19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

USA: Forman socialista? Víc, než si myslí

Můj spoluusedlík ve státě Connecticut, Miloš Forman, se zapojil do americké předvolební kampaně článkem Obama socialista? Naprosto ne! pro noviny New York Times. Obhajuje v něm současného presidenta před nálepkou "socialista", kterou mu dalo pár politických komentátorů a oponentů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Matousek 16.7.2012 13:39

Hmm

Je zajímavé sledovat, jak tady v reakci na článek jakéhosi p.M.Horského, kdejaký machr na politiku, využil příležitosti nakopat všem P&L pr.el.

Ti P&L mohou zřejmě za všechen krach, bídu, korupci a morální hnůj, naší společnosti, jinak plné úchvatných pragmatiků, ekonomů a kapitálových machrů.

B. Rybák 16.7.2012 10:00

Re: Oprava

"Na výjimku, potvrzující pravidlo"

B. Rybák 16.7.2012 9:59

Oprava

"na výjimku, potvrzující pravidlo"

B. Rybák 16.7.2012 9:58

Oprava

B. Rybák 16.7.2012 9:57

Re: Kanioku Slaninovi

Měl by jste věřit na pravidlo potvrzující výjimku. Pokud by neplatilo, byl by jste stejný blb a hochštapler jako většina levičáků.

B. Rybák 16.7.2012 9:50

Ano!

Je to ostudné pokračování tragického selhání aktivistických intelektuálů v jejich amorálních oslavách SSSR, Číny, Kuby, Vietnamu, afrických lidožroutů (I. Amin, císař Bokasa...)...

Jejich egoistická touha po "tyranovi", který by jejich věrné služby ocenil lépe než ten "hloupý lid" je skutečnou příčinou jejich nenávisti k demokracii.

P. Brodský 16.7.2012 0:03

Ronald Regan byl herec

A tudíž dle Vás levičák.

P. Brodský 16.7.2012 0:01

Kanioku Slaninovi

Ronald REagan byl herec a tudíž dle Vás levičák

J. Kanioková 15.7.2012 21:36

P&L není jen herecká, ale povětšinou všech,

kteří se neživí praktickou či technickou prací.

P&L, to jsou takoví ti filozofové, sociologové, religionistici, feministky, multikulti, většina novinářů, umělci všech směrů, prostě teoretici, žvanilové..

J. Kanioková 15.7.2012 21:31

Levičák je ten, kdo zvyšuje daně

a zasahuje do rozpočtů výdaji ve prospěch jedněch na úkor druhých

M. Stuchlik 15.7.2012 10:48

Re: Levičáctví tzv. celebrtit

Přesně.

P. Schuster 15.7.2012 9:56

Re: M. Forman

Kdy se narodil je irelevantní. Neumíte počítat? Píši "v roce 1975, takže ještě 6 let před smrtí Jiřího Voskovce", 1975+6=1981. Tak o co jde Pane Krausi. Taky umím využívat internet.

J. Slanina 15.7.2012 9:56

Re: Srovnání - Duch Ronalda Reagana

Jojo:

„Jsem si jist, že každý pociťuje lítost nad jedincem, který upadl do příkopu na kraji cesty nebo v naší soutěživé společnosti nedokázal udržet krok s ostatními. Můj vlastní soucit však nadto patří i těm milionům neopěvovaných mužů a žen, kteří každé ráno vstávají, posílají děti do školy, odcházejí do práce, snaží se uhradit všechny poplatky za bydlení, platit nehorázné daně, aby umožnili soucítění s méně šťastnými, a kvůli tomu všemu musí obětovat mnohé ze svých tužeb, snů a nadějí. Vláda jim dluží něco lepšího než jen další a další nápady, jak je přimět k tomu, aby sdíleli plody své dřiny s ostatními.“

Ronald Reagan

D. Švik 15.7.2012 9:15

Levičáctví tzv. celebrtit

je stará, známá záležitost. Forman zřejmě není výjimkou. Netýká se to jen Hollywoodu, ale obecně "uměleckého" prostředí, všude ve světě. Všichni ti Bono Voxové, Madonny, McCartneyové a jejich kydy o tom, jak zlý, bílý muž ničí planetu a způsobuje chudobu hodných černoušků...U nás tento názorový proud reprezentuje herecká P&L smetánka. Svět "celebrit" je halt plný nafouknutého, užvaněného a snobského ega.

P. Sulc 15.7.2012 6:55

Re: demokracie

Nicmene jeste pred 10 lety jsem cetl, a casto, v britskych foto casopisech, ze fotografove jsou vysetrovani policii, kdyz foti deti na ulici ci v parku. A fotri museli dokazovat ze jsou to jejich deti. I ta stara dobra Anglie se zmenila znacne k horsimu, Cesi, kteri tam ziji leta to komentuji dosti casto.Ono to jde vsude do zadele, i fotka te mesicni ukradene holky ma zakryte oci, jen aby ji proboha nekdo nepoznal, aby nejak nepokrivil jeji prava. Prava brecet a pokalet se ??? A co teprve prava zvirat, to budou zacernovat osi i pejskum a kocickam?

