18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

USA: Bezpečná prezenční výuka v Ohiu...

K zajištění nulového přenosu infekční nemoci ve škole s tisíci studenty nestačí nasadit roušky a otevřít. Účinná pravidla provozu připomínají spíš vojnu než školu, ale mladí mohou být spolu. Už jen to stojí za vynaložené úsilí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 5.2.2021 18:48

Při prezenční výuce svého učitele/svou učitelku vidíte. Je pro vás motivací, můžete se bezprostředně zeptat. Při distančním studiu je to poněkud složitější a nejistější.

Zde je doporučení pro studenty distančního studia (zveřejněné 4. února 2021):

IF YOU’RE STARTING AN ONLINE CLASS, CHECK TO MAKE SURE YOUR PROFESSOR IS ALIVE. A college student Googled his remote instructor and found an obituary.

https://www.theverge.com/22262230/online-college-class-covid-professor-dead?mc_cid=017117f4a8&mc_eid=1ef7c151bc

Š. Hašek 5.2.2021 20:40

Moje žena učí distančně vod dubna. Vobčas hlasitě kárá (do toho počitadla), že se jako vzadu nemaj dloubat v nose a merkovat vo čem je řeč. Mě to vykolejí z domácího lelkování. Ten učitelský, rázný hlas, tuším ředitelnu.

Upozorním ji, že jistý občan Pivoda našel teď něco po anglicku/moderně. Předhodil bych ji Pivodu, na diktát. Hlavně to "starting", to zní odborně!

Zkráceno.

M. Pivoda 5.2.2021 21:20

Pro Š. Haška: Miroslav Pivoda, v době své práce pro Ministerstvo hospodářství ČR (duben-červen 1996) doporučil organizaci EU rok 1996 jako rok distančního studia. Reprezentanti EU to Pivodovo doporučení tehdy sice přijali, ale to bylo technologicky ještě brzy. Internet nefungoval dostatečně rychle.

Nicméně již v roce 1996 si Miroslav Pivoda velmi dobře uvědomoval dva komplementární přístupy k distančnímu vzdělávání: první přístup je tehdy, když učitel působící na dálku (viz například manželka Š. Haška učící přes internet). Druhý přístup spočívá v tom, že učitelem je umělá inteligence (AI) s porozuměním sémantice lidského jazyka. !!!

Ten druhý přístup byl logický vývoj českého systému umělé inteligence doc. Václava Poláka z Brna. Kvůli aplikaci umělé inteligence byl Miroslav Pivoda vyhozen z VUT Brno v září 1991. Oponentura Pivodova výzkumu se tehdy se nekonala, protože Jiří Zlatuška ten Pivodův projekt i Polákův projekt umělé inteligence fakticky odsoudil k trestu smrti. A nebyl za to vyhozen z Masarykovy univerzity, nýbrž naopak, Jiří Zlatuška byl tehdy povýšen na rektora Masarykovy univerzity v Brně.

Proto mi chce zabránit ve zveřejnění tohoto mezinárodně skandálního případu zde (na NP) tak arogantně diskutující magor Ladislav Novák. Poraďte, co dál, pokud vás něco napadne.

Š. Hašek 5.2.2021 21:55

Tady přiznám, že to ctrlc, pak proštuduju a uvidím. Jste na mě moc hrrrr.

Vobčas jsem ve škole dlouze čuměl na jednu spolužačku.

To distanční je zoufalost, zvláště když vyučujete 3 ze třídy. Ti vostatní umřeli na vira. Ale nejsou vod nich parte, čučej na ptákoviny a flákaj se. Doufám, že moje žena to má nahraný, ten počítač, stran dvojek z chování a propadání z Vančury.

Anglicky umím jako turista. S Japoncem jsem se anglicky vždycky domluvil. Nejlepší jsou tyrolští sedláci a pak tam u Železný Rudy! V Greenwich nešlo ani zájmeno já. Asi jsem mluvil pražsky.

