19.1.2021 | Svátek má Doubravka


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jordan jordanovič 25.4.2008 20:13

to je prd

nebyl by zajímavější článek o Škodovkách potopených při povodních v Německu? Asi 2000 kusů přicestovalo přes Maďarsko až do rodné domoviny a to prosím byla podmínka prodeje že se ti utopenci nesmějí prodat do zemí kde má Škoda zastoupení.

Ccecil 25.4.2008 18:15

Kdyby z toho odstranili značku

a zbytek prodali do indie..... bylo by to asi efektivnější.

Von 25.4.2008 18:13

Značka nade vše

Vím, že je to problém, ale přesto si myslím, že hodnota JAKÉKOLIV značky je prostě přeceňována. A to ať jde o auta, oblečení, či potraviny /pivo/. Lidstvo si prostě neumí poradit s žebříčkem hodnot ! No - patří nám to !!!

Schumacher 25.4.2008 17:24

toto chování automobilky nikdy neocením ani jako chytré ani jako příkladné

Jistěže. Založte si vlastní automobilku a můžete předvést chytrost a příkladnost.  Jim to přišlo obchodně rozumné. Nevypadá to, že by jejich obchodní strategie byla neúspěšná, když jsou na světovém trhu tak dlouho a tak úspěšní. Vědí, že jiné řešení by bylo šetřením na nepravém místě, a že tahle obchodní strategie se jim z dlouhodobého obchodního hlediska vyplatí. Dobrá pověst u zákazníků je významnou součástí ceny  značky. Tak  zákazníci vědí, že obdrží jen nekompromisně prvotřídní zboží. Z pohledu tuzemského lačného konzumenta to vypadá jinak, ale oni to mají spočítané dobře. Nejde o pár aut, o ně se na burze nehraje. Tam vládnou jiná čísla.

Schumacher 25.4.2008 17:00

Japonec má další zásadní výhodu.

Krade se až nakonec .

I.Laengsfeld 25.4.2008 16:57

Skoda ze nejsem automechanik, veterinar, manazer, medialni mag ci politik...

Takze neumim ohodnotit, zda tohleto srotovani aut, vybijeni statisicu krav pri  slintavce - ci  treba  nektere metody udrzovani dobreho jmena firem, vyuzivajicich lidske zdroje jsou  adekvatni. Rozhodne je ta diskuse nize docela zajimava.

Ale presto mi vrta hlavou, proc jim aspon Bursik  symbolicky nenavrhne za tohle  Ropaka? Je tusim  zrovna na cestach po USA a jedna o udrzitelnem zpusobu zivota a zachrane klimatu.

Bylo by to rozhodne relevantnejsi,  nez se vyjadrovat  (treba)  k Tibetu ;-P

milkom 25.4.2008 16:48

Re: Re: Re: Mazdička, jsa věrným příznivcem značky již 17 let mohu jen potvrdit - v servisech mě neznají

;-) R^ - Je mi to jasný. Jaký máte v polabí počasí - tady u nás je hnusně.

TTSO 25.4.2008 16:43

Re: Re: Mazdička, jsa věrným příznivcem značky již 17 let mohu jen potvrdit - v servisech mě neznají

:-D

Mě neodradíte Mazda je prostě Mazda , možná tak ještě Subaru .... to jsem taky měl

milkom 25.4.2008 16:32

Re: Mazdička, jsa věrným příznivcem značky již 17 let mohu jen potvrdit - v servisech mě neznají

Pravděpodobně bydlíte někde v Polabí - jak jste se mohl dočíst v článku pro Mazdu je smrtící příčný boční sklon. Stejnému (byť krátkodobému) zatížení je vůz vystaven při kjaždém rychlejším průjezdu zatáčkou. Pokud s Mazdou jezdíte jinak než rovně, riskujete život svůj i své rodiny! 8-o 8-o 

:-)

Souhlasník 25.4.2008 16:25

Re: Re: K zamyšlení pro zastánce využití těchto vozů

chvilku = odhadem 600 hodin

nakřivo = 80 stupňů, to je téměř pravý úhel. Jestli nevíte co to je, tak je to jakoby ta auta stála ne na zemi, ale na boční stěně garáže.

Pojď te se nechat na měsíc přivázat na stěnu solné jeskyně a uvidíte co to udělá s vaší tělesnou schránkou.

TTSO 25.4.2008 16:06

Mazdička, jsa věrným příznivcem značky již 17 let mohu jen potvrdit - v servisech mě neznají

moje rodina má s Mazdou jen tu nejleší zkušenost.

