28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

UKRAJINA: Podporuj svého ukrajinského nácka

Nechci kazit radost z toho, že na Ukrajině zvítězila demokracie. Ale ptám se: Neměli bychom se trochu víc zajímat o to, koho jsme se zavázali politicky i finančně podporovat? Řeči o tom, že na Ukrajině nezvítězila demokracie, ale nacionalismus, se vydávají často za pouhý výmysl ruské propagandy a my Češi samozřejmě nevěříme ničemu, co říkají ruská média.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 31.3.2014 14:09

Re: Všimla jsem si především, pane Nováku,

A to máte odkud?

Já jsem našel jedině to, že je členem poradní skupiny předsedy Dumy Naryškova - což je sice dost vysoká šajba, ale je-li Putin diktátor, car a samovládce, jak prosazujete, je to šajba nepodstatná.

Kde jste našla Dugina - a uznávám, že je i mně svým konzervativismem, příklonem k pravoslaví a všeobecnou ultrapravicovostí dost nepříjemný - jako poradce Putina?

V každém případě strana, kterou jste tak odsoudila (IMHO právem) je v Rusku zakázaná a bývala součástí všech protiputinských tažení. V Petěrburgu si nacbolové notně naběhli - Jiné Rusko tam uspořádalo demonstraci důchodců za lepší důchody. Důchodci se dostavili, přišli i nacbolové - a sotva rozbalili prápory, dostali od důchodců-leningradců na budku francouzskými holemi. Mrzí mě, že jsem to neviděl... Jo - leningradci, ti mají své vzpomínky a jsou to houževnatí lidé. Přírodní výběr během 900 dnů blokády...

BTW - jsem jsem to já, kdo tady už nejmíň 5-6 let na nacboly jako součást nesystémové protiputinské opozice upozorňuje. A po většinu času mi bylo za to spíláno...

S. Vaněček Šauerová 31.3.2014 12:58

Všimla jsem si především, pane Nováku,

že Alexander Dugin, syn sovětského generála GRU, hlavní ideolog ruského nacionálního bolševismu, je poradcem Vladimíra Putina. Víc vcelku není třeba psát.

P. Jansky 31.3.2014 12:52

cermane me jste radost zkazil

vypada to ze jste delal ten plakat na krymu pred referendem.. co na jedne strane bylo rusko a na druhe strane nacistcky valecny kriz..

B. Hamal 31.3.2014 12:45

Bývalý režim se bude jevit jako poctivý

Takhle to pro změnu vidí americký publicista P.C.Roberts: Dnes už je zřejmé, že "majdanské protesty" byly ve skutečnosti Washingtonem organizovaným pučem proti zvolené demokratické vládě. Cílem puče bylo dostat vojenské základny NATO k hranicím s Ruskem a uvalit úsporný program MMF, sloužící jako krytí západních finančních zájmů, k oloupení země. Upřímní idealističtí protestující, kteří vyšli do ulic aniž by jim za to bylo zaplaceno, naivně posloužili při destrukci své země.

Mnozí Ukrajinci věří, že MF poskytnutím miliard dolarů chce Ukrajinu finančně zachránit. Ukrajina neuvidí ani jediný dolar z těchto peněz. MMF pouze vymění dluhy Ukrajiny západním bankám za zadlužení vůči MMF.  Ten na ukrajince uvalí úsporné programy a ukrajinská vláda tak může shromáždit peníze na splátky MMF. Už tak nízká životní úroveň se rapidně zhorší. Navíc ukrajinská veřejná aktiva a ukrajinské soukromé firmy budou muset být prodány zápaním kupujícím.  Vypůjčené peníze se dostanou do rukou finančních spekulantů a Ukrajina se bude topit v dluzích více než předtím.

Pokud se Ukrajina dostane do drápů NATO, ocitne se ve vojenské alianci proti Rusku a stane se cílem ruských raket. To bude tragedie pro Ukrajinu i Rusko, protože  Ukrajinci mají příbuzné v Rusku a naopak. Rozdělit je západním olupováním a washingtonským tahem za světovou hegemonii je nestydatost a velký zločin. Napálení naivkové kteří se podíleli na zaranžovaných maidanských protestech budou toho litovat po zbytek života.

