19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

USA: Americký sestup vzhůru

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
senior 16.2.2008 20:48

-

Jasny 12.2.2008 21:51

Amerika ma velmi malo spolehlivych pratel.

Mily pane Cechu, asi byste musel zit ve Spojenych statech abyste mohl pochopit, jak to s tim soucasnym pratelstvim zbytku sveta k Americanum vlastne je. Slysel byste kazdodenne v radiu a televizi nebo cetl v novinach projevy nejakeho americkeho kandidata na prezidentstvi, bez ohledu k jake politicke strane patri, ze jednim z prednich ukolu budouciho prezidenta je obnovit postaveni USA ve svete, hlavne tedy politickou a moralni prestiz skoro uplne znicenou valkou v Iraku a mnohymi dalsimi chybami soucasne americke administrativy.

Nebo byste musel sedet v hale Spojenych narodu v New Yorku ci na velitelstvi NATO v Bruselu abyste na vlastni oci videl a na vlastni usi slysel miru drtive averse naproste vetsiny svetovych statniku proti americkym velmocenskym snaham. Vas zbytecny vypocet zemi, ktere se povazuji za soucast zapadni demokraticke civilizace je v teto souvislosti bezvyznamny, protoze si pletete pojmy a domnivate se, ze osobni vztahy jednotlivych politiku mezi sebou nebo pratelstvi citene obcany ostatnich zemi vuci lidem ve Spojenych statech a vice versa, maji podstatny vliv na celkovou balanci opravdu vzajemne spolehlivych vztahu na globalni urovni.

68 12.2.2008 23:38

Re: Amerika ma velmi malo spolehlivych pratel.

Milý pane Jasný, zdá se, že nasloucháte nesprávným radiovým stanicím, díváte se na nesprávné televizní kanály, čtete nesprávný tisk, fandíte nesprávným kandidátům a z nějakých důvodů ještě navíc vysedáváte v halách jistých organizací od kterých, vzhledem k jejich složení a dlohodobé inklinaci, nemůžete nic jiného než arogantní a agresivní antiamerikanismus očekávat.

68 12.2.2008 23:45

Re: Re: Amerika ma velmi malo spolehlivych pratel.

Ostatně si myslím, že USA nepotřebují být milovány. Docela postačí zdravý respekt v tom jejich trapném okolí.

sergeant 12.2.2008 23:53

Re: Amerika ma velmi malo spolehlivych pratel.

R^;-)R^

sergeant 12.2.2008 23:55

Re: Amerika ma velmi malo spolehlivych pratel.

68, mas recht - vis prece taky, ze hdyz nepratele rikaji, ze neco delas spatne, tak to delas spravne:-)

Arogant 12.2.2008 23:55

Re: Re: Amerika ma velmi malo spolehlivych pratel.

Zato Vy jste na té správné straně toho bolševického a cenzorního FAN klubu.Asi si přejete opět návrat zákazu poslechu štvavých protiamerických vysílaček.

Jasny 13.2.2008 8:57

Re: Re: Amerika ma velmi malo spolehlivych pratel. - daleko mene nez v 1968

Mila sedesat osmicko, nerad odpovidam anonymnim cislum na miste sprznenych jmen komentatoru, ale ve Vasem pripade udelam vyjimku, protoze bych uvital, kdybyste mi laskave poradila,  ktere spravne radiove stanice nebo spravne televizni kanaly bych mel podle Vaseho nazoru sledovat, abych se vyvaroval Vami predpokladanemu antiamerikanismu . Jak jste poznala,  kterym nespravnym kandidatum fandim?  Ja to sam o sobe nevim a neocekavam, ze z tech soucasnych kandidatu , at uz na ceskeho ci na americkeho prezidenta,  budu nekteremu nekdy fandit.  Jinak bych Vas chtel ujistit, ze bych si velmi pral, v zajmu mych ceskych i americkych deti a vnoucat, aby pristi prezidenti obou zemi  meli/mely dost optimistickou vizi k tomu, jak se dostat z dnesniho marastu.

Antonín 13.2.2008 14:54

Re: Re: Re: Amerika ma velmi malo spolehlivych pratel. - daleko mene nez v 1968

Pane Jasný, anonymita je u nás způsob, jak se vyhnout strašným vulgarizmům lidí, kteří to prostě potřebují jeko ventil svých neuróz. Zejména politici to učí veřejnost s jistým gustem. Ale věcně. Přátelství a nadto spolehlivé, je  na celé planetě zrnkem máku v hromadě popele. Snad si nemyslíte, že Putinovo Rusko má nějaké přátele. Právě tak jiné země, toužící po moci, přesahující její hranice. V nejlepším případě lze dosáhnout korektních vztahů, a to ještě za předpokladu, že ten či onen stát není prosebníčkem. A takových, které žijí z dotací, a podpůrných programů a offsetů je jen v Evropě  nepřeberně. Má-li sousedovic Anča větší prsa než naše Manča, musí být nutně strašně ošklivá. A je to....

