28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SVĚT: Zbrojní závody bez Ruska?

Tak nám Washington a Moskva pohřbily smlouvu, která stanoví, že v Evropě nesmí být rakety s atomovými hlavicemi, INF pro znalce. Nebyla to dokonalá pojistka proti nukleárnímu Armageddonu, ale rozhodně jsme se s ní cítili bezpečněji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Krynický 2.9.2019 11:37

Re: Zní to logicky, zní to velmi rozumně

Ano. Oblast, která byla do roku 1953 součástí Ruska a do ukrajinské svazové republiky byla přesunuta čistě z administrativních důvodů V RÁMCI JEDNOHO STÁTU, nemá s Ruskem nic společného. Oblast, ve které prakticky pro všechny obyvatele představuje ruština mateřský jazyk, nemá s Ruskem nic společného. Oblast, ve které se valná většina obyvatel považuje za Rusy, nemá s Ruskem nic společného. Oblast, která protestovala už v době rozpadu SSSR proti setrvání v rámci Ukrajiny, nemá s Ruskem nic společného. Oblast, která se několikrát pokusila uspořádat referendum o odtržení od Ukrajiny, nemá s Ruskem nic společného.

J. Krynický 2.9.2019 11:32

Re: No comment ...

Výše rozpočtu a stav technologie spolu souvisejí jen velmi volně.

SAúdové mají vojenský rozpočet ohromný a sami by vyvinuli tak pytel na velbloudí bobky.

J. Krynický 2.9.2019 11:30

Technologický předstih?

To myslím autor trochu ujel.

Každopádně zrušení té smlouvy s Ruskem souvisí jen tím, že jak Američané tak Rusové pochopili, že už dávno nejsou jedinými supermocnostmi a že tedy smlouva, která váže je, ale ne ostatní, je smlouva k ... no, k ničemu by bylo ještě dobré.

Ta smlouva byla pozůstatkem bipolárního světa a jako taková už se dávno přežila.

P. Aron 2.9.2019 11:22

Re: Na tuto smlouvu mám ryze osobní zážitek.

Já jsem taky nenapravitelný. Za komančů štvavé imperialistické vysílačky a dnes desinformační weby :-)))

P. Aron 2.9.2019 11:18

Rusko

https://www.narodninoviny.cz/bloomberg-v-konfrontaci-se-zapadem-putin-vybudoval-z-ruska-financni-pevnost/?fbclid=IwAR1pJr3TZe3_5c0n1gOobJUKR2s8ReKFgiu9PRNygB2VlerP-FFO5l3gcEQ

Americká zpravodajská agentura Bloomberg analyzovala středeční projev ruského prezidenta k Federálnímu shromáždění (viz ZDE). Podle ní Putin prostřednictvím přijetí nepopulárních opatření vybudoval z Ruska pevnost, která je schopna vzdorovat dlouholeté konfrontaci se Západem.

Rusko překonalo krizi i sankce

V. Novák 2.9.2019 10:54

Re: Nedávná zkouška vypuštění americké rakety

Jeden alternatvní inteligent se neustále podivuje nad tím, že SSSR musel zničit více raket než USA. Samozřejmě při tom též lže o sovětském 4-násobku. Ve skutečnosti zničily USA do června 1991, kdy byla Smlouva prohlášena za splněnou 846 a SSSR 1,846 střel.

Důvod, proč SSSR zničil střel víc, je snadno pochopitelný - tedy kromě pro onoho alternativního inteligenta. INF se týkala pouze střel odpalovaných ze země, ne těch se startem z letadel a hladinových nebo podhladinových plavidel. Stačí se podívat na glóbus, aby myslící člověk pochopil, proč se SSSR soustřeďoval na pozemní rakety, zatímco USA pro své zásahy všude po světě potřebovaly a potřebují ty druhé, třetí a čtvrté.

V. Novák 2.9.2019 10:41

Re: Zní to logicky, zní to velmi rozumně

1) Nikdo neví, co Rusům ve skutečnosri vybuchlo. Že to byl vyvíjený "Burevestnik" je pouze spekulace novinářů. Poměrně malý a krátkodobý nárůst radiace nesvědčí pro explozi jaderného reaktoru, nejvýš pro jeho poškození jinou explozí.

2) Rusové se stejně jako Američané také mohou promenovat všude po světě, pokud je tam místní vlády pustí nebo dokonce pozvou.

