24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SVĚT: Spor o Chrámovou horu

Stalo se totiž jednou z mála zemí, které uznalo nárok židovského státu na Chrámovou horu. Je varující, že 129 zemí mu ten nárok při hlasování ve Valném shromáždění OSN upřelo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Beran 8.12.2021 5:14

Tady vidíte, jak jsem se nechal unést: ANTISEMITISMUS, pochopitelně

J. Beran 8.12.2021 5:07

Nenávist je především SVINSTVO. Jedno jestli k Židům, Cikánům nebo třeba krejčím. Mne ale vytáčí, jak snadno se opakují stereotypy, které mají možná původ v 19. století: „Žid je lichvář“, „Cikán je potulný zloděj“, „rasa je dána tím, jakým způsobem se modlili vaši předkové (k tomu samému Bohu)“. Stále narážím na překvapení jinak inteligentních lidí, že příslušníkem té samé indoevropské, europoidní (také by se dalo říci bíle, ale to je fuj) rasy jsou právě jak Židé, tak Cikáni. Ještě snad tak připouštějí, že také uživatele slovanských jazyků lze do této skupiny zařadit.

To neustálé opakování teorií a dogmat nacistů a celé Třetí Říše, to je to, co mne na slovu ANTISEMITISMUS vytáčí. To, jak bohužel funguje rčení, připisované Geblsovi o tom, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou.

Pro mne jsou ti nešťastníci, kteří terminologii nacistů používají, byť nevědomky, nechtěnými propagátory jejich zvrhlého učení. Stejně jako dítě, které opakuje nějaký ošklivý vtip o Židech. Připadá mu směšný, připadá mu to normální a netuší, jak je sám hloupý.

To na vysvětlenou, proč mne to zneužité slovo ANTUSEMITISMUS tak vytáčí.

J. Nevrkla 7.12.2021 22:29

Já v klidu můžu, na to nepotřebují odvahu. Nebo myslíte, že je odvaha třeba? Správný pokrokar se vyznačuje právě kritikou Izraele. Rusko, Bělorusko a Srbsko k tomu mají zřejmě jiné důvody., ale ti si zasluhují od pokrokáře kritiku vždy.

H. Lukešová 7.12.2021 22:21

No a co? Židé jsou Semité, nenávist k Židům je antisemitismus. A je jedno, kdo ji hlásá, jestli Arab, či kdokoliv jiný, nebo dokonce jiný sebenenávistný Žid. A semitství Arabů je jen takový úskok jak omlouvat arabský antisemitismus.

J. Poláček 7.12.2021 22:01

Pane Zeigler, je a bude. A také to bude velká zkouška pro nás. Ono se nejedná jenom o pana Lipavského. On je poze indikátor nástupu nové generace do vysokých státních funkcí. Něco jako první vlaštovka. Po něm budou další. Jsem zvědav, zda jeho oponenti dokážou kromě štěkotu také něco jako koordinovaný postup. Pro začátek postačí studium metodiky práce hnutí jako je antifa a kuráž do práce.

J. Poláček 7.12.2021 21:54

Zbabělec ten pisálek. Je to slaboch. Měl by to napravit ! Buďte mu tedy vzorem a kritizujte i ty ostatní. Těším se na váš článek.

J. Poláček 7.12.2021 21:51

Pane, vaše schopnost dedukce je ohromující. Já to vidím jinak. Srbsko má dobré vztahy s Izraelem, probíhá i vojenská spolupráce. Rusko se slovy VVP prohlašuje za přítele Izraele. Ale chrámová hora ? Oba jsou to státy, které se hlásí ke křesťanství (pro neznalé, je to náboženství kodifikováno biblí 8-o - tam se píše i o chrámu). Co vede k tomuto kroku Rusko, tak to už tu někdo komentoval, ale Srbsko ? Kdo ví ať napoví.

J. Poláček 7.12.2021 21:40

Nj. Však nic nové pod sluncem. Čím větší populaci muslimů hostíš, tím opatrnější jseš, že :-) V západní EU ví své ;-D Ale zrovna Rusko by se něceho bálo ? To se mi snad ani věřit nechce.

