24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SVĚT: Změněná povaha hrozby

Stejně jako zvířata jsou si rovna, ale některá z nich jsou si rovnější, i tajné služby jsou všechny tajné, avšak některé ještě tajnější. K těm nejtajnějším ve Spojených státech patří NSA, Národní bezpečnostní agentura.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 17.6.2013 10:27

Naivita.

Pokud sledují pouze metadata hovorů, nevědí kdo volá a komu volá a nezajímá je o čem mluví, pak nechápu jak tím chrání americké občany. V tom případě by tuto organizaci měli zrušit a odpovědné činitele soudit za mrhání prostředky daňových poplatníků. Pokud je to jinak a dochází k soudem nenařízenému odposlechu, měli by skončit za mřížemi pro útok na demokracii.

Představa, že teroristé jsou tak hloupí, že budou na důležité zprávy používat už "profláknuté" mobily (nekódovat je, nepoužívat kurýry), když vědí, že místo Saddáma H. byl zabit muž, jemuž "půjčil" svého mobila, je ještě hloupější, než se dalo čekat.

I z (pouhých) metadat ovšem může vyplynout řada informací týkajících se např. nevěry, náboženské víry, obchodních a politických styků, které mohou posloužit jako prostředek k vydírání a diskriminaci občana (státem), ke snížení jeho konkurenceschopnosti. Pro prezidenta Obamu, který např. daňově postihuje své politické odpůrce to může být velmi cenný zdroj informací.

Zdá se, že většině američanů ještě nedošlo, jak hluboko teď klesla jejich (neolevicová) politická "elita".

P. Krasny 16.6.2013 23:50

Kecy!

Pise o necem o cem vi velice malo.  Co treba skutecnost, ze muslimske kostely sledovany nejsou? 

J. Šejnoha 16.6.2013 22:34

velmi dobře napsáno

Je s podivem, jaké "jelimany" produkuje mnohdy Západní systém, a že se dokonce mohou dostat k tajným službám. 

No ono je těch podivností víc.

Nejpodivnější je asi  masová islámská imigrace  do Západních zemí, když všichni vědí, mírně  řečeno, že to "nedělá dobrotu".

V. Vlach 16.6.2013 19:48

Jde jen o jedno.

V. Vlach 16.6.2013 19:51

Re: Jde jen o jedno.

Potřebují ilumináti dokonalou kontrolu, aby měli v ruce, v případě celospolečenské vzpoury proti těmto luciferům, co nejvíce karet!

Kecičkám o lepší ochraně obyvatel snad nemůže nikdo věřit! Obzvláště, když expanzi islámu sami bohovsky naprojektovali!

M. Prokop 16.6.2013 22:03

Re: Jde jen o jedno.

Aštar Šeran či kdo?

L. Křivan 16.6.2013 8:59

To vše by nebylo nutné,

kdyby byla Amerika a Evropa bez islámu. Čistá,  jako ještě (historicky) nedávno.

J. Kanioková 16.6.2013 11:08

Jo, souhlas..

S. Netzer 16.6.2013 12:45

Re: Jo, souhlas..

A jak si tu očistu od islámu představujete, paní Kanioková?

Hromadným křtěním všech v Evropě pobývajících muslimů, deportací, nebo zřízením vyhlazovacích táborů?

H. Lukešová 16.6.2013 13:14

Re: To vše by nebylo nutné,

Ale muslimové jsou spojenci levičáků. Levičáci potřebují jejich hlasy, tak jim jdou na ruku a to ve všem, demonstrace levičáků a muslimů svědčí samo o sobě. Nenávist k Izraeli, USA a křesťanství, tedy k těm křesťanům, kteří nenačichli k levičáctví ("teologie osvobození", v USA skety Tony Campolo či Brian McLarem...).

V. Vlach 16.6.2013 19:47

Re: To vše by nebylo nutné,

Vy asi v tom mozečku se neobejdete bez základního nastavení Pravá-Levá, což?

Píše se rok 2013 milá paní! Trochu se vzdělejte!

M. Prokop 16.6.2013 22:04

Re: To vše by nebylo nutné,

Blbnutí se nevyhýbá ani roku 2013.