Jasny 14.2.2008 10:22

O pratelstvi a vulgarite mezi staty a mezi lidmi

Vazeny Antonine, nemohu s Vami souhlasit ani v jednom bode Vaseho komentare.  Vulgarizmy, do kterych nejenom ceska, ale i mnohe jine spolecnosti byvaleho komunistickeho bloku propadaji, jsou opravdu strasnym znamenim upadku.  Jenze to, ze se pouzivaji skoro jako normalni  prostredky komunikace i na vysokych politickych urovnich, nemuze omluvit ani ty,  kteri je pouzivaji a ani ty, co se  mozna boji, ze vulgarizace bude pouzita proti nim jenom proto, ze vyslovili svuj nazor.  Takovy strach je daleko strasnejsi, protoze podkopava ty zakladni principy lidskych vztahu a lidske tolerance.  V jinych demokratickych zemich by neco takoveho co se objevuje jako komentare v NP bylo nemyslitelne.   Dam Vam jeden priklad z nedavneho pripadu na nelitostnem bitevnim poli americkych prezidentskych voleb.  Po prvnich prohrach Hillary Clintonove v lednovych primarnich volbach  se po Americe ujal obecny nazor, ze jeji nadeje na prezidenstvi se hrouti, coz ona samotna jakz takz uznala a dokonce na jednom volebnim vystoupeni utrousila slzu nebo dve.  Ocekaval jsem, ze je tim vyrizena, protoze jsem si neumel predstavit, ze by si Americane zvolili prezidenta a vrchniho velitele nejsilnejsich ozbrojenych sil jedine svetove supervelmoci nekoho, kdo breci pri prvnim neuspechu.  Zmylil jsem se zrovna tak jako tisicovky komentatoru po cele Americe, kteri az do te doby zaujimali vuci Clintonove vyhraneny, a casto i ostry nazor, ale kteri po tech slzach uplne obratili a oznacili tento petivterinovy vyjev jako projev humannosti a vnitrni  odvahy.  Tento obrat pomohl Clintonove k nasledujicim vyhram v nekolika statech, ze se o ni znovu zacalo mluvit jako o nejnadenejsi kandidatce na prezidenta, nacez v poslednich dnes se jeji  pozice opet hrouti, ale tentokrat pravdepodobne  brecet nebude.

V kratkosti  k pratelstvi mezi staty a zvlaste k Spojenym statum.  Pokuste se najit moje predesle komentare k hlavnimu clanku.  Potom se k tomu nametu muzeme vratit.

ctenar1970 13.2.2008 3:53

Re: Amerika ma velmi malo spolehlivych pratel.

'Jasny' ma pravdu,USA maji jen  mnoho obchodnich  partneru.,ty obcas podporuji USA kvuli svemu ekonomickemu zajmu,jindy ne..Spousta prikladu to ilustruje.

sociolog 12.2.2008 20:45

soucasna analyza

afghanske situace poukazuje na to, ze dosavadni zpusob vojenskeho reseni je v lepsim pripade neeficientni a v horsim kontraporoduktivni (CNN dnes).

Vojenska prevaha bohuzel negarantuje, jak na prikladu Afghanistanu vidno, sama o sobe vubec zadny uspech. Autorem odsouzena Evropa ma mnohem vetsi potencial nasadit i jine prostredky nez Amerika. Totiz lepsi zpusob komunikace s domorodci. Srovnejme pristup Anglicanu a Americanu v Iraku. Proto byl vydan novy manual pro US-vojaky se smericemi oadikalne jinem pristupu k okupovanym...

V tomto ohledu muze Evropa doplnit Ameriku o vlastni, historicky vyzraly a dosud malo vyuzity potencial. A tady lze s autorem souhlasit, ovsem za predokladu, ze nenecha NATO zdeformovat do hrozici podoby dvoutridniho spolku, kde jedni bojuji, mrhajicic zivoty svych deti, zatimco druzi se vyhrivaji na slunicku humanitarni pomoci... a ustupuji silicimu Talibanu.

Relikt 12.2.2008 20:55

Re: soucasna analyza

 Kritizovatelný je vždy způsob řešení toho druhého, když sám nic neřeším. Jinak, poznání a přiznání chyby při řešení problému může být východiskem. Jen je otázka co byla chyba!

