25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SVĚT: Sílí snaha o bojkot Izraele

Bojkot Státu Izrael si po jeho vzniku vymyslely arabské země a zakázaly veškeré vzájemné obchodní styky. Padesát let zmařených obchodních příležitostí a investic stálo Izrael zhruba 45 miliard dolarů. Arabové jej začali brát potichu na milost až v devadesátých letech, ale brzy nato se bojkoty začaly objevovat v západních zemích a dnes dosahují absurdních rozměrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Podešva 14.6.2012 15:23

Antisemitismus

Když už používáte toto slovo, tak si laskavě uvědomte, že semité jsou i Palestinci, takže i Izrael, jelikož ten se k palestincům chová stejně. Já bych si vědomě z Osad a nebo z Kosova taky nic nekoupil. Nebudu to podporovat. Navíc je to moje volba a zcela legitimní volba.

J. Tejkl 14.6.2012 15:31

Re: Antisemitismus

a jéje, další rozumbrada... Na Vašem místě bych začal tím, že bych si zjistil, jak, kde, kdy a proč slovo antisemitismus vůbec vzniklo.   

J. Tejkl 14.6.2012 15:33

Re: Antisemitismus

a jéje, další rozumbrada... Na Vašem místě bych začal tím, že bych si zjistil, jak, kde, kdy a proč slovo antisemitismus vůbec vzniklo.

E. Sevrát 14.6.2012 15:49

Re: Antisemitismus

Pokud já vím tak je to novodobé slovo,které si po druhé světové válce vymyslel nějáký Žid.Pravda je,že to opravdu sedí na německý nacismus,tam byla opravdu nenávist k židovskému etniku.Ale v předcházejících staletích to byl spíš antijudaismus,tedy neuznání židovské víry.Později k tomu ještě přibyl antisionismus,který kritizuje zřízení státu na etnickém a náboženském principu.Žid,který je křesťan apod. nemá automatický nárok na izraelské občanství pokud byla jeho matka Židovka jako věřící Žid či dokonce zcela nevěřící.Takže izraelské občanství může získat jen ten kdo nevyznává jiné náboženství než židovské.A to opravdu nemá s demokratickým státem co dělat.Podle mého názoru Arabové nejsou antisemité (přoč taky,když jsou z jedné líhně),ale antijudaisté a antisionisté.  

J. Tejkl 14.6.2012 16:00

Re: Antisemitismus

"Pokud já vím tak je to novodobé slovo,které si po druhé světové válce vymyslel nějáký Žid." Co na to říct?

E. Sevrát 14.6.2012 16:03

Re: Antisemitismus

Tak mě poučte,budu rád.

J. Tejkl 14.6.2012 16:16

Re: Antisemitismus

zkuste wikipedii, heslo antisemitismus.

E. Sevrát 14.6.2012 16:30

Re: Antisemitismus

Díky,přečetl jsem a pěkně jsem se sekl v čase vzniku slova.

H. Lukešová 14.6.2012 16:05

Re: Antisemitismus

Pane Sevráte, sémanticky máte jistě pravdu, ale antijudaismus dost často přerostl v klasický vulgární antisemitismus. Protože Židé se většinou své víry vzdát nechtěli, tak čelili útokům ze strany křesťanů i muslimů. A i obrácení Židé "marranos" neměli úplně stejné postavení jako křesťané nežidovského původu. Víte co znamená "marranos", toto slovo je ze španělštiny a znamená "svině", ano svině, lidé byli označováni jako svině. Později v Německu (ještě mnoho let před vznikem nacismu) se ustálil pojem "Judensau", "židovská svině" teď nevím přesně letopočet, ale myslím, že v 16. století byl vydán zákon Limpieza (Zákon na ochranu čistoty krve v Kastilii), to mi něco připomíná, španělští katolíci klesli na úroveň nejhoršího a nejprimitivnějšího antisemitismu. A k antijudaismu jako takovému, antijudaismus je stejně špatný jako klasický antisemitismus, je to nenávist k židovské víře, každý má právo vyznávat víru, kterou chce. Chtít po Židovi, aby se vzdal své víry, judaismus je součást židovské kultury, je to náboženství národní, ne univerzální, je, jako vyrvat Židům srdce těla, věřícím Židům tluče srdce pro Tóru, chtít, aby odvrhli Tóru znamená, chtít po nich smrt, tak označují Židé misionářství, "duchovní genocidu", nacisté chtěli "genocidu těla", křesťané chtěli "genocidu ducha". Tolik k antijudaismu. Antisionismus? To je téma příliš rozsáhlé a dlouhé, jsou zde 2 nesmiřitelné tábory, sionisté X antisionisté, antisionismus, stejně zavrženíhodný postoj jako antisemitismus a antijudaismus, ale o tom psát nechci...

S. Landa 14.6.2012 17:40

Re: Antisemitismus

.... tak o tom nepište, protože označovat antisionismus za zavrženíhodný postoj jako antisemitismus či antijudaismus je nesmyslné...

