29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

SVĚT: Umírněný islám - realita či fikce?

Radikální islamisté nás nenechávají na pochybách ohledně svých cílů: Chtějí zničit naši civilizaci. Západní civilizace prožívá svou „éru prázdnoty“ (Gilles Lipovetski) a nechce se jí bojovat ani o své přežití.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Martin 13.10.2014 23:25

Tohle schvalujete paní Netzer a pane Ješi ?

http://www.redakcja.mpolska24.pl/6737/holokaust-chrzescijan

H. Lukešová 13.10.2014 23:54

Re: Tohle schvalujete paní Netzer a pane Ješi ?

Strašný odkaz. Apologeti islámu nikdy nepochopí fakta.

K. Jež 13.10.2014 23:57

Re: Tohle schvalujete paní Netzer a pane Ješi ?

Ptáte li se mě, tak se ptáte hloupě. Ale i tak odpovím. Popravy bez soudu jsou špatně. A vraždit se taky nemá. Takže neschvaluji to.

R. Brzák 13.10.2014 22:57

ad pan Vintr a další - "...zákaz islámu..."

Plošný zákaz dle mého názoru povede jen k aktivizaci oné tiché většiny -a budeme mít opravdu problém. Ale tolerovat muslimům z jejich víry cokoliv, co je útokem na životy, zdraví, svobodu, lásku, to prostě důsledně nesmíme. Uplatňujme světskou moc našich států a dávejme jasně najevo - cokoliv co překročí naše pravidla v našich zemích, musíme a budeme soudit a trestat. Zároveň je důležité si uvědomit, proč tomu tak chceme. Z mého pohledu proto, že jsme křesťané, s jeho humanismem, který nám brání přijmout jako řešení civilizačního konfliktu vyvraždění oponentů. V podstatě proto, že chceme "milovat bližního svého jako sebe samého" - což ale znamená, že po něm chceme (či musíme chtít) totéž, co sami po sobě...

Díky tomuto uvědomění změníme naši vlastní rétoriku. Slova jsou mocná. Když řeknu - "právě proto, že jsem křesťan a miluji Tě jako svého bližního, Ti nemohu dovolit, aby Tvé činy vedené proti životu, zdraví, svobodě a lásce, nás dostali do situace, kdy mojí jedinou možností, jak tyto hodnoty ochránit, je Tvé zabití"

má to jiný potenciál ke komunikaci, než prosté - "nenávidím Tě, protože mne děsíš svou fanatičností".

Takto můžeme vytvořit tlak, který, možná, povede k emancipačnímu procesu vevnitř světa Islámu. Pod tlakem se ostatně změnila i katolická církev - i jí to však trvalo velmi...

H. Lukešová 13.10.2014 23:08

Re: ad pan Vintr a další - "...zákaz islámu..."

Pane Brzáku, pravidelně čtu příručku Hlas mučedníků a tam líčí osudy křesťanů, zejména v muslimských zemích. Je to hrůza a děs. Muslimové i ve střední Asii podnikají rejdy na křesťany, mlátí je, berou jim děti, které zbijí, někdy jim vypalují dům. To k takovým lidem cítíte lásku? Já teda ne a to jsem křtěná u katolické církve. Doopravdy jako člověk nemůžu milovat lidi, kteří nás tolik nenávidí. Odpadlým muslimům hrozí trest smrti, muslimka, která se stala křesťankou jí hrozila ztráta života, její rodiče ji nadávali, že je horší než prostitutka. Uf.

R. Brzák 14.10.2014 0:29

Re: ad pan Vintr a další - "...zákaz islámu..."

