25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 21.1.2011 21:24

Reakce na Vitu, jestli tu ještě nahlédne

Napsala jsem to dole, ale asi by to zapadlo, takže znovu. Mám zdr. problematické dítě, a tak jsem se za ty roky načetla a dozvěděla hodně pravidel a  zákonitostí. Hlavní bylo - že skoro všechny určité automatismy a jakýsi řád přijímá dítě do třech let, pak už se to těžce dohání.

A že je nejspíš nějaký problém když -  do 12 měsíců nežvatlá, do 12 měsíců negestikuluje (nenatahuje ruku-neukazuje, nemává na rozloučenou), do 15 měsíců nenapodobuje, do 16 měsíců neužívá slova, do 24 měsíců spontánně neužívá slovní spojení, hrozí ztráta jakýchkoli jazykových nebo sociálních schopností a ochoty poslechnout.

To jsem opsala z papírů své dcery a totéž našla i v současné době na internetu, takže to není jen JPP.  Prostě věk do tří let je nejdůležitější.

Jistě i počátek školní docházky je obrovská zátěž, taky je to důležité. Je nutné se v té době dítku maximálně věnovat a nebýt benevolentní. Vymstí se to.

J. Pašek 21.1.2011 16:38

. .proč je zrovna mezi asijskými Američany tolik hudebních či matematických talentů.

Je to přenosné jako diamanty . . . . stejně se tak ríkalo a říká o židech . . . Obavy z diskriminace, stýkají se jenom mezi sebou a Číňani všude kvákají s tou jejich huhňavou hamatlikou   . . .  Asi to mají , že příjde nějaký "pogrom" , budou muset utíkat vrátit se odkud přišli,  ale to co mají v hlavě "umí" je neviditelné, přenosné, v kurzu všude na světě a nikdo jim to nemůže "ukrást"  . . . . Já si nemyslím a nevidím, že by Maocentungové v USA byli lepší, nadanější, pracovitější než běloši . . . Jsou to stejná procenta . . . . Chytrých a blbých Číňanů je stejně jako bělochů . . . . Vyhýbám se jim, do čínské restaurace na ty jejich poblijóny nepáchnu . . .  . . .  Furt se kecá, jak Čína bude a je číslo 1., ale furt chytají Číňany na Mexiko - USA hranicích všelijak skrytých v náklaďácích dostat se do USA . . . 

P. Sulc 21.1.2011 18:24

Re: . .proč je zrovna mezi asijskými Američany tolik hudebních či matematických talentů.

Pred asi 20 lety tu vysla kniha "The Bell Curve" Pruzkum inteligence. Prumer IQ u belochu okolo 103, u cernochu 87, u vychodnich Asiatu107. Jinak zminka ze nejvyssi prumerne IQ bylo u Askenasi Zidu.. Proto asi maly narod=nejvice slavnych lidi a Nobelaku.Doporucuji precist, koupite levne na  abebooks.com   .

Cinske restaurace, vazeny, ty uz davno nejsou tak cinske jako korejste. Korejcu je tam asi 90 %., a to vcetne "mexickych".

J. Pašek 21.1.2011 19:51

Re: . .proč je zrovna mezi asijskými Američany tolik hudebních či matematických talentů.

Za války Japonci dělali velkou chybu, když tvrdili, že americký vojáci a oficíři jsou podlidi a mají inteligenci poloopů . . . a vsázeli se mezi sebou, kolik USA vojákům vězňům useknou hlavu, než se jim ztupí šavle . . . . A celá Ásie řičela  . . .Ásie pro asiaty . . běloši go home! . . . a já bych jim dnes rád řekl . . . Asiati, go home!

P. Sulc 21.1.2011 22:22

Re: . .proč je zrovna mezi asijskými Američany tolik hudebních či matematických talentů.

No, to ja taky. I cernochy bych repatrioval, ted maji v Africe tuhletu svobodu, tak se muzou navzajem mordovat podle libosti. A po nich i ty Mexikany, at si jdou delat drogy do Mexika.A zvednout cla na cinske zbozi, at se nam tu trochu zase rozjede prumysl.

J. Schwarz 21.1.2011 15:13

přístup čínské

matky je rozumný, euro-americké stupidní. dělat jenom to, co dotyčného "baví" si může dovolit jen bohatec nebo génius. Většina lidí, pokud se chtějí slušně uživit, musí dělat to, co od něho požadují ostatní - pokud si teda nehodlá vystačit sám a všechno si udělat doma. Číńan to chápe, evropan nikoli. Však taky  v Evropě většina studentů "studuje" obory, které je "baví" - zvláště humanitní - a moc se nestarají o to, jestli je o jejich vzdělání zájem. Musí být - stát je přece zaměstná v úřadech a v "nevládních" organizacích. Tak je to přece správné a "sociální", neb nejdůležitější je "seberealizace".

