18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

UKRAJINA: A vy zase bijete černochy!

Tématem dnešního dílu bude argumentační faul, který se nazývá whataboutismus, česky se někdy označuje jako úhybný manévr. J

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Hejduk 25.3.2022 13:50

PVO by me zajimalo, jestli mate nejake informace z nynejsi doby. Jinak jsem za socialismu byl u PVOV, takze o tom neco vim.

G. Kříž 24.3.2022 22:32

K položeným otázkám + dodatek:

1/ Článek o PVO by zřejmě byl čten, nebude-li ovšem příliš dlouhý a příliš odborný, pak by jej ocenili spíše jen fandové.

2/ Nejde jen o překlad, také by musel být článek umístěn někde/nějak, aby si jej přečetla i kýžená cílová skupina (což nevím kde a jak). Nejste-li navíc schopen sám snadno překládat, zřejmě by to byl problém. Jeví se mi to jako dosti námahy s velmi nejistým výsledkem (konkurence bude zřejmě nemalá). Nicméně, možná, že kdybyste vybral téma, které zajímá širokou skupinu čtenářů, kdoví.

3/ Za 2 týdny jste publikoval 8 blogů. To je neudržitelné tempo. Doporučuji zvolnit, jinak se utaháte a "vystřílíte si prach". Nejste první, komu něco takového navrhuji (již skončili).

V. Podracký 24.3.2022 21:18

Argumentační faul je to jen tenkrát, když se jedná o srovnání nesrovnatelného. Když Američané argumentovali, že v sovětském bloku jsou pracovní tábory, sověti řekli, že oni zase mlátí černochy. To asi jako by někdo někomu řekl, že někoho zabil a on argumentoval tím, že ten někdo na něj plivl z okna. Takže autor je zase jen dezinformátor. Bombardování Jugoslávie se dá srovnat s útokem na Ukrajinu nikoliv rozsahem zásahu, ale principem. Jsou to konflikty, které mají za úkol donutit slabšího protivníka k přijetí nějaké dohody, nějakých ústupků. Srovnání s Hitlerem je ovšem naprosto nesmyslné. Cíle jsou naprosto nesrovnatelné.

J. Černý 24.3.2022 20:35

Když Američané moralizují, kritizují atd. tak se jim nesmí připomenout co dělají oni a jaký špatný příklad dávají světu ? Vždyť přeci oni jsou ti nejlepší na Zemi.

Autore tu vaši hlubokou myšlenku vám poradila která neziskovka ?;-(;-(

S. Donát 24.3.2022 20:43

Autor přece netvrdí, že se USA nesmí kritizovat. Jen se na základě "hříchů" USA nemůže legitimizovat útok ruských hovad na Ukrajinu.

J. Poláček 24.3.2022 20:58

Když Američané válčili ve Vietnamu tak byli pro celý pokrokový svět největší vyvrhelové. S nadsázkou lze říct, že si o Nixona, Mc Namaru , Kenedyho, Kissingera vydrbaly boty i uklízečky na záchodcích v Ulanbátaru. Když se chopil v Iránu vlády šítský fanatik Chomejní, tak USA byli pro mnoho lidí nejen v Iránu arcisatanem. Amerika byla furt na tapetě. Když se Bush ml. hnal do Iráku tak Německo i Francie mohli vzteky prasknout. V Gaze, na "Západním břehu"a vůbec v půlce muslimského světa se do Američanů naváží s chutí kde kdo. V Islamabádu se pořádají alegorická procesí, kde jsou americké relikvie zesměňovány. Pane Černý, o nedotknutelnost USA se nemusíte obávat. Žádná NEEXISTUJE.

V. Podracký 24.3.2022 21:22

Ano, samozřejmě, to jsou nezávislé země, které si to mohou dovolit. Tím víc kontrastuje naše vazalství a podlézání. Opravdu to připomíná protektorát.

P. Diviš 24.3.2022 23:32

Tak nepodlézejte (Rusákům).