Proč vlády jednotlivých zemí nadále souhlasí s cizím okrádáním svého obyvatelstva? Jedinou odpovědí je, že jsou za to placeny. Korupce, která se na Ukrajinu snáší, způsobí, že bývalý režim se bude jevit jako poctivý.

Vice viz: P.C.Roberts:Western Looting Of Ukraine Has Begun http://www.paulcraigroberts.org/2014/03/29/western-looting-ukraine-begun-paul-craig-roberts/

J. Švaříček 31.3.2014 12:20

Re: Pane autore,

Dějiny jste nám pěkně zdokumentoval. Myslím, že jste mě přesvědčil! Sice nevím co jste chtěl akcentovat ale je vidno, že i tahák do školy se dá v lecjaké diskuzi využít. Tak že co že?

V. Venc 31.3.2014 12:17

Re: Jako obvykle žvaníte nesmysly.

Ad Novák

Dobrý komentář! Není třeba nic dodávat.

Také proto, že se vždy naskytnou "mainstreamoví nadšenci", kteří jsou na svůj jedině správný euroatlantický postoj pyšní a hrdí. Zůstávají bez šance se poučit a setkat s pravdivou skutečností.

J. Švaříček 31.3.2014 12:09

Re: Je to smutné,

repatriovat?

J. Lepka 31.3.2014 11:09

No, píšete přesvědčivě, jako byste byl při tom,

ale dále sám přiznáváte, že své informace jste čerpal z TV a internetu, že? Nemyslíte, že byste mohl dopadnout jako ten magor "investigativní reportér ", co udělal z Prahy doupě neřesti jen s pomocí několika statistů???

M. Prokop 31.3.2014 11:08

Re: Je to smutné,

A co s nimi měla dělat?

M. Prokop 31.3.2014 11:06

Re: Západ má voči Rusku jednoduchú filozofiu

Vy jste soudruh nebo buran, pro začátek, abych věděl na jaké úrovni vysvětlovat?

F. Vokurka 31.3.2014 10:57

Re: Babiši jdi do nich!!

takze vyjma klasickeho "a vy zase bijete cernochy" argument nemate.

L. Šarina 31.3.2014 10:43

Re: Pane autore,

Nesouhlasím s Vámi. Jste tu z mnoha diskutéru, teří se ani neobtěžují zdokumentovat dějiny. Př.n.L. 7.st-Příchod Skýtů.7-5.st-řecká kolonizace. 5.st-vznik Bosporské říše. N.L: od 5.st- samarské území. 4-6.st.-Gotové, Hunové,Avaři. 4st.-rozpad Bospor.říše. 6-7st.-Přidněstří,svaz slovanských kmenů. 8-9.st-expanze Balty a Urgofiny. 12.st.-začátek Kyjevské Rusy. 12-14.st-formování ukrajinské národnosti.14.st.-litevské velkoknížectví. 15-17.st.- Záporoží. R. 1648-1654.-Bohdan Chmelnycky. R.1654.- Perejaslovská rada, sjednocení Ukrajiny s Ruskem. R.1667.-Zíiskalo Rusko Kyjev.R.1861.zrušení nevolnictví.R.1917. Centrální rada.Žádost o autonomii na Rusku.R.1917.-.po VŘSR,vyhlášení ULR. R.1917-1934.-Ukrajina h.m.Charkov. R.1918. Sov,zábor Kyjeva. R.1919-1920.válka mezi Sov.a Ukrajinou. R.-1922.-Ukrajinská Sov,Republika. Tak že co že?

E. Sevrát 31.3.2014 10:31

Dnes je článek za jedna s *.

M. Urban 31.3.2014 10:20

Volby

Na ukrajině jsou fašisté, nacisté a banderovci a Rusko je mírová hráz? Když budete podporovat vybranou skupinu lidí, tak budete označen jako někdo, kdo se snaží ovlivnt politiku ve svůj prospěch. Rozpočítávání na prvý druhý, také není správné. U nás byl Sládek a jak dlouho vydržel?

V. Novák 31.3.2014 10:16

Nacionální extremisté jsou v Rusku potlačováni,

jak píšu výše. Podivné spojení Limonovových nacbolů, nacionálně-boševická strana je v Rusku zakázaná. Už asi tak 7 let.

Mimochodem - zákaz NBS je u  nás vydáván za jeden z důkazů Putinova "diktátorství" a potlačování svobody slova v Rusku. Už jste si toho všimla? Té licměrnosti evropským politiků a novinářů, kteří bojují (v Rusku) za svobodu slova mnohého, co by v Evripě potlačovali vší přípustnou (nebo dostupnou) silou?

