28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

UKRAJINA: Válka podle Zelenského

O válce na Ukrajině se informuje v zásadě ve dvou rovinách. Ta naprosto převládající teze je o tom, že Rusko už válku prohrálo (například zde). Pokud bychom k tomu takto přistoupili, nemá cenu o míru na Ukrajině jednat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Divišová 12.3.2022 7:44

Uvazujete spravnym smerem. Jenom bych upresnila, ze ekonomickou situaci Ruska znacne podcenujete. Rusko nedostava kazdy den za vyvoz nekolik set milionu dolaru, ale ca dve miliardy (za prosinec 2021 to bylo 57 miliard USD a mezitim se ceny ropy a plynu jeste zvedly). A takto to bude jeste nekolik roku. Zahranicni investice v minulych letech byly kolem 40 miliard dolaru rocne. Rusko muze tedy ted investovat do sveho prumyslu, zemedelstvi a sluzeb samo, nepotrebuje zahranicni investice. Muze to delat formou dotaci soukromym firmam, budovanim infrastruktury (plynovody, zeleznice, silnice, socialni bytova vystavba, pristavy) nebo zakladanim statnich firem po vzoru Ciny.

V. Církva 11.3.2022 23:10

Můj názor byl, že se měla Ukrajina vzdát Krymu a Donbasu dávno. Je to pytel blech (pardon švábů). NATO taky nebylo na stole.

Jestli byli o tomto Ukrajinci ochotni jednat před válkou nevím, nemám dostatečně dobré informace. Putin Zelenského tehdy nepřijal.

J. Mk 11.3.2022 20:57

Zelensky je president a brání svoji zem .Hypotetické úvahy o válce jsou trapně zbytečné .Média neplní svoje určení, ale manipulují .

P. Černý 11.3.2022 20:08

Ona ta současná vyjednávací pozice ukrajinské strany není tak úplně jednoduchá.

Ukrajina je ochotna prohlásit svou neutralitu poté, co získá záruky bezpečnosti od řady zemí: USA, Rusko, Polsko,Turecko, Německo, Rumunsko atd.

O uznání anexe Krymu Ruskem a o změně statusu Donbasu je ukrajinská strana ochotna jednat, až Ruska armáda opustí Ukrajinu.

Západ selhává i nyní. Iniciativu ve zprostředkovani jednání mezi Ukrajinou a Ruskem mají v současné době Turecko a Čína. Nikoli třeba Německo, které má na Ukrajině rovněž řadu investičních projektů a dlouhodobě zájmy.

L. Písařík 11.3.2022 15:44

Obdobně donutilo Rusko poražené Finsko přijmou ruské podmínky,odevzdat část území a dodnes se chovat tak, aby svou politikou Rusko nenaštvalo. Do jaké míry se to Finům vyplatilo? Zatím je Rusko nenapadlo ani neanektovalo. Zatím.

P. Diviš 11.3.2022 17:02

Finové tehdy byli prakticky sami. A jediný reálný spojenec, Německo, byl značně problematický. A to, že Stalin vyloženě nezadupal Finsko do země, bylo dáno právě i statečným finským odporem, dokud válčili.

Ukrajině sice nikdo nepomůže přímo, ale nějaký ten nátlak na Rusko je a bude (otázka je, jak dlouho).

J. Kalina 11.3.2022 15:03

Řeči se vedou a skutky se konají. a) Zelenský chce zastavit odběr ropy a plynu z Ruska Evropskou Unií. b) nahradit čím a kdy a hlavně od koho. Že by USA na tom byly až tak blbě, že by chtěly vytlačit Rusko z (vysmívané) pozice vývozce surovin? c) jak to že na Ukrajině ještě nevyhodili do vzduchu plynovody a ropovody nebo aspoň neotočili kohotky na druhou stranu? CO JIM V TOM BRÁNÍ? Mimochodem, kdyby to udělali, rychle by seznali komu o co jde opravdu. By se spoustu lidí divilo!

O Ukrajinu jde pouze některým lidem - politikům z Ukrajiny, mimo Ukrajinu je UK považována za vhodný nástroj (jeden z mnoha). Rusko dostat do polohy: dodávejte a držte hubu a do ničeho nekafrejte, druhý stupeň je bez toho dodávejte. Pustili se do sebe (nyní i válečně) 2 otloukánci a oba na to těžce doplatí.

A my (ČR) uděláme i nemožné, abychom do odsra...i také!