J. Vintr 24.3.2022 19:50

Fakt je ten, že západní země měly mnohem větší páku na Ukrajinu, aby jí rozmluvily útoky na "proruské separatisty" než mají teď na Putina, aby mu rozmluvily jeho akci na Ukrajině. A je skoro jisté, že bez toho předchozího by se nekonala.

V. Petr 24.3.2022 20:01

Vy jste neslyšel Putina? "Ukrajinský národ neexistuje a Ukrajina nemá právo na existenci?" Nespokojí se s ničím menší, než vznikem režimu ala Bělorusko.

Ti "separatisté", podporovaní Moskvou se objevili, jakmile se Ukrajina chtěla přidružit k EU. Je to jako r. 1948 u nás. Stalin se nespokojil s hodně přátelským režimem, požadoval naprosté podrobení se včetně pořádání politických procesů dle sovětského vzoru.

J. Vintr 24.3.2022 20:19

Putina jsem neslyšel, ale z různých zdrojů se objevovaly informace, že v takzvaných "separatistických republikách" se válčí už řadu let a umřela tam spousta lidí, včetně civilistů. Civilizovaný stát neřeší snahu části obyvatel se odtrhnout (nejspíš ne bezdůvodně) násilím. Myslím že tady byl prostor pro "mezinárodní společenství" přivést ukrajinskou vládu k mírovému řešení této situace. Pak by Putin neměl záminku k vojenské akci.

J. Poláček 24.3.2022 21:10

napsal jste " Civilizovaný stát neřeší snahu části obyvatel se odtrhnout (nejspíš ne bezdůvodně) násilím. " :-):-):-) Jak moc je Rusko civilizované, podle vás, když násilím vracelo Čečensko a Dagestán zpátky do svého ráje ? Pohádka to nebyla, Groznyj = Marupol. Rusko akorát pozapomělo (pokolikáte už) kde jsou jeho hranice. LU-DON je už mimo. Krym také ! Viz Budapešť 1994. Co se jednou podepsalu se už neodpodepíše. Správně voláte po mezinárodní arbitráži. Ta měla už v 2014 jedenohlasně říct - VYPADNI ! Nj. ale co se stalo, pejsek co si jej VVP venčil na vodítku jen udělal haf haf a plyn proudil dál. Se máme dobře a to je dobře . Ne snad ?

J. Vintr 24.3.2022 21:34

Já nijak neomlouvám Rusko v tom, jak se chovalo v jiných zemích (přiznám se, že jsem tyhle věci nijak nesledoval), jen poukazuji na to, že na rozdíl od Ruska, na které v podstatě nikdo páku nemá, na Ukrajinu, která je hodně závislá na kdečem, ta páka byla. A měla se použít, aby Ukrajina zbytečně neeskalovala konflikt se "separatisty". Kdyby se to vyřešilo, tak teď nejspíš nemusel celý svět jančit kvůli ruské agrasi a dělat debilní "opatření", která odneseme mnohem víc než Rusko.

J. Černý 24.3.2022 20:38

Brebto, nesvádějte všechno na Stalina, to je výmluva našich zločinců. My chce být papežtější než papež. Proč blb Havel vyzval USA ,ve známém Dopis osmi, k přepadení Iráku ? Francouzký prezident na to řekl, že Havel propásl příležitost mlčet.

M. Veleba 24.3.2022 16:43

článek o PVO? Sem s ním!R^

P. Adámek 24.3.2022 15:50

Na autorovu otázku, jestli by jeho úvahy zajímaly někoho na Ukrajině, odpovídám, že podle mého názoru mají teď Ukrajinci úplně jiné starosti, než co to je whataboutismus a jak protiargumentovat v diskusi. To může zajímat jen někoho, kdo si v klidu sedí v kavárně a nemus se třást, jestli neuslyší další rány zděl nebo bomb.

V. Petr 24.3.2022 15:53

Whataboutismus je argument proč nepomáhat Ukrajině. A to Ukrajince zajímá!