R. Gramblička 31.3.2014 10:11

Re: Západ má voči Rusku jednoduchú filozofiu

A jaká je vaše představa, Prokope, zohledňující události posledních 10 let? Pochlubte se, jaká je ta skutečná pravdivá představa

M. Prokop 31.3.2014 9:46

Re: Západ má voči Rusku jednoduchú filozofiu

Udatně bojujete s vlastní (a mylnou) představou o "boji" s Ruskem.

M. Prokop 31.3.2014 9:44

Re: Jen pro informování

V Rusku jsou ovšem, na rozíl od USA a Skandinávie, vládnoucí silou, mají i presidenta.

M. Prokop 31.3.2014 9:42

Očekávat, že v postsovětském

(a postcarském) prostoru bude forma demokracie jako v GB je možné, ale marné.

Kultivace myšlení je dlouhodobý proces.

Navíc, co je na Ukrajině celkem marginální (dle výsledků ve volbách), je v Rusku většinové. Putin se chová jako dokonalý fašista, zřizovatel korporativního státu.

V. Novák 31.3.2014 9:18

Jako obvykle žvaníte nesmysly.

Nacionalisté jsou v Rusku potlačováni - ovšem za mimořádného nesouhlasného pokřiku evropských i našich mééédií. Neonacisté tvořili podstatnu část tvrdého jádra protiputinských demonstrací. Protože daší skoro polovinu pak byli stalinisté, musela policie na jejich posledních pochodech oddělovat ultralevý a ultrapravý proud, aby se nepomltili mezi sebou. Střed jsem tam jaksi nezaregistroval.

Skoro oficiální vůdce ruské "nesystémové" opozice Navalnyj je u nás uváděn pouze jako "protikorupční aktvista" a "blogger" - že je to taky nácek, spolupořadatel "Russkich maršev", se tají. O jeho kamarádovi Ďomuškinovi se dočtete, že je nacista, jen tehdy, když kandiduje na primátora Kaliningradu "Považte - nácek a kandiduje na primátora - co si to v tom Rusku dovolují, nacisté!". Nedočtete se už, že měl podporu na úrovni statistické chyby a se stejným výsledkem i skončil. To se nehodí našim mééédiím - a vám! - do krámu.

Zato když policie nějaký ten nepovolený pochod (obvykle proto, aby se nestřetl s pochodem jinak zaměřených), slintají naši mééédiální mágové rozhořčením, co si to to Rusko dovouje, tak hrubě porušovat svobodu slova.

P. Bárta 31.3.2014 9:01

Jen pro informování

autora:  Rusko patří ke třem zemím, spolu s USA a Skandinávií, kde je největší výskyt neonacistů.  Koncentrace v Kijevě je proti Moskvě zcela zanedbatelná a je třeba dodat, že mají na Rusi zcela zvláštní postavení, podporují totiž Putina v jeho velmocenských ambicích.

P. Lenc 31.3.2014 8:56

Jistě,

ukrajinští náckové byli, jsou a ještě nějakou dobu budou.Tak jako jsou u nás, v Polsku, vlastně po celé Evropě.I sám autor přiznává malý počet i na Majdanu.A zapoměl na vyhlášení války části této verbeže nynějšímu ministru vnitra po zabití jednoho z jejich vůdců a jeho odpověď, že to vyhlášení přijímá.A také nikoliv stovky nebo dva-tři tisíce nácků v Rusku, ale desetitisíce této verbeže, které zřejmně Putina a autora nechávají v klidu.To, že to Ukrajina nebude mít ani trochu lehké je jasné.Ale mělo by být v našem zájmu snažit se Ukrajinu podporovat, mít znovu Rusko na hranicích Slovenska a Polska je představa poněkud děsivá.A bohužel, paměť mnoha našich občanů je zrovna tak děsivá.

P. Maleček 31.3.2014 8:46

Re: Babiši jdi do nich!!

No nácek je zkratkou pro nacionální socialisty. A těch, podle toho co jim leze u úst, sedí dost i v české vládě a parlamentu.

F. Vokurka 31.3.2014 8:09

Re: Babiši jdi do nich!!

boze malecku, vy jste ale mudrlant. vite kolit tech nacku sedi v nove ukrajinske vlade? no schvalne zkuste si to dohledat.