B. Rybák 17.6.2013 11:17

Re: To vše by nebylo nutné,

Jenom naprostý hlupák může přehlédnout intenzivní zápas probíhající mezi ideou státu chránícího politické a hospodářské svobody a ideou elitářského (byrokratického), sociálními jistotami se ohánějícího, sociální a "zelený parazitismus záměrně vytvářejícího "superstátu". Mezi kulturou a politicko-korektní inkvizicí vynucovanou "multikulturou" (morálkou a zhoubným morálním relativismem). Mezi rasově indiferentním státem a státem (pozitivně?) diskriminujícím.

Starejte se o svůj mozeček a pro začátek se naučte rozlišovat aspoň pravou a levou ruku.

T. Petřek 16.6.2013 7:59

Ten, kdo je ochoten

obětovat část své svobody na úkor bezpečnosti, si nezaslouží ani jedno, ani druhé. B. Franklin

L. Křivan 16.6.2013 9:01

Re: Ten, kdo je ochoten

říká se "....je mu to platné, jako mrtvému zimník."   Mohlo by se říkat, "je mu to platné, jako mrtvému úřadem nečtené eMaily"

T. Petřek 16.6.2013 11:31

Re: Ten, kdo je ochoten

Svět není černobílý, bylo by tedy naivní domnívat se, že vláda USA nesleduje své mocenské zájmy, ale jde jí výhradně o naše dobro, o ochranu západního způsobu života atd. Naopak, je třeba se mít na pozoru před tím, kdo tvrdí: "Jde nám o Vaše bezpečí, ALE...". Zvlášť, když jde o uměle vytvořenou a živenou hrozbu - mnohem více lidí zemře při dopravních nehodách, než-li rukou teroristy. Právě ta naivita a slepá důvěra v tomto článku je docela zarážející.

Proč třeba USA podporují syrské rebely, jejichž hlavní složkou (nejlépe vyzbrojenou a motivovanou) je fronta AL-Nusrá, pobočka AL-Kajdy? Proti čemu nás tímto US vláda chrání?

V. Vlach 16.6.2013 19:46

Re: Ten, kdo je ochoten

...tečka.

Ale místní užvanění kakabusové budou stále marnit čas nad znevažujícími quasidiskuzemi. Někdy mám dojem, že svobodným projevem se někteří jedinci stávají sakramentsky vnitřně sami sebou znásilněni.

Místo aby zasekli sekeru! Do žvanění pustého!

T. Petřek 16.6.2013 7:58

Ten, kdo je ochoten

D. Streit 15.6.2013 21:58

Odporný článek

pro lokajské povahy, které si svobodu nezaslouží :-(

P. Hlosta 16.6.2013 7:44

Hloupý názor negramotného

Vy určitě nerozumíte psanému textu

J. Vydra 15.6.2013 21:47

Viděl jsem tohle mockrát tam na Západě

starší konzervativci, obvykle s technickým zaměřením, věří v propagandu státu jako je USA, protože jim slibují větší bezpečí. Mladší liberálové už/ještě nejsou tak vystrašení životem, a vlastně v moc velkých ideálů nevěří, ale berou hodně "svobod" za dané. Tyto dvě skupiny si moc nevěří protože mluví úplně jiným jazykem. Problém konzervativců je, že se obrana jejich ideálů zvrhává v zneužití moci, za vyřvávání hesel o svobodě a bezpečnosti. Mladí zase netuší složitosti obrany "našeho stylu života". Takže je to jen další nekonečný zápas mezi starými a mladými... Je na každém z nás, co si zvolíme, pravda v tomhle podle mne není, ta už dávno zmizela pod nánosy složitosti dnešní existence.

J. Kanioková 15.6.2013 17:02

Ne, že by se mi to až tak pozdávalo, protože je tam možnost zneužití... ovšem kde není...?

Ale považuji to za (svým způsobem) zbraň. Za preventivní obranný prostředek. Kdysi se tomu říkalo - zadní vrátka.

…oprávněná obrana není jen právem, ale přímo nevyhnutelnou povinností pro toho, kdo je odpovědný za život jiného, za rodinu či za stát. Naneštěstí se stává, že potřeba učinit agresora neschopným páchat škody někdy vyžaduje vzetí jeho života. V takovém případě je tento osudový důsledek možné přičíst agresorovi, jehož činy k této újmě vedly, i kdyby nebyl morálně odpovědný pro neschopnost jasného úsudku.

