3.12.2020 | Svátek má Svatoslav


Diskuse k článku

USA: Bankrot roku

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Vládínek Smolík 20.6.2009 9:18

Re: Američani neumí dělat auta - 0 inovací

K jejich pádu také přispělo, že si pletli-pletly i a y.Takže, učit se, učit se, učit se!

isi 19.6.2009 8:24

panove nevidite do toho

Jsem pouze ing elecktro, a nejsem expert na auta , ale vim cosi o technicke vyrobe a socialnimu zivote o cemz asi pisatel clanku nema asi zdani, a pak mi pripada ,ze se snazi psat v duchu nemluveni absolutni pravdy.  fakt je , ze technicka  vyroba  nemuze fungovat  v DROGOVE KULTURE - SPATNEM TRENINGU ZAMESTNANCU- A MORALNIM POSKOZOVANI LIDSKYCH HODNOT TELEVIZI !!!!! plus spatne skoly  a spatna platova struktura a  spatny mangement   v tovarnach . Predstavt si , ze do Ameriky bylo vstrikovano asi  za $400 miliard  dollaru rocne drog  a treba De Lorain  byl zlikvidovan  se svym absolutne zajimavym  navrhem  sveho noveho  modelu. MUSITE POCHOPIT CELY SOCIALNI VYVOJ  az do toho bodu a pak se ptat  proc ??? Brat pouze  hledisko tohoto okamziku (ekonomicke) a ztratit cely pohled na vec  je mylici !!!!! Tak to delaji  ekonomove

Curious 17.6.2009 22:40

Pod Obamovým bičem, ...., GM prudce zeštíhlí.

Pochybuji. Kazdopadne, dobre jsem se zasmal. Dik.

Tomas Pansky 17.6.2009 22:06

Re: ... ukázat na pachatele .... Je to nutne?

Autor predpokladal, ze lide si dovedou puvodce problemu odvodit sami.  Pokud ne, je mozne videt zaklad likvidace auto prumyslu v USA v bodech: 1) silne odbory  2) obrovske podniky se spatnym rizenim neschopne reagovat na 3) zmenu poptavky v dobe ropne krize a 4) v dobe krize financnich toku.  top0625top@hotmail.com

jarda 17.6.2009 21:26

Re: Krásný rozbor ale ukázat na pachatele se autor bojí. Jistě, pak by padlo i Euro týdeník a elita by neměla čím masy oblbovat.

pachatelem jsou zahnívající imperialisti na západě a  jejich přisluhovači  na východě:-/

jarda 17.6.2009 21:25

Re: Američani neumí dělat auta - 0 inovací

myslím, že to tak není - americké automobilky vedly řadu směrů vývoje i ve dvacátém století- katalyzátory, airbagy, automatická klimatizace atd.  Spíš se mi zdá, že vzniká  globální automobil, větší než bývala evropská auta / srovnej škodovky/ a menší než bývaly americké koráby. Pokud ale to v americe vyrobené auto i potom bude o 1500 doláčů pro odbory dražší. . .

jarda 17.6.2009 21:21

Re: odboráři jsou hrozní

majitele firmy, který nedokáže vyhovět odborářům a to , co jim pod nátlakem  rozdá, přivede jeho firmu na mizinu, by měli zavřít do uranových dolů,  zastřelit, umístit do gulagu - vyber si sám.

janoryna 17.6.2009 16:45

odboráři jsou hrozní

už v minulém století chtěli 8 hodinovou pracovní dobu, volební právo a placenou dovolenou. a to se jim povedlo. teď dokonce chtějí za práci zaplatit i když majitel firmu přivedl cugrunt. takže pravicové vlády mají co napravovat...

Minutus 17.6.2009 15:09

Nešťastné důchody?

Nešťastný systém pravidelně krachujících důchodových fondů. Investovat do nich je dost velké riziko, jak se ukazuje.

Katr 17.6.2009 14:43

velká auta GM prodával a i s nimi měl slušný tržní podíl

no pravda, růst potřebuje všechno větší, ty zdroje jsou nekonečné.;-D

Bubeník 17.6.2009 11:58

Krásný rozbor ale ukázat na pachatele se autor bojí. Jistě, pak by padlo i Euro týdeník a elita by neměla čím masy oblbovat.