H. Lukešová 14.6.2012 18:08

Re: Antisemitismus

Mýlíte se, ale psát statě o antisionismu, bylo zde mnoho článků, antisemita/antijudaista diskriminuje Žida, antisionista diskriminuje židovský stát, ale to by byla neplodná debata, Vy byste mlel jak kolovrátek své, já rovněž, znám Váš postoj, Vy můj, takže co, zahltit diskusní prostor dialogem mezi mnou a Vámi...

S. Landa 14.6.2012 19:20

Re: Antisemitismus

Máte pravdu, že taková diskuze by byla zbytečná, ale kým bych byl, pokud bych se nestavěl fanatismu a demagogii?  :-)

H. Lukešová 14.6.2012 20:03

Re: Antisemitismus

Sám jste velmi fanatický a zejména fanatický antisemita. Všimlo si toho více lidí, nejenom já. Vždyť Vy se od hamasníka nelišíte, máte stejné názory...

S. Landa 14.6.2012 20:35

Re: Antisemitismus

Ten názor si vytvořil ještě pan Tejkl. A ten zbytek z "více lidí"?  :-)

P. Podešva 14.6.2012 16:03

Re: Antisemitismus

To je podružné, jak toto slovo vzniklo. Na význam slova "semita" to totiž nemá vliv. Navíc máme hezké české slovo protižidovství, tak proč je nepoužívat?

H. Lukešová 14.6.2012 16:08

Re: Antisemitismus

Pane Podešvo, na to máte právo, mám právo kupovat zboží, které chci, každého soukromá volba, ALE organizovat veřejné bojkoty, diskriminovat izr. produkty, to je nacistické, "Nekupujte od u Židů", státy, firmy nemají právo ten, který stát bojkotovat, nechť si jednotliví lidé vyberou, co chtějí.

S. Landa 14.6.2012 16:27

Re: Antisemitismus

To je nacistické.... :-)

Když tu před lety Češi organizovali bojkot rakouského zboží, jednalo se též o nacismus?

P. Kolář 16.6.2012 14:42

Re: Antisemitismus

Pane Landa,s Vámi se opravdu nedá diskutovat,to,co vy považujete za pravdu,funguje bohužel jenom jenom u Vás.Myslím si,že by se dala tato odchylka i pojmenovat.

P. Podešva 14.6.2012 16:47

Re: Antisemitismus

Nekupovat zboží ze státu, který má osady na OSN neuznaném území (kecy typu "vítěz bere vše" si vetkněte kam chcete) je regulerní forma politického protestu. A pokud se tento regulérní politický postoj zkombinuje se svobodou slova, máme tu veřejný bojkot. No, kdyby neměli osady na území, které jim podle mezinárodního práva nepatří, tak by třeba žádný bojkot nebyl.

Jinak samozřejmě firmy jsou něčí majetek a ten někdo má právo rozhodnout, co a od koho se bude nakupovat, stejně jako demokratická většina ve státech.

J. Jurax 14.6.2012 20:34

Re: Antisemitismus

OSN je dnes na dvě věci a jím uznané a neuznané území tuplem, takže si jeho protiizraelské kecy taky vetkněte kam chcete - Izrael vydržel vražedné útoky okolních arabských států, co jej chtěli smést do moře (kde byla tehdy OSN?) a odolává povstání Palestinců, co vlastní stát chtějí a nechtějí, a má tudíž právo obsazovat půdu nepřátel. Nebo snad chcete řící, že Palestinci jsou přátelé Izraele, láskyplně se nechávající vybuchnout na zalidněných židovských tržištích či diskotékách a dodávající dárečky v podobě raket Kásam? 

Palestinci vlastní stát chtějí - hubou - ale jinak nechtějí. Takhle jsou ubozí otloukánci pošetilou mezinárodní pomocí živení (a Izraelem taky), kdežto jako samostatný stát by se museli starat sami a na Izrael by si nemohli dovolovat jako teď - bombardování území jiného státu je agrese a bombardovaný stát má právo se bránit, což by ani OSN nemohla zpochybnit. A bylo by po palestinském státu jedna dvě a po Palestincích taky a byl by mír pod olivami ...

J. Kanioková 14.6.2012 21:06

Přesně ! Role oběti jim vyhovuje přenáramně...

J. Jurax 14.6.2012 20:12

Re: Antisemitismus

No, tak z toho Kosova bych si fakt nic nekoupil - ostatně odtud se vyváží akorát kriminalita a kriminálníci. Naopak tovar z osad bych si přednostně koupil kdykoliv - škoda, že to mám do švýcarských supermarketů Migros trochu z ruky ....

S. Landa 14.6.2012 20:36

Re: Antisemitismus

Náhodou, já kupuji nějaké kosovské buřty (vypadá to jako točeňák) a jsou prima...  :-)

J. Jurax 14.6.2012 20:50

Re: Antisemitismus

No jo, a u nás mají v konzumu gothajský salám - přímo z Gothy, pátého největšího města svobodného státu Durynsko :-)