Paní Lukešová, jakožto křesťané si své bližní nevybíráme. Milovat bližního svého jako sebe samého znamená také milovat sám sebe (to je dobře se poznat a přijmout se, aby se zdravím sebevědomím člověk sám na sobě pracoval a tak se připravoval na nejrůznější životní situace) a zároveň milovat vše okolo sebe (bližní nemusí být jen člověk, ale všechen svět, chcete-li, všechno stvoření boží). Je-li bližním člověk, znamená to poznat jej, pochopit jej, naučit se s ním žít - ale protože mám milovat i sám sebe, nemohu a nesmím mu ustupovat, pokud útočí na mne, či na život, zdraví, svobodu (to je i na majetek), lásku. Naopak, je v zájmu mé lásky k bližnímu, abych mu bránil v konání skutků proti těmto hodnotám, je to i v zájmu onoho mého bližního. Když mu totiž nebudu bránit v takovém konání, on se nezmění, nebude totiž na něj vytvářen mnou tlak. Pak jednoho dne buď dojed naše setkávání buď k jeho smrti mou rukou (v obraně hodnot jmenovaných , i sebe), nebo zabije on mne. Díky tomu ale přijde o možnost svého rozvoje v naší vzájemné interakci, on bude míň člověkem a více vlkem - a pak potká svého lovce...

Nebudu-li svého bližního (a své "bližní", tedy všechno) milovat, díky tomu poznávat, přicházet k pochopení - naplní mne strach...

Samozřejmě chápu Vaše pocity - a sdílím smutek, nad jejich obětmi, ale i nad nimi samotnými.

Křest v katolické církvi Vám přeci nedává nějakou moc sám o sobě. Je to jen takový ceremoniál...když to vnitřně neprožíváme.

K. Jež 16.10.2014 21:29

Re: ad pan Vintr a další - "...zákaz islámu..."

Sbíráte dříví na hranice ? :::))))  Jinými slovy, kdo nejde s námi, jde proti nám :::)))) Máte pravdu, je to i v katechismu. :::))))

K. Jež 13.10.2014 22:05

Záměr vyvolat protimuslimskou histerii v nižších patrech

společnosti zřejmě vychází. Jak je vidět zde i jinde na netu. Muslimů je přes 1.5 miliardy, byli, jsou a budou. To, že si dělají na území několika států jejichž zavedené diktátorské systémy jsou v rozkladu díky západní civilizaci nějaký systém a pořádek rozhodně není nějakým útokem na nás. Na mě tedy určitě ne. Ovšem nejsem primitivní xenofob a rasista a vidím a domýšlím věci v souvislostech. Naše demokratické zřízení nás před extrémními projevy jakýchkoliv náboženství, nebo jiných skupin fanatiků spolehlivě ochrání. Musíme ale tu demokracii udržet. Hlášky některých zdejších xenofobních primitivů o zákazech, vyhoštění, válkách jsou naprosto liché, protože slabomyslné a jen s výhradami realizovatelné, možná v nějakých diktaturách. Současné divadlo s leteckými útoky má jen jediný cíl a sice procvičit síly a naoko uspokojit Izrael, že někteří Kurdové, kteří s některými Izraelci kšeftují s ropou budou zachráněni a že vzniku islámského superstátu na území Sýrie, Iráku s podporou Iránu bude zabráněno a budoucí nepřítel Izraele bude oslaben.

J. Vintr 13.10.2014 22:24

Re: Záměr vyvolat protimuslimskou histerii v nižších patrech

Demokracie nás neochrání. V Evropě je už pár desítek milionů muslimů a jejich natalita výrazně převyšuje natalitu původního obyvatelstva. Je jen otázkou času, kdy bude v Evropě dost muslimů s evropským občanstvím a tedy i hlasovacím právem, aby vytvořili dostatečnou voličskou skupinu pro zvolení svých zástupců do čela některých evropských zemí. Odhaduji, že by jim při poměrech, jaké jsou v evropských zemích běžné, stačilo mít tak cca 20% (disciplinovaných) oprávněných voličů, aby se přímo ujali vlády. Multikulturní nablblíci a podělanci, kteří stahují kalhoty kilometr od brodu, jim mohou k tomuto cíli pomoci i dříve. A pokud muslimové zvítězí i jen v části evropských států, přes legislativu EU pocítí ten svrab všichni ...

