20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

SVĚT: V Rusku je demokracie, říká Putin...

Rusko je demokratický stát, který usiluje o to, aby jeho občané měli co největší vliv na správu své země, a pro nějž je základem úspěšného vývoje konkurence. Odhodil ideologii, navázal na národní tradice a zachoval pořádek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 30.4.2013 12:07

Soud dějin

Na vyslovení definitivních dějinných soudů o Rusku i "Západu" je trochu brzo, což ale vůbec neznamená, že nelze už teď zpozorovat významné kvalitativní jevy a trendy.

Není pochyb o tom, že současný režim v Rusku je nejdemokratičtější v jeho dějinách. Že jeho zkušenost z hrůzami a konečným debaklem totalitního kolektivistického bolševismu je tak intenzivní, že přes svou autoritativní pravoslavnou mentalitu je Rusko (jeho elita) proti jeho návratu na dlouhou dobu na rozdíl od jiných zemí imunní.

Z jelcinovského prozápadního idealismu bohužel Rusko "vyléčili" ti političtí hochštalpeři, kteří ho ponížili arogantním bombardováním jeho odvěkého srbského spojence (i proto Putin např. i v syrské záležitosti vyslovuje krédo: "Je možno prohrát, není možno zradit"), podporou separatismu (čečenského, kavkazského, ukrajinského,...) a pokusem zmocnit se ruského přírodního bohatství. Putin prostě pochopil, že v současném globálním světě platí bohužel stále síla víc než pravda či spravedlnost.

Byli bychom opravdu hloupí, kdybychom nevyužili našich zkušeností a jazykových výhod při ekonomických vztazích s Ruskem a stali se naprosto závislí na DEU byrokracii, zatímco ona s Ruskem intenzivně ve svůj prospěch za našimi zády jedná.

O západní Evropě se opravdu nedá říct, že je nejdemokratičtější ve svých dějinách. Posilování prvků soudcokracie, mediokracie, politicko korektní cenzura, dogmatismus "zeleného" státního náboženství, přechod k vládě závislé na sociálních a "zelených" parazitech a dotovaných hospodářsko-politických komplexech způsobuje tak rychlý úpadek demokracie (vznik postdemokracie), že naše děti budou pravděpodobně závidět mnohé, byť asi nevelké svobody ruským občanům.

B. Rybák 30.4.2013 11:15

Re: Demokracie v Evropské unii je, ale je to manipulovaná demokracie. Nevhodné názory nedostávají v médiích prostor, opozice je mediálně ignorována ...

Souhlasím s Vámi!

J. Urban 29.4.2013 22:03

zemánek je mladý a nezkušený, souzi

by o něm možná řekli, že je pomýlený. Za "ostrov normality" lze však přesto Rusko v jedné věci považovat (tu ovšem zemánek nějak zapomněl zmínit): Rusko bylo, je a zůstane antimuslimské. Tedy paradoxně k uchování hodnot evropské civilizace dojde nejspíš tam.

M. Prokop 28.4.2013 21:35

Re: U tohoto komentáře

On má nějak v hlavě zažrané PŠM.

M. Prokop 28.4.2013 21:34

" Závěrem: Proč celá Latinská Amerika nenávidí Yankeye "

To je u neschopných obvyklé, nenávidět (a žebrat).

Š. Šafránek 28.4.2013 20:52

Re: U tohoto komentáře

A kolik platili Rusové za uran nám? Problém je, že neuznáváte kontinuitu ruské imperiální expanze od Kateřiny a Petra Velikých do současnosti. Sovětské intermezzo je z tohoto pohledu jen jednou etapou a postsovětská doba nevýznamnou epizodou. Přečtěte si Křest svatého Vladimíra od Havlíčka. A jakou alternativu pro Latinskou Ameriku vidíte? Cháveze, Che Guevaru a Castra? Jistě, podpora Pinocheta nebo contras byla svinstvo, ale byla studená válka. Jak řekl cynik, dnes už klasik: je to parchant, ale je to náš parchant.

P. Vaňura 28.4.2013 19:51

Vůbec první smlouva, kterou bolševici podepsali byl

Brest-Litevský mír s Německem. Celé generace školáků se pak učily, jak soudruh Lenin tuto smlouvu geniálně podepsal s vědomím, že si dosti brzy bude moci dovolit  ji nerespektovat.

Další v pořadí by mohla být mírová smlouva s Gruzií, kterou bolševici, v tomto případně sám budoucí Generalissimus, porušili okamžitě, když se k tomu cítili vojensky dost silní.