M. Pivoda 5.2.2021 22:28

Text v jazyce anglickém je jen taková kuriozita, černý humor. Studentka měla totiž dojem že ji prostřednictvím videozáznamu (jakých si přednášek) učí dáma, která ale už zemřela.

R. Benýšek 5.2.2021 18:28

Ano, v případě záležitosti typu dýmějového moru ještě před objevem příslušných antiobiotik samá rozumná a pochopitelná opatření. V případě viru SARS-Cov-2 se i v Ohiu blázni zmocnili klíčů od blázince. A vo tom to celou dobu je.

Š. Hašek 5.2.2021 20:24

:-):-):-)

Myslíte klíčů od Bohnic (Zemský ústav pro choromyslné, vojenská mapa Velké Prahy, 1922), nebo klíčů od Dobřan (Krajské zařízení dobročinné pro občany malomyslné, dtto) ?

No, .... není to mor, je to chřipka. Můj lékař i já jsme si nikdy nedělali legraci z chřipky. A tak to máme každý den ...... , že, paní Müllerová.

Zkráceno.

M. Pivoda 5.2.2021 14:11

Nová doba žádá nové činy!

Š. Hašek 5.2.2021 21:13

V tom připadku jsem s Váma!

Škola v Ohiu do každé dědiny. :-)

J. Vintr 5.2.2021 10:02

Fajn, a všichni absolventi té školy se pak můžou dát rovnou do armády. Vojenský dril už budou mít nacvičený.

Š. Hašek 5.2.2021 10:19

Je to šílenost!

Na té škole "zemřel možná přesluhující školník, který měl tři všeliké nemoci". Myslím to vážně. Říkají to totiž sumární čísla. V ČR to je totéž.

J. Jurax 5.2.2021 12:46

Inu, výuka kázně studentům nezaškodí, i když se jí říká vojenský dril.

E. Novotny 5.2.2021 13:08

A je to ucinne. Dukaz, ze dodrzovani pravidel (jakkoliv neprijemnych a 'prisnych') funguje. V teto oblasti urcite ani a v Ohiu (napr.) taky. Zije tam nas kamarad a potvrzuje to. Myslim, ze kdyby se lidi v CR a dalsich zemich s velkym problemem ukaznili, byli by asi z nejhorsi vody venku.

J. Vintr 5.2.2021 14:26

Jak můžou vědět že to funguje, když nevyzkoušeli tu druhou možnost žádná pravidla nedodrzovat?

E. Novotny 5.2.2021 15:09

Vyzkouseli. V Ohiu byl daleko vetsi problem s covidem, nez je po techto upravach. Situace se o hodne zlepsila a netyka se to jenom te knkretni skoly.

J. Vintr 5.2.2021 14:25

Ano, ve školách musí být zavedena lázeň, pardon kázeň.....

Š. Hašek 5.2.2021 15:29

Stran té kázně mezi rozjíveným studentstvem jste poněkud uhnul od tematu virů.

S kázní souhlas. Ale cvičil bych to při tělocviku a diktátě.

Znám modernistku, která i čistění zubů a německým slovíčkům říká dril. A přitom na vojně nebyla, jen je taková .... no divná. Hodně vodposlouchává a pak o tom filosofuje.

Š. Hašek 5.2.2021 9:49

Jděte s tím Ohiem do háje!

Američané se vyznačují, m.j., tím, že jsou nejtlustší na světě, velice zajímavým rozvrstvením vzdělání/inteligence ve společnosti (pár slušných škol, zbytek jsou pomatenci, kteří študují i návod k depilačnímu strojku déle než Bibli), .......

A závěrečná otázka:

Proč tak blbnou ve škole, když zemřelých školáků je "asi jedna milióntina z těch zemřelých". Devadesátiletí nechodí do školy. Buď mají osm prášků denně a žijí svými chorobami, nebo jsou bez Slunce někde a zavření, nebo se mačkají u regálů v obchodech.

