25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SVĚT: Skutečně je rozdíl mezi bohatými a chudými šokující?

K záplavě organizací i jednotlivců, kteří vyjadřují zděšení nad neustále se zvětšujícím rozdílem mezi bohatými a chudými v našem světě, se přidala charitativní organizace Oxfam. Shromáždila vskutku odstrašující čísla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Steiner 30.1.2020 18:36

Jestliže pár desítek tisíc lidí s gigantickým kontem se může denně nalít nejdražším vínem a nacpat kaviárem, spát budou stejně jenom v jedné posteli a pozlacené nebo nepozlacené kliky fungují stejně, pokud nazačnou vrtat do politiky, jsou více méně neškodní.

Jejich peníze neleží, nýbrž pracují, pak je jedno, zda to jsou peníze státní, nebo soukromé. Spíš si ten soukromník dá pozor, aby neutrácel peníze na nějaké podmazávání, zvané provize, arbitrace a podobné vyděračské projekty, často tou cestou i sám k tomu majetku přišel.

Z cizího krev neteče, státní úředníci nemají ten vztah k majetku státu, spíše mají příliš výrazný vztah k majetku vlastnímu.

J. Pleva 31.1.2020 16:43

Je mnohem lepší, když je kapitál v rukou soukromníků, než státu! Křiklavým příkladem je Švédsko, kde stát vysává občany a zpronevěřuje kapitál na své ideologické cíle, podporuje levicové diktatury , teroristy atd atd. Dokud měli kapitalisty, měli se všichni z jejich kapitálu a práce dobře. Dnes roste třída chudých jako jsou důchodci a jiní, stát je ožebračil. Stát je největší nepřítel!!!

J. Fridrich 30.1.2020 15:32

Souhlas - ale pozor, toto naši odchovanci komunismu neradi slyší. Jim nevadil SANOPS a privilegia rudé šlechty, jim vadí ti dnešní skvělí inovátoři co začínali třeba v garážích - ale to ti pobrblávači ani nevědí.

On ten svět funguje jinak, než vykládali v 50.tých a 60.fých létech soužky učitelky na základkách a komunistická propaganda. Tam to bylo jasné - bohatí jsou zlí a chudí hodní, ale tak to vůbec není. Drtivá většina majetných lidí v civilizovaných zemích - na Západě, hlavně v USA - přišla k majetku normální, poctivou prací svou, svých rodičů, prarodičů prostě svých předků a rozumní lidé v jejich zemích si jich váží - dávají práci milionům lidí, rozvíjí vědu, průmysl prostě pokrok lidské společnosti. Většina těchto lidí se věnuje filantropii - jen Bill Gates se svou ženou dal na dobročinnost již přes 40 000 000 000 dolarů ( do r. 2006 - 31 miliard dolarů ) a stále pokračuje - a není sám. Jinak, on začínal s kamarádem Stevem Ballmerem jako kluk v garáži v Redmontnu. Šéf Applu - největší firmy světa začínal také z nuly - je jich mnoho - tvůrci a majitelé GOOGLu Sergey Brin a Larry Page jsou mladí kluci. Facebook - Mark Zuckerberk - další " mlad'och „. Super firmy v Silicon Valley v Kalifornii posouvají IT technologie dopředu - díky jim máme počítače, zadarmo mailujeme, máme satelitní navigaci a vše ostatní..

J. Jurax 30.1.2020 17:06

To máte těžký.

Znáte pohádku, v níž by bohatec byl postavou kladnou a chuďas padouchem?

M. Panter 30.1.2020 17:18

No chuďase určitě neirituje boháč vzniklý v garáži , ale boháč co se stal bohatým přes kontakty...a konkrétně u nás že jich je . Dnes zemřel kancléř Dobrovský a jen tak mimochodem uniklo , že jeho syn je spolumajitelem Mostecké a patří mezi ty nejbohatší u nás... Věříte na náhody ?

Ale téma je malinko jinde.

J. Jurax 30.1.2020 17:42

Ale houby, hlas sprostného lidu praví, že i ten z garáže si musel nakrást a našvindlovat, přece takhle nemohl zbohatnout poctivou prací těmahle upracovanými rukama v té garáži ... :-)

M. Panter 30.1.2020 18:24

No asi žijete v jiné bublině než já . V té mé nikdo nezávidí těm garážovým- osobně třeba znám miliardáře a skromnějšího člověka pomalu neznám , ale z duše nenávidí ty různé Bakaly a spol...

V. Čermák 30.1.2020 18:49

Pár závistivců mezi chudáky se nejde vždycky, ale většinově pravdu nemáte. Mně osobně jsou protivnější závistivci mezi bohatými.A ještě jedna zajímavost. Bavíme se o Závisti zlé. Rv Naopak Závist Dobrá je velmi kladná motivační síla.;-D;-D;-D

P. Zinga 30.1.2020 13:23

... stoupl poměr mezi příjmy amerických šéfů firem (ne majitelů!) a příjmy normálních pracovníků z 29,9:1 v roce 1978 na 295,9:1 v roce 2014...