V. Novák 2.9.2019 10:36

Nedávná zkouška vypuštění americké rakety

Tomahawk s doletem zakázaným INF z pozemního univerzálního launcheru Mk 41 VLS ukázala naprosto zřetelně, kdo takové rakety a launchery (obé bylo INF zakázané) vyvíjel už před ukončením Smlouvy.

Rusko už několik let upozorňovalo na to, že Mark 41 umístěné v Rumunsku jako součást "čistě obranného" PRO lze použít i pro vypouštění čistě útočných Tomahawků a USA to popíraly. K výměně střel stačí hodiny.

Teď je aspoň jasno.

Oprava k článku - INF zakazovala rakety středního a krátkého doletu schopné nést jaderné hlavice a vypouštěné z země a infrastrukturu k nim. Tedy ne všechny rakety v Evropě.

J. Farda 2.9.2019 10:33

Ruský, nikoli německý

revanšismus nebo americký neoimperialismus je současné nebezpečí!

https://echo24.cz/a/SCKcS/chovani-ruska-ukazalo-ze-nejde-jen-o-polskou-hysterii

I. Hendrych 2.9.2019 10:18

No comment ...

Ruský rozpočet 61 a Americký 700.

Technologická převaha Ruska je tedy skutečně logická...aneb blábolení tohoto pána je stejně tak logické.

Z. Velínský 2.9.2019 10:11

Zní to logicky, zní to velmi rozumně

Myslím, že každý racionální člověk, který dokáže počítat a má všech pět pohromadě, musí s Vašimi názory souhlasit.

Jenže pak je tu realita. Kdyby se Rusko nechtělo zapojovat do nových závodů v zbrojení, proč jim před 3 týdny vybuchla vyvíjená raketa s atomovým pohonem? Píšete, že prý Američané se mohou promenovat kdekoliv po světě s výjimkou výsostných území Ruska. Jenže před 5 lety Krymské pobřeží nebyly výsostné vody Ruska. Teď Rusko dělá, že to už jeho výsostné vody jsou.

Chápete? Slova a proklamace znějí bezvadně a velice rozumně. Jenže Rusům není možné nic věřit. Já jim nevěřím.

J. Lepka 2.9.2019 9:59

Autore, vy musíte být neskutečně slabomyslný,

když se domníváte, že vaše "argumenty" někoho přesvědčí. Možná vaše chlebodárce, než jim dojde, že plácáte tak enormní nesmysly, že i Pepa Goebbelsů bledne závistí.

T. Kočí 2.9.2019 9:57

Zbrojní rozpočet USA

supluje rozpočty NATO, bundeswehru například.

J. Fridrich 2.9.2019 9:54

Dneska jste VYHRÁL pane Vítek ! Takovou pitomost už nemůže

Dneska jste VYHRÁL pane Vítek ! Takovou pitomost už nemůže nikdo překonat - i když tady máme skvělé adepty. Ale nebojte se - máte zlato za prokazatelné, krásné konstatování " Obranné systémy proti preventivním úderu dalekonosných raket s atomovými hlavicemi S 400 a S 500 předčí americké Patrioty. V rozvoji hypersonických letadel, jaderných torpéd nebo nízkoletících střel poháněných atomem jsou Rusové první na světě. Nač by jim byly nové zbrojní závody? Jim zcela postačí jen udržovat technologický předstih, což je v jejich schopnostech a finančních možnostech." -

Toto už nemůže nikdo překonat.. S. Vítek neví jak to bylo při uzavírání této smlouvy o raketách středního doletu v Evropě - tak jen pro něj -

Nyní řešená dohoda Reagan-Gorbi o likvidaci raket středního doletu v Evropě měla název " nulová varianta ". SSSR - jak proběhlo v Rudém právu musel zlikvidovat 4násobek počtu raket oproti USA. Jeden komuouš mě to sdělil s jakýmsi zadostiučiněním jak je sojuz mírumilovný - on totiž vůbec nepochopil, že jich měli Rusáci v té době v Evropě 4násobek těch Amerických.. Rusákům nelze věřit ani nyní a oni rozumí jen a jen SÍLE.. No a podobní hlupáci nás obklopují i nadále..

L. Severa 2.9.2019 9:51

Ovšem,

pokud se nebudou roztahovat po Evropě. " Rusové by měli být vyléčeni z touhy po světovládě..."

R. Langer 2.9.2019 9:46

Hmmm,

"V rozvoji hypersonických letadel, jaderných torpéd nebo nízkoletících střel poháněných atomem jsou Rusové první na světě."