Za 17 let co jezdíme vozy Mazda jsme krom povinných prohlídek vůbec nemuseli do servisu. Slova jako  porucha, koroze nebo výměna dílů neznáme.

Momentálně mám mazdu 6  pátý rok a opět ji necháme jako druhý rodinný vůz a pořídíme novou a náš 9 let starý druhý rodiný mazdík půjde světem. Šťastlivec jdo si ho koupí, najeto sice 160 ale vše je původní jako nové.

9 let starý passát nebo citron nebo pažout je šrot ....zato mazda je prima koupě.

 

vltava 25.4.2008 15:46

Re: Re: Důvody ke sešrotování nebyly technické, ale čistě právní

Pánové, nejsem automechanik, takže to neumím vysvětlit odborně.

Před lety - mladost radost - jsem s jistým motorovým vozidlem jezdil po značném svahu, a zadřel. Bylo mi řečeno, že při velkém stranovém náklonu to přestane mazat, neboť to maže "rozstřikem" a při náklonu to nefunguje.

I když motor nejede, nedělá mu náklon dobře. Nedávno jsem kupoval travní sekačku, a řekli mi, že funguje jen do 15 stup. náklonu, a že ji nemám naklánět ani při dopravě, jinak nateče olej do výfuku. To vypadá jako nesmysl, protože u 4 taktu by olej skutečně neměl k výfuku přijít. No ale když jsem pak najel na svah cca 30 stup, tak se z výfuku opravdu začalo kouřit. Tak nevím.

Schumacher 25.4.2008 15:12

To by tedy ta auta byla pěkně fórová...O to nejde.

Ta nenaťuknutá byla technicky naprosto v pořádku. Ale  obchodně by jejich prodej  Mazdu mohl poškodit. Zvlášť ve Spojených státech s ohledem na tamní mentalitu. Konkurence, vliv v médiích, bulvár, nějaká nesmyslná žaloba dovozující absurdní příčinné souvislosti, lecos co není podloženo zdravým rozumem, ale může způsobit vysokou obchodní ztrátu. Právě zdravý obchodní rozum a chladná obchodní kalkulace byly důvodem jak tomuhle iracionálně podloženému nebezpečí předejít. Minilalizace transakčních nákladů, chápete ? Kvalifikovaně by to vysvětlil Modrý pták.

libero 25.4.2008 14:42

Re: ještě že vám to na stranické schůzi řekli

Paroubek

libero 25.4.2008 14:41

Re: Tady nešlo o udržení ceny, ale kvality

Ztroskotaná loď je něco jiného než nakloněná.

libero 25.4.2008 14:40

Re: Důvody ke sešrotování nebyly technické, ale čistě právní

Výfuk sice vede od motoru, ale ne od té části v které je olej. Motor se zadře když běží.

libero 25.4.2008 14:38

Re: K zamyšlení pro zastánce využití těchto vozů

To by tedy ta auta byla pěkně fórová, kdyby nevydržela být chvilku nakřivo.

portwyn 25.4.2008 14:33

Re: Co by na to řekli ti, kdo ráno nevědí co budou jíst večer.

Legální to nepochybně je - ovšem nemůžu si pomoct, nepřijde mi to moudré.

Je mnoho barev mezi černou a bílou, případně mezi rudou Socialistischebande a (modrou?) "Nikomudoničehonicneníbande". Tvrzení "kdo Mazdě netleská, je komouš" by bylo poněkud zjednodušené.

Souhlasník 25.4.2008 14:19

Re: Pojišťovnou zaplacená reklama pro hloupé.

Opravdu si myslíte, že například gumový silentblok konstruovaný na tlak vydrží nést motor nakloněný o 80% po dobu 600 hodin bez poškození?

Souhlasník 25.4.2008 14:10

Re: K zamyšlení pro zastánce využití těchto vozů

- A na závěr, pokud by skutečně došlo k nějakým neočekávaným technickým problémům, veřejné mínění ihned začne křičet, že Mazda v honbě za ziskem prodávala vozy, přestože byly vadné. Ještě se divíte, proč nechtěla Mazda riskovat své dobré jméno?

