28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SVĚT: Příležitost k vystřízlivění

Na počátku tohoto článku, který patrně někteří označí za protiruský, musím Rusko pochválit: Obsadilo Krym s minimálními ztrátami na lidských životech. Lenin, Stalin, ale i Brežněv by se s tím tolik "nepárali".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Malik 22.3.2014 0:42

Břidlice opravdu, ale opravdu nikoli

Napsal jste: "Objevení břidlicového plynu může být velkým požehnáním, které by mohlo v krajním případě přispět k naší záchraně." Tak větší nesmysl jsem již dlouho nečetl. U nás je břidličných plynů, co se za nehet vejde, ale je nadbytek lobistů. Pakliže myslíte energetickou záchranu, pak to je opět mimo, a to hned několikrát. Plyn z břidlic dochází na břidličném poli rychlostí 60% za rok v tom nejlepším případě. Nutí tak k tisícům vrtů, desetitisícům tun rakovinotvorné a toxické chemie, zpět se vytahuje i radioaktivní voda. Proto břidlice zakázal New York a Los Angeles např. Ale možná, že tam jsou úplní zelení tupci. Břidličné pole vydrží max. 15 let!! Spásu vidíme rozhodně jinak. Těžba u nás by zničila naše pitné vody pro milion lidí (dolní odhad). Takže spásou bude celosvětový zákaz této vpravdě katastrofické metody, která příspívá k dalšímu oteplení. Je odhad, že jen export plynu břidlic z USA a jeho zkapalňování by ztrátami mohly zvednout teplotu na Zemi až o několik k stupňů. To před 250 miliony let vedlo ke ztrátě 95% života na planetě. Je tedy pozoruhodné, jak velkým nebezpečím je ekologický analfabetismus, který ukolébává ke spánku masy a celé národy. Až se probudí po kolena ve vodě, bude pozdě. Spása je jediná v co nejrychlejším odklonu od fosilních paliv. Po tom volejme. Bude tu čistěji i levněji. To by nám však nesměli vládnout přes naše vlády olejářské a atomové korporace. Jiří Malík, vedoucí národní kampaně Koalice STOP HF

P. Vaňura 21.3.2014 20:13

Mimochodem, zničit jaderný reaktor by byl kumšt,

protože byste na to potřebovali velice přesnou bombu s hmotností několika tun. Připomínám, že německé železobetonové bunkry pro ponorky, stojící na atlantickém pobřeží, se spojeneckému letectvu nikdy nepodařilo zničit a totéž platí pro železobetonové nadzemní bunkry ve Vídni a v Berlíně.

P. Sulc 21.3.2014 20:38

Re: Mimochodem, zničit jaderný reaktor by byl kumšt,

I to mate pravdu, v 67-68 jsem bydlel ve Vidni, ty protiletadlove veze tem stale byly a vlada nevedela co s tim. Znicit se to za rozumnou cenu  a rozumnym zpusobem proste nedalo. Jestli tam jsou jeste dnes, to nevim. Ano, ona ta desetitunava, prurazna bomba by to zcela jiste znicila, ale i s peknym kusem mestske ctvrti.

J. Jurax 21.3.2014 21:40

Re: Mimochodem, zničit jaderný reaktor by byl kumšt,

No, ty bunkry pro ponorky i ty flakturmen se ničily před 70 lety - technika od té doby velmi výrazně pokročila.

Třeba před řtvrtstoletím dvoutunová puma BLU-113/B prorazila 6,7 metru betonu a pak expodovala ... a vývoj se jistě nezastavil.

T. Kočí 22.3.2014 8:35

Re: Mimochodem, zničit jaderný reaktor by byl kumšt,

V Bretani je ponorkový bunkr s dírou ve stropě o průměru cca 15m. Strop má asi 6m železobetonu a nad ním rošt z téhož cca 1x1 m. Dílo TallBoy. 6t , pak byly Grand Slam 10. S těmi se už šetřilo. Na netu jsou záběry- viadukt Bielefed. V USA v Aberdeenu je vystavená v licenci ostavená bomba 45 000 lb. Vývoj je nezastavitelný.

