23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

SVĚT: Pronásledování ex-gayů

Koncem uplynulého roku rozvířilo britskou politickou scénu projednávání zdánlivě obskurního zákona. Předloha Gerainta Davise z Labouristické strany (podaná koordinovaně spolu s kolegy od liberálních demokratů i konzervativců) totiž navrhuje zakázat poskytování terapií majících za cíl redukovat či uzdravit homosexualitu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Klimecký 27.1.2014 22:03

Plivnout si je tak povznášející

Zásadní otázkou, kterou si musí heterosexuál položit: chtěl by být příslušníkem této menšiny? Je možné, aby si dospívající 14 letý kluk řekl: " Budu naschvál jiný než většina mých vrstevníků. Zvolím si nemít děti, nemít rodinu, mít omezený výběr potenciálních partnerů, vyšší výskyt pohlavně přenosných chorob, moji partneři budou nepřiznaní, schovaní, celý život budu muset někomu něco vysvětlovat a obhajovat se, budu muset procházet přiznáním sobě, svým rodičům, kamarádům, kolegům. Budu riskovat výsměch, pohrdání, odsudky." Myslím, že tuto možnost si skutečně volí svévolně, úmyslně jen mizivé množství lidí. Proč by to dělali? Nemá to žádnou logiku. Proč by si někdo volil horší situaci, komplikace, snížení kvality života. Je to tak absurdní, že to až bolí. Přesto na tom mnozí homobijci důsledně trvají a tvrdí, že homosexuál je někdo, kdo sám sebe úmyslně, svévolně zkazil. Vkládají mu zlý úmysl. Rozmařilost. Takto to ale opravdu není. I v dnešní údajně liberální době mladí lidí páchají sebevraždy mj. z důvodu odlišné sex. orientace. Slyší:  "Běž se léčit, úchyle, zvrhlíku"  To je tak snadné si hodit kamenem. Fůj, podívejte na ně, na ty špíny hnusné... Přál bych každému takovému homobijci, aby mu jednoho dne přišel syn s oznámením, že je na kluky. Ať hodí kámen na své dítě... A když máte tu tabletku, po jejímž pozření se homosexuál změní v heterosexuála, proč jste ji dosud nedodali na trh? Na co čekáte? Vždyť by to bylo úplné terno!

B. Rybák 27.1.2014 13:27

Výborný článek

Na jedné straně koryfejové genderové politické korektnosti tvrdí, že mužské a ženské sexuální chování je důsledek "špatné výchovy" a prosazují právo jedince předělat se z muže na ženu (a naopak) a oslavují pokusy které v tomto směru byly vykonány (přesto že končívají i sebevraždou jejich dětských obětí).

Na druhé straně bojují proti pokusům pomoci těm, kteří by se chtěli zbavit své homosexuality a umlčují ty jednotlivce, kterým se to podařilo. Nedovíme se od nich nic o tom že existují kvalitativně odlišné typy homosexuality (což věděl už Platon) a především jak obrovská variabilita intenzity jejích projevů.

Když si uvědomíme, že čistě psychické příčiny (nenávist k vlastnímu tělu) dokáže téměř neléčitelným způsobem smrtelně (u bulimie a anorexie) narušit nejmocnější lidský pud (hlad) je opravdu nepochopitelné, proč by obdobná "nenávist" či dokonce špatná výchova (o čemž byl přesvědčen slavný homosexuál J. Marais) nemohla zcela narušit sexualitu! To co z čistě psychických příčin vznikne, musí být léčením psychiky napravitelné. Navíc od (epi)genetiky přece očekáváme v budoucnosti léčení všech pro pacienta obtížných poruch! Bude i v tomto případě jako např. v trapném případě GMO zase někdo bránit vědeckému pokroku?

Homosexuálové a lesbičky jsou navíc natolik zvýhodňováni a chráněni (před plněním povinností), že není možno vyloučit podvodné, ziskuchtivé přihlášení k této privilegované komunitě (velmi pravděpodobné u ženatých, děti majících homosexuálů). Např. homosexuální prostituti prý většinou homosexuály nejsou. Proto (a nejen proto) je kult homosexuality škodlivý, přinejmenším jako každé jiné dogma.