J. Kanioková 21.1.2011 20:46

Máte naprostou pravdu,

těch humanitních vzdělanců už je hrozně moc a nemají umístění, známá tak dělá dělnickou profesi kdesi u pásu. A dobře jí tak, šlak by mě trefil z těch vš oborů - religionistika, enviromentalistika, sociální a kdoví, jaké ještě podobné. Na technice prázdno! Do pihele, ony by se totiž dětičky museli víc učit, a to dokonce matematiku! To by přece narušilo jejich sebevědomí a svobodnou výchovu! Fix..

Západní civilizace si řeže tou nebetyčnou blbostí a korektností pod sebou větev.

P. Boublíková 21.1.2011 11:10

Hezký článek

Ovšem, k evropskému standardu - určitě nejpozději od dob osvícenských - patří dětství jako doba, kterou dítě může prožít určitým specifickým způsobem (dalo by se to snad shrnout pod pojem "radostné dětství"). Možná na to jako civilizace dojedeme - kdo ví....

Ale "převálcuje" nás opravdu Čína, kde dosáhla regulace porodnosti tak obludných forem? Nejde ani tak o tu regulaci samotnou, nýbrž právě o obludnost formy... není spíš tohle příznak dekadence a "konce (této) civilizace" ?

V. Novák 21.1.2011 11:59

"Radostné dětsrví"? A od dob osvícenství?

Možná jako vymyšlený ideál - něco jako vznešený divoch J.J.Rousseaua nebo "prostý život venkovanů", jak si ho vysnila Marie Antoinetta ve svých speciálních hnojeprostých chlévech s vydrhnutými kravami.

Děti neprivilegovaných tříd musely od mala pracovat a děti těch privilegovaných se zase učit a připravovat na své "poslání". Jaké asi radostné dětství prožívaly děti dělníků ve Walesu, které sotva unesly kladivo, šly roztloukat strusku?

Radostné mládí je vzpomínka dospělých na období, kdy neměli současné starosti - a zapomínajících, že měli starosti úplně jiné, z dospělého pohledu nicotné, ale z dětského často fatální.

To až v poválečné Americe si vymysleli "nefrustrující výchovu" a všechny ty nesmysky kolem, které pak exportují do světa. Do toho světa, který si nechá ty pitomosti implantovat. Což není kupř. Čína.

Ona "obludná regulace porodnosti" spoluzpůsobila nynější náskok Číny před srovnatelnou Indií. V Indii populační přírůstek stíhá více než vymazat veškerý pokrok v životní úrovni. A mmch. není zdaleka tak obludná, jak se nám předkládá. Omezení na jedno dítě se vztahuje v plné míře jen na Chany, a to na Chany ve městech. Pokud si pořídí druhé a další dítě, nemají nárok na žádnou podporu, školky a školy si musí platit sami - což pro mladou bohatnoucí generaci není takové omezení. Na vesnicích se běžně povolovalo druhé dítě, pokud bylo první dívka a nechanské národy mají další úlevy. A jaký je výsledek "obludné regulace"? Porodnost v Číně je zhruba tam, kde porodnost bílých Evropanů nebo Američanů. S jedním demografickým rozdílem - v Číně je výrazný převis chlapců a teď už mladých mužů

M. Prokop 21.1.2011 13:51

Re: "Radostné dětsrví"? A od dob osvícenství?

Rozdíl mezi Čínou a Indií je spíš v tom, že Čína už se socialismu v ekonomice radikálně pustila, kdežto Indy stále drží.

Údajně jim tam ve "třicátých" nalezli socani z Anglie.

P. Boublíková 21.1.2011 13:59

Re: "Radostné dětsrví"? A od dob osvícenství?

Ano, určitě je "radostné dětství" jakýsi ideál, ale troufám si tvrdit, že v evropské tradici už hodně dlouho není dítě vnímáno jako "nedorostlý dospělý", ale jako specifické vývojové stadium:-)

No a pokud jde o regulaci porodnosti, docela jste pominul tu formu, která mi připadá obludná především. Jestlže jsou tam prostě nařízené interrupce (i když se to týká jen části obyvatel) pod hrozbou sankcí, jestliže tam není neobvyklé vraždění novorozencýh holčiček proto, že je povolené mít jen  jedno dítě a tím má být raději chlapec - tak si nemyslím, že by tahle civilizace byla nějak zvlášť evolučně zvýhodněná, jak někteří v diskusi naznačují, spíš naopak...

Nečetl jste náhodou článek Stanislava Komárka v Lidovkách z minulé soboty o "vyvanutí" (Evropy)? Než přát potomkům svět na čínský způsob (pokud jde skutečně evoluce lidstva tímto poněkud robotickým směrem), to snad raději vyvanutí...