J. Jurax 22.3.2014 20:22

Re: Mimochodem, zničit jaderný reaktor by byl kumšt,

Tallboy i Grand Slam jsou braně úctyhodné, leč 70 let staré. Dnes se téhož efektu dá dosáhnout zbraněmi méně hmotnými.

P. Vaňura 21.3.2014 20:09

OZE jsou nesmysl non plus ultra

Jejich dotování nás ročně stojí STEJNĚ, jako celá ARMÁDA!!!

P. Vaňura 21.3.2014 20:07

I RUSKÉ jaderné elektrárny je možné napadnout

ze vzduchu. Pokud nedojde k atomové válce, nejsou útoky ja JE pravděpodobné, jsou totiž stavěny na roveň použití jaderných zbraní.

K. Frejlach 21.3.2014 19:20

"Máte slovo"

Už už jsem si myslel, že se z veřejněprávní české televize nic rozumného medozvím. Informace, spíše blokování informací o Ukrajině zpravodaji a komentátory - na to jsme si už zvykli. Já jsem si například našel jiné zdroje doplňujících informací. Nic jiného mi nezbylo. Na Internetu se diskutuje o tom, zda tato situace ve zpravodajství veřejněprávní české televize je způsobena neprofesionalitou jejích pracovníků, cenzurou či autocenzurou. Já se domnívám, že od všeho trochu. Účelem televizních relací je zakrýt původ ukrajinské krize - postup západních zemí k ruským hranicím a dále na východ. Vždyť jejich hlavním cílem je Rusko, jejich úhlavní hospodářský a mocenský sok. Sok, který by navíc mohl kolem sebe soustředit další státy a vytvořit silný blok zemí, nezávislých na Západu. Včera, 20.3. jsem si však vlastně náhodou zapnul na ČT1 pořad "Máte slovo" s paní Jílkovou a tak úplně ztracený čas to pro mne nebyl. Možná, že tento pořad naleznete vyhledávačem na Internetu. Mám například z Internetu průkazné agenturní fotografie dosvědčující spolupráci snajperů s "demonstranty" v Kyjevě. Vím také o tom, že se střílelo přímo z oken kanceláře vojenského velitele Majdanu tj. velitele "demonstrantů". V pořadu, který jsem sledoval, však padl další argument - průkazně se střílelo z budovy Filharmonie, která byla plně kontrolována "demonstranty", tj. v tomto případě banderovci. Další zajímavá zmínka byla o částce, která se denně vyplácela "demonstrantům". Jednalo se o 60 až 100 Eur za den. Z jakých to asi bylo fondů a proč to nebylo v ukrajinských hřivnách? Od Ukrajince, bydlícího blízko Majdanu zazněla v diskusi i připomínka kýmsi dotovaných táborů pro výcvik mládeže a o jejich účelu, provozovaných od roku 2000. Další zajímavost jsem zaslechl o ještě nedávném členu TOP 09 Martinu Uhlířovi. Ten měl do Kyjeva dovézt dva české odstřelovače. Zajímavé, že? Dokonce se v diskusi nebáli mluvit dva novináři. Ten pořad nebyl promarněným časem a doporučuji vám, dodatečně si ho přehrajte.

J. Malik 22.3.2014 0:55

Re: "Máte slovo"

Jednou z nití kauzy Ukrajina jsou břidlice - začínají zde Chevron (mohutně dotovaný US vládou, kterou ovládají stále Buschovci, Obama je břidličák)a Shell. A opozice chce frakovat více, než Janukovič. Zajímavé, že. Ano nejde ani tak o vývoz demokracie, jako o boj suroviny a prostor. A podívejte se na roli CEPA a pana Smithe. A komu adresovala V4 dopis o dovoz břidlic, ne-li dalšími nejlépe olejáři uplácenému břidličákovi, buschovci, panu Boehnerovi. Na vedlejšák dělá šéfa US kongresu. Ale nemylme se, korporace spolu dávno nebojují. Pár dnů tomu co jedna z hlavních frakovacích firem Halliburton(buschovci)podepsala spolupráci s Gazpromem. Jisté je jen jedno. Vždy nás budou chtít korporace oblbnout. Zrušme korporace.