V. Hajková 15.7.2012 6:37

Re: Protože se do vrcholných funkcí redakcí dostávají všude intelektuálové - P&L

Nepotkala   jsem   odpornější  bytost   jak  jste  vy!    Vy   umíte   jen  napadat   a  urážet ! 

P. Pavlovský 15.7.2012 4:11

Re: M. Forman

Obávám se, že mnozí z těch, kteří zde argumentují J. Voskovcem, si nedali tu práci, aby si přečetli nedávno vydanou poválečnou korespondenci V+W. Jinak by nemohli vést pitomé řeči o Voskovcově znalosti angličtiny (s různými akcenty mluví v USA kde kdo), vždyť hrál na Broadway i v Hollywoodu. Samozřejmě v roce 1948 nemluvil tak čistě, jako když hrál třeba po boku Ch. Plummera v Hamletovi (hned dvě role). Téma Forman je v té korespondenci Voskovcem rovněž probráno, nic mu nevyčítal, jakkoli finančně "za vodou" nebyl nikdy. Nikdy ale také vysloveně nenuzoval, ačkoli jeho rodinné poměry byly občas dosti nákladné.

Jako konzervativec i jako teatrolog si cením Formana nejvíc za Hair. Jejich divadelní verze je totiž vysloveně pacifistická, v duchu květinového "make love, not war". Teprve Formanova a Carriérova radikální úprava muzikálového libreta  transformovala syžet podle modelu Aristotelovské tragedie: hrdina za relativně malé provinění (asociální a nezodpovědné chování k rodičům i k matce svého dítěte) "upadá ze štěstí do neštěstí" (zde hyne ve Vietnamu).

Film není pacifistický ani dost málo, k oprávněnosti vietnamské války se vůbec nevyjadřuje. Samozřejmě, dělá si legraci z jisté "pakárny", která je zřejmě nutná ve všech armádách světa, stejně jako "khaki mozky". Ale nedělá si legraci z armády USA en bloc ani z potřeby v ní sloužit.

Naopak ukazuje, že  protisystémový protest "květinových dětí" měl i odvrácenou, společensky i individuálně vysloveně škodlivou a nemorální stránku, pro kterou byly příznačné sobectví, příživnictví i značný parazitismus nejenom na boháčích, ale na všech, kdo vytvářeli vůbec nějaké hodnoty (to hippies zásadně nedělali, snad kromě umělecké tvorby).

Je příznačné, že incenace titulu v našich polistopadových divadlech vycházely zásadně z filmového scénáře a ne z broadwayského textu.

P. Pavlovský 15.7.2012 3:36

Re: Svoboda je poznaná nutnost (k. Marx)

Doporučuji  oficiální pramen: Katarze komická a katarze

tragická. Poznámka k dramaturgii českých a amerických filmů Miloše

Formana. Filmový sborník historický 4, 

NFA Praha 1993,  s. 111-112.

Můj text v NP je pouze vzpomínkou na referát, který jsem pronesl na filmologické vědecké konferenci (jako pedagog Katedry divadelní a filmové vědy FFUK, Praha) a který byl publikován v uvedeném sborníku. To je otevřený zdroj, ze kterého může citovat kdokoli a kdekoli.

J. Jurax 15.7.2012 0:47

Re: Levičák je ten paní Kanioková,

Nikoliv mono, nýbrž multikulturalismus.

P. Brodský 14.7.2012 23:45

Levičák je ten paní Kanioková,

kdo propaguje nepravdu, nelásku a monokulturalismus.

P. Sulc 14.7.2012 21:00

Re: Ta mentalita Americanu, jejich vlastnosti, o kterych

To teda jde, zcela jiste!  Za tech 44 let, co tu ziju to je videt. Co tu bylo vselijakych fabrik i malych vyrobcu, subdodavatelu atd. Ted to jsou betonove skelety, ktere je tezko zbourat, nevyrabi se nic, vse se dovazi, nejdrive z Japonska, ted z Ciny. Snad akorat hajzlpapir je domaci. A co vsechno se nesmi, toho je take dost. Pred lety jste mohl kourit i u doktora, i v suoer-marketu, ted nesmite kourit ani v parku, restauraci ani v praci..A kdyz potrebujete poradit s computerem a zavolate k "vyrobci", budete mluvit s odbornikem bud v Cine ci Indii ale rozhodne ne s Americanem v USA, tem by se muselo vice platit a telefon je dnes tak laciny...

P. Sulc 14.7.2012 20:46

Re: demokracie

No, to je tedy pravda. V Cesku, pred 50 lety, pri koupani se male deti prohanely zcela nahate okolo vody a nikomu to nevadilo. Jak je to dnes, to nevim. V Americe u more male deti nahate nevidite, to ani zdani, to by snad pro Americany bylo horsi nez morova rana, tyfus a nestovice dohromady.