V. Novák 21.1.2011 15:16

Nechtěl jsem, aby to vyznělo jako adorace Číny.

Nařízené interrupce jsou totalitní opatření, o tom žádná. Jenom nejsou až tak striktně nařízené jak se u nás často píše - a zvýhodněni jsou příslušnícu menšin (což se u nás pomíjí zcela) a bohatší obyvatelé měst. Ti ovšem zase povětšině zase svého zvýhodnění nevyužívají a chovají se stejně konzumeristicky jako naše kapitalistická mládež. Dítě co nejpozději - a třeba vůbec ne, užívat se musí. A proč ne, když jsou ty možnosti... K čemu svoboda, když se nevyužívá?

Nakonec došli Číňani přes totalitní restrikce k podobnému chování, ke kterému jsme se dobrali my přes Husákovy děti a porevoluční propad porodnosti. Po tom velkém zemětřesení před několika lety se zjistilo, že průměrná rodina měla v té venkovsko-městské oblasti kolem 2,5 dítěte.

Na evoluční zvýhodnění společnosti nevěřím. Evolučně by měly být zvýhodněny splečnosti polygynní, kde jeden úspěšný muž může zplodit výrazně víc potomků - a neúspěšní padají z lopaty. Starý bin Ládin má údajně 50 potomků (nebo jen synů???, nevím) - a vidíte nějaké zvýhodnění saudoarabské společnosti? Já ne. Totéž v polyguýnních společnostech v subsaharské Africe. Takže místo abych koukal po genech, zajímám se více o společenské uspořádání a ekonomiku.

Co udělá s Čínou deset-dvacet milionů sexuálně frustrovaných jedináčků, těžko říct. Možná se je podaří uplacírovat v armádě a převézt jejich frustraci na agresivitu (pámbusnámiazlýpryč), možná dojde ke změně společenských pravidel a převezmou z Tibetu polyandrii (která tam sloužila taky k regulaci populace), možná se pobijou mezi sebou, možná se rozšíří únosy mladých žen (což je dnes hrdelní zločin)...

Extrémní podmínky vytvářejí mimořádné společenské vztahy, viz pracující v Černobylské Zóně.

P. Boublíková 21.1.2011 21:50

Re: Nechtěl jsem, aby to vyznělo jako adorace Číny.

Já zase nevěřím tomu, že by tak vnitřně shnilá přes mrtvoly doslova i obrazně (dril dětí - sto tisíc malých Čiňanek cvičí celé dny do úmory gymnastiku, aby jedna z nich přivezla za 10 let olympijskou medaili) jdoucí společnost měla před sebou bůhvíjak zářnou budoucnost,;spíš mám pocit, že jsou na tom ještě hůř než my v Evropě...

P. Sulc 21.1.2011 18:31

Re: Hezký článek

Co je na tom obludneho? Jak to jinak maji delat? Kdyz jsem se narodil, svet byl 3.5 miliardy, ve skole jsem se ucil ze Indie ma 400 a Cina 600 milionu. Dnes je to vice nez dvojnasobek, jen Evropanu je furt stejne, krome luzy ze tretiho sveta, ovsem. Tak hergot, v cem vidite tu obludnost ? Vy jste proste sentimentalni slepice, co by jen delala na detatka tutu a nunu a nepremejsly kolik treba za zivot nadelaji odpadu.

M. Prokop 21.1.2011 21:35

Re: Hezký článek

Následky nepochybně obludné budou.

P. Boublíková 21.1.2011 21:46

Re: Hezký článek

jj, tolik lidí škodí přírodě. Pán ráčí být zelený Khmer?

F. Eliáš 21.1.2011 9:29

Školní výsledky

dělá pracovitost. A jen a jen pracovitost. Ta se musí dítkám vštěpovat v nejútlejším věku. Na základní škole už je na to pozdě.

J. Tachovský 21.1.2011 9:37

Re: Školní výsledky

V prvni tride jeste neni pozde

J. Skála 21.1.2011 9:57

Re: Školní výsledky

Je pozdě už ve školce. Zásadní životní návyky se tvoří v době od 2 do 5 let.

J. Tachovský 21.1.2011 10:00

Re: Školní výsledky

Nesmysl. Dite je tvarne az do puberty.

R. Langer 21.1.2011 11:37

Re: Školní výsledky

Mí rodiče a mí pedagogové by s vámi nesouhlasili... ;-)

V. Novák 21.1.2011 15:22

V první třídě JE pozdě.

První třída je snad největší zlom v životě a na tom, co se dítě naučí v první třídě, staví veškeré další vzdělání. V první třídě není čas ani energie na formování základních návyků - ty už musí být zformovány.

Kdo proflákne první třídu třeba formováním základnícjh návyků, nemá šanci to ve vyšších třídách dohnat.