J. Prečuch 11.3.2022 15:54

Pane Kalino snad už i na základní škole pochopili , ze zkratkou UK označujeme ze státu pouze Velkou Británii tedy Spojené Království . A ukrajinská zkratka je UA .

P. Diviš 11.3.2022 17:04

Tyhle řeči vedou a skutky (fujtajblové) konají hlavně Rusové. Prostě neumějí normálně spolupracovat. Nemohou-li poroučet, vymýšlejí nesmysly typu "dodávejte a držte hubu a do ničeho nekafrejte, druhý stupeň je bez toho dodávejte".

R. Urban 11.3.2022 14:02

Čili příště si Putin řekne o Moldavsko a my to budeme politicky řešit? Blbost.

O. Mayer 11.3.2022 13:46

Koukám, že Putlerově internacionále od minulého týdne otrnulo.

Oni obecně šváby (včetně těch co se jim u nás lidově říká rus- jakkoliv ten termín je nejspíše z italštiny) vám prý přečkají i atomový výbuch)

O. Kaucký 11.3.2022 14:27

Člověk s jiným názorem není žádný šváb. Tohle, co tady předvádíte je vidění světa svazáky z padesátých let, „kdo nejde s námi, jde proti nám”.

Válku na Ukrajině jistě žádný normálně myslící člověk nechce a odsuzuje ji. Dneska v celé Evropě mají plnou hubu podpory Ukrajiny, ale až bude po, tak jsem zvědav, která země jim bude ochotna hospodářsky pomoci a ne je vydrancovat. Kdo s nimi bude, alespoň obchodovat.

Mimo to „rus domácí” a „šváb obecný” jsou rozdílná zvířátka.

J. Desef 11.3.2022 14:31

teda, že se nestydíte, nasadit tak vysokou vědomostní laťku ;-D

P. Diviš 11.3.2022 17:07

"Válku na Ukrajině jistě žádný normálně myslící člověk nechce a odsuzuje ji."

A odsuzujete jen tak nějakou nepersonifikovanou válku, nebo toho, kdo ji rozpoutal?

Nic proti lidem s jiným názorem, ale lidé, omlouvající nebo dokonce podporující agresora, nemám příliš v oblibě.

O. Mayer 11.3.2022 20:11

.. víte já nikomu neberu jeho názor. Akorát mi přijde celkem vtipné, jak se celá ta unisono notují si partička, co se tady schází, minulý týden nápadně odmlčela, zatímco dneska už nám tady zase straší fašisti na Ukrajině, imperialistický rejdy tamtéž atd. Samozřejmě podobnost s těmi zmíněnými (naprosto rozdílnými) zvířátky je čistě náhodná (taky při sebemenším náznaku nepříjemnosti rychle utečou, ale vždycky odněkud znovu vylezou).

PS. .. a nepodstrkujte mi svazáky- to co se tady ve většině případů člověk dočte je ta nejtupější propaganda, stádní opakovaní neustále stejných stupidních lží - to se vážně nezmůžete všichni na nic lepšího než na 75 let mrtvého Banderu

J. Novak 11.3.2022 22:43

Zalez, Mayere, nikdo na tebe není zvědavý, nikoho nezajímáš.

T. Hraj 11.3.2022 13:17

Zelenskyého prozření pozdní není. Myšlenka, že k nějakému kompromisu s Putinem bylo možné dospět předem a tím invazi zabránit je směšná. Putin by si totiž vzal (zdarma) to, co by se mu takto předem nabízelo a jediný rozdíl by tak byl, že jeho následná invaze by začínala od jiné čáry.

M. Starý 11.3.2022 14:26

R^ Naprosto přesně napsané

P. Diviš 11.3.2022 17:08

Ano.

J. Jurax 11.3.2022 19:48

Možná.

Ale ne hned. Musel by si najít či vytvořit nové záminky pro doma i pro svět.

P. Černý 11.3.2022 20:14

Vyhlášení neutrality Ukrajiny a udělení jisté autonomie Donbasu v rámci suverénní Ukrajiny, to bylo po osmi letech občanské války zcela logické a správné. I bez ruské invaze.

J. Novak 11.3.2022 22:44

Naprostý nesmysl. Je to přesně naopak.

T. Hraj 12.3.2022 12:09

No, myslím, že za pravdu dává sám Putin jednoznačně mně. V tomto smyslu se vyjádřil opakovaně velmi jasně.

