18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

USA: Americe hrozí evropská nákaza

Ještě před padesáti lety by takový prezident ve volbách masivně propadl bez ohledu na kvalitu oponenta. Američané tehdy nebyli politicky rozdrobeni na nejrůznější sociální, etnické, náboženské a kdovíjaké nesourodé menšiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 17.11.2012 12:06

Re: to je tu zas moudrých čechúúú

Bohatstvím USA byli a přes morálně zrůdný dovoz a vytváření nepřizpůsobivých, na státu závislých voličů levice stále ještě jsou svobodomyslní občané. Zoufale ale ubývají, což je tragické i pro nás, kteří jsme s jejich pomocí obnovili svůj stát a zbavili se dvou evropských totalit. Život s "Mnichovany" opravdu nebude lehký.

M. Vojtíšek 16.11.2012 1:31

Re: 4 roky back

Prosím o vysvětlení, rád se poučím.

M. Vojtíšek 16.11.2012 1:28

Re: Ano, vyhrála hlavně Obamova mistrovská rétorika ale i nešťastný výběr republikánského kandidáta.

Krachuje kdo co neustále. Podstatná je jen společnost a zdroje. Komunismus, kapitalismus západního střihu jsou jen metody na distribuce hodnoty, která primármě pochází z omezených  zdrojů, který máme.

USA jsou tam kde jsou, právě jen díky překotné spotřebě zdrojů.  Tzn vždycky je něco něčím dotováno nějak. Iluze toho , že pokrok je primárně dán politickým  systémem je chybná.

China s totalitním komunismem dohnala 100 let. A nebyl to komunismus co tomu pomohlo. Bylo to uvědomění si  toho, že si musím urvat a využít zdroje. A když k tomu ještě přidám něco tak se na tom nakapsuju.  Tzn bohatství je na zemi jen jedno a to jsou zdroje v surové podobě. Vše ostatní je jen taková hra, která se neustále mění a bude měnit. Je v důsledku nepodstatná.

M. Vojtíšek 16.11.2012 1:15

Re: krachující společenská smlouva.

To je možná jádro pudla. Lidská práce značně devalvovala od dob vzniku USA. Práce už není ani nemůže být měřítko.

J. Jurax 15.11.2012 20:41

Re: Ano, vyhrála hlavně Obamova mistrovská rétorika ale i nešťastný výběr republikánského kandidáta.

Obama k dluhům zdatně přispíval už jako právník, který u Nejvyššího soudu vysoudil, že banky nesmí diskriminovat neplatiče při žádostech o další půjčky.

Nevím, jestli mně zdálky přísluší komentovat, když jsem v USA nikdy nebyl, ale - je to vůbec možné? Taková blbost? A prezident s takovou historií ... zapomeňte na angličtinu a učte se čínsky. Obama a jemu podobní dovedou USA mezi rozvojové země ... a bílí odtud budou zdrhat ... tedy pokud tam nedostanou rozum ...

J. Jurax 15.11.2012 20:34

Re: Krize křesťanství

Přesné.

J. Jurax 15.11.2012 20:31

Re: to je tu zas moudrých čechúúú

Hm ... a kolik procent z těch white je hispanic?

A že si USA neumí uhájit neprostupnost hranic je holt US problém.

J. Kanioková 15.11.2012 20:19

United States Budget Dilemma

http://jdem.cz/wu2j7

J. Vydra 15.11.2012 19:29

to je tu zas moudrých čechúúú

co už vyřešily všechny problémy tady doma (a proto si tu žijeme tak šťastně a bezproblémově), a pouštějí se do řešení USA, které má 313 milionů obyvatel (složení white 79.96%, black 12.85%, Asian 4.43%). Takže myslím že je to tam trochu složitější než to tu naši mudrcové popisují... a nikde tu nevidím moudré úvahy o faktu, že 80% bohatství USA vlastní 2% obyvatel - myslíte, že to není část problému? A že železná opona nefunguje a v zemi jsou miliony nelegálních imigrantů z chudé země kde se navíc bojuje mezi drogovými kartely... taky nic, ó moudří a zkušení???