P. Ficek 28.4.2013 18:52

Re: U tohoto komentáře

1 - Zkratku SSA jsem na diskuzích viděl,a začal ji opět taky používat.  2 - To,že by "stalinovy koně pili z Atlantiku" jsem již dávno slyšel (četl ?), souhlas, to museli. 3 - Soul dobyli, po přetahované o poloostrov si ho rozdělili.....  4 - On se nepovedl nejen Viet Nam (Somálsko).  5 - Souhlas, taky jsem se tehdy divil, proč se zastavili, první válečné tažení Kuvajt Irák bylo osvobozovací, druhé je jasná agrese - jako by se v 1955 rozhodli pokračovat ve válce s Německem a zavádět na celém jeho území režim dle svých představ, nebo totéž Rusové 1945 osvoboditel, 1968 okupant. Afghanistán - agresoři: Anglie, SSSR, SSA - dopadli všichni stejně. Závěrem: Proč celá Latinská Amerika nenávidí Yankeye - protože víc jak 100 let otrockého vykořisťování a pohrdání Hispánci jim jen tak neprominou. Když jsem před několika lety četl, že americké ocelářské koncerny platí Venezuele za vysoce kvalitní 63% železnou rudu za Chaveze 75x tolik co za loutkové proamerické vlády, a ještě stále se jim to vyplatí, myslel jsem, že je tam řádová chyba. To, že celá LA vykopla amíky je podle mne jedna z hlavních příčin amerických ekonomických problémů. Ono přijít o 200 milionů otroků a suroviny skoro zadarmo je těžká ztráta. Nevím o žádném případě, kde by Rusové jednali tak jako oni v LA.

M. Prokop 28.4.2013 18:16

Re: :))))))) Z bláta do louže v zájmu našeho vykutáleného přicmrndávání

Co se toho Západu týče, je to celkem logické. Vlády toho chtějí ovládat stále více, to stojí stále více peněz, chudí je nemají, bohatí je nedají, tak musí stát odrbat ten střed.

Š. Šafránek 28.4.2013 16:12

Re: U tohoto komentáře

Zatím jsem nikoho kromě Vás neviděl užívat pro Spojené státy zkratu SSA - dokonce ani komunisty v padesátých letech, kteří vymysleli zkratku NSR. Zřejmě USA milujete natolik, že jste si je láskyplně pomateřštil.

Ano, měli se na šíření takzvané demokracie vykašlat a nechat Stalina, aby hnal wehrmacht až ke kanálu La Manche, nebo Kim Ir-sena s Číňany, aby dobyli Soul. Měli nechat západní Berlíňany pochcípat hlady. Vietnam se nepovedl - ne principielně, ale vojensky a politicky. Irák byla chyba (Saddáma měl dorazit už starej Bush), možná i Afgánistán. Indiánské války byly genocidou.

Ale nesrovnáváme USA s Ježíše Kristem, ale s Ruskem. Považuji za zbytečné vyjmenovávat, kolik národů si Rusové porobili a kolik suverénních zemí přepadli a ovládli, ale jedno je jisté: Američani jsou proti nim žabaři.

V. Bok 28.4.2013 14:53

Re: V Rusku je zcela jistě více demokraci než v

Nesouhlasím a to zásadně. Uroven demogracyje je ouplně vyrovnaná.

P. Ficek 28.4.2013 14:20

Re: U tohoto komentáře

P.Mach je zřejmě novinář - typická ukázka naší mediální masáže. Psal jsem o naprostém nedodržování podepsaných mírových smluv Spojenými Státy a o občanské válce Sever-Jih jako o období, kdy byl od nich klid. To o občanské válce víte tak málo? Spíš si myslím, že trapnou mediální masáží, že v občanské válce šlo o Texas si myslíte, že o daných věcech primitivní český čtenář nic neví. Nebo jste tak prostoduchý člověk, že SSA odsouhlasujete to, že oni jsou tím, kdo bude určovat co je to demokracie, a má naprosté právo vojensky zakročit ve všech zemích, o kterých prohlásí, že v nich ta správná demokracie není??

M. Stuchlik 28.4.2013 13:58

Re: V Rusku je zcela jistě více demokraci než v

Tak se tam odstěhujte. Aspoň vzroste průměrné IQ v ČR

M. Bomar 28.4.2013 12:55

Re: Mimochodem, někdy v 50 letech přijali Američané

ten pan v usa se jmenoval jinak - ale toto "poblouzneni" v sovetske a postsovetske dobe bylo celkem pochopitelne.ostatne se asi popravu domnivam, ze i nasi posledni dva presidenti byli postsovetskou risi nejakym zpusobem preferovani. zadny rev ale neslysim.

V. Ondys 28.4.2013 11:00

:))))))) Z bláta do louže v zájmu našeho vykutáleného přicmrndávání

Západ

Proletarizace střední vrstvy, tohoto předního opatrovníka a tvůrce západní civilizace, patří k nejzávažnějším změnám naší doby. Elita tvořící pilíř vzdělanosti a kultury byla vládní politikou prakticky dohnána k přijetí bídné morálky průmyslového ghetta.