J. Kanioková 21.3.2014 18:01

Manévry NATO v Polsku asi nebudou,

rádio prý výrok překroutilo

http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/manevry-nato-v-polsku-asi-nebudou-radio-pry-vyrok-prekroutilo/1057857&id_seznam=

J. Lukavsky 21.3.2014 12:57

Bod obratu?

"Jaderné elektrárny bychom stavět neměli – je možno je napadnout ze vzduch"

Každou elektrárnu je možno napadnout ze vzduchu, větrníky, solární panely, uhelnou. Řešení je ale rovnou v rámci výstavby a povinně každou jaderku vybavit baterií protiletadlových střel. Jinak ale souhlas: začít těžit zemní plyn, podílet se na nových plynovodech z neruských zemí ..... začít brát vážně armádu a NATO i USA radar.

J.L.

V. Vaclavik 21.3.2014 13:17

Re: Bod obratu?

Hlavne ten radar, s tim bychom meli zacit. A pak to nasledovat s nejakou hodne uzkou orientaci na USA, uzavrit nejake smlouvy jak obchodni, tak obranne. Meli bychom mit podobne americke vojenske zakladny, jako je maji Nemci. USA sice na teto fronte svou pritomnost doposud oslabovaly, ale nyni tomu muze byt jinak a meli bychom soucasne situace v tomto smeru vyuzit.

Jak jsem uz jinde napsal, ta ruska odpoved umistenim utocnych raket jako odpoved na obranny radar, ktery nakonec ani nebyl, zato ty rakety umisteny byly, nam mela otevrit oci.

V. Vaclavik 21.3.2014 14:58

Re: Bod obratu?

S tou jadernou elektarnou to pan Drapal jiste myslel tak, ze jejich napadnutim by mohlo dojit ke vzniku zamoreneho prostoru, ktery v nasi relativne male zemi by byl neprijemnejsi, nez nekde, kde je vice prostoru a mene obydleneho. Jenze nestavet je neni reseni, to je jako kdyby Americani po tom utoku na mrakodrapy od te doby staveli jen nizke budovy...

Meli bychom dostavet Temelin a zacit zkoumat to tezeni plynu z bridlic, a to jak u nas, tak v cele Evrope (a ne abychom v tom byli alibisticti cerni pasazeri, jak ma pro to Anglictina vyraz NIMBY). A nez by byly vysledky, na prechodnou dobu zacit dovazet jeste vice toho uhli, ktereho se Americani ted tak radi zbavuji. Ty reci o 'mesicni krajine' a znecisteni atd. ktere zaznivaji od ekoteroristu a uzitecnych jim prisluhujicim idiotum, jsou jako obvykle prehnane. Jsou to lidi malthusianske mentality strasici brzkym znicenim Zemekoule, vycerpanim vseho, jsou to 'nepratele lidu cislo 1'.

V. Vaclavik 21.3.2014 14:58

Re: Bod obratu?

S tou jadernou elektarnou to pan Drapal jiste myslel tak, ze jejich napadnutim by mohlo dojit ke vzniku zamoreneho prostoru, ktery v nasi relativne male zemi by byl neprijemnejsi, nez nekde, kde je vice prostoru a mene obydleneho. Jenze nestavet je neni reseni, to je jako kdyby Americani po tom utoku na mrakodrapy od te doby staveli jen nizke budovy...

Meli bychom dostavet Temelin a zacit zkoumat to tezeni plynu z bridlic, a to jak u nas, tak v cele Evrope (a ne abychom v tom byli alibisticti cerni pasazeri, jak ma pro to Anglictina vyraz NIMBY). A nez by byly vysledky, na prechodnou dobu zacit dovazet jeste vice toho uhli, ktereho se Americani ted tak radi zbavuji. Ty reci o 'mesicni krajine' a znecisteni atd. ktere zaznivaji od ekoteroristu a uzitecnych jim prisluhujicim idiotum, jsou jako obvykle prehnane. Jsou to lidi malthusianske mentality strasici brzkym znicenim Zemekoule, vycerpanim vseho, jsou to nepratele lidu cislo 1.