Souhlasník 25.4.2008 14:10

K zamyšlení pro zastánce využití těchto vozů

Na první pohled máte pravdu, ta auta nebyla viditelně poškozena, určitě by řada z nich svůj úkol dokázala splnit. Vše by se ošetřilo smlouvou že kupující nemůže uplatňovat reklamace chyb zapříčiněných touto havárií a basta. Ale když přemýšlíte dále, tak se dostáváme do problematických situací:

- každý kdo do vozu nastupuje (stopař, tetička kterou vezete k doktorovi) by musel před usednutím prokazatelně souhlasit s podmínkami smlouvy, aby v případě havárie nemohl po výrobci požadovat náhradu škod.

- skrytá chyba se projeví v ten nejhorší okamžik a sousedovo auto vám přejede nohu. Jste taky vázáni onou smlouvou, že Mazda za to nemůže? Nebo budete žalovat výrobce?

- všechna auta jsou před vpuštěním do provozu pečlivě testována v desítkách krizových situací. Toto testování by se muselo provádět i na uvedené sérii, protože konstrukce auta není připravena na dlouhodobé působení gravitace v tomto směru a navíc slaného vlhkého prostředí. Nikdo nemá zkušenosti, co to s autem udělá za 3-5-15 let.

- Co když se některé šrouby namáhaly přes hranici dlouhodobé únosnosti a v krizi by mohly "rupnout"? Nebo myslíte že podstatně mohutnější a těžší konstrukce terénních automobilů je jen zbytečným výstřelkem?

AAA 25.4.2008 14:06

Re: Re: To je naprosto stupidní,

Surovina mozna (tedy v nejlepsim pripade jeji cast). A ta energie vlozena do jejiho puvodniho ziskani a do vyrobniho procesu? Ta se taky ziskala recyklaci zpet?

milkom 25.4.2008 13:53

Re: No jak se to vezme

;-D ;-D - to sedí - jen opomíjíte fakt, že nebyla sešrotována s jejich budoucími majteli - ti si koupí jiné vozy. Deficit nezhodnocených zdrojů na výrobu 4700 aut ovšem zůstává nezměněn.

R 25.4.2008 13:50

Re: Re: Koroze na moři

Jezdí s nimi denně a servisy v okolí dělají potřebnou udržbu.  Ale auto, co na pobřeží někde zůstane stát, tak za půl roku nebo rok, pokud není zakonzervované, se už nejspíš nerozjede. Jinak přirozeně informace nemám, jen si důvod domýšlím, ale rozdíl mezi krátkodobou přepravní konzervací  a dlouhodobou určenou na ochranu po více měsíců v agresívním mořském prostředí je materiální i cenový i v nákladech potom na odkonzervování auta a jeho přípravu k prodeji. Pokud tedy z nějakého důvodu zůstaly ty auta na lodi o dost déle než bylo původně plánováno, tak by to mohl být důvod, proč by mohla být potom nespolehlivá v běžném provozu a tudíž v pojistném šetření toho případu byla prohlášena za zničená. To naklonění tomu mohlo jen pomoct.

Hrabekrzan 25.4.2008 13:35

Re: Dobrá pověst?

Má pravdu soudruh...

Hrabekrzan 25.4.2008 13:28

Re: To je naprosto stupidní,

Stupidní je tvrdit něco o skládce! Z článku je naprosto jasné že získaná suruvina je vytříděna a použita jako surovina pro další výrobu TO JE TA RECYKLACE !!!

milkom 25.4.2008 13:28

Re: Trh nezná zbytečnou ekologickou zátěž.

Nikomu nic nenařizuji, k zeleným demagogům mám opravdu velmi daleko. Nezpochybňuji svobodu rozhodování kohokoliv o vlastním majetku. Jen považuji rozhodnutí Mazdy za hloupé a zcela v rozporu s rozumným nakládáním se zdroji. Je to můj názor, prostě toto chování automobilky nikdy neocením ani jako chytré ani jako příkladné a basta.

messenger 25.4.2008 13:18

Re: Trh nezná zbytečnou ekologickou zátěž.

jak "zaplacena". copak se da ekologicka skoda zaplatit penezi???? kde to zijete?

messenger 25.4.2008 13:16

Re: Koroze na moři

no nevim jak to teda delaji ty miliony lidi po celym svete co ziji na pobrezi... kolikrat je vidite parkovat rovnou u more... to asi menej autaky kazdaj pulrok...

Schumacher 25.4.2008 13:12

jen opravdu nechápu tu pojišťovnu.

Neznám podroobnosti, ale také nechápu. Třeba "kulance" v dlouhodobém pojistním vztahu, aby si klient nevybral jinou pojišťovnu. V podstatě to všechno stejně zaplatí jiní zákazníci a  koneční spotřebitelé.