Fakt "bezva článek", řeknu o něm manželce, je učitelkou.

V. Stichhauer 5.2.2021 11:40

R^

J. Nevrkla 5.2.2021 8:29

Takové manévry, škola horší než koncentrák, nedovedu si představit, že to vše děti dodržují, to musí být jiná planeta. A teď ve statistice vidím, že tam mají téměř milion případů, asi o 5% méně než my, mrtvých relativně jako my někdy před Vánocemi, taky to tam přišlo později, pokud mají ca 1000 lidi na JIP, pak je to úplně stejné jako tady...

I. Schlägel 5.2.2021 9:15

Akorát že děti jsou ve škole, o to šlo.

J. Vintr 5.2.2021 10:00

A proč u nás nejsou děti ve škole?

Š. Hašek 5.2.2021 10:21

Protože někdo velice chytrý řekl/zjistil, nálada panikářů jest taková, že ve školách polovina žáků byla (v květnu) vždy do týdne mrtvá. Tak se to muselo zarazit.

Z. Koutecký 5.2.2021 14:03

Inu, nakažení žáci, pane Hašku, sice neumírají, zato ti starší a nemocní v jejich okolí, které nakazí, když pobíhají mimo školu a nákaza se šíří dál a dál.

Š. Hašek 5.2.2021 15:45

Pane Koutecký, proč nenapíšete relevantní data, kterak:

1. Viři se nešířili paprskovitě ze škol?

2. Úmrtí mezi pedagogy (v souvislosti !!!) dosáhlo neměřitelných hodnot!

3. Že ausgerechnet nezemřeli pouze a jenom "školní" osmdesátileté babičky, protože nikdo z rodiny si neudělal čas dojít do školy pro školáčka a večer s ním pilovat algebru! Školák dojde na nákup babičce, babička vyrazí pouze do parku.

4. Atd.

Zažil jsem, opakovaně, že se suplovalo, odpadly hodiny, dělaly se přesčasy ve službách (obecně, všude), zrušily se návštěvy (obecně, všude), žactvo fasovalo Celaskon, kdo nechtěl, tak nešel do kina/na koncert, nešlo se v zimě plavat, bylo pouze 50% dnešního stavu odložených rodičů (za které nyní zodpovídáme my, ne jejich děti), ........ . Nejedlo se avokádo, jedlo se kysaný zelí. Já ho ujídal, když jsem ho nesl domů ze Zeleniny.

T. Kočí 5.2.2021 10:48

Protože máme blby jako vintr, Hašek, Nevrkla a mnoho dalších Babiše......

Š. Hašek 5.2.2021 10:57

Tak je polovina školáků mrtvá, nebo není? Množí se to v prodejnách obuvi? Když Vy něco děláte, máte pro to racionální důvod, nebo jen tak blbnete? Co dělají v ulici, co radí Nora?

Velevážený profesore/docente Kočí. No, spíš budete zakyslý hlupáček/prosťáček.

Děkuji, že jste nás dal do jedné věty s premiérem ČR - Andrejem Babišem. Sice jsem ho nevolil, ale jeví se mi, že mu to pálí víc než nějakému Kočímu. Nebo kočímu?

J. Brunner 5.2.2021 15:33

R^

J. Jurax 5.2.2021 12:44

No proč ... třeba proto, že v článku popsaný režim je u nás nezaveditelný. Dovedete si představit ten jekot o omezování svobody? A určitě by odporoval řadě našich předpisů. Třeba to za vážné porušení režimu vyhazov ze školy.

Š. Hašek 5.2.2021 15:51

No, pane Juraxi .....

Začínám si velice vážit toho, že určité finty těch Amerikánů jsou u nás nezaveditelné. Zatím (???).

Sedí ti školáci také doma podle pořádku? co když to chytnou u televize? :-);-)