V. Petr 24.3.2022 13:22

Když to zobecním, Putin má právo napadnout a anektovat Ukrajinu, protože Fridrich der Grosse před téměř 300 lety napadl a anektoval Slezsko, Petr Veliký území kolem Baltu, Ludvík XIV Strašburk (když by ho Němci chtěli zpět, je to fuj), a kdoví jak to bylo s připojením Moravy Břetislavem I před tisíci lety...

Nebo se mýlím???

V. Novak 24.3.2022 13:28

No, vy radši nezobecňujte...

J. Jurax 24.3.2022 13:41

Mýlíte se.

V. Kučer 24.3.2022 13:51

Kdyby Přemysl Otakar II. neprohrál bitvu na Moravském poli byli bychom imperialisti my. Byli bychom dobří nebo špatní?

J. Jurax 24.3.2022 13:59

Není imperialista jako imperialista. My bychom jistě byli ti dobří. Špatní jsou vždycky ti druzí.

M. Šejna 24.3.2022 14:30

Putin nemá právo humanitárně bombardovat Kyjev úplně stejně, jako nemělo NATO právo humanitárně bombardovat Bělehrad.

Takže se mýlíte, protože tady nejde o to, že když mohou oni, my můžeme taky.

Tedy jde o to, že když jsme se mohli my chovat jak prasata, nemůžeme se pak divit, že se jako prase zachová i někdo jiný.

V. Petr 24.3.2022 15:48

"My" jsme si nepřipojili Srbsko, Putin si chce připojit Ukrajinu. Západ pouze zabránil Srbsku vyhnat Albánce z Kosova.

Krom toho Ukrajina neostřelovala žádný sousední stát, ani to Rusko. Srbsko ostřelovalo Dubrovník, Vukovar, Zagreb....

Ve skutečnosti se Srbsko chovalo v Kosovu úplně stejně, jako Putin v Čečně.

Obecně, Ukrajina je bez viny, u Srbska tomu tak není, ale ani protivníci Srbska nebyli bez viny.

V. Novak 24.3.2022 16:40

Jo -Západ pomohl Albáncům vyhnat (nejen) Srby z Kosova.

"My" - tedy USA - nepřipojily Kosovo, jen si tam vybudovaly základnu a vytvořily narkomafiánský protektorát, dosud neschopný samostatného života.

Rusko teprve dohání USA v bombardování Ukrajiny, tedy pokud jsou výplody ukrajinsko-NATOvské propagandy pravdivé. Už Rusko zničilo čínské velvyslanectví v Kyjevě? A co mosty?

P. Han 24.3.2022 17:52

Rusko teprve dohání USA v bombardování Ukrajiny? No chudáci Ukrajinci, když je bombardují i USA. A to ještě USA stíhají bít černochy.

J. Černý 24.3.2022 20:40

Nemusíte chodit tak daleko . Co Jugoslávie, Afghanistán, Irák, Libye, Sýrie...

J. Poláček 24.3.2022 12:31

Dobrý den pane Bílý. Vaše nabídka napsat něco o protivzdušné obraně mě zaujala. Vítám toto téma i tady na psu. Prosím pište ! S pozdravem Jozef Poláček

R. Woloszczuk 24.3.2022 11:58

Myslím, že autor silně manipuluje. Whataboutismus je kvaziargumentace , kde na původní argument se reaguje bez souvislosti a porovnatelnosti - "A vy zase bijete černochy" tomu přesně odpovídá.

Naopak - "1) Američani to dělají taky! 2) Co jsi dělal, když bombardovali Srbsko! 3) V Asii a Africe se furt děje něco a nikoho to nezajímá!" žádají srovnání porovnatelných situací a hrubý argumentační faul je odbýt je že se jedná o "Whataboutismus" a proto tyto relevantní otázky vyřadíme z diskuze...Rv

V. Novak 24.3.2022 13:21

R^