J. Lukavsky 11.3.2022 12:19

"přestat jednat o vstupu do NATO." Také se divím proč to NATO a Ukrajina klidně nepodepíše. Spoupodepsat by to mohla ještě Anglie, Francie a USA, tak jako Budapešťskou dohodu. Nu a za pár let si tím papírem vytře Ukrajina zadel. Jako Rusko Budapešťskou dohodou. Mezinárodní smlouvy platí jen tak dlouho dokud jedna strana neusoudí, že se na ní může vykakat. J.L. end

J. Kostelanský 11.3.2022 9:58

Já se malinko obávám o život Zelenského. Ani ne tak ze strany Ruska, ale zevnitř. Vysvětlím:

Před týdnem obletěla svět zpráva, že Ukrajinci zastřelili v Bělorusku SVÉHO vyjednavače. Protože prý byl vlastizrádce. Možné to samozřejmě je, jen mi nejde to hlavy, že z Kyjeva na jednání vyslali neprověřeného člověka. Přiznám se, že neznám z historie takový příklad, že si vlastní zastřelili svého vyjednavače s protivníkem, a to dokonce na neutrálním území vyjednávaní.

Ja tu vraždu chápu trochu jinak: jako poselství (dnes se tomu s oblibou říká message :-)) každému, kdo by chtěl s Rusy něco skutečně vyjednat. A nedejbože dokonce souhlasit s některým z ruských požadavků. Jakákoliv vstřícnost se bude trestat smrtí. A kdo by mohl být autorem? Jednoznačně Pravý sektor a jeho jednotky AZOV. Nikdo na západ od Ukrajiny neví, jak veliká je jeho moc. Jestli to jen "běžná" strana na ukrajinský způsob (tedy s oligarchy v pozadí), nebo strana, která kromě s Ruskem bojuje i s "vnitřními" nepřáteli Ukrajiny. I v našich mediích se občas něco na tohle téma psalo.

I proto se obávám, že přílišná vstřícnost Zelenského vůči ruským požadavkům by ho mohla stát život. A uvedu ještě jednu kacírsku (opět zcela vlastní) myšlenku: mrtvý Zelenskyj by tak prokázal Západu svou poslední velkou službu - stal by se martýrem, kterého zabili Rusové. Současně by si na Západě mohli být jisti, že Zelenskyj nebude žvanit, co mu kdo a kdy ze Západu sliboval. Nejhorší milenka je totiž zhrzena milenka.

M. Grundmann 11.3.2022 10:00

Rusko válčí pouze kvůli tomu, aby definitivně zabránilo vstupu Ukrajiny do NATO. O ostatních otázkách se dá s velkou pravděpodobností jednat. Ukrajina však nyní nechce na tyto podmínky přistoupit, protože by vedení země ztratilo tvář a přiznalo by obrovskou politickou chybu, které se dopustilo. Chápu, že žádný politik nemůže dnes přiznat, že válka byla vyvolána pouze jednáními ukrajinských politiků o vstupu do NATO. Pak by se mohl hněv Ukrajinců obrátit proti svým politikům. Pochybuji, že by obyčejní Ukrajinci toužili po vstupu do NATO do té míry, že by byli připraveni pro vstup do NATO umírat a trpět.

P. Diviš 11.3.2022 17:11

Rusko válčí pouze kvůli tomu, aby obnovilo Rusko v hranicích SSSR a s jeho "sférou vlivu". Ostatní je kamufláž.

M. Grundmann 11.3.2022 23:41

Dostaly se ke mně interní informace z FSB. V těchto dokumentech není nic převratného, analytici FSB vidí situaci Ruska podobně černě jako já. I mezinárodní vztahy vidí podobně. Analytici považují vojenskou situaci na Ukrajině beznadějnou. Podle analytiků Rusko spadlo do léčky, která mu byla nastražena.

Mohl bych samozřejmě považovat tyto dokumenty za podvrh, ale těžko budu považovat za podvrh dokument, který poměrně dobře popisuje způsob myšlení, který považuji za vysoce pravděpodobný pro ruskou stranu. Myslím si tedy, že popisuji dobře uvažování ruské strany a že dobře odhaduji ruské reakce. Můj popis myšlení ruské strany jsem popsal již předtím, než se ke mě tyto dokumenty dostaly.

P. Pepax 11.3.2022 11:18

Souhlas, také se domnívám že mu v té demokratické Ukrajině hrozí smrt, myslím že si to plně uvědomuje.

M. Juraška 11.3.2022 11:42

Naprostý souhlas.R^