V. Vaclavik 21.3.2014 12:53

Ohledne Rusu v Ceske republice

Nejsem pres tyto veci zadny expert (a ani nevim, jestli vlastne neco takoveho dnes neplati), ale neslo by jako odvetu a zaroven jako moudre predbezne opatreni, zavest pravidlo vylucnosti Ruskeho a Ceskeho obcanstvi s tim, ze staly pobyt Rusu u nas (usazeni se tu natrvalo) by byl podmineny prijetim naseho obcanstvi a tim nutne vzdani se toho ruskeho? Je o to, aby tu nevzniklo oblastni osidleni obcanu s Ruskou obcanskou prislusnosti, aby tito nemohli mit vedle sveho stale platneho ruskeho obcanstvi take ceske. Nevim jaka je v teto veci soucasna situace, ale vim ze v minulosti takova vylucnost v nekterych zemich existovala a mozna existuje dodnes. Myslim, ze nabyti Americkeho obcanstvi Ceskoslovenskym obcanem drive vyzadovalo vzdani se toho naseho - zrejme protoze CSSR byla komunisticka zeme a dnes uz to neplati?

Dle meho nazoru by takove opatreni Rusy (a to hlavne ty co Rusko nikdy neopustili, nikdy nesli zit nekam jinam), presneji receno ruskou hrdost, zasahlo hodne hluboko a nejake mozne reciprocni odvetne opatreni z jejich strany podobneho razu by nam mohlo byt volne. Neslo by o obavy z mozneho zaboru treba tech Karlovych Varu, ale o ukazani celemu svetu co si o Rusku myslime. Stejnou politiku obcanske vylucnosti by mely zavest ostatni staty Zapadu.

M. Šejna 21.3.2014 13:23

pane Václavíku

Rusko neukradlo Československu ani píď území. Zato naše bývalá Podkarpatská Rus je dnes součástí Ukrajiny. V Česku dnes žije 33 tisíc Rusů, jenže také tu žije 110 tisíc Ukrajinců. Proč se bojíte Rusů a nikoli Ukrajinců?

R. Tichý 21.3.2014 14:15

Re: pane Václavíku

Protože Ukrajina není očkovaná imperialismem. To je Rusko a jejich komunistické myšlení.

A nedělejte z nás blbce - Podkarpatskou Rus si od nás "za odměnu" vzali Sověti=Rusko. Nějaká Ukrajina byla tehdy bolševikům ukradená.

Z těch 33000 Rusů jich bude 30000 součástí nějaké mafie. Slušní Rusové žerou hlínu doma, do světa se nedostanou.

V. Vaclavik 21.3.2014 14:37

Re: pane Václavíku

Tak nejak jak vam uz odpovedel pan Tichy. Hlavne ale nema moc vyznam se zachovat podle toho, jak co bylo v minulosti, protoze dnes je to Rusko, kdo ma ambice se rozpinat nevybiravymi zpusoby, nikoli Ukrajina. Ukrajina dnes navic neni v pozici nekoho napadnout, ani se tam nejevi znamky nejake rozpinavosti.

Navic aspon cast Ukrajincu projevila zajem o uzsi prinalezeni k EU a to je treba ocenit (i od anti-eurohujeru), je to jista znamka ze Ukrajina nema mentalitu uplne jako Rusko. Od Ruska nikdy nic takoveho neprislo a ani si to o Rusku nikdo nemyslel, ze by mohlo prijit, protoze z jeho geopolitiky za posledniho ctvrt stoleti (i pred tou akci na Ukrajine) bylo zjevne, ze nejen ze se neciti byt soucasti Zapadniho sveta, ze chce hrat svoji hru na svem pisku, ale ze dokonce nahlizi na Zapad jako na sveho nepritele. A pritom nemuze byt pochyb, ze Zapad, prese vsechny jeho chyby, byl a stale je objektivne to nejlepsi, co na te nasi zemekouli existuje.