 Z pohledu Česka se jen vezeme při řešení problému a nadáváme na špatná řešení těch, kteří problém řeší. Česko není bez rizika při řešení problému, ale nenese žádnou zodpovědnost. Výborný alibismus!

Arogant 12.2.2008 20:19

Ale copak copak, dluhy v bilionech dolarových papírků

dělat a nesplácet, to je normální?Tohle můžou vykřikovat myšlenkoví démoni typu soudruha Špidly:-)).Slezte z těch lustrů američtí molodci, jste zkrátka se svými argumenty v háji.US National Debt je v tuto chvíli 9,25 biliónu dolarů.Čili, devět a čtvrt tisíce miliard dolarů, což znamená cca 31 tisíc doláčů na každého amerického soudruha, no nekupte to, zvláště když víme, že se do USA hrnou človíčkové z bohatých končin jako jsou obyvatelé republiky Aztlan.Pokud se vám to zdá málo, pak dělejte a ještě si půjčujte, dokud je čas, chrabří američtí soudruzi, v podpalubí sice už je voda, ale na palubě se dá ještě vesele tančit.GOD BLESS AMERICA!

Relikt 12.2.2008 20:32

Re: Ale copak copak, dluhy v bilionech dolarových papírků

 Co tak začít tančit v rytmu Kubánské samby? To by vám připadlo vhodnější? ;-P

Arogant 12.2.2008 20:39

Re: Re: Ale copak copak, dluhy v bilionech dolarových papírků

Co to, už srovnáváte Kubu s USA, vy hrdý zadluženče?

Relikt 12.2.2008 20:46

Re: Re: Re: Ale copak copak, dluhy v bilionech dolarových papírků

 Svý dluhy jsem zaplatil a teď si je momentálně nemohu dovolit. Ekonomicky jsem svobodný, leč na penězích jako většina lidí závislý. Od časů Féničanů jsou peníze nástrojem. Jen je otázka, jak se nástroj používá.

 Já jen reagoval v domění, že USA vám nelíbí pro jejich ekonomickou stále nadvládu nad zbytkem světa. Že máte jejich finanční možnosti za jejich zkázu. ;-)

Arogant 12.2.2008 21:01

Re: Re: Re: Re: Ale copak copak, dluhy v bilionech dolarových papírků

Oba víme, že současné papírové peníze v dnešní době reprezentují jen čistý dluh, to tady většině rádoby znalců nikdy nedojde.Máte pravdu, dluhy přes papírové dolary v konečném důsledku USA potopí.

Relikt 12.2.2008 21:21

Re: Re: Re: Re: Re: Ale copak copak, dluhy v bilionech dolarových papírků

 Buď jste nepochopil mně, anebo já vás. Nejsem názoru, že USA se potopí díky svým papírovým dolarům. Ekonomika není tak jednoduchá, aby byla samosebe zničitelná. Potenciál Států je vyšší než kterékoliv jiné mocnosti. Muselo by dojít minimálně k tvrdému narušení demokracie v USA, aby ekonomika podlehla centrálnímu narušení samoozdravování. Není to jen víra ve spásnost trhu, je to zákonitost fungování kapitálu bez tvrdé regulace.

 Kdyby tomu tak nebylo, už by nebylo ani USA. Nevěřím v politická inženýrství. Věřím v ověřený a časem potvrzený systém. Je to otevřený systém pro každou spolupráci. Kdo přestane spolupracovat, toho papírové dolary potopí samočinně. :-)

senior 16.2.2008 20:48

Re: Re: Re: Re: Re: Ale copak copak, dluhy v bilionech dolarových papírků

To už napsal Lenin v některém ze svých spisů

sociolog 12.2.2008 20:52

Re: Re: Re: Ale copak copak, dluhy v bilionech dolarových papírků

Dluh tvori mene nez 3 procenta HDP, takze Amerika ani dnes neprekracuje ani soucasny EU-standard. Urcita zadluzenost je dokonce hospodarsky prospesna, v kazdem pripade ve stavajici mire. To jen diktatury a totalitni mozky nemaji dluhy.

Otazkou zustava, zda horentni valecne investice do Iraku a Aghanistanu predstavuji optimalni cil a hlavne eficientni vyuziti.

Je ovsem blizici se Evropou podporovane vyhlaseni nezavislosti Albanie snad lepsi strategii? Ucouvnout pred organizovanymi drogovymi prekupniky, kteri spravuji zbozi produkovane Talibanem? Ze zacatku to nic nestoji. Tot asi jedine, v cem lez s arogantem souhlasit. Nesvoboda je zadarmo.