J. Anděl 24.1.2014 21:59

Děsí mě jistota laiků, kteří vědí, jak všechno je

Zajímavé, kde bereme tu jistotu, co je a co není homosexualita. Diskuze toho je plná - je to nemoc, je to úchylka, je to normální zdravá orientace, geneticky daná... Domnívám se, že to nevíme. Čestný odborník snad může říct "na základě svých výzkumů, své praxe a všech prostudovaných materiálů se kloním k názoru, že homosexualita je...". A laici? Ti tím spíš musí zdůraznit, že to je jen jejich názor na základě třeba převládajícího odborného názoru (nebo toho hlasitějšího), nebo na základě názoru mé tetičky a pana Hayeka.

Vzhledem k tomu, že podle mě nevíme, co homosexualita je, nemůžeme ani vědět, jestli jí lze léčit. Tvrzení, že homosexualitu léčit nelze, tedy není pravdivé. Je to spíše tvrzení víry, nebo ještě lépe přání, aby to tak bylo. Možná že nám to tak z různých důvodů připadá jednodušší. A to bych do jisté míry chápal - každá varianta z těchto tvrzení má velký společenský dopad, bez ohledu na reálnou skutečnost. Tak jsme zvolili cestu tvrzení, že homosexualita je normální, daná, neměnná a v pořádku, protože jiné názory vedly a vedou velice často k násilí a těžké diskriminaci našich bližních. Ale to neznamená, že víme, že to je pravda.

Proto zakázat v takový moment legislativně léčení homosexuality na základě tvrzení, že jí léčit nelze a taková léčba je podvod na tom, kdo se považuje za pacienta, je tudíž minimálně podezřelé. Mnohem pravděpodobněji je to však mírná forma totality, vedená společenskými a politicko - genderovými motivy. Nemá myslím nic společného s poznáním, jak věci doopravdy jsou. Je to společenský akt, který má vyhovět subjektivnímu dojmu jedné skupiny na úkor subjektivního dojmu jiné skupiny, a nastolit v rozbouřených časech cosi alespoň vzdáleně se podobajícího smíru (ten zákaz je ovšem z tohoto hlediska podle mě velká chyba). Neměli bychom si každopádně lhát, sami sobě, a měli bychom umět rozlišovat mezi ověřeným poznáním, vírou, předsudky a přijatými teoriemi, které se však ze dne na den mohou ve světle nového poznání proměnit v prach.

J. Anděl 24.1.2014 22:00

Re: Děsí mě jistota laiků, kteří vědí, jak všechno je

Oprava: ...tvrzení, že víme, že homosexualitu nelze léčit, není pravdivé.

B. Rybák 27.1.2014 12:29

Re: Děsí mě jistota laiků, kteří vědí, jak všechno je

Souhlasím s Vámi!

F. Lesniak 24.1.2014 18:43

Co je to za hovadinu?

Homosexualita není nemoc, ale úchylka a podle všech zjištění odborníků ji léčit nelze. Zajímala by mně statistika, kolik takových lidí bylo "přeléčeno".

T. Bílek 24.1.2014 20:31

Re: Co je to za hovadinu?

Pokud jde o konkretni data, tykajici se uspesnosti, odkazuji opet mj.na zminovany text byvaleho prezidenta APA N.Cummingse pro USA Today. Viz muj clanek. Dekuji.

T. Jurošek 24.1.2014 21:00

Re: Co je to za hovadinu?

Homosexualita není vrozená, je to důsledek hříšného života. Člověka dokáže z homosexulity vysvobodit jedině Bůh.

J. Klimecký 25.1.2014 13:57

Re: Co je to za hovadinu?

Většina homosexuálů se liší od vrstevníků už v dětství. Jsou citlivější, méně draví, méně jim vyhovují dravé klukovské hry. Zbytečně urážíte. Jednoduché výkřiky a odsuzování vypovídají spíše o vás, než o nich. V čem je hříšnější 14 letý kluk, který zjistí, že mu holky nic neříkají, ale líbí se mu spolužák od toho spolužáka, který v téže době zjistí, že se mu líbí holky. Oba dva jsou dosud bez zkušeností, úroveň zkaženosti a hříšnosti je totožná.