K. Jež 13.10.2014 22:26

Re: Záměr vyvolat protimuslimskou histerii v nižších patrech

Proč se to nestalo v USA ? Tam se množí stejně a volební právo mají také. Ale i tak, jaké tedy vidíte řešení ?

J. Vintr 13.10.2014 22:44

Re: Záměr vyvolat protimuslimskou histerii v nižších patrech

V USA se to pochopitelně stane taky. Řešení, když budu realista, je v mém věku umřít dřív, než to nastane, protože bych se toho dost nerad dožil. Mladším tu budoucnost vůbec nezávidím, protože tento vývoj asi půjde opravdu těžko zvrátit. Šlo by to jedině nedemokratickými prostředky, jenomže než bychom se k nim dobrali, už bude dávno pozdě.

R. Brzák 13.10.2014 22:31

Re: Záměr vyvolat protimuslimskou histerii v nižších patrech

Safra safra, pane Jež, dnes již o druhé mohu prohlásit, že s Vámi ve Vašem příspěvku více souhlasím než naopak. Zejména Vaše naděje vkládané do demokracie s Vámi sdílím. Samozřejmě si ale uvědomuji, že demokracie prosazuje přání většiny lidí. Z toho vyplývá za prvé to, že si lidé musí uvědomovat, co si přejí (musí najít nějakou společnou ideu), za druhé pak, že musí chtít žít skutečnou demokracií. Tou je zastupitelská demokracie zejména našeho typu jen stěží.

Dále s Vámi sdílím pohled na naše akce proti ISIL jakožto na divadelní frašku. Hlavní důvod její malé účinnosti, jak to sledujeme u Kobani, je dle mého názoru potřeba nenaštvat Turecko - které si rozhodně nepřeje vznik jakéhokoliv samostatného státu Kurdů. Takže bombardujeme, ale celkově jde o jediné - aby Kurdové z Kobani utekli do Turecka, tam museli přijmout humanitární pomoc a samozřejmě pravidla, která jim bude diktovat Turecký stát. Kurdové jsou asi největšími (existujícími) otloukánky dějin (dříve tento titul měli Izraelité, ale ti se mu úspěšně vzepřeli).

R. Brzák 13.10.2014 22:32

Re: Záměr vyvolat protimuslimskou histerii v nižších patrech

samozřejmě "po druhé"

J. Dvořák 13.10.2014 20:49

Nicméně mám za to, že

dobrej muslim je pouze mrtvej muslim !

L. Křivan 13.10.2014 21:13

Re: Nicméně mám za to, že

Pouze u mrtvého muslima máme jistotu, že nebude škodit. 100% jistotu.  Tak a teď s tím žádnej pi.tomej šťoural nehne.

R. Brzák 13.10.2014 21:26

Re: Nicméně mám za to, že

Já jsem nějakej ten šťoural, prosím.

Mrtvý muslim je mučedník. Jako takový, zatímco obšťastňuje 77 panen, nechává po sobě ve fyzickém světě stopu - tzv. mem, obdobu genu, ale myšlenku. Povzbuzuje svým mučednictvím další muslimy k následování svého "příkladu" - tedy napomáhá roztáčet kola násilí. Z toho je zřejmé, že škodí.

"100% neškodí" ten muslim, který se asimiluje do naší společnosti. Otázkou je, zůstává-li potom muslimem...

L. Křivan 13.10.2014 21:44

Re: Nicméně mám za to, že

Mučednictví  a požitek z deflorace 72 pannen je problém. Lze mu zabránit pouze tím, že se do mučedníček do ráje nedostane. To je jen technický problém. Stačí nechat sežrat prasaty a je vyřešen.

V Hamburku studoval elektrotechniku "plně assimilovaný" muslim. Nějakej Ata. Pil pivo, pokrokové Němky s ním prznily rasu, prostě assimilace k pohledání. Do 11.9.2001. To vletěl Boeingem do WTC.