A to máte z kterých ověřených zdrojů, mohu-li se zeptat? Podle toho posledního experimentu totiž evidentně mnoho nepokročili... :-D

B. Rameš 2.9.2019 9:40

Článek je plný

A)nesprávných tvrzení (smlouva nebyla o tom " že v Evropě nesmí být rakety s atomovými hlavicemi" - zakazovala vývoj a rozmístění raket středního doletu. Samozřejmě byla ve své době prospěšná, těch pět až sedm minut možné reakce bylo zatraceně o kejhák.

B) propagandistických lží ("V rozvoji hypersonických letadel, jaderných torpéd nebo nízkoletících střel poháněných atomem jsou Rusové první na světě", to ani nemá smysl komentovat).

C) nepochopení smyslu dějin - nejde o Rusko, ale o Čínu. USA i Rusko jsou si vědomy, že Čína se hlásí o svou pozici supervelmoci, de facto na místo bývalého SSSR. Rusko je ohroženo přímo, geograficky s Čínou sousedí, USA ekonomicky a, řekněme, prestižně. Příslušným generálům musí být jasné, že ty desítky milionů potenciálních čínských vojáků jinak, než použitím taktických ZHN (pro nebrance: zbraně hromadného ničení), nezastaví. Takže bych se vůbec nedivil, kdyby se Strejček Sam s Medvědem Míšou předem domluvili.

K. Janyška 2.9.2019 9:32

Autore, a co je to kompozitivní teorie,

víte ? Dzp.

A. Alda 2.9.2019 9:28

Na tuto smlouvu mám ryze osobní zážitek.

Za komančů jsme museli při pravidelných pracovních poradách zařadit také politickou aktualitu a bylo stanoveno, že se všichni budou střídat. Byl to děs, všichni to nenáviděli, protože museli ukázat, že sledují "politické dění", které v normalisačním bezčasí vlastně ani nebylo. Nechutná a nežádoucí povinnost. Když jednou zase přišla řada na mne, bylo to právě při uzavírání této smlouvy. Tak jsem o ní pohovořil. A když šéf poradu rozpustil, obvinil mne mezi čtyřma očima, že poslouchám západní rozhlas, protože jsem použil argumenty z Deutsche Welle a z Hlasu Ameriky. A že si mám dávat pozor na to, co veřejně říkám. Měl samozřejmě pravdu - v Rudém právu jsem politické informace nehledal. Dost mne tehdy vyděsil. Avšak řekl mi to k mé ochraně, měl pro mne slabost (a byl to fakt dobrý šéf, stále na něj v dobrém vzpomínám).

Z. Lapil 2.9.2019 8:50

JIž nikdy na naší půdě?

Ne že bych se divil komukoliv, kdo chce přenést boj na území nepřítele, ale mně to vážně zní jako analogie rčení "Nejlepší obrana je útok".

I. Schlägel 2.9.2019 8:43

Re:

Viďte, až se jeden diví, jak s těmi výdobytky ruští soudruzi neumějí hospodařit a třou bídu s nouzí. Až na některé oligarchické výjimky, jak jinak.

I. Schlägel 2.9.2019 8:40

Rusko se zbrojních závodů

nezúčastní pouze za předpokladu, že na to nebude mít dostatek "zlatých rublů". Obranu svého území by posílit měli. Hlavně na hranicích s čínskými soudruhy. Američané mají ruské území u zadele, stejně jako kterékoliv jiné, leda že by si ho mohli koupit.

P. Kmoníček 2.9.2019 8:14

Rudý Vítku,

máte pravdu v tom, že Rusko nyní nemá vazaly. A to je ten malér pro civilizovaný svět. Ono je totiž chce mít.

J. Pokoutný 2.9.2019 8:04

Opravduu si myslíte, pane Němče,

že celá ta velká část souše a moře a od Kamčatky po Ural a východní Finsko od svého vytvoření geologickými silami čekala na to, až přijde ten dobyvačný národ, který si bude říkat Rusové? Který vytvoří největší ještě dnes trvající suchozemskou koloniální říši, ač po 100 let pokrytecky tvrdil, že kolonialismus je ohavnost a je třeba ho potírat? Hezký den!

V. Němec 2.9.2019 7:39

Ano, ano,

ta obrovská země ze svým bohatstvím, nad tím jim kapou sliny jako kdysi Mongolům, Napoleonovi, Hitlerovi.

J. Elias 2.9.2019 6:31

„Už nikdy se nesmí a nebude bojovat na naší půdě.“ Když ona je ta jejich půda tak nespravedlivě veliká a bohatá a úrodná.