L. Kuča 7.12.2021 20:18

Ta polská reakce v podobě zákona, který vpodstatě zakazuje líčit Poláky jinak než jako hrdinné bojovníky proti nacismu patří mezi výrazně intelektuálně slabší výkony polského zákonodárství. Přitom realita byla taková, jako byla jinde - v národě bylo jak nezanedbatelné procento kolaborantů, tak i hrdinský protinacistický odboj. (Právě jsem se asi dopustil trestného činu proti tamnímu zákonu.) Že se zrovna v Polsku budou po všech historických zkušenostech zakazovat názory, to bych opravdu nečekal.:-(

L. Kuča 7.12.2021 20:01

Co víte, třeba byly íránské ;-D

L. Kuča 7.12.2021 19:51

Nooo, četl jsem si to několikrát, eslivá náhodou nejsem nepozorným. Nicméně stále se mi nedaří v příspěvku odhalit byť nepřímý odkaz na nějaký 'palestinský antisemitismus'. Sémanticky se mi to zdá v cajku. Pozoruhodné ovšem je jak se arabští soukmenovci chovají ke svým "palestinským bratřím". Sami disponují územím dramaticky přesahujícím velikost Izraele, mnohdy i naprosto nevyužitým, na mnoha místech černým zlatem obdařeným, a přesto je jejich nezastíranou snahou ideálně pohltit a zlikvidovat drobný izraelský stát, který je nejrůznější podzemní bohatství podstatně méně hojný. Údajně proto, aby chudáčci pal-arabáčci měli kde bydlet. Ve skutečnosti je jim z nějakého neznámého důvodu trnem v oku samotná existence Izraele. A tak nechávají jen kvůli správnému mediálnímu obrazu existovat mnohdy v pofiderních podmínkách lokální arabskou populaci, kterou pak živí EU a USA, zatímco ti, co tak rozhořčeně lkají nad jejím osudem, pro ni nehnou prstem. Paradoxně nejúčinnějším způsobem jak si polepšit, je tak pro tyto takzvané "Palestince" rozhodnutí přijmout pracovní místo u těch nenáviděných 'potomků prasat a opic'.

J. Beran 7.12.2021 19:08

Souhlasím s Vámi, že Palestinci jsou Arabové. Škoda, že Vám unikla taková drobnost, že to tedy znamená, že jsou také (jako ostatní Arabové) SEMITÉ!!!

Takže veškeré nesmysly o palestinském (arabském) antisemitismu jsou opakováním dogmatu nevzdělanců.

J. Ticháček 7.12.2021 18:58

Ono je to s tím postojem Ruska dost složité.

To je od Černého moře až na dálný východ minimalně pětatřicet kilometrů, nebo možná o nějakých pár tisíc více, hranic s islámským světem. Plus velmi těsné vztahy s bývalými státy SSSR. Do toho přímo v Ruské Federaci je pár muslimských států. Takže ten Kreml je na tom tak, že může Izrael veselé podporovat všemi možnými způsoby, ale nikdy tak, že tomu dá kulaté razítko.

Je to jako z filmu pro pamětníky. To tam Jindřich Plachta někde podstrkoval partaji pár peněz, aby mu mohli zaplatit nájem s tím, že se to nesmí dozvědět jeho žena.

J. Beran 7.12.2021 18:55

Islámské antisemitské neziskovky! No to se vám povedlo. Něco o pravoslavných antislovanských neziskovkách by tam nebylo?

J. Ptáček 7.12.2021 18:39

Je to docela prima činit si nárok na něco v cizí zemi. Česko by si mohlo činit nárok třeba na Bílý dům a Kreml. A měli bychom vystaráno. Když jsem kdysi vstupoval na Chrámovou horu a mířily na nás, turisty, palestinské samopaly, bylo to divné. Na izraelské zbraně si nevzpomínám, naši izraelskou průvodkyni, rozenou Moravanku, tam pochopitelně nevpustili Potupně na nás musela čekat až se nabažíme islámu. Na území Izraele.

J. Nevrkla 7.12.2021 18:37

Takže 18 hlasovalo proti Izraeli, mohl by je vyjmenovat a zkritizovat.

Z. Lapil 7.12.2021 17:30

Že by to během dne změnil?

" Smutné však je, že společně s Maďarskem byly jedinými členskými zeměmi Evropské unie, které se jasně postavily za Izrael. Několik dalších (Litva, Rumunsko, Německo, Slovensko, Chorvatsko, Dánsko a Rakousko) se hlasování zdrželo."