P. Jakeš 13.10.2014 22:14

Re: Nicméně mám za to, že

Pokud vraždící magor, který schovává svou prasečí tlamu za černý hadr, a očekává 72 nadržených panen za své zločiny, je mentálně níž než sedmiletý děcko, které věří na Křemílka a Vochomůrku. Na druhou stranu, proč to tomu primitivnímu dobytku neumožnit? Aspoň se masařky nažerou.

R. Brzák 13.10.2014 22:18

Re: Nicméně mám za to, že

Správně jste dal "plně asimilovaný" do uvozovek.

Nedávno jsem viděl na ČT dokument o Osetincích. Byl tam jeden muslim, starší chlap, který si pochvaloval, jak se mu žilo za Sovětského svazu, kdy tam žili vedle svých sousedů křesťanů a neměli s nimi žádný problém. Zato měli velké problémy s Gruzínci a jinými Kavkazskými národy, jak křesťany, tak muslimy. Vypadalo to, že je rád, že Severní Osetie je zase spojena s Ruskem (oni byli Osetinci vždy loajální k Rusku, jakožto menší národ na neklidném Kavkazu).

Tím chci říct, že ten muslim byl asi asimilovaný - ale použitá "metoda" byla pravděpodobně velmi nedemokratická...

Hledám nějakou demokratickou, intenzivně na tom pracuji (ale jsem línej, takže jen duševně...).

J. Vintr 13.10.2014 22:38

Re: Nicméně mám za to, že

Cesta k asimilaci muslimů by snad byla možná právě přes plošný zákaz Islámu jako ideologie potlačující lidská práva, podněcující náboženskou nesnášenlivost atd. To by znamenalo zakázat především mešity a motlitebny a zavřít nebo vyhostit všechny muslimské "duchovní" (přes které se provádí soustavná indoktrinace) a zakázat všechny vnější projevy Islámu, především všechny projevy diskriminace žen. Dá se předpokládat, že by ti nejzarytější Evropu opustili (Islám údajně muslimům zakazuje žít v zemi, kde nemohou praktikovat svoji "víru") a ostatní by dost možná s úlevou přijali fakt, že už nikdo nehlídá, jestli dodržují všechny ty debilní zákazy a příkazy, kterými Islám otravuje jejich život.

R. Brzák 13.10.2014 22:55

Re: Nicméně mám za to, že

Plošná zákaz dle mého názoru povede jen k aktivizaci oné tiché většiny -a budeme mít opravdu problém. Ale tolerovat muslimům z jejich víry cokoliv, co je útokem na životy, zdraví, svobodu, lásku, to prostě důsledně nesmíme. Uplatňujme světskou moc našich států a dávejme jasně najevo - cokoliv co překročí naše pravidla v našich zemích, musíme a budeme soudit a trestat. Zároveň je důležité si uvědomit, proč tomu tak chceme. Z mého pohledu proto, že jsme křesťané, s jeho humanismem, který nám brání přijmout jako řešení civilizačního konfliktu vyvraždění oponentů. V podstatě proto, že chceme "milovat bližního svého jako sebe samého" - což ale znamená, že po něm chceme (či musíme chtít) totéž, co sami po sobě...

Díky tomuto uvědomění změníme naši vlastní rétoriku. Slova jsou mocná. Když řeknu - "právě proto, že jsem křesťan a miluji Tě jako svého bližního, Ti nemohu dovolit, aby Tvé činy vedené proti životu, zdraví, svobodě a lásce, nás dostali do situace, kdy mojí jedinou možností, jak tyto hodnoty ochránit, je Tvé zabití"

má to jiný potenciál ke komunikaci, než prosté - "nenávidím Tě, protože mne děsíš svou fanatičností".

Takto můžeme vytvořit tlak, který, možná, povede k emancipačnímu procesu vevnitř světa Islámu. Pod tlakem se ostatně změnila i katolická církev - i jí to však trvalo velmi...

K. Jež 13.10.2014 22:07

Re: Nicméně mám za to, že

Kolik jste jich zabil ? A kolik jich pro vlast zabijete ?

P. Jakeš 13.10.2014 22:19

Re: Nicméně mám za to, že

Pro vlast? Kolik bude třeba, bez slitování a tomu věř ježi.