David 17.6.2009 11:27

Američani neumí dělat auta - 0 inovací

Americké automobilky zaspaly dobu a pořád dokola vyráběli obrovské pojízdné gauče na vagónových pérech. Poslední inovace přišla se zavedením pásové výroby před sto lety.

O co dál jsou Evropské automobilky, které  přišli s elektronikou typu vstřikování, ABS, ESP, naftové motory a spoustou dalších technologických novinek.

Americké automobilky bohužel nemají co nabídnout a jejich současná likvidace je jen důsledek jejich neschopnosti.

mackie 17.6.2009 11:04

Tak to dopadá, když to odbory přeženou,

zastaví je až krach firmy. I v naší veřejnoprávní žumpě neustále opakují, že důvodem problémů amerických automobilek je výroba neekologických aut. A víte, kdo kupuje Saab? Automobilka Koenigsegg, výrobce supersportů.

tich@dohoda 17.6.2009 9:38

Ale jinak vysoce hodnotím to, že článek neopakuje bludy o velkých autech jako hlavní příčině pádu, že jasně uvádí, že až do krachu měl GM slušné prodeje. Autor správně a přiznejme si odvážně píše o tom, kdo ve skutečnosti koupil Opel, a konečně také

viz titulek, modry bolsan, soudruh David/. Pokud takova slatanina vyjde na Psu, to se da pochopit, ovsem pokud tak podradny clanek publikuje ekonomicky tydenik /EURO ? / , to uz je akt zoufalstvi. Modri bolsevici nechapou, ze obrovske vydaje GM a dalsich, na socialni a zdravotni , ty jsou dany praxi; "trh vyresi vsechno" , na trzni zdravotnictvi se musi vydelat, to ovsem pri tvrde konkurenci nejde. Soudruh autor take nezminuje, ze GM /jini take/ si z tech duchodovych fondu financoval vydaje = pujcoval si . Vubec se nezminuje znacka Saturn/GM/ , ta je take na prodej , ovsem prave ta vyrabi mala auta /na USA pomery/ . Stran Opel , ta nabidka od Fiat predstavovala obrovske riziko, Fiat je totiz nafouknuta bublina a ma hromadu dluhu a nabizi predevsim evropske trhy/presycene a navic v krizi/. Nabidka Magna/Gaz/Sberbank pochopitelne neni bez rizika , ovsem potencial ruskeho trhu, lacina pracovni sila, suroviny, energie , ty predstavuji vyrazne prednosti teto nabidky, takze se nemeckym soudruhum ani moc nedivim, i kdyz rozhodovani meli tezke. Ten clanek je vycuc vseobecne znamych faktu, ovsem soudruh autor do toho zamotal i svuj modrobolsevicky pohled na svet, takze to komplet zhurwil. Cest :-)

vita 17.6.2009 9:24

"Verejnost byla znacne rozladena jednanim vysokeho managementu "?

Nechť veřejnost uspořádá revoluci - za tu ji ale zdrbete jak financ kozu.

Standa 17.6.2009 9:04

Re: Kdybyste se radši starali o ten váš mrdník v ČR a ČR . . .

Američané by neměli tady psát česky, když nic nechápou. 

Standa 17.6.2009 9:03

Je

vidět, že nadnárodním monopolům v některých oblastech odzvonilo. Gigantické firmy nejsou to pravé ořechové.

Bac L'Jean 17.6.2009 8:40

Re: Kdybyste se radši starali o ten váš mrdník v ČR a ČR . . .

Stydíte se za to, že jste Čech? Jestli ano, styďte se sám za sebe, máte proč, vaše vyjádření by tomu odpovídalo.

V 17.6.2009 8:08

Re: Kdybyste se radši starali o ten váš mrdník v ČR a ČR . . .

jo jo, hlavne ze on do toho strka svuj rypak, do toho mrdnika, asi mu to tu nesmrdi ;)

ta amuerika uz neni co byvala, ani ty bankroty uz nejsou bankroty, vzdycky do podniku vstoupi nejaky strycek ktery to zachrani jakou chaloupku strycka Toma

'maly auta', to jako ze se na malych se neda velce prodelat? je jasne, ze GM pujde tam kde se nesviti, ponevadz tyhle ekologicke vize jsou vzdycky neekonomicke a musi byt zacalovany nejakym stryckem, nebo spise strycky co se tak radi hrabou rypaky v mrdnikach...

