4.4.2020 | Svátek má Ivana



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


SVĚT: Poučíme se z demonstrací v Hamburku?



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 64, poslední: 15.7.2017 0:04, přehled diskusí

Média ať jdou do kamsi:
Autor: J. Jurax Datum: 14.7.2017 21:19

"Média se snaží protestující levičáky, kteří proměnili hamburské ulice v bojiště, vykreslit jako alternativně smýšlející idealisty, kteří se pokoušejí upozorňovat na jakési problémy dneška, poukazovat na nespravedlnost či nerovnost ve světě, ..."

Houby - nepřikrášleně, politicky nekorektně, leč pravdivě řečeno je to spodina a luza a kriminální živly.

Cohn-Bendit je taktéž známý svou knížkou "Le grand bazar",:
Autor: F. Houžňák Datum: 14.7.2017 20:03

ve které popisuje své skvělé erotické zážitky s pětiletými dětmi v době, kdy pracoval jako vychovatel v mateřské školce. S požitkem je popisoval i v televizních diskusích. Holt pokrokový člověk, osvobozený od konvenčních pravidel.

:
Autor: K. Loskot Datum: 14.7.2017 17:51

A bude nas chranit general Petr Pavel, clen normalizacni KSC od roku 1985. Jsem v klidu, je to v dobryvh rukou.

Re: :
Autor: M. Prokop Datum: 14.7.2017 17:54

To jste jen zase něco nepochopil.

Re: :
Autor: M. Moravcová Datum: 14.7.2017 18:20

Chránil by nás aspoň někdo. Kdoví, co jste dělal tehdy vy.

Re: :
Autor: J. Jurax Datum: 14.7.2017 21:24

Jestli jste byl na vojně a dostalo se Vám pěchotního výcviku, jistě se ochráníte sám a generála Pavla nebudete potřebovat.

Byl jste svazák, pionýr nebo aspoň jiskřička?

Děkuji za popis toho libertariánství:
Autor: R. Morava Datum: 14.7.2017 17:08

Nějak jsem nedovedl pojmenovat co mi na libertariánství vadí:

zmateném morálním relativismu, z něhož se snaží najít cestu formulací tzv. „principu nenásilí“ a „vlastnictví sebe samého“. To je pěkně popsáno.

Jinak článek super jen bych kapitalismus nahradil slovem demokracie. Je sice rovněž zprofanované, ale je starší a obecnější. Slovo kapitalismus trošičku zužuje prostor jen na peníze, což je sice podstatná ale ne jediná součást společnosti. Kapitalismus to možné společenské uspořádání dělá dogmatickým. Demokracie pak v mé představě není jednou za 4 roky přijít k volbám. Je to obecnější politickokulturněekonomické chování civilizace. Svobodné volby jsou podstatná část.

Re: Děkuji za popis toho libertariánství:
Autor: M. Prokop Datum: 14.7.2017 17:53

Je jen otázka, zda je to správný popis. Obvykle se pod libertariánstvím rozumí to, co pan Zálom nazývá kapitalismus.

A to ani nezmínil liberalismus, který si poslední dobou přivlastňuje kdejaký zelený či rudý socan, takže liberálové se raději zovou libertariány.

Každopádně, i bez vymezení pojmů je jasné, odkud přichází problém, to pan Zálom popsal velmi přesně.

Re: Děkuji za popis toho libertariánství:
Autor: Z. Frys Datum: 14.7.2017 21:49

Libertarianismus je v podstatě synonymum pro klasický liberalismus (laissez-faire - Bastiat, Bawerk, Mises). Protože v USA došlo k jazykovému posunu a slovo "liberál" se stalo ekvivalentem pro "socana", začali si klasičtí (pravicoví) liberálové říkat libertariáni. Popravdě se dost divím, proč se objektivisti jako pan Zálom vůči "povrchním" libertariánům nějak vymezují, nemyslím si, že to objektivisti mají nějak líp vyargumentované než libertariáni, a v principu jim jde o totéž. K NAP (principu neagrese) dospějí zcela jednoduše z vlastnických práv (M. Rothbard - Etika svobody). Jako libertarián se vůči objektivistům vůbec nijak nevymezuji, ostatně v Nolanově diagramu je libertarianismus a objektivismus spolu, v pravém horním kvadrantu (nad konzervativci, ti jsou v pravém dolním kvadrantu). A jako ateista s objektivisty už vůbec nemám problém. Ale jinak s článkem pana Záloma souhlas.

Pan Zálom zde uvedl velmi pěknou definici kapitalismu: "Kapitalismus je systém absolutního respektu k přirozeným právům jednotlivce - k jeho právu na život, svobodu, majetek a hledání vlastní cesty ke štěstí." To je přesně laissez-faire kapitalismus, pod to se každý klasický liberál (libertarián) podepíše (možná i sem tam nějaký konzervativec).

A ti násilní zločinci, dělající v Hamburku bordel, byla směs komunistů, anarchokomunistů, anarchosyndikalistů a fašistů z Antify. Prostě ultralevicová lůza bež špetky respektu k vlastnictví.

Re: Děkuji za popis toho libertariánství:
Autor: M. Prokop Datum: 14.7.2017 23:48

Byl jste přesnější a podrobnější.

Protesty:
Autor: J. Kotlaba Datum: 14.7.2017 16:17

Jaký byl vlastně rozdíl mezi protesty proti G20 a křišťálovou nocí?

Vždyť nejspíše karikaturu vyžraného bankéře antikapitalisté nemůsí odžidovat.