J. Kanioková 14.7.2012 19:27

K článku -

Jedná se o překlad první kapitoly knihy "Political Correctness:" A Short History of an Ideology Williama S. Linda. Překlad Petr Dvořák.

J. Kanioková 14.7.2012 19:19

Srovnání - Duch Ronalda Reagana

Poté, co se Reagan dostal do Bílého domu, přesvědčil Kongres, aby snížil federální sazbu daně z příjmu pro nejbohatší Američany z neuvěřitelných 70 procent na 28 procent. Reagan také - Během jeho osmi let v úřadu, přibylo jen 12.000 federálních zaměstnanců. Naopak za Cartera přibylo 100.000 federálních zaměstnanců za čtyři roky.

V roce 2012 Amerika není sužována inflací, ale jsme v hospodářském bahně. Za Obamy vládní výdaje dosáhly rekordní úrovně, a za tři roky Obamy přibylo asi 130.000 federálních zaměstnanců: A teď Obama chce zvednout daňové sazby pro zámožné všude. Příjmy, kapitálové zisky a dividendy vše bude zdaněno významně výš, pokud Kongres podlehne prezidentovi. Opět platí, že je to přesný opak toho, co dělal Reagan. (Takže kdo je socialista? levičák?)

http://jdem.cz/vsh46

V. Ondys 14.7.2012 19:16

:) Děkuji

a budu si to pamatovat.

P. Rychetsky 14.7.2012 18:59

Re: Jestli Vás můžu obtěžovat, pane Rychetský

No jo, to je pekna vsivarna a konspirace Formana a Microsoftu. Ve Firefoxu je ten odkaz videt cely. Ale i tak, kdyz v IExploreru na ten odkaz poctive cvaknate trikrat za sebou, tak se zvyrazni cely, i s tim schovanym kusem, a to pak muzete okopirovat a a nalepit do adresy prohlizece.

Pro jistotu:

http://townhall.com/columnists/walterewilliams/2011/02/23/

democracy_versus_liberty/page/full/

V. Ondys 14.7.2012 18:50

Jestli Vás můžu obtěžovat, pane Rychetský

prosím o druhý odkaz znovu, utekl za okraj komentáře...

V. Ondys 14.7.2012 18:44

:)))) Sice se text trochu rozjel, ale děkuji za inspiraci

a začínám ještě víc nechápat, proč Evropané s touhou po dokonalém systému, ignorují zatím to nejlepší, co se nabízí pro nedokonalé lidi. Asi to má souvislost s ateismem a přehnaným vlivem intelektuálů, kteří mají tendenci utéct před existenční nejistotou pod ochranná křídla státu. K praktickému životu svobodného jedince se patrně člověk neobejde bez kuráže a víry ve vyšší moc, když musí přijmout všechna rizika, která ale stejně hrozí i v sociálním státě ovlivněném zvůlí mocných.

P. Rychetsky 14.7.2012 18:20

Re: Pánové, nechtěli byste k tomu napsat více

Tento argument ma v USA trosku historie a slovickareni, ale jestli jste si precetl Formanuv clanek v anglictine a docvakal do Psa a dokonce do diskuse, tak si ten argument ve strucnosti muzete nastudovat, a Google vam to jakztakz i prelozi, treba zde:

http://www.1215.org/lawnotes/lawnotes/repvsdem.htm

http://townhall.com/columnists/walterewilliams/2011/02/23/democracy_versus_liberty/page/full/

Ultrakratce, v republice je svrchovany obcan, v demokracii spociva svrchovanost ve skupine. A US Congress nedava prava lidem, nybrz naopak musi chranit prava dana od boha.

Teoreticky by se tento rozdil mohl hezky projevit v Izraeli. Kdyby tam umoznili vratit se gigantickym rodinam arabskych tzv "uprchliku", tak by Arabove ziskali vetsinu, a nejspis by se hodne brzo demokraticky rozhodli, ze Zidum vskutku bude nejlip na dne more.

A. Kofroň 14.7.2012 17:57

Re: Vynikajici komentar, presny a vystizny (pokr.)

VY, pane Handzele, jste nedokázal ani tiše sedět.

A co se týče těch, kteří opustili svoji zemi a v cizině něco dokázali, mohl byste k nim přidat třeba i Adolfa Hitlera, která opustil svoje rodné Rakousko aby se vyznamenal jako hrdina v bavorské armádě na bojišti první světové války a nakonec změnil život všech Evropanů vyvoláním druhé světové války ve jménu jeho druhu socialismu, socialismu  nacionálnímu.  To zaplaťpánbůh Miloš Forman , ani zatím Barack Husejn Obama nedokázali.

Jak jste ale sám pravil, nikdo není dokonalý. A to platí i pro Vás. Vezměte to na vědomí a seďte tiše v koutku zatímco dospělí mluví. Možná, že až dospějete, z toho, co jste vyslechl zmoudříte.