T. Bílek 29.1.2014 0:07

Re: Co je to za hovadinu?

Pane Klimecký, v tom spor přece není. Pokud přistoupíme na Váš  předpoklad  "v čem je hříšnější," vystačíme si s jednoduchou odpovědí z Bible: "Od správců se nežádá nic jiného, než aby byl každý shledán věrným.  Mně tedy pramálo záleží na tom, soudíte-li mě vy nebo jakýkoliv lidský soud." Co k tomu dodat: Každý musí bojovat se "svými démony," pokud nechce žít "hříšný život." Pro člověka, který má v nátuře hluboce zakořeněnou sobeckou mentalitu, bude hodně těžké dosahovat byť jen malých krůčků v překonávání této neřesti. Navíc, když si toho okolí stejně kolikrát ani nevšimne a neocení to. Naopak, člověk "přirozeně" altruistický nemusí na sobě někdy pracovat vůbec, a přesto bude mezi lidmi stále jakž takž oblíben. Namítnete možná: ale homosexualita není přece neřest! Odpovím parafrází vašeho příspěvku: "V čem je hříšnější 14 letý kluk, který zjistí, že mu holky nic neříkají,

ale líbí se mu pětileté děti. Kluk je dosud bez zkušeností, úroveň zkaženosti a

hříšnosti je totožná." Co tedy chci vlastně říct? Pokud se stanete křesťanem, stále si uvědomujete, že musíte bojovat se svým horším "já." Že musíte nést svůj kříž. Obraz se vám jaksi rozostří, otupěný charakter procitne, a vy toužíte po očištění...

J. Klimecký 29.1.2014 8:33

Re: Co je to za hovadinu?

T. Jurošek napsal:

"Homosexualita není vrozená, je to důsledek hříšného života."

Na to jsem mu odpověděl. On jakož i mnozí další neustále dokola chtějí vnutit názor, že si to homoseuál zapříčinil sám. Špatně žil, pohyboval se ve špatné společnosti, léta se kazil, až se zkazil na homosexuála. Je už tak rozežraný, že mu ani ženy nevoní, a neví, co by roupama... Tohle slyším stále dokola. Tohle si ale ti lidi musí odpustit. Oni neznají konkrétní příčinu, proč je kdo homosexuál. Neprošli si jeho cestou, neobuli jeho boty. Ani by mu do očí žádnou podobnou urážku nenapsali. Ale na netu každý machruje a ví, jak co vzniká.

T. Bílek 29.1.2014 12:01

Re: Co je to za hovadinu?

Pane Klimecký, v tomto s Vámi souhlasím.

T. Bílek 26.1.2014 21:48

Re: Co je to za hovadinu?

Ano, souhlasím s Vámi, že člověka dokáže z homosexulity vysvobodit jedině Bůh. Hájím v článku svobodné právo na reparativní terapii v případě psychicky podmíněné homosexuální neurózy, ale jsem skeptický ohledně "aktivace" heterosexuálního potenciálu obecně. Narozdíl od Aardwega, Bernera, Comiskeyho a dalších se kloním  k závěru, že v určitých případech bez Boží (zřejmě nadpřirozené) pomoci nezbývá homosexuálovi jiná alternativa než celibát.

J. Dvořák 24.1.2014 13:35

Kuřbuřty přeoperovat !

Takže to léčit jde !

R. Tesařík 24.1.2014 13:10

nelze to léčit

když je to geneticky dané.

J. Krásenský 24.1.2014 16:40

Neřikejte, že to nejde,

protože se vždycky najde nějaký blbec, který neví, že to nejde a udělá to.

Podezřelé jsou zákazy léčby.

Ps. doplňte odkaz genetické podmíněnosti homosexuality.

B. Rybák 27.1.2014 12:34

Re: nelze to léčit

Určitě to není geneticky dané! Žádný gen pro homosexualitu neexistuje. Ta objektivně daná část homosexuality patrně souvisí s hladinou testosteronu gravidní ženy!

M. Prokop 24.1.2014 11:05

Moc bych na to nevěřil,

že lze homosexuály "předělat", ale pokud to někdo chce dobrovolně zkusit, proč mu to zakazovat?