Mimochodem, bylo by silene nechat si stavet jadernou elektrarnu od nepratelske mocnosti, mocnosti ktera na nase hranice umistila rakety namirene na nas, jako odpoved na protiraketovy radar, ktery mel byt umisteny u nas, a ktery si Rusko vztahlo na sebe a uz jen tim odhalilo svou pravou mentalitu, mentalitu nepritele Zapadni kultury.

V. Vaclavik 21.3.2014 14:41

Re: pane Václavíku

Tak nejak jak vam uz odpovedel pan Tichy. Hlavne ale nema moc vyznam se zachovat podle toho, jak co bylo v minulosti, protoze dnes je to Rusko, kdo ma ambice se rozpinat nevybiravymi zpusoby, nikoli Ukrajina. Ukrajina dnes navic neni v pozici nekoho napadnout, ani se tam nejevi znamky nejake rozpinavosti.

Navic aspon cast Ukrajincu projevila zajem o uzsi prinalezeni k EU a to je treba ocenit (i od anti-eurohujeru), je to jista znamka ze Ukrajina nema mentalitu uplne jako Rusko. Od Ruska nikdy nic takoveho neprislo a ani si to o Rusku nikdo nemyslel, ze by mohlo prijit, protoze z jeho geopolitiky za posledniho ctvrt stoleti (i pred tou akci na Ukrajine) bylo zjevne, ze nejen ze se neciti byt soucasti Zapadniho sveta, ze chce hrat svoji hru na svem pisku, ale ze dokonce nahlizi na Zapad jako na sveho nepritele. A pritom nemuze byt pochyb, ze Zapad, prese vsechny jeho chyby, byl a stale je objektivne to nejlepsi, co na te nasi zemekouli existuje.

Mimochodem, bylo by silene nechat si stavet jadernou elektrarnu od nepratelske mocnosti, mocnosti ktera na nase hranice umistila rakety namirene na nas, jako odpoved na protiraketovy radar, ktery mel byt umisteny u nas, a ktery si Rusko vztahlo na sebe a uz jen tim odhalilo svou pravou mentalitu, mentalitu nepritele Zapadni kultury.

P. Vaňura 21.3.2014 20:17

A to území nám ukradla Ukrajina nebo to byl jistý

SSSR v čele s Generalissimem Stalinem. Když dal Chruščov Krym Ukrajině, v době jeho života to bylo jedno.

J. Jurax 21.3.2014 21:44

Re: pane Václavíku

Pane Šejno, Rusko sice neukradlo Československu ani píď území, ale SSSR, jehož je Rusko dědicem, ukradlo Podkarpatskou Rus. Že je dnes  Podkarpatská Rus součástí Ukrajiny je irelevantní.

P. Vaňura 21.3.2014 20:21

Podle komunistické ústavy z r. 1948 bylo československé

občanství jediné a navíc tam VÝSLOVNĚ stálo, že "československé občanství ztrácí ten, kdo přijal občanství jiného státu." To se komunistům za Husáka nehodilo do krámu, protože oni chtěli, aby se bývalí otroci, tedy českoslovenští emigranti, museli od svých  komunistických pánů VYKOUPIT.

V. Vaclavik 22.3.2014 10:11

Re: Podle komunistické ústavy z r. 1948 bylo československé

Jestli to platilo i do osmdesatych let, tak ja o ceskoslovenske obcanstvi neprisel, ac jsem jine nabyl, na zapade.

D. Polanský 21.3.2014 10:53

Udělat a obětovat,

v praxi vždy nejvíce udělají a obětují prostí lidé, přesněji na to doplatí. Faráři a ideologové obvykle obyčejné lidi ženou na jatka. Koneckonců faráři rádi lidi straší, přitom Bůh jim káže lidi milovat.

Tenhle článek uměle vyrábí analogie. Ukrajina podepsala politickou část asociační dohody s EU. Určitě se časem stane i členem NATO. Východ s obrovskými zdroji láká všechny, přitom Rusko na výběr moc nemá. A stále platí, že začal si Majdan.

J. Kanioková 21.3.2014 12:57

No.... já Majdan beru jako reakci ..