Oprava: 100% souhlas, pane Zálome :
Autor: M. Drašner Datum: 14.7.2017 13:14

100% souhlas :
Autor: M. Drašner Datum: 14.7.2017 13:11

Koho volit ?:
Autor: F. Svoboda Datum: 14.7.2017 12:56

Již delší čas sním, že u nás vznikne Strana selského rozumu. Zatím po přečtení programu Realistů si myslím, že moje snění se blíží naplnění !!!

Re: Koho volit ?:
Autor: M. Prokop Datum: 14.7.2017 15:03

Pak je tu taky Strana zdravého rozumu http://www.stranazdravehorozumu.cz/ , s těmi Realisty to bude tak nastejno.

Re: Koho volit ?:
Autor: R. Morava Datum: 14.7.2017 16:39

Jako dobré, ale pokud se ty zdravé rozumy nespojí, nic nedokážou. Máme tu Hamply, Robejšky, Okamury, Machy, každý trochu prdlý, ale dovedou se prosazovat a kdyby se dokázali domluvit, mohlo by se začít tvořit. Pak je tu Fiala a ostatní, ti ale svojí seriozností a korektností asi nepřekročí stín. Ještě tak mladý Klaus je podle mne super. Potřebujeme lidi, kteří chápou co se píše v článcích jako je tento, a dovedou s tím něco dělat i zaujmout běžné občany.

Zvláštní je že takových moc vidět není a hlavně se nespojují.

Re: Koho volit ?:
Autor: M. Prokop Datum: 14.7.2017 17:56

Moc zdravých rozumů tu není, ten Hannig je vyložený magor a realisté zase mají více řečí (tedy, Robejšek, jinak tam nikdo není) než skutečné organizace. Hampl a Okamura - raději bez komentáře.

Mladý Klaus - uvidíme. Snahu má.

Re: Koho volit ?:
Autor: Z. Frys Datum: 14.7.2017 21:52

Vypadá to, že pan Morava vaši jemnou ironii ne zcela pochopil...

Re: Koho volit ?:
Autor: M. Prokop Datum: 14.7.2017 23:49

To se stává ... :-)

Pěkný článek:
Autor: R. Tichý Datum: 14.7.2017 12:26

Srozumitelné a komplexní shrnutí stavu.

Re: Pěkný článek:
Autor: S. Ševeček Datum: 14.7.2017 23:00

Připojuji se.

Ale kde vzít neustrašené politiky ???:
Autor: M. Krátký Datum: 14.7.2017 8:40

všichni jsou trubci a přizdisráči, bouchnout pěstí do stolu neumí ani ve snu.

Re: Ale kde vzít neustrašené politiky ???:
Autor: J. Jelínek Datum: 14.7.2017 9:47

Nebo sundat botu a tlouct s ní do pultíku, to uměl jen Nikita Sergejevič. Bojím se doby, kdy politici i "politici" začnou mlátit pěstí do stolu. A natáhnou holínky, oblečou polovojenskou uniformu a začnou zvedat malé holčičky.

Re: Ale kde vzít neustrašené politiky ???:
Autor: R. Tesařík Datum: 14.7.2017 10:33

Správně se bojíte. Jenomže vy právě k tomu přispíváte.

Re: Ale kde vzít neustrašené politiky ???:
Autor: J. Jelínek Datum: 14.7.2017 11:19

Aha. A jak?

Re: Ale kde vzít neustrašené politiky ???:
Autor: R. Tesařík Datum: 14.7.2017 11:39

Pacháním dobra.

Re: Ale kde vzít neustrašené politiky ???:
Autor: S. Ševeček Datum: 14.7.2017 22:59

QED

Re: Ale kde vzít neustrašené politiky ???:
Autor: Z. Lapil Datum: 14.7.2017 18:53

Zatím jen zapalují auta a střílejí po policajtech z praku. Docela jsem zvědavý na ten šrumec, až někdo opravdu sundá policejní vrtulník nad městem.

Nebo snad myslíte, že "demostrace" v Hamburku nebyly politické?

Re: Ale kde vzít neustrašené politiky ???:
Autor: J. Jurax Datum: 14.7.2017 21:28

"Zatím jen zapalují auta a střílejí po policajtech z praku."

No, já se spíš ptám, na co nosí ti policisté na zadku pistole?

Re: Ale kde vzít neustrašené politiky ???:
Autor: Z. Lapil Datum: 14.7.2017 23:38

S tím bych byl dost opatrný. Jednak mi to smrdí eskalací konfliktu (co si demonstranti s sebou vezmou příště), jednak pistole je osobní zbraň a když začnete střílet do davu, tak si A/ nemůžete být jist, že ten dav zastavíte a B/ riskujete paniku a desítky ušlapaných. Proti davu musí zasahovat policie jako "poslušný nástroj v rukou svého velitele"; slzným plynem si nejsem zcela jist, ale vodní děla mi přijdou velmi efektivní a zdraví celkem neškodná. Střelba do vzduchu by taky mohla slušně fungovat.

Obecně to celé chce nějaký inteligentní postupný přístup, ono když už se dav srotí a háže šutry, tak je opravdu pozdě na všechno kromě kulometu a to jsme u barikád a zase kus blíž k regulérní pouliční válce. Představuju si nějaké vyjímečné stavy a zákazy vycházení a pro každého, kdo se ocitne v agresivním davu, zákaz vstupu na určená místa v určený čas. Ale HLAVNĚ nepřipustit diskusi v drobných případech - viz ona třicetiletá studentka, co skočila na záda policajtovi, protože se jí nelíbilo, jak zakročoval, načež následovala debata, že proti němu byla poloviční, takže si to vlastně může dovolit.

S myšlenkou o lůze domnívající se, že může všechno, jste to vystihl dokonale. Protože hlavní problém podle mě je, že policie už někdy během 60. letech ztratila respekt: na zadku může mít každý policajt deset pistolí, ale ani on sám nevěří, že je použije.