J. Kanioková 21.1.2011 21:13

Mám problematické (zdravotně) dítě

a tak jsem se za ty roky načetla a dozvěděla dost pravidel, či zákonitostí. Hlavní bylo - že skoro všechny určité automatismy a jakýsi řád přijímá dítě do třech let. A že je nejspíš nějaký problém když - 

do 12 měsíců nežvatlá, do 12 měsíců negestikuluje (nenatahuje ruku-neukazuje, nemává na rozloučenou), do 15 měsíců nenapodobuje, do 16 měsíců neužívá slova, do 24 měsíců spontánně neužívá slovní spojení, hrozí ztráta jakýchkoli jazykových nebo sociálních schopností.

To jsem opsala z papírů své dcery a totéž našla i v současné době na internetu, takže to není jen JPP.  Prostě věk do tří let je nejdůležitější.

Jistě i počátek školní docházky je docela velká zátěž, taky je to důležité. Je nutné se v té době dítku maximálně věnovat a nebýt benevolentní.

K. Kužel 21.1.2011 5:22

Nejlepší budoucnost,

jakou si dovedu pro Evropu představit, je skanzen zaniklé civilizace, Do něj budou přijíždět bohatí Číňané, Indové, možná i Rusové. Ti nejlepší ze studentů teoretické teorie kulturní kulturnosti v něm budou pracovat jako průvodci. Čína převezme to, co podle jejího názoru nejlepšího naše civilizace zplodila a posléze odhodila: vědu jako nejúspěšnější metodu poznávání a techniku jako nejúčinnější metodu adaptace na přírodu.

Doufejme, že ten skanzen před řádným uvedením do provozu neroztřískáme.

J. Měrka 21.1.2011 3:06

Je to přesně opačně, než se na stejný problém díváme my, ze „západní“ perspektivy?

Tak jako na multikulti a jiné zhovadilosti se i na produkci zanedbaných dětí dívá spousta lidí i v těchto zeměpisných šířkách poněkud realističtěji, řekl bych - po čínsku? Jenže vláda potápějící se Evropy povoluje lenosti a sprostotě a tvrdě trestá leckterý objektivní pohled na tyto úchylky. Takže - "západní" oficiální pohled je sice odlišný od asijského, nikoliv však "západní" pohled neangažovaných obyvatel. Tedy - alespoň zdaleka ne všech. Vzhledem k tomu, že evoluce chabrusy vymazává, není již mnoho prostoru pro pokračování v "západní?" degeneraci. 

P. Sulc 21.1.2011 3:06

Clanek zase na jednicku.

Bohuzel, v Americe deti nemaji na uceni cas, musi sportovat, hrat si s kamarady, poslouchat popmusik a delat podobne dulezite veci. Vsak Amerika pada dolu do senkrubny, za ty leta co tu jsem, se hodne zmenila. Ale nemel bych si stezovat: diky tomu my, mizerni cizinci s  nasi pigin-english si tu dobre vedeme. Neznam jedineho Cecha, ktery by na tom byl spatne a delal celal leta nekde poskoka. Zrejme cesky system "vyucit se necemu" daval perfektni zaklady k zivotu. Jenze to uz pry v Cesku take neni.

M. Zavala 21.1.2011 5:57

Re: Clanek zase na jednicku.

nejen vyucit se necemu,ale hlavne makat jelikoz nam cechum - ackoliv teoreticky jsme mensina- nam nikdo nic neda a my museli makat makat makat, teda tady v Americe. Tenkrat jsme ani neznali jen natahnout ruku. To je ta prava vzdelanost. Dnesni asiati si pocinaji prave tak.

P. Sulc 21.1.2011 18:16

Re: Clanek zase na jednicku.

Pamatuju kdyz Carter /kdy ho uz odnese cert?/ pustil do zeme asi 100 000 Kubancu, uz za par mesicu  v NY state se nekteri soudili "jak to, ze nedostali Social Security". Pakaz mizerna latinska. Ale jinak z tech latincu jsou Kubanci ti lepsi, nemejlim-li se.Evropu znici islam, nas zase Hispanics, ale pro sebe doufam, ze se uz toho nedoziju, certi uz rachtaji vidlema, v noci to slysim.

V. Novák 21.1.2011 18:26

Co to vidím, co to vidím?!?

Vždyť jste o ně v těch Státech tak strašně stáli, ba toužili po nich! Aspoň tedy propaganda jim to nakecávala furt... A vy jste jim ani Social Security nedali?

J. Tachovský 21.1.2011 9:39

Re: Clanek zase na jednicku.

Amici si zatim mohou na praci najimat cinany, ale az jim dojdou love, zacnou rozprodavat majetky. Pak se stanou chudinou a z Amikova se stane jeden velky China Town.