P. Maleček 31.3.2014 6:55

Babiši jdi do nich!!

Tak vida, ono to Echo 24 bylo pod zástěrkou útěku "svobodnýchů novinářů" před Babišem založeno kremelskou propagandou. Udělat z několika procentní přítomnosti extrémistů Ukrajinu, chystající se v extrémistickém šílenství na válku s Ruskem to chce opravdu hodně fantazie. A nebo rublíky řádně narvanou kapsu.

On by ten Babiš tu kontrolu financování měl v Echu 24 opravdu udělat. Hlavně z důvodu ohrožení bezpečnosti státu pološíleným Rusem.

V. Heidlerová 31.3.2014 6:53

Re: Ukrajina

No, to je všecko pěkné, ale jak chápat a reagovat na ruský slogan -vážně myšlený - "Gdě my, tam Rossija"? Z toho mrazí víc, než z nacionalistických hnutí na Ukrajině, která byla v historii zkoušena snad nejvíc ze všech států.

Postižení policisté se mohli léčit oficiálně v ukrajinských nemocnicích, leč demonstranti měli strach vyhledat státní zdravotnická zařízení.

J. Kostelanský 31.3.2014 6:36

Západ má voči Rusku jednoduchú filozofiu

Západ síce obviňuje Rusko z rozpútania novej studenej vojny, ale sú to západné krajiny, ktoré voči Rusku už dlhé roky uplatňujú základnú filozofiu studenej vojny - nepriateľ nášho nepriateľa je naším priateľom.

Každý, kto v Rusku či vo svete kritizuje Putina, je automaticky hrdinom a dostáva sa mu obrovskej mediálnej pozornosti. Či už to bol Chodorkovskij, "skupina" Pussy Riot alebo naposledy udalosti na Ukrajine. Podobnosti by sme ale našli aj v Sýrii, kde Amerike nevadí, že tam podporuje džihádistov, proti ktorým v Afganistane už roky bojuje... Dôležité je len to, že sú to "bojovníci" proti ruskému spojencovi Assadovi. A že títo džihádisti by v prípade svojho úspechu zabezpečili odchod Rusov z ich jedinej zahraničnej vojenskej základe, ktorá sa nachádza práve v Sýrii.

Výsledkom tejto západnej stratégie, pri ktorej je vylúčené používanie zdravého rozumu, je podpora takých ľudí, ktorí by na Západe rýchlo skončili na dlhé roky v base alebo na Guantanáme...

S. Vaněček Šauerová 31.3.2014 5:16

S tím bzch souhlasila, pane Fardo.

Na společný postup ale, jak všichni sledujeme v přímém přenosu, nemáme. Historie se opakuje.

J. Farda 31.3.2014 2:27

Re: To jste rozebral moc hezky, pane Cermane. Bez ironie

Jj, paní Vaněček Šauerová, souhlasím, sakra, kdy už se ale my židokřesťano, domluvíme na staré zkušenosti, že v jednotě je síla? Proč jen poráde čekáme a doufáme, že to dřív nepochopí islámové? Pak už jejich civilizaci před Vídní nikdo nezastaví! Osobně Rusy, co pamětník roku 68, zase tolik nemusím, a jejich Krymská akce mi velmi eklově osvěžila paměť, ale kurňa už by jednou mělo oboustranně zaznít Mauglího "Jsme jedné krve, ty a já!" Ináč se mějte!

S. Vaněček Šauerová 31.3.2014 2:23

Ano, pane Jurasi, skutečně píši o tom, že

zloděj (v tomto případě Rus) křičí "chyťte zloděje". Dělají to tak přece pořád, je to jak přes kopírák. Tím nechci říct, že není třeba věnovat se problému pravicového extrémismu na Ukrajině. Nu, a pokud jde o Ukrajince, samozřejmě že to nejsou demokraté. Odkud by se demokracii měli naučit ? To je práce na desetiletí (minimálně). To ale neznamená, že bychom pokusy o ni neměli podporovat.

K Vašemu druhému odstavci. Ano, zajisté. Zatím tam ale žádné volby nebyly a současnou reprezentaci lze považovat pouze za přechodnou. Zajímalo by mě nicméně, proč byly vypsány volby prezidentské před parlamentními. Nemělo by to snad být naopak ?