Chce mi někdo namluvit, že z cizí galaxie sem spadla kasta supervýkonných nadlidí, zvaných manažeři?

V. Mokrý 30.1.2020 13:50

Ono se to podobným způsobem šíří téměř po celém světě.

P. Zinga 30.1.2020 13:12

Autore, ten graf je sice potěšující, ale i zavádějící: ten pokles chudoby se týká výhradně "rozvíjejících se zemí", do kterých ani (!) my nepatříme.

Co tento názor:"Více jak 50let vidím rozvíjet se kapitalismus takovým způsobem, který pro většinu Američanů nefunguje, protože s sebou přináší samoposilující spirály pro bohaté a bezmajetné".

To zní skoro jak Marx a neudivovalo by, kdyby Ray Dalio patřil do levého křídla Demokratické strany kolem Bernie Sanderse. Ale Dalio je erckapitalista,, vedoucí jeden z největších hedgefondů světa Bridgewater, přes 45 let v kšeftu a s 19 miliardami na 58 místě nejbohatších lidí světa."

Nezapomeňte: AURORA je stále připravená k výstřelu. Zoufalí lidé dělají zoufalé věci.

V. Mokrý 30.1.2020 13:49

Zřejmě neznají historii lidstva, už před Aurorou to končilo pro bohaté špatně - francouzská revoluce a další předchozí po světě.

V. Petr 30.1.2020 14:24

No, ta VŘSR skončila nejhůře pro obyčejné lidi (a část bohatých, kteří neutekli). Ti chudí pošetile chtěli mír, ale bolševici s nimi měli docela jiné plány! WW1 v Rusku - 2 miliony mrtvých, VŘSR a následná občanská válka 8 milionů mrtvých.

Totéž Velká francouzská revoluce, kdy ti obyčejní pak umírali ve 25 trvajícíh válkách.

J. Jurax 30.1.2020 17:08

Ano. Ovšem pro chudé to skončilo ještě hůř.

J. Sinnreich 30.1.2020 15:48

Ti vasi zoufali lide by predevsim meli poznat prednosti socializmu.(na pr. Venezuela). Zajimve je, ze kapitalizmus nejvice odsuzuji studenti na prestiznich americkych universitach, kteri z valne vetsiny pochazeji z vyssich majetkovych pomeru.

J. Nový 30.1.2020 12:32

Je logické, že rozdíly v majetku těch, kteří se snaží, pracují, vzdělávají se jsou čím dál větší vůči těm, kteří se celý den válejí, chlastají a jen natahují ruce, aby jim stát dal s tím, že mají právo na důstojný život (jen tak, za nic, jen že existují).

A je to v pořádku, že se ty rozdíly zvětšují.

Ovšem na druhou stranu ta světově nejbohatší špička má stále větší podíl na majetku existujícím na Zemi. Jednou se možná stane, že ten nejbohatší skoupí úplně vše a bude tudíž vše vlastnit a určovat pravidla. Ale pak se narodí někdo, kdo nebude spokojen s tím, že si jeho předci rozdali karty a že jemu nezbývá, než paběrkovat. A nebude sám. Takových nespokojenců bude přibývat a nezbude nic jiného, než násilná revoluce s miliony mrtvých.

Takže aby se to nestalo, je potřeba najít nějaký kompromis.

Třeba i určit max. hranici majteku, A to píšu já, který se považuje za pravičáka- Tu jranici neumím odhadnout, ale opravdu by těm nejbohatším nestačilo ke spokojenému životu 10 mld dolarů? A pokud ne tak mld 50 mld? 100, 200 mld? Nebo naopak méně?

O. Uživatel 30.1.2020 13:05

Uživatel požádal o vymazání
J. Nový 30.1.2020 13:38

To byl z mé strany pouze nástřel. Samozřejmě to má spoustu problémů, rozporů a nesrovnalostí.

Nemáme nárok na stejné místo, ale máme nárok, pokud nám to příslušná země schválí, žít v ní a koupit si tam dům, na který máme prostředky.

I u nás, pokud budete mít řeba 3 miliony, je můžete pohodlně utratit za byt v praze nebo si koupit za třetinovou cenu byt někde na malém městě a zbylé dva miliony si užít jinak. A ano, v tu chvíli bude mít váš nemovitý majettek hodnotu 1 milion, kdežto ten samý byt pražáka bude mít hodnotu 3 miliony. Takže samozřejmě že má hodnotu i místo. To jsem myslel, že je celkem jasné každému 8-o

J. Hajský 30.1.2020 12:09

Nabízím takovýto pohled na věc:

Občan A, stáří 35 - 40 let vydělává milion korun ročně. Za to bohatě uživí rodinu, děti chodí do soukromé školy, každoročně jede na luxusní dovolenou. Do těch čtyřiceti let si i našetřil na rodinný domek a na dejme tomu milion korun v bance. Tento nadprůměrný příjem příjem je však vyvážen denní osmi až dvanáctihodinovou prací v zaměstnání.

Pak je tu občan B ve stejném věku. Také má rodinný dům a ročně k dispozici milion korun za které si žije podobně jako občan A. Je tu ale rozdíl v tom, že nepracuje (a pokud ano jen proto, že práce je jeho koníček) a má sto milionů korun v bance ze kterých ten milion ročně čerpá.