To se zase "dobroserové" chtějí zviditelnit.

J. Kanioková 24.1.2014 1:13

Lidem nevadí homosexuálové, .

ale demonstrovaná jinakost, exhibicionismus části z nich. No a ti "léčitelé", nechci být příkrá, ale nevěřím jim. Ani trochu. Jenže zákazy nic neřeší, stáhne se to "do podzemí". Smysl to prakticky nemá. Je to krátkozraké.

P. Sulc 24.1.2014 0:30

Zakazovat leceni je absurdni.

Tato perverse se sice dnes lecit neda, ale co v budoucnu? A lecit zoofily ci nekrofily, to se bude moci? Asi take ne, perverse jako perverse. Nejhorsi je ovsem ta filosofie cele veci:  co se lecit nedam to lecit zakazeme.

J. Kanioková 24.1.2014 1:21

Typicky levičácká umanutost

organizovat všechno všem.

P. Boublíková 24.1.2014 5:43

Re: Zakazovat leceni je absurdni.

Obávám se, že nejde léčit žádné sexuální úchylky. V případě těch nebezpečných pro okolí je možné jenom jejich nositele "utlumit".

Na druhé straně, nedělá mně problém vše, co druhým neubližuje, tolerovat. Že by se někdo za normálních okolností, kdy má k dispozici vhodný objekt své orientace, "naučil" jinému sexuálnímu chování než jaké mu dala přiroda, považuju za nesmysl. Na to je sexuální pud příliš silný.

Například homosexuálové jsou homosexuály a nekrofilové nekrofily, přestože ve svém okolí převážně měli vzory normálního heterosexuálního chování. Stejně tak heterosexualita nejde "otočit" nějakým vzorem.

M. Prokop 24.1.2014 11:06

Re: Zakazovat leceni je absurdni.

Ano.

P. Sulc 24.1.2014 22:56

Re: Zakazovat leceni je absurdni.

Samozrejme mate pravdu, na 100%. Oni za to nemohou a je jasne, ze treba milovnici oral sexu si nemohou jen tak prehodit predmet sve zaliby. Jenze co u lidi vyvolava velice pochopitelnou aversi, jsou ty jejich nechutne promenady "hrdosti",ale jak rikate, nikomu nevadi, pokud vzbuzovani odporu  a hnusu neni na zavadu. Ale ze by homosexualita a "rodinka' dvou buserantu byla zcela rovnocena normalnimu sexu a normalni rodine, to se mi nejak nezda. Tolerovat se jiste daji, ale zde to take ma zkoncit.

V. Novák 24.1.2014 10:36

Zakazovat léčení něčeho neléčitelného není absurdní.

"Léčit" poruchu, která je za současného stavu poznání neléčitelná, je podvod. Potlačovat šarlatány není absurdní.

Což neznamená, že nebude léčitelná někdy v budoucnu. Ale pokud bude, bude to znamenat značný zásah do mozku pacienta - a nejsem si jistý, jestli bych chtěl žít v době, kdy bude možné "vyléčit" třeba i nesprávné (z hlediska vládnoucí elity) názory. Ne tak dávno tady Aston připomněl Lemův Návrat z hvězd a důsledky betrizace -. metody potlačující uměle a defnitivně jakékoli násilné sklony.

Zpět ke gayům - neumíme léčit ani transsexualitu, takže léčení homosexuality je sci-fi.

Speciálně USA se svou nepěknou tradicí širokého používání lobotomie by měly být se zásahy do mozku velmi opatrné.

T. Bílek 24.1.2014 10:51

Re: Zakazovat léčení něčeho neléčitelného není absurdní.

Doporučuji si přečít odkaz z USA Today, který naleznete v článku. Tedy, jak se na limity této léčby dívá bývalý předseda Americké psychologické asociace.

R. Tesařík 24.1.2014 13:10

Re: Zakazovat leceni je absurdni.

ani v budoucnu.

V. Novák 24.1.2014 18:10

A to víte odkud?

Že to je geneticky dané? Možná. No a?

Prostě dnes to nejde. A co bude za 20 let...