J. Boleslav 15.11.2012 18:54

Re: 4 roky back

Že nechápete, o čem p. Tomský píše, s tím lze po přečtení Vašeho příspěvku souhlasit. Jedině.

J. Boleslav 15.11.2012 18:49

Re: Křesťanství zavinilo totální úpadek Evropy.

Jak si takovou přípravu představujete?

J. Boleslav 15.11.2012 18:49

Re: krachující společenská smlouva.

Přesně.

J. Boleslav 15.11.2012 18:48

Re: Demografie holt časem změní severní Ameriku

Ale co s tím, jak mají republikáni získat podporu nebílých voličů? Slíbit jim znárodnění bohatých bílých jako kdysi v Rodesii? Moc se tam tato metoda myslím neosvědčila.

J. Kanioková 15.11.2012 17:51

Je to tak..

J. Kanioková 15.11.2012 17:50

:))))

M. Kosejk 15.11.2012 17:21

krachující společenská smlouva.

"Společenská smlova" je strašně zprofanovaný termín, ale ona opravdu musí existovat, když společnost má fungovat. Ve zkratce by šlo říct, že je o tom, že všechny sociální skupiny učinily jistý konsensus v tom, co od státu očekávají. A také je o toleranci mezi různými sociálními skupinami.

Evropa v moderních dějinách "společenskou smlovu" nikdy nepřijala - a podle toho to taky vypadalo - jedna skupina se vždy snažila vyvraždit druhou skupinu dřív, než se té druhé povede vyvraždit vyvraždit tu první. Začalo to náboženskými válkami a přešlo to až do komunistického a nacistického vraždění jinověrců.

Ale USA společenskuo smlouvu měly - a funkční. Jejím základem byla shoda na respektu k svobodě a úctě k lidské práci. Američan neviděl v boháči hajzla z jiného světa (jako v Evropě). Američan viděl v boháči toho, kým by mohl být jednou i on, když bude dost chytrý a snaživý.

Avšak nezapomeňte, že tato společenská smlouva byla dohodnuta mezi lidmi, které lze majoritně řadit do skupiny: "Bílý Postevropan".  Jenže USA začínají být spíš hispánským a černošským státem. Sice ještě nejsou ve většině, ale bez nich nelze vyhrát prezidentské volby. Oni totiž tito černoši a hispánci většinově nerespektují tradiční americkou společenskou smlouvu - protože prostě nejsou Američany, i když to někteří mají v rodném listě. Stejně tak džihádistický evropský Arab není Němcenm, Francouzem ani Evropanem - je to jen kukačka v našem hnízdě.

M. Hoblík 15.11.2012 16:51

Křesťanství zavinilo totální úpadek Evropy.

Je třeba si přiznat, že jediná možná cesta nápravy je přestat nostalgicky vzpomínat na to, co bylo a neprodleně se připravit na nové poměry. I ty náboženské!

Š. Hašek 15.11.2012 15:45

Re: Krize křesťanství

Doufám, že oba to bereme podobně, ve zkratce nelze věc pregnantně vyjádřit.

Chtěl jsem jen naznačit, že ti, co hlásají okamžitou svoji "pravdu" a kašlou na moudrost předků (třeba Bible) to někdy dost p oserou.

Dnes je totiž "rozum" mnohdy určován nikoliv zkušeností a znalostmi minula, ale počtem přívrženců titulku z novin. Tolik k té "náboženské kotvě".

R. Langer 15.11.2012 15:25

Re: Anka brzdi

Tak pro naše katolíky je mormon v podstatě nečistý...

R. Langer 15.11.2012 15:21

Re: Krize křesťanství

Jasně, a ty křižácké války a doba temna, to byl jenom takový malý hloupý přehmat, že? Nebo ti dodnes ukotvení muslimové, to je přímo ukázka pokory a vstřícnosti, že? Kde se v lidech berou tyhle blbosti, to by mě fakt zajímalo. Jestli si myslíte, že věřit v Boha a věřit v Marxe je nějaký rozdíl, tak si tomu klidně věřte, ale pravdu mít nebudete. :-P

R. Langer 15.11.2012 15:17

Re: Krize křesťanství

Dokud se nositelem a podporovatelem těch potřebných vlastností nestane zdravý rozum a kritické myšlení, je cesta kupředu pořád jenom cestou do pekel.