Mají se tedy oba stejně, s tím velkým rozdílem, že občan A třetinu svého života nemá ve své moci, neboť ji věnuje zaměstnání a občan B si může dělat celé dny jen to, co ho baví a do smrti, na rozdíl od občana A nemusí sáhnout na práci.

Podle mne je volný čas bez práce to, co odlišuje lidi "relativně chudé" od "relativně bohatých".

P.S: Proto si také občané typu A říkají: Jak k tak nehorázně velkému majetku mohli občané typu B přijít. Jistě je v tom nějaká levota, podvod, známosti atd.

J. Nový 30.1.2020 12:39

Tak jistě že u mnohých v tom levota byla. Snaž žádný podnikatel nepřizná všechny příjmy, nezneužije nějaké výdaje nebo nepoužije jinou formu "daňové optimalizace", třeba změní sídlo své firmy tam, kde jsou menší daně nebo alespoň tam, kde je menší riziko kontroly.

Na druhou stranu se lidé k vydělaným penězům chovají různě. Někdo je kolenovrt, spoří a žije co nejšetrněji, aby pak měl na větší investice a výdaje (barák, byt, auto apod.).

Jiný si zase rád užívá, navštěvuje drahé restaurace nebo často i ty obyčejnější, předvede se před sousedy s nějakou dražší dovolenou, místo mobilu za 2 tisíce, vybaví celou rodinu mobily za 20 tisíc a je to mnohem více. No a ono to za rok dělá nějaké klidně desetitisíce, za 10 let už to jsou statisíce nebo i víc.

V. Čermák 30.1.2020 11:40

Klíčem k udržitelnosti Kapitalismu je ono kouzelné slůvko Příliš. Frantíci jsou na to obzvláště citliví. ;-D;-D Toš tak...

V. Petr 30.1.2020 10:52

Jak napsal již Solženicyn "Jen aby někdo neměl víc než já. To, že má někdo podstatně méně, nevadí..."

V. Kain 30.1.2020 12:47

Nejvíce levicových neřádů je mezi těmi kteří rozhodně nouzí netrpí.Jako příklad uvedu americké prestižní herce.O skutečném životě nemají ani páru pokud nedostanou roli ve filmu kde si toho chudáka zahrají,ale za obrovský balík.Většina z nich nemá ráda Trumpa,ale velebili Obamu či Clinton.Jsou to socialisti a pokrytci.Dobře jim to řekl moderátor co uváděl předávání cen.Doslova jim řekl aby se zdrželi komentářů o politice.Mnozí z vás nemáte ani vzdělání Grety Thurberg.Nevíte co je to opravdový život a tak si seberte svoje ceny a běžte do prdele.Zděšení a otevřená ústa v sále.

R. Langer 30.1.2020 13:01

Oho, to se fakt stalo, s tím předáváním cen? To mi nějak uniklo... 8-o

P. Zinga 30.1.2020 13:14

Stalo, dokonce jsem ten proslov zde zavěsil.

J. Chaloupka 30.1.2020 10:44

Jakpak to, že tolik lidí má na cestování? Když jsme před cca 35 lety navštívili Benátky, už tehdy to nebylo město, ale muzeum. Dnes vymýšlejí, jak se zajistit před turisty.

P. Lenc 30.1.2020 10:28

Ano, nejvíc starostí s chudobou mají ti, co se mají dobře, ale nemají "ty miliardy".To bylo, je a bude.A tito "správci spravedlnosti" si vůbec neuvědomují, že nahrávají ideologiím, které je v zájmu "jediné spravedlnosti" připraví o jejich životní úroveň a když budou kopat, tak i o život.Není asi náhodou, že to jsou aktivisté, kteří žádnou socialistickou diktaturu nezažili.I největší boháč chodí v jedné košili a jedněch kalhotách.

V. Církva 30.1.2020 9:42

V každém případě ekonomiku čekají velké změny. Díky větší kumulaci kapitálu, ale hlavně manufacturing 4.0 to vypadá, že konečně začnou za lidi skutečně pracovat stroje a některé práce budou nepotřebné. To nás zastihlo v době kdy lidé (bez rozdílu mezi bohatými a chudými) kašlou na morálku a na jedné straně liberalismus roztrhal víc mechanismů, než by bylo potřeba k stabilní společnosti. Na druhé straně rostou protidemokratické tendence, omezování svobody, zatím především slova.

A levičáci si zase myslí, že řešením je řízení a omezování druhých. Myslím si, že nějaký způsob podpory, většího zdanění bohatých technologických korporací nebo obchodu bude potřeba. Jen je třeba nechat a uvolnit soukromou aktivitu občanů a hlavně držet svobodu a demokracii.

A tady mám z modernistů a neomarxistů velké obavy.

R. Langer 30.1.2020 9:51

Žádný " manufacturing 4.0" neexistuje, jsou to jenom reklamní bláboly nedostudovaných levičáků. Nesmíte všemu tak věřit. :-(

V. Petr 30.1.2020 10:53

ANO!