zachránil Ameriku před bolševickým převzetím moci, ale ruský vliv samozřejmě zcela eliminovat nemohl.

M. Pivoda 7.3.2020 19:18

Viz výše, jsem psal:

Ray Kurzweil předpovídá (při udržení tempa současného technologického vývoje) zavedení minimálního nepodmíněného příjmu v USA v průběhu 30. let 21. stoleti. A tím by začal americký post-kapitalismus.

Tento faktor evidentně má málo společného s ruskou infiltrací a posilováním amerického vývoje směrem k socialismu. Technologie není ani pravicová, ani levicová.

P. Staronový 8.3.2020 0:00

Jo, to je pravda. Není to ruská infiltrace, ale čistá fantasmagorie.

M. Pivoda 8.3.2020 16:35

Proč nemají senioři rádi změny? Mohou za to vyjeté neuronové cesty

https://www.i60.cz/clanek/detail/25160/proc-nemaji-seniori-radi-zmeny-mohou-za-to-vyjete-neuronove-cesty?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

M. Pechar 8.3.2020 14:04

Pouze na okraj:

Říkáte: „Kapitalismus zplodil socialismus!“

Staré moudro praví: „Socialismus je nejdražší a zbytečná cesta od kapitalismu se kapitalismu.“

M. Pivoda 8.3.2020 16:33

Správně jsem měl napsat: Kapitalismus předčasně zplodil socialismus.

J. Vágner 7.3.2020 8:58

K tomu doputovala jedna ze dvou systémových partají v největší demokracii světa. Výběr mezi levičáckym extrémistou a odpudivým korupčníkem bezohledně zneužívajícím moc pro obohacení rodinného klanu.

P. Lenc 7.3.2020 10:15

Můžete mně pane Vágnere podrobně popsat ty odpudivé bezohledné korupčnické praktiky toho superzlouše Trumpa?Já ať projíždím internet jak chci, tak takové informace nenacházím.Možná je to tím, že neotvírám ty "alternativní" zdroje.Tak buďte tak laskavý a nasměrujte mně k těm zdrojům.

V. Rálek 7.3.2020 13:19

Hovoří se o jedné ze stran, tj. Demokratech, nikoli o D. Trumpovi.

J. Vintr 7.3.2020 18:01

Samozřejmě je řeč o Sandersovi a Bidenovi. Zajímavé je, že demokratům vůbec nevadí, že Biden se ve funkci viceprezidenta prokazatelně dopustil toho, kvůli čemu chtěli impíčovat Trumpa.

H. Lukešová 7.3.2020 10:56

Kdokoliv lepší než ultralevicový extrémista...Co tak špatného D. Trump udělal? Za jeho vlády USA kvetou, ekonomika roste, pro Izrael toho udělal více než kterýkoliv jiný prezident a i např. rasovou otázku zvládá lépe než kterýkoliv jiný prezident. Za jeho vlády je zaměstnáno a integrováno mnohem více černochů než za vlády "černého prezidenta" Obamy.

P. Lenc 7.3.2020 14:05

Pane Vágnere, omlouvám se,skonil jsem to.Přehlédl jsem že jde o jednu stranu.

F. Navrátil 7.3.2020 8:37

Biden je možná empatický, ale jeho kariéra je lemována majetkovými skandály. Nahamonil se milióny dolarů v ukradeném Kosovu i v chaosu na Ukrajině. Pro Trumpa by to bylo pohodlné sousto.

D. Nowodny 7.3.2020 18:30

Trole !

J. Krynický 7.3.2020 23:54

Ano, služby jeho syna ukrajinské firmě Burisma byly opravdu k nezaplacení.

P. Staronový 8.3.2020 0:09

V Kosovu není co ukrást. Co nebylo přibito, ukradli Srbové.

J. Krynický 8.3.2020 9:59

Neukradli. Maximálně odvezli. Když vás vyženu z vašeho domu, tak si také odvezete, co dokážete.

Co bylo přibito, zničili Albánci.

K. Salajka 7.3.2020 7:32

Nepodceňoval bych demokraty. Jak říkával můj šéf : "Nikdy nemůže být tak zle, aby nemohlo být hůře."