exulant 17.6.2009 7:07

Re: Konečně rozumný a kvalifikovaný článek o pádu GM

Jo to je ta socialisticka mentalita. Pokud konkurence v teze zemi je schopna delat stejne nebo i lepsi vyrobky o tretinu levneji, je jenom otazka casu kdy se ten drazsi polozi. Toyota a Honda v USA problemy nemaji. Jak dopadne Ford ukaze cas - bude se mu spatne konkurovat s podnikem ktery vyplatil stat z penez danovych poplatniku.

sago 17.6.2009 6:24

Re: Kdybyste se radši starali o ten váš mrdník v ČR a ČR . . .

to platí i pro vás, starejte se o USA a ne o nás, stejně tu nikdy nebudete žít

Tomas Pansky 17.6.2009 5:56

Re: Konečně rozumný a kvalifikovaný článek o pádu GM

Pripojim se k Vasi dobre napsane reakci.  Par slov: Situaci je velmi tezke sledovat a hodnotit.  Sve zajmy maji zamestnanci, kteri samozrejme nechteji ztratit praci, ktere v teto oblasti jinak moc neni.  Sve zajmy maji odbory, o kterych si nejsem jist, ze skutecne haji zamestnance; automobilky uz skutecne dale nejsou schopny utahnout obrovske socialni vydaje a je lepsi tedy jit do konkurzu, kdy ale zamestnanci ztrati vsechno.  O sve si hraje (hral) management, ktery ale muze odejit kdykoliv majici v kapse multimilionove rocni platy a zlate padaky.  O sve se snazi hrat investori, kde predevsim ti mali par noci probreci, protoze akcie ted maji nulovou hodnotu.  A ted se do veci vlozila vlada, ktera do GM pumpuje penize a stala se majoritnim vlastnikem. -  Muzeme se dohadovat o efektivnosti rizeni techto obrovskych firem.  Verejnost byla znacne rozladena jednanim vysokeho managementu techto automobilek, ktery si uziva pohadkovych platu a jinych kompenzaci, zatimco firmy krachuji.  Danovym poplatnikum uz zacina dochazet, ze vlada lijici do techto podniku obrovske penize, de facto jako majoritni vlastnik zavadi socialismus.  top0625top@hotmail.com      

schatzi 17.6.2009 4:59

Re: Konečně rozumný a kvalifikovaný článek o pádu GM

takze jako vzdycky. za vsechno muze ta lina holota, ktera si musi utahnout opasky. ti co maji millionove platy mesicne a k tomu millionove bonusy, ti co prosustrovali bohatstvi ameriky a mozna i evropy, ti budou sedet nadale ve svych anatomicky korektnich kreslech a chvastat se tim, ze jejich firmy "zestihlely" spolecne s jejich zamestnanci. tedy s temi, co jeste vubec nejakou praci maji a nejsou v rade se 65 milliony americanu BEZ ZDRAVOTNIHO POJISTENI. skutecne "rozumny a kvalifikovany clanek ...," ale pro koho.

J.G. Pašek 17.6.2009 4:18

Kdybyste se radši starali o ten váš mrdník v ČR a ČR . . .

a nestrkali usmrkanej rypák do USA . . .

Ladislav N 17.6.2009 3:39

Zajímavé!

Díky!

David 17.6.2009 0:45

Konečně rozumný a kvalifikovaný článek o pádu GM

Jenom si nejsem jist, zda-li stát za vlády Demokratů opravdu půjde tvrdě proti odborům. Autor též velmi rozumně neopěvuje přechod na výrobu malých aut, ale také to nekritizuje. Zde bych byl skeptický, velká auta GM prodával a i s nimi měl slušný tržní podíl. A dlouhodobě vytvářené vnímání značek zákazníky je prostě takové, že jsem skeptik, že kupec hledající malé auto poběží k dealerovi GM, protože tak by se to Obamovi i ekofašounům líbilo..

Ale jinak vysoce hodnotím to, že článek neopakuje bludy o velkých autech jako hlavní příčině pádu, že jasně uvádí, že až do krachu měl GM slušné prodeje. Autor správně a přiznejme si odvážně píše o tom, kdo ve skutečnosti koupil Opel, a konečně také jasně píše o tom, že armádní "hamry" nebudou vyrábět Čínani.

Pěkný článek, který na téma GM chyběl.R^