R. Brzák 13.10.2014 22:36

Re: Nicméně mám za to, že

Pane, budu Vám přát, aby jste pro svou zemi zabíjet nemusel (ale oceňuji, že jste připraven ji bránit) a hlavně, když už někoho zabíjet budete muset, aby jste je zabil s lítostí, že Vám nedali jinou možnost. Za jiných okolností by totiž Váš další život mohl být peklem, které by jste si sám vytvořil.

P. Jakeš 13.10.2014 23:42

Re: Nicméně mám za to, že

Vážený pane, věřím že to se mnou myslíte dobře, ale peklo by bylo se nebránit a žít jako otrok. Proto, když slyším proislámské kolaboranty jak propagují tento hnus, tak je mi na blití.

K. Jež 14.10.2014 0:13

Re: Nicméně mám za to, že

Já se ptal páně Křivana. ::))) Ale věřím ti Jakeši věřím.

P. Jakeš 14.10.2014 1:06

Re: Nicméně mám za to, že

Tak si dobře zapamatuj. A nejsem sám.

K. Jež 14.10.2014 1:23

Re: Nicméně mám za to, že

Já mám paměť jako slon. ::::))))))

J. Jurax 13.10.2014 19:11

Demokracie

má v sobě zakódovánu jednu velice nebezpečnou vlastnost. Předpokládá, že všichni, kdož jejího dobrodiní užívají, jsou demokraté. A neumí se účinně bránit proti obmyslným protivníkům, kteří demokratických principů používají k jejímu popření a likvidaci, aniž by sama slevila ze svých demokratických principů.

Takže ani dnes vůči nástupu islámu nemá demokracie legální možnost se mu bránit. Máme přece náboženskou svobodu, jejíž omezení by bylo nedemokratické. Imámové v mešitách sice vyzývají ke svaté válce proti nevěřícím, ale to jen interpretují svatou knihu svého náboženství. Jedním z projevů jejich náboženství je jistý kodex chování - a kdo se mu protiví, uráží jejich víru a potlačuje tudíž náboženskou svobodu v demokracii zaručenou. I právo šaría je součástí jejich víry, takže ... a začíná to nenápadně - šátky, požadavky na halál stravu ve školních jídelnách, požadavky na eliminaci vánočních stromů a koled, jež se neslučují s učením prorokovým a tudíž omezují náboženskou svobodu v demokracii arciť zaručenou.

A podělaní politicky korektní politikové z EU i jinde nedělají nic nebo se trapně vymlouvají.

Takže - ve válce nelze s nepřítelem zacházet demokraticky. A my jsme ve válce s islámem, i když si to ještě mnozí neuvědomují. Řešeni je pro nás jediné - odislamizovat Evropu. Doma ať si moslemín mlátí hlavou o tépich, ale jinak se přísahou zaváže, že se nebude držet koránu tam, kde koliduje se zvyklostmi Evropy, nebude pro sebe z titulu své víry žádat extra zacházení a nebude sem zavlékat islám aniž jej jakkoliv propagovat, neboť jde o nám nepřátelskou ideologii. Pod trestem deportace do vhodné islámské země i z celou rodinou, pod trestem propadnutí majetku atp. Ti umírnění to pochopí - snad - a ti ostatní nechť odejdou.

A speciálně u nás - nikdy neuznat islámské naboženské společnosti za církev. Zakázat propagaci islámu a konverzi k němu. Nepřipouštět muslimy ve státních službách a jako učitele. Nedávat muslimům naše občanství. Nedopustit, aby se tu přemnožili.

P. Vaňura 13.10.2014 19:23

Ostatně, i nacismus je náboženství, s islámem má

především společný zuřivý antisemitismus. A v mnoha směrech je dokonce lepší, než islám, třeba ve vztahu k ženám.

Pokud je zakázán nacismus, je třeba zakázat i islám.

Mimochodem, prvním politikem, který zakázal hidžáb ve VŠECH státních institucích byl turecký president Kemal Ataturk.