Arogant 12.2.2008 21:07

Re: Re: Re: Re: Ale copak copak, dluhy v bilionech dolarových papírků

Ovšem US National Debt, to je jen jedna díra do lodi, vážený pane.Další díry jsou na burzách a čachrech s iluzemi - deriváty a jiné plané sliby.Až zapřemýšlíte po skutečném důvodu, proč se tisknou papírové peníze nekryté ničím, čili vytištěné jen tak ze vzduchu, pak svůj názor na blahodárnost dluhů rychle změníte.USA si s tímto ďábelským experimentem začaly nejdříve, proto také první skončí.

Relikt 12.2.2008 21:29

Re: Re: Re: Re: Re: Ale copak copak, dluhy v bilionech dolarových papírků

 Nebezpečí, která snad vy tušíte, mají v malíku kapitáni Americké ekonomie. Buďte bez obav, že by nebyli schopni ochránit svou ekonomiku. Určitě bezpečněji, než kterýkoliv jiný stát světa.

 Velký krach i přes velký smutek váš i jiných se prostě konat nebude. Přelití obrovského potenciálu někam jinam za vodu se nekoná. Takovou sebevraždu USA neudělá. NIC není bez práce Arogante! Natož vítězství nad USA ekonomikou! :-):-):-)

arogant 12.2.2008 22:39

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ale copak copak, dluhy v bilionech dolarových papírků

Relikte,jemu to nevysvětlíte.Ta osoba tomu totiž nerozumí.Vždyt pokaždé papouškuje co někde četl.Poté vám to přežvýká svým chlíváckým způsobem a stále opakuje. Typ vlajkonoše do prvomájového průvodu s hesly napsanými na papírku.

Arogant 12.2.2008 23:42

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ale copak copak, dluhy v bilionech dolarových papírků

Velký krach samozřejmě bude, protože se nepíše rok 1929, kdy peníze byly alespoň kryté zlatem, od Američanů na konci krize roku 1933 pod pohrůžkou kriminálu tvrdě vyžadovaným.Dnes za nimi není nic, rozumíte?Nic, protože byly vytištěny poptávkou po dluhu a jsou to ničím nepodložené papírky.Jediné co je kryje, je Vaše víra, že mají nějakou hodnotu a trh s ropou, který se US soudruhům zmenšuje a jejich nervozita proto roste.A s těmi kapitány US ekonomiky jste mě fakt dojal, vždyť to jsou bankéři, kteří tento stav zavinili, ti toto vyřešit nemůžou už ze své funkční podstaty.Pamatuji si, jak tu před pár lety místní ekonomičtí "znalci" psali, jak pokles kursu dolaru US ekonomiku nastartuje k nebesům prosperity.A výsledek.....?Vidíte sám.:-(

George 12.2.2008 21:01

Re: Re: Re: Ale copak copak, dluhy v bilionech dolarových papírků

Platis Arogante vubec dane nebo podvadis jako spravnej cechacek ?

Pak se nediv ze jsou USA zadluzeny. ;-)

Arogant 12.2.2008 21:09

Re: Re: Re: Re: Ale copak copak, dluhy v bilionech dolarových papírků

Chi, chi, chi.

sergeant 12.2.2008 18:16

Tak vazeni

az tedy vyresite problemy USA, co se takhle poohlednout kolem sebe (tak v okruhu 200km) a udelat si poradek tam....Hmmmm?A treba v jednom baraku otevrit okna, jako to udelali chlapi (a ne kecalkove) v nedavne historii>-

Relikt 12.2.2008 20:19

Re: Tak vazeni

 Seržante, co myslíte tím otevřením oken? Myslíte defenestraci? Ale v tom případě čí defenestraci? Všech? Ale kdo potom na jejich místa? Kdo pak nám slíbí víc? Kdo nám zajistí ten kýžený blahobyt bez práce pokud možno? Kdo dá hlavu na špalek pro "blaho národa"? VY?!! Silně pochybuji, žebyste se VY osobně obětoval pro číkoliv blaho. VY jste možná ochotný pracovat pro SVÉ blaho.

 Co kdybyste přestal kecat a začal makat pro všeobecné blaho nás všech? Jó, von je ten národ nevděčný a mohl by vás vyhodit z okna? To víte lidi jsou jen lidi! >->->-

sergeant 12.2.2008 21:40

Re: Tak vazeni

Bohuzel mate pravdu - lidi jsou jen lidi, ukecany jako vy..... A pro Vasi ulevu: makam pro blaho svoje, platim dane pro blaho vsech a strach o vyhozeni (nejenom) z okna jsem nikdy nemel (mozna na rozdil od Vas):-/