Historik a politolog Paul Johnson

Východ

Současné Rusko vzhledem k nemilosrdným poměrům v devadesátých letech s absolutní lhostejností k lidskému životu z pohledu nejdravějších vítězů připomíná USA, které by zcela ovládla Cosa Nostra a usoudila, že původní uspořádání státu vyhovuje jejím zájmům a je taky díky němu přijatelnější pro zbytek světa.

P. Mach 28.4.2013 10:11

U tohoto komentáře

platí, víc než kde jinde přísloví, kdo chce psa, bít hůl si vždycky najde. Tady  se dá konstatovat, že osoba postižená patologickou nenávistí vůči USA si občanskou válku (Texas), střety přistěhovavších se osadníků s domorodci, obranu demokratického státu před komunistickou agresí (Vietnam), lokální puč, humanitární operaci s mandátem OSN, atd. atd, vždy vyloží jako agresi USA.

J. Mrázek 28.4.2013 8:57

Hezká a plodná diskuse,děkuji!

Po delší době myšlenky a úvahy, co za něco stojí.Fajn. Kéž by to šlo takhle dál...

M. Prokop 28.4.2013 0:13

Re: Demokracie v Evropské unii je, ale je to manipulovaná demokracie. Nevhodné názory nedostávají v médiích prostor, opozice je mediálně ignorována ...

Asi se neshodneme v obsahu pojmu "přirozený stav".

Křesťanství, zvláště v jeho katolické podobě, je jen taková epizodka v dějinách lidí. Určitě nic, co by bylo lze označit za "přirozený stav".

Kokořín mne neláká.

M. Prokop 28.4.2013 0:09

Re: V Rusku je zcela jistě více demokraci než v

Kam na ten "matroš" chodíte?

J. Sládeček 27.4.2013 23:42

V Rusku je zcela jistě více demokraci než v

havlostánu.

M. Pechr 27.4.2013 23:01

...učení J.K. je fascinující

..."zajímejte se o učení J.K."...je výrok s nímž rád souhlasím... ...instituce všeho druhu mají vskutku potenciál zahubit cosi důležitého a životného, ...a na instituci jako je katolická církev bych si dal obzvlášť pozor, ...už jen její zásah do skladby "desatera" má nezanedbatelný negativní dopad...

M. Stuchlik 27.4.2013 22:37

Re: Marnost nad marnost

A v krizových situacích už je pozdě předcházet průs... švihům.

J. Barto 27.4.2013 22:33

Re: demokracie

Takový neotřelý humor!

J. Krásenský 27.4.2013 22:03

Re: Demokracie v Evropské unii je, ale je to manipulovaná demokracie. Nevhodné názory nedostávají v médiích prostor, opozice je mediálně ignorována ...

Stačil by návrat k přirozenému stavu.

Křesťanství a Katolictví Vás zřejmě dráždí, ale je to právě ten přirozený stav. Nenaslouchejte jen tomu, co bájí nepřátelé Krista, zajímejte se o učení Krista, je to hledání Pravdy - ne výlet na  Kokořín...

M. Prokop 27.4.2013 22:02

Re: demokracie

Vám je každá informace platná co mrtvému kecky.

P. Ficek 27.4.2013 22:01

Re: To je zase úlet.

Ne, Jaroslava  .....................

P. Ficek 27.4.2013 21:59

Re: Alexis de Tocqueville, 1835:

... tak se výboje Američanů uskutečňují rádlem oráče .................. s Mexikem (s indiány samozřejmě totéž) podepsali snad 20 mírových smluv, vždy je porušili, znovu Mexiko napadli, a sebrali mu další území. Potom: Viet Nam, Somálsko, Afghaniatán, Grenada, dosazení Pinocheta v Chile, Irák. Prostě 235 let agresí. SSA nikoho nenapadaly akorát v době války Severu proti Jihu. Podtrženo, sečteno = jedni za 18, druzí bez 2 za 20.

M. Prokop 27.4.2013 21:58

Re: Marnost nad marnost

Ano.

Až v krizových situacích, protože mimo ně si obyvatelstvo přeje socík.

M. Prokop 27.4.2013 21:57

Re: z článku je celkem jasné,

Nepřichylovat se ani k Rusku, ani k Bruseli.

Obé vede do (_!_) .

M. Prokop 27.4.2013 21:56

Re: Demokracie v Evropské unii je, ale je to manipulovaná demokracie. Nevhodné názory nedostávají v médiích prostor, opozice je mediálně ignorována ...

Jo, socani řádí jak zjednaní.

Niicméně návrat ke katolickému pojetí života není ani možný, ani by nebyl řešením.