J. Minarčík 7.12.2021 17:09

Nebylo to tak vždy,bohužel levicoví fanatici v Izraeli obvinili Poláky z napomáhání genocidy za okupace,pak se škaredě pohádali-a toto zůstalo,byla to podpásovka.:-/

V. Hodorka 7.12.2021 16:11

Obavam se, ze fialova vlada bude stejne jako EU protiizraelska.

J. Lukavsky 7.12.2021 15:39

no škoda, já už se viděl v Černínském paláci. Ale zasejc nemám frak, doufám, že tam mají nějaký na půjčování. Jsem XL, no zkusím se podívat U Vietnamce. J.L. end

J. Lukavsky 7.12.2021 15:34

"adresně neznáme předchůdce co u nás pobývali..." ale známe. Byli to lovci mamutů, konkrétně náčelník Velký Mamutík, jeho synek Kopčem a celý kmen. A měli trvalé bydliště Na Moravě, třetí ohniště od řeky. J.L. end

J. Černý 7.12.2021 15:22

Nejste hloupá ? Kde o tom všem, co mi vyčítáte píši ? Nebo můj příspěvek jste četla zprava doleva ? ;-D

H. Lukešová 7.12.2021 15:21

Já také nemám ráda Piráty a komunisty. Oboje strany jsou veskrze protiizraelské, ne-li antisemitské. Když se v naší PS hlasovalo o rezoluci, odsuzující Hizballáh a proti-izraelské bojkotové hnutí BDS, usnesení, které prosazovala Jana Černochová z ODS, tak téměř všichni poslanci z ODS, KDU-ČSL, TOP 09 i ANO a SPD hlasovali pro, zastali se Izraelce, ale proti Izraeli se postavili Piráti a komunisté. Staří marxisté (stalinisté)-KSČM a marxisté noví-neomarxisté- Piráti.

J. Ziegler 7.12.2021 15:16

Co se týče Izraele, jsme s prezidentem Milošem Zemanem zajedno a také jej za jeho proizraelské postoje oceňují. Souhlasím i s tím, že by Lipavský neměl být ministrem zahraničních věcí.

J. Ziegler 7.12.2021 15:15

Tak články o gulazích se nemusí opisovat z protektorátních novin. To stačí souostroví Gulag od Alexandra Solženicyna. :-)

H. Lukešová 7.12.2021 15:14

Psal jste, že máte příbuzné v Izraeli, tak proč jim chcete vzít domov a recyklujete lacinou proti-izraelskou propagandu? O tom, že Země izraelská patří Lidu izraelskému je nade vší pochybnost nevyvratitelné, historické a archeologické důkazy to potvrzují, stejně tak zapsaná svědectví z 19. století, kteří Svatou zemi navštívili.

Důležité je, že nikdy neexistoval v dějinách Palestinský arabský stát, že tzv. Palestinci nemají žádný nárok ani na píď v Zemi izraelské. Palestinci jsou Arabové, nelišící se od okolních arabských států Sýrie, Jordánska, Libanonu, Egypta, Iráku, Saudské Arábie, neexistuje samostatná palestinská kultura, ani samostatný palestinský jazyk... Všechno je to arabská kultura, arabský jazyk, vyznání většinově islámské... Takže nevím, o co vám jde.

J. Černý 7.12.2021 14:31

Keltové ( Irove,Welšané) a Germani maji nárok na naše území, protože adresně neznáme předchůdce co u nás pobývali...

A. Renjascu 7.12.2021 12:42

Automatické dokončování na mobilu je holt sviňa a já si toho ne vždy všimnu. Snad aspoň ostatní pochopili koho jsem měl na mysli:-).

J. Tachovský 7.12.2021 12:22

Berte to tak, že se tím Ziegler třeba živí. Článek proti EU mu nevydají a on přijde o pár stovek. Články proti Rusku jsou výnosnější. A ani je nemusí vymýšlet. Stačí opsat něco z protektorátních novin.

J. Tachovský 7.12.2021 12:20

A Israel pak udělá na OSN dlouhý nos s tím, že není v kompetenci OSN jak pojmenuje část svého hlavního města.