Š. Hašek 15.11.2012 15:07

Re: Krize křesťanství

Pokud člověk věřil v něco "co je nad ním" měl kotvu. A neblbnul (ne moc).

Pokud člověk začal věřit "jen v sebe sama", vytvořil revoluci, bolševismus, nacismus a nyní europeismus.

R. Langer 15.11.2012 15:03

Re: vzteky

Přesně tak. Člověk by z toho skoro mohl mít škodolibou radost, ale mě to spíš děsí... :-(

M. Prokop 15.11.2012 14:30

Re: Krize křesťanství

Některé formy křesťanství, v některé době, podporovaly střídmost, pracovitost, spolehlivost.

Jak křesťanství pozvolna upadá, bude se muset nositelem a podporovatelem těch potřebných vlastností stát nějaká jiná nauka.

Jsem dost zvědav, zda vůbec nějaká a pokud ano, která. Křesťanství má svůj vrchol vlivu už za sebou.

M. Vojtíšek 15.11.2012 13:06

Re: 4 roky back

To jste si mohl ušetřit i tyhle dva řádky. Ty především postrádaj smysl.

V. Venc 15.11.2012 12:41

Krize křesťanství

Hlavním důvodem situace v USA a nakonec i v EU je krize křesťanství. Nastala výrazná názorová změna, kdy většina společnosti již nepovažuje křesťanství za vhodnou motivaci k plnohodnotnému životu v rodině, společnosti a národě. I když náboženské podněty jsou v USA stále intenzivnější, než je tomu v EU, přece socialistická snaha lidových vrstev i některých intelektuálů, dostat se k obědu zadarmo (lépe řečeno zaplaceného bohatšími lidmi ze státního příkazu), získává své obdivovatele a voliče. Počet aktivních věřících klesá, i v USA. Ústupem křesťanství narůstá vliv kultury, založené na pohodlí, lenosti, rovnosti a “spravedlivého” přerozdělování, což je živnou půdou pro multi-kulti, společenský relativizmus a různá hnutí (ekologie, feminismus, marxismus, islamismus..). Zastávám proto názor, že rozvoj a prosperita společnosti je úzce svázána s osudem křesťanství. Z této závislosti se nedá vyskočit.

Křesťané v USA, rozdělení do desítek rozličně nábožensky orientovaných spolků, nenašli u většinových protestantů, katolíků jinou, vhodnější osobnost a nominovali mormona, guvernéra M. Romneye. Tato volba určitě zvýšila rozpaky v řadách protestantů, katolíků, kteří jsou názorově rozdělení zhruba 50/50 (demokrati/republikáni) s tím, že intenzivněji nábožensky orientovaní voliči preferují republikány. Mormoni jsou čtvrtým největším náboženským spolkem v USA.

Ke prozření nerozhodných voličů přišlo pozdě, po znovuzvolení B. Obamu prezidentem. V USA si budou muset počkat. V EU ale není na co čekat.

J. Kanioková 15.11.2012 12:15

Bohužel.... a některé evropské země k tomu mají našlápnuto

Možná to není až tak stopto objektivní, ale....

http://www.youtube.com/watch?v=mevXlf91yaY

P. Schuster 15.11.2012 10:54

Re: Demografie holt časem změní severní Ameriku

Volby prezidenta se bohužel již stávají bojem bílé a jiné (hlavně osob afrického a hispánského původu) rasy a ta jiná za nějaký čas bude v USA majoritní. To nás asi v Evropě čeká taky.

M. Prokop 15.11.2012 9:10

Re: 4 roky back

Společnost je něco, ne "o něčem".

Ty zbylé nesmysly raději bez komentáře.

M. Prokop 15.11.2012 9:08

Re: vzteky

Pak je nutno říditi se dle hesla: Lepší hrozný konec, než hrůza bez konce.

Neb hrůzu bez konce nám zde předvádí přemoudrá EU.