1. krok - Ukrajina - http://jdem.cz/baej42

2. krok - nepodepsatelná asociační dohoda, kterou by mohl podepsat leda sebevrah, a ne šéf bankrotující země.

3. krok - Majdan a dojíždějící Eurohuřeři, kteří tam jásavě vykřikovali všechno možné o podpoře a budili přehnaná očekávání.

P. Vaňura 21.3.2014 20:49

Vaše logika překobává i soudruha Andreje Vyšinského

Co to je "začal si Majdan?" Skutečnost je taková, že Ukrajina měla podepsat dohodu o přidružení k EU a Janukovič na nátlak Moskvy pár dní před plánovaným podpisem o vlastní újmě otočil a podepsal místo toho dohodu s Ruskem (ruský miunistr zahraničí Lavrov tehdy řekl že "Ukrajina nepatří do zájmové sféry EU" - imperiální myšlení, jako řemen, svět se dělí na zájmové sféry velmocí, vůle obyvatel se ignoruje). To vedlo k demonstrancím, které se se nakonec soustředily na Majdanu, v centru Kyjeva. Pokojné demostrace trvaly několik měsíců !!! až se nakonec Janukovič rozhodl rozehnat je silou. Poté, co se násilnosti vystupňovaly, byly tu desítky mrtvých a nepokoje se přenesly do dalších měst by už rostoucí odpor obyvatel porazila jedině armáda. Toho se ovšem Janukovič bál, protože nevěděl, co armáda udělá a pokud by pak padl do rukou vojáků, kteří by se postavili proti němu, skončil by stejně, jako před necelými 25 lety soudruh Ceausescu. Proto vzal nohy na ramena a utekl do Ruska. Po jeho útěku se změnila politická situace ve prospěch sil, které chtěly spolupráci s Evropou. Na tento vývoj pak reagoval Putin anexi Krymu!

V. Novák 21.3.2014 10:13

Zapomeňte na OZE, pane Drápale!

Budeme-li spoléhat na OZE, nemusí Rusko ani nikdo jiný vůbec nic dělat. Stačí si počkat. OZE jsou drahá a nebzpečná hračka, nic víc.

Největší nezávislost nám přinesou jaderné elektrárny. Uhlí už dochází a prolomení limitů jen oddálí konec o, nějakých 20-30 let. Plynu a ropy moc nemáme, těžit plyn americkou metodou jde v málo obydlených oblastech USA, ne v Kotlince. Více třeba, jak tam "likvidují" vodu znečištěnou nejen fraovací směsí, ale i vyluhovanými kovy? Rozstřikem - prostě ji rozstříkají do vzduchu, voda vyschne, sajrajt se změní na aerosol. Že by to v USA nedovolili? Ale samozřejmě že ano! Amerika je veliká...

Kapacita našich vodních toků je prakticky vyčerpaná - a stejně tvoří jednotky procent naší spotřeby.

Nic jiného než JE nám nezbývá. Ale mohu vás uklidnit - ani vybombardovaná JE není tak hrozná jako jaderná bomba.

Že věříte spíše na ty OZE?, No, jste farář - tak si věřte.

O. Kadlec 21.3.2014 9:51

Dekadentní článek

jen provokuje dekadentní diskusi. S tímhle zbožím se teď roztrh pytel všude.

Hlavně že vás to baví.

J. Fleiszner 21.3.2014 9:49

Ten kdo na to má, tak bere

Rusko není tak extra silné a schopné, že si klidně zabere Krim, ale EU/USA je tak strašně neschopné.

EU pomalu krachuje, socializuje a nemá pořádnou armádu a USA má dluh 111% HDP, kdy 25% z tohoto dluhu dluží Číně!

Není to tak, že EU/USA jsou ti dobří a Rusko je to zlo. Je to tak, že ten kdo na to zrovna má, tak bere co se může. Teď na to má Rusko.

Studenou válku Rusko ekonomicky prohrálo, teď mám pocit, že by to bylo opačně. EU a USA by měli bojovat spíš proti vlastní ekonomické neschopnosti a až pak proti Rusku.