• Jan Pavel II.

V. Bok 15.6.2013 11:56

No, nějak jsem ztuhnul

v policejním státě, který ovšem zdaleka neměl tak rozvinuté metody sledování, dnes i myšlenek (třeba na Facebooku) jsem již žil, ale tohle je šílení. Strašlivé.

P. Gabriel st. 15.6.2013 11:43

Království křivých zrcadel pana Neffa

Pane Neffe, v podstatě lze se vším, co píšete souhlasit prakticky bez výhrad. Jenom by nemělo docházet k tomu, že pod bedlivým okem sledování všech hrozeb svobodě a demokracii dochází k tomu, že všechny americké autority včetně prezidenta Obamy přivádí bezpečnostní situaci a svobodu demokratického světa k tomu, že například.: Přímo v USA žijí a na svou teroristickou činnost, vraždy, útoky a atentáty se úspěšně připravují houfy islámských teroristů. Americké banky pod záminkou sankcí za obchod s Běloruskem vykrádají účty českých firem. Prezident Obama rozhodne o dodávkách zbraní pro syrské islamistické povstalce, kteří vraždí, znásilňují, vyhání z domovů, unáší pro výkupné syrské křesťanské obyvatelstvo, které je v Sýrii daleko původnější, než kočovní islámští přivandrovalci. Atd. K čemu je tedy všechno to sledování a monitorování údajně ve prospěch svobody a demokracie potřebné? Není to jenom účelové, vzhledem ke způsobu a výsledku zneužití zbytečné špiclování, které lidem toužícím po svobodě a demokracii zhola nic nepřináší? A k čemu vaše filipiky a obhajoby tohoto?  Jsou falešné, jako obraz v křivém zrcadle. Ostatně jako řada jiných vašich postojů.

E. Sevrát 15.6.2013 9:21

Je vidět,že pan Neff stále více žije

ve svém světě sci-fi.Nedávno napsal,že osobní soukromí je již dnes přežitek a je vidět,že mu plošné šmírování,špiclování apod. všech a všude vůbec nevadí.Píše o teoristickém atentátu v Bostonu,ovšem to je ten příklad jak jsou získané informace tajným službám k ničemu.Dostaly předem upozornění od Ruska,Saudské Arábie a nikde nic.Jsem opravdu rád,že jsem tak starý a nedožiji se toho,že v rámci tzv.bezpečnosti bude lidem voperován čip,aby byla zajištěna jejich neustálá kontrola.

P. Mach 15.6.2013 9:53

To vaše stáří má i svá negativa.

Například ten, že žvaníte evidentní nesmysly. Rusáci žádné informace o carnajevových američanům neposkytli, přestože nejspíš měli k dispozici informace, že  něco chystají.  Taky by mě zajímalo kde Neff napsal, že osobní soukromí je přežitek?

E. Sevrát 15.6.2013 10:05

Re: To vaše stáří má i svá negativa.

Nesmysly žvaníte vy,informaci o jejich nebezpečnosti jim Rusko poskytlo,ale zcela logicky neprozradilo svůj zdroj a další detaily.O soukromí jako přežitku napsal pan Neff v jednom z minulých článků,cca dva měsíce zpět,můžete se pokusit to vyhledat.

P. Mach 15.6.2013 10:41

Takže mám vyhledávat neexistující článek?

A to o tom jak rusáci poskytují informace tvrdíte vy a ještě kdo? Všechno co prozatím vyplynulo, ukazuje, že rusáci nepustili ani chlup.

E. Sevrát 15.6.2013 13:31

Re: Takže mám vyhledávat neexistující článek?

Zřejmě jste se dnes probudil z těžké virózy,která vám nedovolila sledovat dění.Koneckonců když stále píšete "rusáci" tak je vidět,že jste zřejmě zastydl v době studené války.Je to asi na stejné úrovni jako dnes psát "židáci".

P. Mach 15.6.2013 17:32

Ujišťuju vás, že "dění" o kterém tady

blábolíte se odehrálo jen a pouze ve vaši hlavičce, zaražené kdesi v zadní části slovanstva jenž obývá kreml. A ani těžce zavirován něco takového sledovat nehodlám.